Mai kultúrális ajánló:
A Lámpásban (VII. Dob u. eleje, a Spinoza étterem alatt) a Kéknyúl lesz.
Soxor volt meg lesz is, de ma a különlegessége hogy Matyi az én cuccomon nyomatja a Tehtube's B3-mal.
(hangbankom az ESI4000 samplerben, A33, SL161, Motion Sound KBR3D lezli)
Balkézre a lábrápufogtatásos basszussal.
Úgy 22.00-től.
___________________________________
Kis ismertetés errős a speciális basszusomról:
Az orgonista jellemzően balkézzel hozza a basszust (848 ----) és a lábpedállal az alaphangot (magyarul tonikát) finoman rápufogtatja a basszpedálon. Ez nem a pedáljáték tudásának hiányosága hanem a jazzre nagyon jellemző basszusmenet kifejezőbbé tétele.
Extra dinamika, ugyanis a finom pöttyözés a kéznél mélyebb tónusban mintegy szimulálja a nagybőgő húrjának megcsapásának hangját. Minden hang így eltérő dinamikával, sokkal természetesebben szólal meg kissé perkusszív hangon. Ezt teljesíti ki amikor igazi csak láb pedáljátékkal az orgonista elővezeti az újabb kört a valóságos 16'-as hangzással.
Ha van is egy kétmanuálos digitális klónunk, lábpedál nélkül ez a játék kivitelezhetetlen.
Erre alakítottam ki a bankomban a speciális presetet, amely a szokásos Bass-chord (848---) preset mellett mexólaltat egy villámgyorsan lecsengő basszpedál hangot az alsó másfél oktávban. Mivel a balkéznél nem lehet a pedál lenyomásának idejével operálni, ezért arra itt az ütésérzékenységet használtam föl. Minnél erőseb a balkézmenet, annál erősebb a rápufogtatás. Hogy élethűbb legyen a tonika ismétlése, a pufogás nem kromatikusan hangolt hanem nagytercenkénti közökben azonos hangon szólal meg.
Ezzel megvolna a szokásos negyedelős basszmenet. Mi lesz a full pedáljátékon való előke bejátszással?
Szintén velocity, maximális leütési erősség esetén némul a basszusmenet és rápufogtatás hangja, helyette bejön a valódi fullos basszpedálhangzás.
T