Keresés

Részletes keresés

Mollly Creative Commons License 2009.02.27 0 0 1439
Miért gondolod, hogy mindenről írt? Ha Heródes olyan volt, akkor az a 10, max 15 legyilkolt betlehemi gyerek nem volt tőle akkora tett, hogy feltétlenül írnia kellett volna róla. Könnyű ujjgyakorlat lehetett ez Heródesnek.
Előzmény: historias (1431)
Mollly Creative Commons License 2009.02.27 0 0 1438
1433 Ha a Jézusról való idézetre gondolsz, nem az. Megtalálták egy arab, vagyis nem keresztény másolatban is, kicsit ugyan más, de a tudomány jelenlegi állása szerint írt Jézusról, csak nem úgy, hogy "ő volt a Messiás". Tudomásom szerint az arab másolatban találtat hitelesnek tekintik:

„Ebben az időben volt egy bölcs ember, akinek neve Jézus volt. Magatartása/viselkedése jó volt és erényesnek ismerték. Sokan a zsidók és más nemzetbeliek közül tanítványai lettek. Pilátus halálra ítélte keresztre feszítés által. Azonban azok, akik tanítványai lettek nem hagyták el. Beszámoltak arról, hogy három nappal a kereszten való halála után megjelent nekik és életben volt. Következtetésképpen lehetséges, hogy ő a Megváltó, akire vonatkozólag a próféták részletesen beszéltek.” (Josephus Flavius: A zsidók története)
Előzmény: kilenctizenegy (1433)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.21 0 0 1436

Ergo: Hat nem vette eszre mert mint mondjak a szadduceus parti papi arisztokraciabol valo volt

Secundo: Nem vette eszre mert tul buta volt ahoz, mint ma a legtobben, ezert is az emberiseg a sajat maga rut butasaganak az aldozata lesz. Az esszeruseg alvasa szornyeket szul. Az emberiseg egy nagy szorny lesz amely sajat magat eszi meg.

http://portal.jobbik.net/index.php?q=node/5520

Tercio: A barkat is lattak hogy epul, de nem akartak eszrevenni. Tehat Flaviusz nem volt egyedi peldany, ha a legnagyobb butasaga az volt, hogy nem akarta eszrevenni

37. A miképen pedig a Noé napjaiban vala, akképen lesz az ember Fiának eljövetele is.
  38. Mert a miképen az özönvíz előtt való napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek vala, mind ama napig, a melyen Noé a bárkába méne.
  39. És nem vesznek vala észre semmit, mígnem eljöve az özönvíz és mindnyájukat elragadá: akképen lesz az ember Fiának eljövetele is.

Quattro:

Most sirjunk butasagainkert, nem amikor keso lesz, a ketsegbeeses konnyeivel

30. És akkor feltetszik az ember Fiának jele az égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel.

http://www.youtube.com/watch?v=bvaMrjIiF_g&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=qNZvfiKr ... re=related

 

 

Előzmény: kilenctizenegy (1435)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.16 0 0 1435

Akkor ezek szerint vissazjutottunk a kiindulóponthoz: semmi bizonyítékunk arra, hogy Flavius egyátalán észrevette volna a kereszténységet.

