Magam részéről nagyon lelkesen indultam neki a talinak. Biztos olvastad előző hozzászólásaimból, hogy most gumi vagy csapágy gondokkal küzködök. (Jövő hét elején a végére járok) Szóval reggel 4.50-kor keltem és még tettem egy gyenge kisérletet a probléma felszámolására, sikertelenül. A korai kelés viszont jó volt arra, hogy az előkelő 4. sorszámot kaptam az érkezés helyszínén.
Minden tiszteletem ckerti cartársnak a szervezésért (ezúton is köszönet neki), de mikor kiderült, hogy a kobetuning nem lesz a helyszínen, egy világ omlott össze bennem. Pedig mailban még meg is beszéltem velük mit szerettem volna, nem jött össze. Ha a hegy nem megy Mohamedhez, akkor ..... én megyek Pestre.
Hifi:
A rendszert meglévő dolgokból és újan beszerzett alkatrészekből építettem ki.
Meglévők:
-Mac audio Fire D:30 reflexláda
-Mac audio Z2100 2csatornás erősítő (hídba kötve csak a mélyláda meghajtására)
-Hátsó ajtóba Mac audio DVD 16.2 koaxiális hangszóró(kifutott széria) lényag az, hogy 16,5cm-es beépítő kerettel.
-Mac audio Mobil T19, na ez az ami szart se ér.(szerintem a gyári csipogó is sokkal jobb)
-Dietz jelszint átalakító. (A hátsó hangszóró kimenetet felhasználva az erősítő
- UTP 1,2GHz kábel az egész rendszerben. (gyári kábelek mellőzve)
-WBT ezüst tartalmú forrasztó ón.
Egyébként az első ajtókban gyárilag 20cm-es hangszórók vannak, ez nekem is csak utólag derült ki, kerettel beépítettük a 16,5cm-es Hertz hangszórót.
Meghajtás: Könyöklőből AUX csatlakozón keresztül (nekem) 80Gb iPOD-on keresztül. Nem a fülhallgató kivezetésen keresztül, hanem az alján található dokkolón kersztül. Spec. kábel (dokkoló-3,5mm jack) www.ziplinq.hu
A végeredmény? Figyelembe véve a rendszer korlátait és hiányosságait, bárkinek meg merném mutatni.
Nem, nem. Figyelmetlen voltam. :o) Csak azt néztem, hogy 120 e km-nél csere, ami összejöhet úgy is, hogy 60 e-nél az 1. csere, 120 e-nél a 2.. Merthogy a miénkben is csak 60 e km van, de 6 éves, úgyhogy ideje lenne kicserélni. Tehát a kor miatt nem tolódik, hanem előrejön a csere.
Az igazság az, hogy nem látszott rajta semmi külső jel. Elsőre szemrevételezés után centír, aztán mehet.
Másodikra kissé figyelmesebben nézték, lassan forgatták (lehet a vizsgáló személyeis más volt élesebb szemmel) akkor látszott kicsit hogy kissé üt. Én mint laikus (láttam már szálszakadást) nem is gondoltam volna rá, hogy az lehet.
Milyen volt a tali? Én sajna nem tudtam elmenni(majd legközelebb)
Más!
Ha jól emlékszem szerdán voltál a hifisnél.Milyen hangszorókat raktak be és milyen erősítőt? Én is gondolkodok a gyári hangszórók cseréjén de nem tudom mit érdemes berakni a gyári helyre.
"Főleg úgy, hogy tudom, hogy nem gyilkolom, tehát tudnia kell a 120 e km-t."
Én tavaly 1 beszámolt Fordot járattam kb.2-3 percet olyan 1000-1500 1/min fordulaton ,és akkor szakadt el a szíj. Semmi terhelés,semmi gázfröccs,csak emelt fordulat. Tehát szerintem ha óvatosan jársz vele,akkor is szakadhat. Én autóm 5 éves,és kb.80.500km-nél lecseréltem,a vezérműszíj szettet,vízmpumpával,összes görgővel..szerintem jobb félni...
