Az. :-) Akkor rögtön kérdezek is: Írtátok korábban hogy valahol volt szó a fórumon arról, mire kell figyelni az 1.9 PD TDI motoroknál. Sajnos nem igazán találom, valaki össze tudja foglalni? (az általános dízeles tanácsokon kiívül, pl. hidegen nem erőltetjük, hosszabb autópálya után alapjáraton hűtjük a turbót, etc.). Másik: Milyen utólagos extrákra érdemes áldozni? Tolatóradart és riasztót szeretnék tetetni bele, gumiszőnyeget és küszöbvédőt szintén. Más öteletem hirtelen nincs. Mire kell az átvételkor figyelni?
Nekem is kicsit kellemetlen lesz amikor átvételnél vastagságot méretek velük, de ha nincs semmi baj akkor asszem nekik is jobb hogy a hülye vevő legalább saját szemével látja.Legfeljebb koppanok egyet. Ha meg volt újrafényezve, úgy olvastam valahol, hogy nekik erről az autóval együtt átadnak egy jegyzőkönyvet, benne, hogy mikor, hol , miért sérült, és a javításról is. Kivéve ha a kereskedésben történt volna.
Köszi Füredi, jó ötlet a King felszereltség csak annyi minden van már ebben a businessben is, hogy milyen egyéb utólagos extrára gondolhatok? Mondjuk egy szerelt téligumi szett?!
De hagyjuk a negatív gondolatokat. Most a jobbik énem azt mondja , hogy semmi baj nincs az autóval csak tényleg peches vagyok. Ennyire nem örültem még annak, hogy peches lehetnék. De inkább ez. Egy hét és kiderül. Akkor jelentkezem mi volt és lesz fotó is.
Az OctiII-m ma egy hetes nálam. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Nagyon szuper járgán-4
DONIBCSI!!! A győri tali előtt már beszéltünk az utólagos tempomatról. Mibe kerülne? Csak hogy kalkulálni tudjak, mert nemaokára megyek Pestre, így lehet, hogy meglátogatnálak.
Szia! A gyári érték kb 90-130 mikron, de láttam már skodába 160-180-as gyári fényezésüt is. Az a lényeg, hogy minden elemen kb egyformának kell lennie. Ha egy elemen kiugró érték van, mondjuk majdnem minden elem kb 110mikron, és egykét elemen meg 180, akkor nagy valószínüséggel javították.
Nekem valami 100-200 közötti érték rémlik, Stevie majd megmondja, ha benéz. Egyébként a Suzukis rozsdásodásos cikkben azt írták, hogy a Suzinak 60 mikron a festékvastagsága...
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Ez a mértékű csúszás már gyanura adhat okot, de ugyanakkor lehet hogy nem jelent semmit.
Én elébemennék a dolgoknak. Megpróbálnék egy hiteles helyről információt szerezni arról, hogy mekkora értékcsökkenést jelent egy autónál ha az egyik-másik elem esetlegesen sérült lenne. Ha megjön az autó bármennyire is kényelmetlen lenne(nekem biztos az lenne) igen is nézzed át rétegvastagság mérővel. Amennyiben találsz nagyságrendi eltérést az elemek között akkor már felkészülten tudod fogadni a hírt és tudatosan tudsz rá reagálni. Ezt követően a döntés nyílván a tied. Vagy elhozod így vagy otthagyod. Én HA az elhozatal mellett döntenék biztos, hogy a business felszereltségből "KING" felszereltséget csináltatnék velük belőle olymódon, hogy figyelembevéve az értékcsökkenést legalább másfélszeres legyen az utólag belerakott extra értéke az árcsökkenésnek. Ne feledjük: az extralistában szereplő árakon (nem tudom) szerintem legalább 30% haszon van. Ha árcsökkentést kérsz az biztosan jobban fájna nekik.
És ne feledkezzünk meg a másik lehetőségről sem: lehet hogy csak valóban Te vagy a balszerencsés és minden ellened esküdött. Sok szerencsét! Ügyes legyél.