Előzmény: historias (1434)
historias Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1434
Nem állítom hogy amit Flavius írt az szent írás.Viszont a szöveg magyarázó,a 619old.
Nem zárja ki ennek lehetőségét,hogy írhatott róla,csak épen rossz színben feltüntetve.
A 16 sz.óta vita tárgya ez a rész.De ez a rész hamisítvány,keresztény betoldás.Tele van,csúsztatással,pontatlansággal a mű.Vannak viszont olyan részei,amik megfelelnek
a valóságnak.De mindent egybe vetve,van értelme elolvasni.
Előzmény: kilenctizenegy (1433)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1433
Heródes-értékelésed korrekt és a mondanivalóddal is egyetértek. A Flavius idézet viszont hamis (több betoldás is van, különböző korok másolatai.
Előzmény: historias (1431)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1432
Köszönöm a választ.
Előzmény: Törölt nick (1430)
historias Creative Commons License 2009.01.14 0 0 1431
Nagy Heródes kr.e.73-k.-i-kr.u.4.A gyermek gyilkosságokat semmi nem támasztja alá,a
legújabb kutatások szerint.Az tény,hogy eröszakos ember volt,és a zsidók körében népszerűtlen uralkodó volt.negyedes fejedelem,a rómaiak jóvoltából.Nagy építkező volt.Nemrég találták meg a caesarea-i kikötő hullámtörő maradványait.Súlyos betegségben szenvedett,és ez összefüggésbe hozható viselkedésével.A családját sem
kímélte.Josephus Flavius azért nem ír róla,mert nem történt meg.Pl.Jézusról ír.
Nem kell szó szerint venni a Bibliát,mert vannak benne dolgok amiket a régészet és más tudományok alátámasztottak,de tartalmaz olyan történeteket,amik csak fikciók.
Nem arról van szó.hogy ne olvassák,igenis olvassák az emberek.Mert épülésükre szolgál,nemcsak a vallásos embereknek.
Előzmény: Mollly (1425)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1429

"Egyiptomban találtak egy sírt, ami egy főemberé lehetett, mégpedig nem egyiptomié. A szobrát később megrongálták. A díszítések alapján a főember azonosítható Józseffel."

 

Pontosabban szvsz az történt, hogy az Egyiptomból elmenekült amarnai athonhívők, akik a zsidó nép mitológiájából, szokásaiból és saját hitükből összegyúrták a monoteista zsidó vallás alapjait, kitalálták Józsefet Ehnaton anyai nagyapjának, Jujának alakjából. Juja tényleg nem egyiptomi lehetett, de mivel a sír üres volt, nem tudtak genetikai vizsgálatot folytatni.

 

Mindez számomra sokkal valószínűbb, mint egy "leprás rabszolganép", amelyik pár generáción belül a fáraó környezetébe férközik. Ez az interpretáció nem csinál mást, mint a XIX-XX. század társadalmi mobilitását vetíti vissza egy teljesen monolit, koraókori társadalomra.

Előzmény: Mollly (1428)
Mollly Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1428
Egyiptomban találtak egy sírt, ami egy főemberé lehetett, mégpedig nem egyiptomié. A szobrát később megrongálták. A díszítések alapján a főember azonosítható Józseffel.

Egyiptomba ugyanis odakerültek valahogy, jövevényként. Azonban volt egy nagy emberük, József, akiért őket is tisztelet övezte. Egyszer aztán kezdtek az egyiptomiak fölé kerekedni, s ezért azok, "nehogy a befőtt tegye el a nagymamát", üldözni kezdték őket, menekülniük kellett.
Nem meglepő, a zsidók számos helyen szenvedtek ugyanígy üldöztetést, mikor kezdtek rátelepedni a helyi népre, és azok fölé kerekedni. Mondhatni, Egypitomban "csak a szokásos" történt.
Előzmény: kilenctizenegy (1407)
Mollly Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1427
Aztán miért? Ezeknek a könyveknek vannak meg a születésükhöz korban legközelebb álló másolatai, van olyan ókori irat, amelynek első meglévő másolata csaknem ezer évvel a szerző halála utáni! Mégis elfogadjuk hitelesnek mondjuk Platónt, Homéroszt, a Bibliát meg nem? A Qumránban talált teljes Izaiás tekercs, ami az időszámítás kezdetéről származik, megegyezik a mai bibliai szöveggel.
Miért is húzós ezeket hitelesnek elfogadni, és nem húzós mondjuk Homéroszt?

Ábrahám fia Izsák, az övé Jákob, utána ők lettek a "törzsfők", ezeknek ugyanúgy továbbadtak mindent.
Mózes törvényei pedig valószínűleg a legrégebbi leírt könyvek, amik aztán valamiért el is vesztek, Jósiás király krónikása írja le, hogy a templom falában megtalálják a törvényeket. A törvényeket egyébként is a kimenekülés után kapják.

