Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

m_g Creative Commons License 2008.04.10 0 0 4941
Sziasztok. Olvasd el, hogy a szerződésben mi van, mert oda mást szoktak írni, mint amit szóban ígérnek. Én is most rendeltem egy Wintert (5 hete). Azt mondták, hogy általában 8 hét alatt megjön, de számoljak inkább 8-12 héttel + 1-2 hét az üzembehelyezés körüli vacakolás (vizsga, stb).
Előzmény: Don Toblerone (4937)
ckerti Creative Commons License 2008.04.10 0 0 4940

Az elnagyolt dátum nálam is 6-8 hét volt.

Szerintem azért a 9. hét már ezen meghatározott időtartamon is egyértelműen túl van, tehát lehet hivatkozni a szerződésben foglaltak be nem tartásáról.

 

Persze én sem ezzel kezdeném, hanem inkább azzal, hogy kérnék egy extralistát, tartozékkatalógust, hangsúlyozva, hogy számítok némi kompenzálásra.

 

Hogy ezt ki fizeti ki, az nem rám tartozik. (nem tartanám viszont a PoHu részéről korrektnek, ha egyedül hagyja ilyen esetben a kereskedőt)

 

Azért első körben elég a szép szó.

 

Előzmény: MZ/Y (4939)
MZ/Y Creative Commons License 2008.04.10 0 0 4939
A szerződésben (emlékeim szerint) nagyon elnagyzolt dátum volt, jogilag nem lehetett volna keresnivalónk. Az más kérdés, hogy jobb helyeken igyekeznek kárpótolni - bár azt a PoHu-val vagy a gyárral karöltve kellene, mert x kereskedés arról igazán nem tehet, hogy a gyárban valamit elb.sztak. Feltéve, hogy a gyárban és nem a kereskedés küldte valamiért késve a megrendelést.

De még1x, 6 éve volt, a szerződésbeli határidő csak rémlik, át kellene nézni a szerződést.
Előzmény: ckerti (4938)
ckerti Creative Commons License 2008.04.10 0 0 4938

Olvassad át a szerződésedet, esetleg konzultáljál egy ügyvéddel, hogy mit lehet tenni.

Mindenképpen "jár" a késésért pár extra, amit utólag belerakhatnak, vagy tartozék, amit magaddal vihetsz átadáskor (alufelni, téli gumi, tetőcsomagtartó, nagyobb rádió, riasztó, váltózár...).

( a "jár" azt jelenti, hogy érdemes engesztelésül kérni valamit, de szerintem a jobb helseken eleve felajánlják "kártérítésnek")

 

Ha nem nagyon egyedi a kocsi, érdemes esetleg megnézni az országban lévő készleteket, hátha van közte hasonló, amit hamarabb átvehetnél.

 

Kérdezd meg, hogy nincs-e már gyártásban lévő, vagy már betervezett gyártási időpontú és módosítható, berendelt, de vevő nélküli kocsijuk, amit átvehetnél. 

 

Nekem is így lett meg az Octim.

A szalon megrendelt egy kocsit a gyárból, amire még nem volt vevőjük.

Amikor megegyeztünk, akkor még lehetett módosítani pár dolgot, hogy teljesen megfeleljen nekem (akkor lett a szín szaharabézs az eredeti fehér helyett), de már másnap sem lehetett módosítani, mert lezárták a gyárban a kocsi adatlapját.

Előzmény: Don Toblerone (4937)
Don Toblerone Creative Commons License 2008.04.09 0 0 4937
A mai napon felhívtam a kereskedést mivel a rendeléskor (a 8. héten) a 16. hétre (ez a jővő hét) igazolták vissza a kocsit. Szerettem volna meg tudni, hogy rendben van-e minden. Az értékesítő mondta, hogy pillanat és nézi is a számítógépen... nagy csönd.... Egyszer csak közli a hírt, hogy nem tudja mi van azt látja kiírva, hogy "elhalasztva". Nincs se alvázszám, se időpont. :(((((  2 hónapja várom lassan a nagy napot....  Nem tudom mit csináljak? Legalább valami újabb időpont lenne!
stevie wonder Creative Commons License 2008.04.08 0 0 4936

Úgy tudom (de ez nem biztos), hogy a PD TDI esetében a turbó miatt van szükség jó minőségű olajra.

 

 

Ebben van valami, a turbo csapagyazasa kenyes a jo minosegu olajra, de a specialis olajra a vezermutengely es a szelephimbak talalkozasanak muszaki megoldasai miatt van szukseg. (Ahogy Sampler kollega irta.)

