Sziasztok. Olvasd el, hogy a szerződésben mi van, mert oda mást szoktak írni, mint amit szóban ígérnek. Én is most rendeltem egy Wintert (5 hete). Azt mondták, hogy általában 8 hét alatt megjön, de számoljak inkább 8-12 héttel + 1-2 hét az üzembehelyezés körüli vacakolás (vizsga, stb).
Szerintem azért a 9. hét már ezen meghatározott időtartamon is egyértelműen túl van, tehát lehet hivatkozni a szerződésben foglaltak be nem tartásáról.
Persze én sem ezzel kezdeném, hanem inkább azzal, hogy kérnék egy extralistát, tartozékkatalógust, hangsúlyozva, hogy számítok némi kompenzálásra.
Hogy ezt ki fizeti ki, az nem rám tartozik. (nem tartanám viszont a PoHu részéről korrektnek, ha egyedül hagyja ilyen esetben a kereskedőt)
A szerződésben (emlékeim szerint) nagyon elnagyzolt dátum volt, jogilag nem lehetett volna keresnivalónk. Az más kérdés, hogy jobb helyeken igyekeznek kárpótolni - bár azt a PoHu-val vagy a gyárral karöltve kellene, mert x kereskedés arról igazán nem tehet, hogy a gyárban valamit elb.sztak. Feltéve, hogy a gyárban és nem a kereskedés küldte valamiért késve a megrendelést.
De még1x, 6 éve volt, a szerződésbeli határidő csak rémlik, át kellene nézni a szerződést.
Olvassad át a szerződésedet, esetleg konzultáljál egy ügyvéddel, hogy mit lehet tenni.
Mindenképpen "jár" a késésért pár extra, amit utólag belerakhatnak, vagy tartozék, amit magaddal vihetsz átadáskor (alufelni, téli gumi, tetőcsomagtartó, nagyobb rádió, riasztó, váltózár...).
( a "jár" azt jelenti, hogy érdemes engesztelésül kérni valamit, de szerintem a jobb helseken eleve felajánlják "kártérítésnek")
Ha nem nagyon egyedi a kocsi, érdemes esetleg megnézni az országban lévő készleteket, hátha van közte hasonló, amit hamarabb átvehetnél.
Kérdezd meg, hogy nincs-e már gyártásban lévő, vagy már betervezett gyártási időpontú és módosítható, berendelt, de vevő nélküli kocsijuk, amit átvehetnél.
Nekem is így lett meg az Octim.
A szalon megrendelt egy kocsit a gyárból, amire még nem volt vevőjük.
Amikor megegyeztünk, akkor még lehetett módosítani pár dolgot, hogy teljesen megfeleljen nekem (akkor lett a szín szaharabézs az eredeti fehér helyett), de már másnap sem lehetett módosítani, mert lezárták a gyárban a kocsi adatlapját.
A mai napon felhívtam a kereskedést mivel a rendeléskor (a 8. héten) a 16. hétre (ez a jővő hét) igazolták vissza a kocsit. Szerettem volna meg tudni, hogy rendben van-e minden. Az értékesítő mondta, hogy pillanat és nézi is a számítógépen... nagy csönd.... Egyszer csak közli a hírt, hogy nem tudja mi van azt látja kiírva, hogy "elhalasztva". Nincs se alvázszám, se időpont. :((((( 2 hónapja várom lassan a nagy napot.... Nem tudom mit csináljak? Legalább valami újabb időpont lenne!
Úgy tudom (de ez nem biztos), hogy a PD TDI esetében a turbó miatt van szükség jó minőségű olajra.
Ebben van valami, a turbo csapagyazasa kenyes a jo minosegu olajra, de a specialis olajra a vezermutengely es a szelephimbak talalkozasanak muszaki megoldasai miatt van szukseg. (Ahogy Sampler kollega irta.)
Mind a két technológiát lehet fejleszteni de a PD-TDI-t csak a VW csoport autói használják míg a CR-t az összes többi dieselt gyártó cég.Így nem éri meg fejleszteni mert nincs elég db szám.Egyébként én is sajnálom, hogy lecserélik.