A legrégebbi könyvek a törvények, s aztán a próféták könyvei, és a királyok krónikái. Mózes első könyve az, a teremtés és a patriarchák, amit a babiloni fogság alatt írtak le, hogy a népet próbálják identitásában egyben tartani. Tehát éppen Ábrahám és fiai hagyománya az, ami hagyományként maradt meg, és csak a babiloni fogság alatt írták le.
Előzmény: Pavlov3 (1370)
Mollly Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1426
Nem tudok olyanról, aki azt hiszi. Nagy Heródes Jézus születésekor élt, Heródes Antipász pedig a kivégzésekor. Nem szokás őket keverni.
Előzmény: Lucilius (1366)
Mollly Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1425
Heródes azért végeztetett ki minden két év alatti gyermeket, mert tudta ő is: nem biztos, hogy egy újszölöttet keres. A bölcsek a születéskor indultak el napkeletről, Betlehembe még oda is kellett érjenek. A kettő tehát nem zárja ki egymást. A gyermekmészárláskor Jézus úgy másfél-két éves is lehetett már.

Az evangéliumon kívül ezt az esetet nem említi más, viszont Nagy Heródes alakjával nem áll ellentétben, simán kinyírt bárkit, aki az útjában állt. Ha mondjuk akkor egy Marcus Aurelius bölcsességű ember uralkodik Júdeában, joggal vonnánk kétségbe az evangéliumot, így azonban, tudván, miféle volt NAgy Heródes, nincs okunk rá. Betlehemben ez úgy 10-12 gyermeket érinthetett akkor, Heródes annyi gaztette mellett ez már lehet, fel sem tűnt Josephus Flaviusnak, megöletett Nagy Heródes annyi mindenkit! Hány embert is ölettetett meg a halála napjára, hogy legalább azok családja sírjon, ha már őutána nem fog senki?
Előzmény: Afrikaans8 (1361)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1424

Ha te mondod, a glória visszavonva. Az tévesztett meg, hogy a fényt jelképezi.

 

De most akkor Mithra és Mithrász ugyanaz a személy (vagy ugyanabból jön), vagy két különböző, és van olyan mtológia, ahol mindketten jelen vannak?

Előzmény: Törölt nick (1423)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.07 0 0 1421

"zsidók vándorlásának idején,sőt kissé előbb,milyen katonai felszerelésben küzdöttek a kor és térség seregei,kezdve az egyiptomiakkal,asszírokkal,stb"

 

Nem tudom pontosan. A zsidók vszleg bőr páncélban és pajzzsal, mert álattartók voltak. Keress képanyagot a Kadesi csatáról, az nagyjából akkoriban és nagyjából ott volt.

Előzmény: staubach (1414)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.07 0 0 1420

"Ezt keverte Mithrásszal kilenctizenegy olvtársunk."

 

Magyar nyelven ez Mithrász. Nem kétlem, hogy jobban tudod, hogy az eredeti perzsa mitológiában Mithrász alatt egy másik istent értettek, de ha maygarul azt miondjuk, hogy mithrász-kultusz, akkor ez alatt a perzsa eredetű, hellenisztikus kultuszt értjük (katona, bikaölés, fény, frígiai sapka, stb.)

Előzmény: Törölt nick (1416)
ouzo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1415
Hát ezt emlegették páran, hogy elveszett több száz év az egyiptomi kivonulás és a kánaánba bevonulás között, és ennek lenne a könyve, amit valahol mintha isten harcainak könyve -kitalált, persze- névvel illettek volna.
Előzmény: kilenctizenegy (1412)
staubach Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1414
Bocs itt talán kissé off,(de máshol,ahol feltettem a kérdést,nem válaszoltak rá)szóval a zsidók vándorlásának idején,sőt kissé előbb,milyen katonai felszerelésben küzdöttek a kor és térség seregei,kezdve az egyiptomiakkal,asszírokkal,stb. Az egyiptomiakat emlékezetem szerint elég "hajadonfőtt" ábrázolták a korabeli képek.Csupán ágyékkötőben,mezítláb,egy látványra elég gyengécske pajzsal,lándzsával mindössze,esetleg néhányan kardal,harci buzogánnyal,de ezek inkább a gazdagabb vezetőik lehettek,esetleg pikkelypáncélban,de ez is inkább az egészen magasrangú vezetőik,talán a fáraó és környezete... Szóval mi az igazság? Milyen hadi felszerelés kellett ahhoz,hogy olyan nagy birodalmat alapíthassanak (legalábbis  katonai szemszögből),mint Egyiptom és a közel-keleti nagy államok?Ebből a szemszögből érdekes a Zsidók helyzete,akiket kiűzetvén Egyiptomból,pár év alatt legyőzve több népet ,egy saját államot voltak képesek alapítani!A vándorló pásztorok!!??
Előzmény: kilenctizenegy (1413)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1413
Oké, elfogadom, hogy a ruanda-hasonlat túlzás. A Kánaániták, főníciaiak valóban civilizációs központot alkottak már a "zsidó honfoglalás" előtt is. De attól még a zsidóknál sokkal civilizáltabb népek éltek a nagy folyóvölgyekben. Pont az egyistenhitük és az erre épülő morális törvénykönyv emelte őket magasba, de az pár évszázaddal később volt.   
Előzmény: Galgadio (1410)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1412

