Most olvasom, te már szinte mindent tökéletesen leirtál. :-)
Az en automban olyan pontokat szakit meg a (maskulonben mezei) immobiliser, aminek a puszta visszafejtesehez is diagnosztikara van szukseg a "hiba" elharitasahoz pedig alaposan szet kell bombazni a motorteret. Annal is inkabb, mert az osszes vezetek a gyari kabeltorzson belul lett elrejtve
Lenne egy kérdésem a lopásvédelemről.. UV elemjelölésre, zárdugózásra és valami transzponderes vagy rejtett kapcsolós indításgátlóra gondoltam.
Az UV-Jelölést általában csak a védelem teljes kiépítése után ajánlom. Így ekkor már kiegészítheti rendszerünket. Önmagában véleményem szerint, sajnos kevés.
Zárdugózásnak ezen típusú autóba határozottan van értelme. Igaz így vészbejáratott is csinálni kell, de az sem probléma.
Indításgátló téren én inkább a kódvédett, és kisebb trükkökkel ellátott, transponderes indításgátló híve vagyok, amit általában a motortérbe építek, és ezt megvédem egy motortérzárral. Így már egy elég komoly védelem van a kezünkben a tolvajokkal szemben!
A rejtett kapcsolók, igaz hogy nagyon olcsóak, de sajnos a mindennapi tapasztalatom alapján mondhatom, hogy inkább csak kiegészítő védelem gyanánt alkalmasak a járművet megvédeni. Persze ilyenkor rögtön jönnek azok, akik más véleményen vannak, mert nekik ilyen van (Minden tiszteletem az övék, de elhihetik nekem az ellenkezőjét, hisz én napi 11-12 órában ezzel foglakozom, és már számtalan jónak hitt indítástiltót iktattam ki másodpercek alatt, és nem is erre vagyok orientálódva). De hamar be is lehet bizonyítani, hogy a mai modern autókban már nehéz jó helyre kapcsolót elrejteni úgy hogy azt a sofőr minden megállásnál kényelmesen és lelkesen használja, és ne mondja azt, hogy most nincs kedvem a kellemetlen kapcsolót kapcsolgatni, úgyis csak egy percre ugrok be ide és addig felesleges. Avagy este lefekvés után azon gondolkodjék, hogy kapcsot-e a kapcsolóval megálláskor, avagy sem.
Ezen felül határozott értelme van még a gyári Diagnosztikai csatlakozó megbénításának, hogy ne lehessen az autóval számítógépen sem kontaktust teremteni a rossz fiuknak. Hát hirtelen, dióhéjban ennyi. Minit
Én is csatlakozni szeretnék az előttem szólókhoz és gratulálok az új autó tulajdonosoknak.
Szeretném ezúton is felhívni a figyelmet joemaster gondozásában vezetett "Műhelytitkok" rovatára a sof.hu-n.
Nekem leginkább a "Climatronic rejtett kapcsolók" című rovata nyerte el a tetszésemet, melyet már a második nap meg is csináltam. Akit érdekel olvassa el! Az írás egyértelműen fogalmaz és csak egy szike (vagy tapétavágókés) ill. egy kis csavarhúzó szükséges. A gomb kipattintásától ne féljetek, könnyen megy. Jó tuningolást!
Hát jól elhúzzák. Nekem márc 11-én délután rakták le a szalonba és 13-án délelőtt minden kész volt rajta. Nem tudom mit szarakodnak ha két nap is elég. Csak ez a pár nap telik lassan.
Szaharabézsből azért nem lehet Dunát rekeszteni, limitált a mennyiség, mert lassan 2 éve nem gyártják már azt a színt. A Capuccion bézst meg nem lehet egy lapon említeni vele...
Na azt nem akartam, eddig minden autóm ezüst volt. Beleuntam. Nekem nagyon tetszik ez a szín is,sőt egyre jobban . És ebből kevés van az ezüstből meg a beigé-ből dunát lehet rekeszteni.De kinek a pap, kinek a papné.("Nekem speciel a Schultz Gizi!")
Hát végre megvan! Minden ok volt, a festék gyári sértetlennek látszik, 120-180 mikron között volt mindenhol. Gyors átadás-átvétel oszt uzsgyi, mentünk közeli vidékre, kb. 100km lett bele . Egy élmény volt! Nekem francia autóim voltak, ez azokhoz képest a menyország, mindenben. Vezetési élmény végre VAN, rengeteg extra, azt sem tudom mi mivel, hogyan állítható. Ja a zenegép tökéletesen ment mp3-ról, és nekem nagyon szép hangúnak tűnt. A többit tanulom. Hát egyelőre ennyi, holnap kicsit nagyobb vidéki túra, egy kis bejáratás.