Én egy borával jártam hasonlóan régebben. Venni én sem akartam, így nekiáltam és megcsináltam. A szerkezet hasonló lehet az octaviánál is. A helyedben megpróbálnám a javítást.
Köszönöm kérdésed, de még szólnak. Szerintem javúlt a helyzet, de lehet hogy csak azt szeretném hinni és ezért tűnik úgy. Ha el is éri a kívánt állapotot, azt folyamatosan fogja tenni és nehéz lesz különbséget tenni az első km-ek alatt nyújtott helyzettől.
Ne hogy azt hidd. Nem a leendő vevők kedvéért cserélik le sajnos. :( Azt is hallottam, hogy a PD-vel nem tudják betartani majd az EURO5-ös normákat, a CR motor viszont tisztább üzemű lesz. Én sajnálom hogy lecserélik. Na hogyan alakulnak a gumijaid?
Az O1 autómon jobb első elektromos ablakemelő sínen futó műanyagja eltörött és sajnos a bowden össze-vissza csavarodott.Szóval azt szeretném kérdezni hogy csak az a megoldás kicserélni a komplett mechanikát (az új kb. 25000 vagy használt 15000) vagy azt a bowdent kicserélni nagyon odafigyelve a méretre amelyik sérült.
Én meg úgy tudom (de ez sem biztos), hogy a hengerfejben vannak olyan alkatrészek, amik igénylik a PDTDI olajat. És azért cserélik le a pdtdi-t mert drága a gyártása.
Köszönöm szépen! Úgy tudom (de ez nem biztos), hogy a PD TDI esetében a turbó miatt van szükség jó minőségű olajra. A CR TDI technológia is alkalmaz turbót nem? Tehát az olajminőségre egyaránt kényes mindkét motor. Szerintem?!
PD hengerenkénti nagynyomású adagoló (PumpDüsne), talán nagyobb egyenletesebb nyomaték, CR (commonrail) közös nyomócsöves nagynyomás mágnesszelepekkel adagolva. a CR egy picit halkabb.
Ízlés dolga ki melyiket szereti, Én a a PD-vel teljesen elégedett vagyok, bár jó minőségű olajat igényel..
Most ovastam, hogy 2008. 22. hetében jön az RS-be a 2.0 CR TDI motor 125 kW-tal a PD TDI helyett.
A 40-45. hét környékén jön az 1.6-os motor helyett a 120 LE-s 1.4-es TSI, az 1.9-es PD TDI helyett meg az 1.6-os CR TDI. Talán ekkor várható az Octavia 2 facelift-je is.
Én a magam részéről azt vallom, hogy amennyiben az autóban a "hosszú élettartamú" olaj van teljesen elegendő 15e kilométerenként kicserélni, még Taxi üzemmód esetén is. Az biztos, hogy ártani nem árt, de ezzel csak a Taxi km díjja lesz magasabb.
Én csak erre a részre reagáltam, nem az egészre: "Kollégám a téli Conti után feltette a nyári Brigit, és ezzel a lendülettel elszáguldott a szervízbe ,hogy kerékcsapágyat kellene cserélni:)" Peace :)
Csak egyszer kapnék el egy ilyet!!! Az tuti eltörném a kezeit! :( Az elözö autómnak 2 elemét kellett fényezni mert egy ilyen rohadt népellenség megkulcsozta!
Én Valeo-t vettem nem volt drága és a gumi még jó is lenne, de nem az a mechanika mert eltávolodik az üvegtöl és ott a nagy töröletlen folt . Szóval én a Bosch-t fogom legközelebb választani. Sajnos az a baj hogy JÓ gumit külön nem kapni, ja és ahány tipus annyira más a gumi méret.
Nem szeretnék abba a hibába esni mint egy barátom: Adták Neki a csavart felnivel együtt de túl hosszú volt és kiszedett a dobfék alól ezt-azt. ( nem skoda volt de lehetett volna az is)
Egyébként mennyi ez a csavar szett és gumisoknál be tudom szerezni?
Hello, M14X1,5-ös, a hosszát nem tudom, annyit tudok, hogy 7 menetet kell betekerni, ha felni fent van. De ilyen csavart nem kapsz bármilyen csavarboltban.