"Nem valahova ide passzolna az elveszett könyv?"

 

Nem tudom, mi az és hová passzolna.

Előzmény: ouzo (1408)
staubach Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1411
Hát ezt nagyon elírtad.:) Keleti vallás,mely a római birodalomban  igen elterjedt volt,mivel pedíg a római birodalom az "ismert világ"-ot magába foglalta ( a közel-keletet is),ezért hát eléggé elterjedt.Nagyon népszerű volt pl. a katonaságnál. De honnan veszed egyébként,a római kreálmányú Mithrasz kultuszt?
Előzmény: Törölt nick (1402)
Galgadio Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1410

"Márpedig 3300 éve Mezopotámiához vagy Egyiptomhoz képest a zsidók lakta Kánaán lemaradását tekintve kb. Ruanda volt."

 

Nem biztos: Kánaánban a Kr.e. III-II. évezred fordulóján már voltak városok, városállamok.

A tágabb értelemben vett Kánaán (amelybe a későbbi Izrael és Fönícia is beletartozik) civilizációs központja Ugarit városállama volt, ahonnan az egyik legkorábbi szemita írás is származik.

Egy olasz nyelvészprofesszornak sikerült az ugariti írást megfejteni, maga a nyelv a szemita nyelvcsalád északnyugati ágába tartozik (akár a héber vagy az arámi) és ókánaáninak is nevezik.

Előzmény: kilenctizenegy (1394)
Galgadio Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1409

Ügyes elmélet:-)

 

Ami biztosnak tűnik, az az, hogy az Exodus abban a formában, ahogy a Biblia leírja (több milliós néptömeg menekülése Egyiptomból, 40 éves pusztai bolyongása, majd Kánaán meghódítása), régészetileg és az írott források tükrében sem támasztható alá.

Nyilván egy viszonylag kis lélekszámú, mondhatni jelentéktelen csoport menekült el az egyiptomi rabszolgaságból, az persze meglehet, hogy a Sínai-félszigeten és a Kánaán körüli sivatagos hegyvidékeken nomád-félnomád szemita törzsekkel (pl. a midiánitákkal vagy másokkal) egyesültek és így megerősüdve vérengző, hódító katonanépként tűntek fel Kánaán mesgyéin.

Persze ez is csak feltételezés:-)

 

Előzmény: kilenctizenegy (1407)
ouzo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1408
Nem valahova ide passzolna az elveszett könyv?
Előzmény: kilenctizenegy (1407)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1407

"De akkor ezek szerint te is azt vallod, hogy az Ószövetség régebbi részei is jóval később keletkeztek."

 

Szerintem a bírák kora előtt csak mítoszok voltak, meg "Mózes törvényei".

 

"De mondjuk aztat nem értem, miért mosod össze a Józsué népét az Egyiptomból jöttekkel, hiszen Józsué könyve illetve Mózes könyve teljesen más szemléletben íródott."

