Feleségem helyett én szoktam a Leonjával beállni a garázsba (tolatva, lejtő, tereptárgyak, fő az óvatosság:)) minden második alkalommal beverem a fejem a tetőbe ahogy próbálom bedobni magam az autóba. Pedig nem alacsony az asszonyka.
Ha a dízelek fogyasztását így megbeszéltétek, engem érdekelnének az 1.6-os benzines hasonló tapasztalatai. Van valakinek ilyenje? Vagy mindenki gázolajat cipel? Átadáskor figyelmeztettek, hogy az első ezer km-en 10 liter felett lesz a fogyasztás, utána vezetőtől függően akár 8-ra is lemehet.
Namost nekem 650 km lett az első tankkal, és még kiírta, hogy 80km-re elég a nafta, emellett 8.5 literes átlagot számolt a gép. Ez 2/3 rész budapesti forgalom a többi országút vegyesen. Légkondi ha kellett ment folyamatosan.Oké nem mindig gyorsulok mint Fittipaldi, de azért szeretem ha húz a motor.
Akkor számíthatok arra, hogy ez bejáratás után kevesebb lesz, ha ugyanígy vezetek majd? Az sem baj ha így marad, én már ezzel megelégszem,attól féltem hogy még 500 km-t sem megyek egy tankkal. Ahhoz képest meg királyság. Ámbár az előző autóm gyári fogyasztási adata is 9 l felett volt városban én meg sosem mentem 8 l fölé. Inkább 7- 7.5 l volt.
Más. Nem szeretem ezt az állandóan égő világításosdit. Ha rajta a gyújtás világít a tompított vagy a helyzetjelző mint a karácsonyfa. Tűző napon bp-en.Minek? Ki lehet ezt iktatni valahogy? Én vagy csak a szervíz?
Na, ilyen kétkulcsos megoldáson gondolkoztam én is. Bár igaz, hogy az űlésbeállítás között nem sok különbség van kettőnk között. Leginkább csak előre-hátra kell állítani.
A motoros ülésállítás 3, előre beállított ülés és külső tükör pozíciót tud megjegyezni és mindegyikhez párosítható a lebillentés mértéke is külön-külön.
Tehát ha Anya vezet, akkor az 1-es gombot megnyomva az ülésen, vagy az 1-es számú slusszkulcsot használva már nyitásra átáll az ülés közelebb a kormányhoz és magasabbra, valamint beállnak a külső tükrök, hogy Anyának jó legyen.
Ha Anya rükvercet kapcsol, akkor a jobb oldali külső tükör lebillen (mondjuk 20°-ot, de ez Anya egyéni beállításától függ), tolatás után üresbe, vagy előremenetbe kapcsolva a tükör voisszaáll az előző pozícióba.
Ha "Apa kocsit hajt", akkor a 2-es kulccsal nyit, vagy megnyomja a 2-es gombot az ülésen.
Az ülés hátracsúszik, a támla picit hátrébb dől, az ülés leereszkedik, a külső tükrök szélesebbre nyitnak és Apa csak a belső tükröt, az övmagasságot és a kormányt kénytelen manuálisan átállítani.
Mivel Apa magasabb, neki tolatásnál a tükör 25°-ot billen lefelé, mert Ő így állította be.
Ha minden infóm helyes, akkor viszont csak az elektromos üléssel együtt megy a memóriás tükör (így a tolatásnál billentés funkció is), bár e tekintetben vannak kétségeim, mint már írtam korábban.
Szerintem menne az utólag beszerelve is, de megrendelni tuti csak egyben lehet, ill. lehetett már régen is.
Ehhez az írdatlan tempóhoz kellenek is a 225-ös úthengerek ! :))
Én is gondolkozom szélesebb görgők felszerelésén. Csak szebbek azok a 17-es kerekek.
Mellesleg próbálok én takarékosan járkálni a géppel, de a chipírás óta azért többször odalépegetek neki. Szerencsére a fogyasztás az 5,5 körül alakul így is.
Szerintem itt arról lett volna szó, hogy hátramenetbe kapcsoláskor a jobboldali automatikusan lebillen, hogy lásd a padkát. Ezt szerintem a memóriás sem tudja, csak gondolom akkor ha két ugyanolyan ülésbeállításhoz különböző módon állítod be a tükröket, de akkor sem megy automata módon, no és csak elektromos ülésnél.
Nekem is kb. 3000km van az autóban. A megtett távolság fele-fele arányban oszlik meg város és városon kívül. A fedélzeti 2500 km távlatában (egyszer nullázódott akkulekötés miatt) 5,3 mutat. A valóság azonban 5,5-5,6 amit a kútnál mértem.
Ez a fogyasztás 225-ös gumival és roppant óvatos stílus mellett.
Éppen ma kaptam magam azon, hogy még 110-120-nál nem is mentem vele gyorsabban, azt is csak épp hogy.
Nekem az elején 6 lit körül volt országúton, városban pedig 7.5 körül. Azóta benne van 3000km kb 1 literrel csökkent a fogyasztásom. A fed comp most 5.8-at mutat 3047 km-re. Kb a fele Budapest. Ja a város az pestet jelenti. Neked a 4x4 egy kicsit többet fog enni. Egy ismerösöm TDI-je 7-8ezer km körül áltbe 5.5 körüli fogyira (passat kombi)
Én is ott laktam ahol ez a felvétel készült, a 60-as számban a 3. emeleten. Egyébbként én is Skoda hű vagyok csak még az Octavia nem jött össze ezért csak betérek ide olvasgatni néha.
Ma a délelőtti ügyintézésből hazafelé beálltam az enyémhez hasonló autó mellé, amikor feljöttem kinéztem összesen 8 db hasonló tipusú autó állt a parkolóban!:-)) Skoda Oktávia kombi! gazda