Erősen használat függő a csere! Akkor egy dolgot mondjatok meg, miért azzal kezdte mindenki, hogy 90nél ki lett cserélve vezszíjam? Még a PoHuban is....
A könyv azt nem írja, hogy a kor is számít... Másrészt ha a szerelőt úgy kérdezed, hogy kell-e cserélni, de Ő állja a javítást, ha szakad/ugrik, akkor valószínűleg már nem fogja azt mondani, hogy nyugodtan menj tovább vele.
Nekem is "melegen " ajánlották, de a KÖNYV azt írja : ellenörzés, állapot, stb. majd 120000 km-esetén CSERE.
Ha nem ép a vez, szíj, akkor lehet ( vagy meggyőztek a szerelő "rémes szavai " ), de én pld-ul megnéztem, megnézettem, lát -e eltérést a normál állapottól? NEM látot !! Akkor meg minek tegyek bele több pénzt...
Főleg úgy, hogy tudom, hogy nem gyilkolom, tehát tudnia kell a 120 e km-t.
Az már más, hogy 110-nél megcsináltatom a saját döntésem alapján !
Ilyen alapon 50%-os fékbetéteket is cseréltetnek szervizek, hogy már nem biztonságos , kopott, stb.
Nekem a tárcsa+betét is gyári..(100890 km). Semmi utaló hang és jel a cserére.
Mióta fel lett szerelve a gumi a felnire és feltéve az autóra azt vettem észre, hogy kicsit jobbra húz a kocsi. Mi lehet az ok ill. a megoldás???
Az ok sokfele lehet. Elsosorban neked is az elso-hatso kerekek cserejevel kellene kezdeni. Ez a megoldas a gumisok WD-40-e, tobbfele apro problema eseten is hatasos :-)
Masodsorban erdemes lenne csinaltatni egy futomubeallitast is egy hozzaerto muhelyben. (Ha nemcsak az auto huz el jobbra, de vele a kormanykerek is elfordul, akkor ezt mindenkepp erdemes elvegeztetni.)
Vegul elofordulhat, hogy uj kerek (= felni + gumi + ET) annyival szelesebb a gyarinal, hogy megvaltozik az un. "kormanylegordulesi szog" erteke. Ha valoban gyari a felni, akkor ennek kicsi az eselye.
Kárt tesz-e az új autó futóművébe a Golfhoz szoktatott gumi?
Nem. (Kiveve, ha kifejezetten hibas gumirol van szo.)
Van-e esély arra, hogy hozzászokik (hozzákopik) az Octavia futóművéhez a gumi?
Nincs.
Véleményem szerint három dologból adódhat ez a probléma.
Az okok, amiket irtal, nem kizarhatoak, de szerintem egyszeruen erzekcsalodas aldozata lettel. Mivel a gumik egy folyamat soran lassan, idovel zajosodnak be, az ember hajlamos nem venni eszre a megnovekedett zajt -- csak ha a hirtelen talalkozik a jelenseggel.
Az ilyen peres gumik eseten a hatso kerekek gyakran bezajosodnak, mert a merev oldalfal miatt egy picit mindig "pattog" a gumi, es ez idovel eldeformalja a szerkezetét.
Szinten fenyegeti a veszely a terheles nelkuli kombikat es kisaruszallitokat is (barmilyen gumival), mert ezeknel a hatso futomu gyari kemenyitese okozza ugyanezt a pattogast.
Szamit az is, mennyire erzekeny erre a gumi maga. A Firestone-rol speciel nem hallani nagy szamban ilyen torteneteket.
Hasonlo hanghatast okoznak az "elfékezett" gumik is. Ha a gumi blokkolva csuszik, az uthoz tapado feluleten aranbytalanul kopik a mintazat, es ez jellhgezetes, hüppögő-dorombolo hangban jelentkezik.
Nekem voltak olyan gumijaim, amik egy feloras hungaroringi proba alatt zajosodtak be -- pedig az auto csak egy 1.6-os Octavia volt.
Igen, lehet hogy csak a szélesebb kerekekkel jön elő a csapágy hang, mert ilyenkor nagyobb terhelésnek vannak kitéve.