Előzmény: Füredi1 (4928)
mogyi1 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 4935
Mind a két technológiát lehet fejleszteni de a PD-TDI-t csak a VW csoport autói használják míg a CR-t az összes többi dieselt gyártó cég.Így nem éri meg fejleszteni mert nincs elég db szám.Egyébként én is sajnálom, hogy lecserélik.
Előzmény: sampler74 (4932)
sampler74 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4934
Én egy borával jártam hasonlóan régebben. Venni én sem akartam, így nekiáltam és megcsináltam. A szerkezet hasonló lehet az octaviánál is. A helyedben megpróbálnám a javítást.
Előzmény: schimi070 (4931)
Füredi1 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4933
Köszönöm kérdésed, de még szólnak. Szerintem javúlt a helyzet, de lehet hogy csak azt szeretném hinni és ezért tűnik úgy. Ha el is éri a kívánt állapotot, azt folyamatosan fogja tenni és nehéz lesz különbséget tenni az első km-ek alatt nyújtott helyzettől.
Előzmény: sampler74 (4932)
sampler74 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4932
Ne hogy azt hidd. Nem a leendő vevők kedvéért cserélik le sajnos. :(
Azt is hallottam, hogy a PD-vel nem tudják betartani majd az EURO5-ös normákat, a CR motor viszont tisztább üzemű lesz.
Én sajnálom hogy lecserélik.
Na hogyan alakulnak a gumijaid?
Előzmény: Füredi1 (4930)
schimi070 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4931
Az O1 autómon jobb első elektromos ablakemelő sínen futó műanyagja eltörött és sajnos a bowden össze-vissza csavarodott.Szóval azt szeretném kérdezni hogy csak az a megoldás kicserélni a komplett mechanikát (az új kb. 25000 vagy használt 15000) vagy azt a bowdent kicserélni nagyon odafigyelve a méretre amelyik sérült.
Füredi1 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4930
Hurrá! Akkor olcsó lesz a diesel autó!:))
Előzmény: sampler74 (4929)
sampler74 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4929
Én meg úgy tudom (de ez sem biztos), hogy a hengerfejben vannak olyan alkatrészek, amik igénylik a PDTDI olajat. És azért cserélik le a pdtdi-t mert drága a gyártása.
Előzmény: Füredi1 (4928)
Füredi1 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4928
Köszönöm szépen! Úgy tudom (de ez nem biztos), hogy a PD TDI esetében a turbó miatt van szükség jó minőségű olajra. A CR TDI technológia is alkalmaz turbót nem? Tehát az olajminőségre egyaránt kényes mindkét motor. Szerintem?!
Előzmény: Centi the real (4927)
Centi the real Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4927

PD hengerenkénti nagynyomású adagoló (PumpDüsne), talán nagyobb egyenletesebb nyomaték,  CR (commonrail) közös nyomócsöves nagynyomás mágnesszelepekkel adagolva. a CR egy picit halkabb.

 

 

Ízlés dolga ki melyiket szereti, Én a a PD-vel teljesen elégedett vagyok, bár jó minőségű olajat igényel..

Előzmény: Füredi1 (4926)
Füredi1 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 4926

Had okosodjak egy kicsit!

Mi a különbség a PD TDI és a CR TDI között? Előnyők, hátrányok?

joemaster Creative Commons License 2008.04.06 0 0 4925
Üdv!

Most ovastam, hogy 2008. 22. hetében jön az RS-be a 2.0 CR TDI motor 125 kW-tal a PD TDI helyett.

A 40-45. hét környékén jön az 1.6-os motor helyett a 120 LE-s 1.4-es TSI, az 1.9-es PD TDI helyett meg az 1.6-os CR TDI. Talán ekkor várható az Octavia 2 facelift-je is.
Füredi1 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 4924
Én a magam részéről azt vallom, hogy amennyiben az autóban a "hosszú élettartamú" olaj van teljesen elegendő 15e kilométerenként kicserélni, még Taxi üzemmód esetén is. Az biztos, hogy ártani nem árt, de ezzel csak a Taxi km díjja lesz magasabb.
Előzmény: golyo13 (4922)
Papka11 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 4923

Nekem is.

A mostaninál két db. csavargathatós rögzítője van.

Előzmény: ottar (4919)
golyo13 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 4922

 

Dízeleseknek hasznos olvasmány :

 

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/080331i/

ac07 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 4921
Én csak erre a részre reagáltam, nem az egészre: "Kollégám a téli Conti után feltette a nyári Brigit, és ezzel a lendülettel elszáguldott a szervízbe ,hogy kerékcsapágyat kellene cserélni:)"
Peace :)
Előzmény: elek72 (4887)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2008.04.06 0 0 4920
Csak egyszer kapnék el egy ilyet!!! Az tuti eltörném a kezeit! :(
Az elözö autómnak 2 elemét kellett fényezni mert egy ilyen rohadt népellenség megkulcsozta!
Előzmény: Füredi1 (4911)
ottar Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4919
Vagy vastag, és a súlya miatt nem megy sehová.
(nekem ilyen volt a régi kocsimban)
Előzmény: Papka11 (4889)
nono44 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4918
Köszi, majd szétnézek,
Előzmény: sampler74 (4917)
sampler74 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4917
Az árát nem tudom. Az én gumisom tart ilyent. Szerintem másiknál is be lehet szerezni.
Előzmény: nono44 (4915)
schimi070 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4916
Én Valeo-t vettem nem volt drága és a gumi még jó is lenne, de nem az a mechanika mert eltávolodik az üvegtöl és ott a nagy töröletlen folt . Szóval én a Bosch-t fogom legközelebb választani. Sajnos az a baj hogy JÓ gumit külön nem kapni, ja és ahány tipus annyira más a gumi méret.
Előzmény: Centi the real (4908)
nono44 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4915

Nem szeretnék abba a hibába esni mint egy barátom: Adták Neki a csavart felnivel együtt de túl hosszú volt és kiszedett a dobfék alól ezt-azt. ( nem skoda volt de lehetett volna az is)

Egyébként mennyi ez a csavar szett és gumisoknál be tudom szerezni?

Előzmény: sampler74 (4914)
sampler74 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4914
Hello,
M14X1,5-ös, a hosszát nem tudom, annyit tudok, hogy 7 menetet kell betekerni, ha felni fent van.
De ilyen csavart nem kapsz bármilyen csavarboltban.
Előzmény: nono44 (4913)
nono44 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4913

Hi,

 

Újra próbálkozok a kérdéssel: O1-re 16" felnihez mik a pontos csavar méretek? Lehet ezt tudni, van erre hivatalos méret?

 

thx

Donibcsi Creative Commons License 2008.04.05 0 0 4912
:)
Előzmény: moha02 (4910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!