 

Nem én mosom össze, hanem a Tóra szerkesztői dolgozták össze a két eseményt egy honfoglalássá. Nagyon kivonatolva mit is akar elmondani a történet?:

 

Mózes egy halom szökött rabszolgát akiknek még fegyvere se volt, kivezetett Egyiptomból. Az Egyiptomiak üldözték őket. Ez után negyven évig bolyongtak a Sínain (amit egy üldöző hadsereg egy-két nap alatt átszel, de még gyalogosan se tart egy hétnél tovább, ha a vízlelő helyeket érintve szeled át, akkor se. Utána megérkeztek Izraelbe (honnan is? a másik oldalról!) Felmásztak a Sínai és/vagy a Nébó hegyére, átkeltek a Jordánon és a kimerült sivatagi menekültekből rögtön egy felfegyverzett, hódításra kész, vérszomjas katonanép lett. Mózest feláldozták, de környezete is eltűnt, a vezér immár Józsué, aki Jerikót foglalja el.

 

Ez így biztos nem lehetett, látszatra is két sztori.

 

Valakik egy sivatagból jöttek évtizedes vándorlás után (mondjuk Dél-Arábiából), utána átkeltek a Jordánon és elfoglalták Jerikót. Ők néztek le a Nébó-hegyéről a Kánaán gazdag földjére. Ezt én is megtettem, a félsivatagi jordániai hegyekből nézve a Jordán-völgy zöld oázis, Jerikó is látszik. 

 

Egy másik sztori, ahol Mózes kivezetett egy halom fegyvertelen menekültet Egyiptomból a Sínaira, üldözték egy darabig őket, hogy biztosan ne jőjjenek vissza, aztán azok pár nap múlva letelepedtek az első helyen, ahol víz is volt: Izraelben. Ők járhattak a Sínai hegyen.

Előzmény: ouzo (1406)
ouzo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1406
Azt én is hallottam, hogy pl. izsák története egy átvétel sokkal régebbről.
De akkor ezek szerint te is azt vallod, hogy az Ószövetség régebbi részei is jóval később keletkeztek.

De mondjuk aztat nem értem, miért mosod össze a Józsué népét az Egyiptomból jöttekkel, hiszen Józsué könyve illetve Mózes könyve teljesen más szemléletben íródott.
Azaz nem lehet ugyanaz a kép nép, amely írta. Esetleg a Józsué népe átvette a Mózes népének hitét, meg a hatalmat is?
S mikor tűntek el a leviták, akiket talán leginkább Mózeshez lehetne kötni?
Előzmény: kilenctizenegy (1405)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1405
Én azt az elméletet vallom, miszerint a zsidóság több, egymástól nagyon is különböző etedetű néptöredés kultúrális és tényleges összeolvadásából keletkezett. Az Ábrahám-történet az Él-t követő kánaánita népek honfoglalás-eposza (i. e. XX. sz.), a mózes-történet pedig a midianita jahve-hívők (Józsué népe, i. e. XVI-XV. sz.) és az Egyiptomból jöttek (i. e. XIV. vagy XIII. sz.) bevándorlás-eposza.
Előzmény: segédnick (1399)
ouzo Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1404
Pannóniában és Moesiában igen; én eddig úgy tudtam, hogy közel-keleti származású.
Előzmény: Törölt nick (1402)
Epstein dr. Creative Commons License 2009.01.04 0 0 1401
A Nuzinál talált táblákon a circumcisióról is szó van...
Előzmény: segédnick (1399)
ouzo Creative Commons License 2009.01.04 0 0 1400
Ezzel vitatkoznék; inkább mindenkiben él egy meghatározhatatlan ősisten, és később személyesítik meg bálványokban a természet erőit vagy a világ nagy dolgait. Később egy ilyen bálvány, réteg papjai kerülnek hatalomra és mossák el az eredeti ősisten nyomait, tiszteletét.
A nagy vallásalapítók (Jézus, Buddha, Mohamed, etc.) is parancsolatokkal akadályozzák meg az isten megszemélyesítését, pont az ilyen folyamatok felismerése miatt.
A hinduzimusban is fordítottan figyelhető meg: az árják pantheonját Indrával meg a többiekkel egy monoteista vallásba olvasztották be, megadva nekik a megfelelő szintet.
Előzmény: kilenctizenegy (1388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!