Köszi a tanácsot. Emlékszem hogy mikor rendelted az autód , ahogy Füredi is azidőtájt . Én javasoltam a "kiülbelehamarabbazoctijába" versenyt. Akkor még hittem hogy én is szerencsés lehetek. TI nyertetek. Nem is kevéssel.
Szóval gyanakodjak? Említettem a szalonban az értékesítőnek, hogy nem sérült-e az autó, de persze azt mondták nem.
Akkor az átvételnél, vagy inkább még előbb menjek be és kérjek vastagságmérőt?
És mennyi a normál, és az újra fényezett festék vastagsága ?
És ha tényleg sérült volt akkor mit tehetek? Engedmény? Extra?
Azt mondták,hogy ha "esetleg" mégis újra lenne fényezve az sem jelent semmit, mert asszem 300 mikronig normális, ha gyári technikával csinálták. És persze hogy gyári lenne nem?
Nem akarlak megijeszteni, de én a helyedben vinnék (vagy kérnék tőlük) festékvastagság-mérőt, nehogy évek múlva derüljön ki, hogy szállítás közben sérült és újra kellett fényezni, azért csúszott ennyit.
Én mindenképen átvizsgálnám a festékvastagságot átvétel előtt. Az ördög nem alszik.Ki tudja miért pihentették 1 hónapot. Lehet, hogy valamit javítani kellett.
Én jan 21.-én rendeltem és Márc 13.-án átvettem (már egy honapja) octavia kombi business.
De mégis az lenne a legjobb ha minden rendben lenne.
Most néztem a szerződést 8-12 hét van benn leírva. Jó ötlet lehet hogy az országban lévő készletben hátha találok. Egyébként 1.9PDTDI Business metal feketéről van szó. A skoda oldalán van egy kereső ahol az azonnal elvihető kocsikra lehet keresni. Nem tudom mennyire lehet pontos ez a kereső? Van erről esetleg infótok? Ott találtan egy ugyanilyent.
Én Febr. 1-én rendeltem octi businessemet.Az autót 13. hétre ígérték átadva. Erre 2 hónapig semmi sem történt, vagyis nem lett legyártva, miközben ugyanott, ugyanolyan autót 2 héttel később rendelő emberke, már 1 hete vezeti autóját. És azt mondják hogy most ez a normális, vagyis hogy 8 hét után már viheted az autót haza.
Nekem tegnap jött meg a kereskedésbe. Azt mondták hogy már 1 hónapja legyártották, csak a gyárban állt , nem tudni miért. 1 HÓNAPIG!! (Biztos nem láttak még ilyen szép autót, és kiállították a gyár közepén , had csodálják a dolgozók.) Hát ezért várok 11 hete az autómra. Még 1-1.5 hét és enyém. Ennyi. Olyan ideg voltam, hogy na. Most , hogy tegnap végre beleültem, kezdek megnyugodni.
És szerződés szerint bőven időn belül vagyok még,(Max.14 hét a rendeléstől) csak azt mondták, hogy én vagyok a peches ember, a többi mind szerencsés. Nem szeretek peches lenni, az olyan mint a lúzer. Na és az meg végképp nem szeretnék lenni.
Szóval nyugi, egyszer csak itt lesz az autód. És akkor te leszel a legszerencsésebb ember, akinek a legújabb autója lesz az itt lévők közül. 1 napig. Aztán lesz újabb .
Sziasztok. Olvasd el, hogy a szerződésben mi van, mert oda mást szoktak írni, mint amit szóban ígérnek. Én is most rendeltem egy Wintert (5 hete). Azt mondták, hogy általában 8 hét alatt megjön, de számoljak inkább 8-12 héttel + 1-2 hét az üzembehelyezés körüli vacakolás (vizsga, stb).
Szerintem azért a 9. hét már ezen meghatározott időtartamon is egyértelműen túl van, tehát lehet hivatkozni a szerződésben foglaltak be nem tartásáról.
Persze én sem ezzel kezdeném, hanem inkább azzal, hogy kérnék egy extralistát, tartozékkatalógust, hangsúlyozva, hogy számítok némi kompenzálásra.