Ja és a nejem is kipróbálta, előtte azt mondta, hogy nagy ez az autó , nem fog menni a vezetés, végül hazafelé végig ő vezetett. Hát ez van. Imádja, jobban mint én. Mondtam- Kéne mi? Nem baj, végre egy autó amit ő is fog majd vezetni, mert élvezni fogja.
Kar, hogy ez nem az Autolopas topik, ott mar mindent kibeszeltunk egy parszor, csak vissza kellene olvasni :-)
Nos, a helyzet az, hogy treleres autolopas nincs, csak az urbanus legendakban. Az auto felmelese mindenkepp egy-ket perc, zajos es feltuno. Ha menekulni kell, azt a lopott auto (bunjel) es a treler hatrahagyasaval lehet (vagy ujabb bunjel, vagy eppen horribilis anyagi veszteseg).
Mivel a tolvajnak csak masodik szamu strategiai celja az auto ellopasa, minden korulmenyek kozott az elsore, azaz a lebukas megelozesere koncentral, es nem vallal be semmilyen plusz kockazatot.
Én is ott akartam venni az autót (mivel Kispesti vagyok) de az értékesítő annyira nem volt képbe, hogy minden második kérdésem után ment a kolégályához kérdezni. Teljesen az volt az érzésem, hogy valamit elcsesz a rendelésnél és utánna évekig ülhetek egy olyan autóba amibe olyan extrák vannak amit nem akartam. Ezért inkább az M5-nél rendeltem és már öt hete benne ülök:-) Nembeszélve arról, hogy ott kaptam kedvezményt a MENTESNÉL meg nem. De a tiéddel biztos minden rendben van.
UV elemjelölésre, zárdugózásra és valami transzponderes vagy rejtett kapcsolós indításgátlóra gondoltam.
Ebbol az UV teljes penzkidobas, es még ronda is.
A zardugozas "muszaj," mert a Skodakban a kettos retesz miatt kulonosen hatekony.
A trukkos-ravasz inditasgatlo szinten kotelezo: maga az inditasgatlo nem egy draga mulatsag, szokvanyos tipus lehet, de a beszereles otletessege, a munka precizitasa, aprolekossaga vedi meg az autot.
Az en automban olyan pontokat szakit meg a (maskulonben mezei) immobiliser, aminek a puszta visszafejtesehez is diagnosztikara van szukseg (melyik jelado miatt nem mukodik az auto motorja), a "hiba" elharitasahoz pedig alaposan szet kell bombazni a motorteret. Annal is inkabb, mert az osszes vezetek a gyari kabeltorzson belul lett elrejtve: a kabeltorzset felnyitva sem konnyu megallapitani, hogy ki-kivel van.
Ha meg mar ugyis ott matat a Minit, tud még egy-két kisebb okossaggal ujabb nehezsegeket okozni :-)
Mivel a vedelem igy a motorhazteto alatt dolgozik, meg lehet fejelni a rendszert egy motorterzarral.
Tehat ha a tolvaj valahogy be is jut az utasterbe a ledugozott zarakon keresztul, utana meg kell kuzdenie az elektronikaval, de hogy az elektronikahoz egyaltalan hozzaferjen, elobb le kell kuzdenie egy ujabb eros mechanikai akadalyt.
Ez tehat a klasszikus, elektronikai es mechanikai elemeket kombinalo, a vedelmi szinteket egymasra epito RENDSZER.
Én egyelőre nagyon elégedett vagyok. Márc. 1-én rendletem az Octi Winteremet, és jövő pénteken mehetek átvenni (ez pont 8 hét, a Mentes Rt-től veszem, Kispesten). Már lőttem róla kémfotót a kereskedés udvarán :)
Szinte naponta hallom, hogy ez vagy az nem tudja átvenni a járművét, a megbeszélt időre, mert valami közbejött. Hallgatom ezt "közönyösen" gondolom úgy, mint ahogy ezt a kereskedő is közölte a tulajdonossal, -de bezzeg mikor én nem kaptam meg a járművet, teljesen kétségbe voltam esve.
Remélem azért megkapod, hogy szép legyen a hétvégéd. Minit
Szomorú vagyok. Híttak a kereskedésből, necces a holnapi átvétel. A papírok még az importőrnél, okmányiroda 12 kor zár. Esély van, de nem bztos hogy összejön a buli.. :-(