A szelesebb (es foleg nehezebb) kerek miatti plusz terheles hatasa nem meterek, hanem tobb szaz, de inkabb tobb ezer kilometer megtetele utan jelentkezik.
Lecci bizz bennem, hogy ha Dunlop SP 01-et akarok feltenni, akkor nem lesz helyette Mislen Pilot.
Csak azert nem teszek be kepet Mislenrol, mert a Pilot csak a sorozat neve, ezen belul tobbfele mintazat letezik parhuzamosan. De egyik sem egyezik meg a Dunlop mintazataval.
Az első autómnál a bal hátsó, a másodiknál mindkettő hátsó, és az apósnak is mindkettő hátsó. Mindben kevés kilométer volt. Mind november, decemberi autók. A szalonból a gumishoz mentünk a téli gumikat felrakatni. Majd tavasszal amikor felraktuk a szélesebb kerekeket akkor jött a hidegzuhany.
Neked minden esetben a hátsókkal volt a probléma? Csak azért kérdzem, hogy akkor én is ott kezdeném a cseréket. Egy kis szerencsével hátha elsőre beletalálnék.
Szerintem meg akkor járnál jobban, ha csapágy probléma lenne, mert akkor kicserélik gariban,és az neked nem kerül semmibe. Igen, lehet hogy csak a szélesebb kerekekkel jön elő a csapágy hang, mert ilyenkor nagyobb terhelésnek vannak kitéve. Az mindegy hogy miről cseréled téliről-e vagy a gyári nyári kerékről, az a lényeg hogy a szélesebb kerekekkel szól. Én megpróbálnám az egyenkénti kerék visszarakást. Egy-két próbakör és kiderül. Most 18-as kereket használok, de az előző autómra 16-osgyárit raktam és azzal is szólt. Az após is 16-ost rakott fel a mikor megszólalt neki. Mindhárom esetben csapágy volt a probláma. Azért nézesd meg a gumikat is szakemberrel.
Az autóban 650km van. Nem a téliről hanem a winterhez kapott gyári alufelnin lévő Dunlop nyári gumikat (205/60R15) cseréltem le a problémás gumikra (225/45R17). A gyári kerekekkel semmi probléma nem volt, így nagyon remélem, hogy nem csapágyproblémáról van szó. Lehtséges lenne az, hogy csak a szélesebb kerekeknél jön elő a probléma? Csak nem?!
Én egyszer megcseréltettem az elsőket a hátsókkal a kopás miatt még az előzőn. Innentől kezdve rázott az eleje. A második nekifutásra deült ki a gumisnál, hogy 4-ből 3 szálszakadásos.
Nekem az előző Bridge úgy dobolt hátul, mint 1 légkalapács. Mégis minden jó volt.
Új felnik ill. új gumik vannak az autón. Ezek csak számomra újak mert 16"-os használt felni (gyári skoda) ill. 205/55R16 90%-os Michelin Energy gumik. Mióta fel lett szerelve a gumi a felnire és feltéve az autóra azt vettem észre, hogy kicsit jobbra húz a kocsi. Mi lehet az ok ill. a megoldás???
Szia! Nekem a mostani octi2-m a második, és mindkettőnél hátsó kerékcsapágyat kellett cserélnem. Az apósoméban is ki kellett cserélni. Még az a szerencse, hogy garanciában meg tudtuk oldani. Ugyan így jártam mind Te. Tavasszal felraktam a nyári gumikat és .... Azt próbáld ki, hogy egyesével visszarakod a téli gumikat, és amelyiknél elhalkul, akkor ott van a bibi. A szakszervízben nem akarták elhinni, hogy az egyikben 5500-nál, a másikban 4000km-nél szóltak a hátsó csapágyak. A csere után futóműbeállítás, és ott mondták, hogy nagyon nagy volt a kerékösszetartás a hátsó kerekeknél. Azóta 20000km-t mentem, és minden rendben pedig 225/40R18-as gumikat használok nyáron. De nem lehet kizárni hogy a gumik hangosak. Üdv Árpi