Hogy ezt ki fizeti ki, az nem rám tartozik. (nem tartanám viszont a PoHu részéről korrektnek, ha egyedül hagyja ilyen esetben a kereskedőt)
A szerződésben (emlékeim szerint) nagyon elnagyzolt dátum volt, jogilag nem lehetett volna keresnivalónk. Az más kérdés, hogy jobb helyeken igyekeznek kárpótolni - bár azt a PoHu-val vagy a gyárral karöltve kellene, mert x kereskedés arról igazán nem tehet, hogy a gyárban valamit elb.sztak. Feltéve, hogy a gyárban és nem a kereskedés küldte valamiért késve a megrendelést.
De még1x, 6 éve volt, a szerződésbeli határidő csak rémlik, át kellene nézni a szerződést.
Olvassad át a szerződésedet, esetleg konzultáljál egy ügyvéddel, hogy mit lehet tenni.
Mindenképpen "jár" a késésért pár extra, amit utólag belerakhatnak, vagy tartozék, amit magaddal vihetsz átadáskor (alufelni, téli gumi, tetőcsomagtartó, nagyobb rádió, riasztó, váltózár...).
( a "jár" azt jelenti, hogy érdemes engesztelésül kérni valamit, de szerintem a jobb helseken eleve felajánlják "kártérítésnek")
Ha nem nagyon egyedi a kocsi, érdemes esetleg megnézni az országban lévő készleteket, hátha van közte hasonló, amit hamarabb átvehetnél.
Kérdezd meg, hogy nincs-e már gyártásban lévő, vagy már betervezett gyártási időpontú és módosítható, berendelt, de vevő nélküli kocsijuk, amit átvehetnél.
Nekem is így lett meg az Octim.
A szalon megrendelt egy kocsit a gyárból, amire még nem volt vevőjük.
Amikor megegyeztünk, akkor még lehetett módosítani pár dolgot, hogy teljesen megfeleljen nekem (akkor lett a szín szaharabézs az eredeti fehér helyett), de már másnap sem lehetett módosítani, mert lezárták a gyárban a kocsi adatlapját.
A mai napon felhívtam a kereskedést mivel a rendeléskor (a 8. héten) a 16. hétre (ez a jővő hét) igazolták vissza a kocsit. Szerettem volna meg tudni, hogy rendben van-e minden. Az értékesítő mondta, hogy pillanat és nézi is a számítógépen... nagy csönd.... Egyszer csak közli a hírt, hogy nem tudja mi van azt látja kiírva, hogy "elhalasztva". Nincs se alvázszám, se időpont. :((((( 2 hónapja várom lassan a nagy napot.... Nem tudom mit csináljak? Legalább valami újabb időpont lenne!
Úgy tudom (de ez nem biztos), hogy a PD TDI esetében a turbó miatt van szükség jó minőségű olajra.
Ebben van valami, a turbo csapagyazasa kenyes a jo minosegu olajra, de a specialis olajra a vezermutengely es a szelephimbak talalkozasanak muszaki megoldasai miatt van szukseg. (Ahogy Sampler kollega irta.)
Mind a két technológiát lehet fejleszteni de a PD-TDI-t csak a VW csoport autói használják míg a CR-t az összes többi dieselt gyártó cég.Így nem éri meg fejleszteni mert nincs elég db szám.Egyébként én is sajnálom, hogy lecserélik.
Én egy borával jártam hasonlóan régebben. Venni én sem akartam, így nekiáltam és megcsináltam. A szerkezet hasonló lehet az octaviánál is. A helyedben megpróbálnám a javítást.
Köszönöm kérdésed, de még szólnak. Szerintem javúlt a helyzet, de lehet hogy csak azt szeretném hinni és ezért tűnik úgy. Ha el is éri a kívánt állapotot, azt folyamatosan fogja tenni és nehéz lesz különbséget tenni az első km-ek alatt nyújtott helyzettől.
Ne hogy azt hidd. Nem a leendő vevők kedvéért cserélik le sajnos. :( Azt is hallottam, hogy a PD-vel nem tudják betartani majd az EURO5-ös normákat, a CR motor viszont tisztább üzemű lesz. Én sajnálom hogy lecserélik. Na hogyan alakulnak a gumijaid?