Volt egy osztálytársam, nem értette, miért csak 2-es nyelvtanból. Mondtam, azért, mert jóindulatú a tanár, amúgy 1-est érdemelne. :o) Kérdezte, miért. Mondom, nézzük pl. a "volt"-ot, miért "voltt" neked. Aszongya, mert múltidő. :o))) Középsuliban...
Én meg 2-es, 3-as voltam, mert a tanár fix ideája volt, hogy a nyelvtan jegy nem lehet jobb, mint az irodalom. Írhattam én 3 oldalt 1-2 hibával, mivel az irodalom nem (sem) volt az erősségem, a nyelvtan is annyi lett. Mondjuk nem számított, csak görbüljön, de a fene nagy igazságérzetemet sértette. :o)
Persze, hogy nem lehet megítélni egy embert, hogy melyik városban lakik, milyen autót vezet és milyen színű cipőt hord. Ott volt a mosoly, csak vicc volt.
joemaster Na, mesélj! Hogyan és mivel győzted meg és miről?
Semmi extra, és semmi családi perpatvar. : csak egy kis versenyszellem:-)
Egyszer mikor együtt mentünk, és előre láthatóan az egész út alatt dugózni kellett, én direkt figyeltem a fogyasztásra, majd hazaérkezve büszkén mutattam, hogy közel 2 órás araszolás alatt is szinte kisebb lett az átlag, mint neki, a városszélén autózva. .. Ezek után még egyszer- kétszer utána is elejtettem az én vagyok a takarékosabb vezető szlogent.
Későbbiekben egyszer csak érkezett egy képüzenet, rajta egy viszonylag kis fogyasztási adat, illetve a telefonhívás utána, hogy Ö is tud keveset fogyasztani :-)))
Ennek lassan háromnegyed éve, és azóta valahogy beleivódott a vezetési stílus. Így együtt, az átlagot a 8.6-ról levittük 7.5 re és ezt meg is tartottuk közel 3500km. alatt. Lehet utánaszámolni, hogy meg-e éri, kicsit odafigyelni. :-)
Sajnos, már ide is begyűrűzött a budapesti "előre húzok a másik sávban, aztán amikor az már másfelé kanyarodna, bepofátlankodok abba, amelyikben sokan vannak" módszer.
A mai reggel legszebb pillanata az volt, amikor a piros lámpánál álló merci sofőrje úgy gondolta, most már eleget várt és 4 mp-cel a piros-srága előtt simán átment a kereszteződésen (nálunk vannak bizonyos kereszteződésekben felszerelve időmérők, amelyek visszaszámolnak a piros jelzés és a zöld jelzés idejéből).
Mellesleg elég gázos a történet, biztos, hogy igaz?
Ti is nagoyn jól tudjátok, a hátsó ködlámpát a világításkapcsoló dupla kihúzásával lehet felkapcsolni. Nem látom egyszerűen annak az életszerűségét ebben a szituációban, hogy erre szükség lett volna.
Mellesleg a levélíró remélem a következő magyar nyelv és helyesírás órájára autózott...
Arra a csigasulis Octaviára emlékszem,fönn is van a honlapon. Direkt amiatt akartam oda járni vezetésre,de mikor a bejelentkezésnél kérdeztem, hogy lehet-e,azon tanulni, azt mondták nem,pedig a honlapra ki volt téve a kocsi fotója. Helyette egy 1.4 es ronda corolla szedánt kellett 3 hónapig max 50-es sebességgel hajtani. Ebből az a tanulság, hogy senki se kocsi alapján válasszon sulit, inkább érdeklődjön utána,hol vannak normálisabb oktatók, aztán úgy válasszon. Csigavérnél iszonyú sok állat van,énszerintem a kisebb autóssuliknál talán nagyobb eséllyel fogni ki egy nem pszichopata oktatót.
"Írok már én is nektek mert itt nálunk (Debrecen) egy nagyon érdekes jelenség kezd kialakulni. Itt amúgy is rengeteg a bunkó vezető. A történet melléklete: nekem nagy autóm van mindig nagyok voltak, két műszakban dolgozom ezért tellik rá a kényelem és a megbízhatóság miatt szeretem őket és emelett audi fun vagyok (mikor még versenyeztem hivatalosan akkor volt más is) .Általában nyugisan közelkedek mivel a fogyasztás az elsődleges már nálam, meg a nyugalom. 30 felett már leszoktam a hepajkodásokról, de a lent leírandó marhák simán kihoznák az emberből még a mai napig az álllatot. Jelenleg egy 10 éves nagy audim van. Nah ez váltott ki a minap egy vad marhából némi kissebbségi érzést, viszont állati veszélyes volt amit csinált . Mentem a városban már késő este haza felé a második munkámból. Az egyik lámpánál elémkerült egy újabb skodaoctávia ezzel eddig még semmi gond nem volt . Elindultunk a zöldre, akkor az octávia egyre lassabban kezdett menni. Közben láttam a kocsiban többen vannak hátul gyerekek. Gondoltam nézelődik címet keres. Nem is érdekelt különösebben de ekkor ráhúzta a ködlámpát, a hátsót na ez már baj volt mivel nem csak egyik oldalt volt neki, be volt rakva mindkettőbe az égő és nem 21 W os volt az is biztos, szabályosan semmit nem láttam hírtelen úgy vakított. Rá villantottam vegye le, erre nyomta a féket is hozzá és még lassabban ment, mögöttem már voltak páran a sorban. Továbbra is vakított vele. Jeleztem neki a első köd lámpával erre megint fékezgetett. Mentünk tovább a következő kétsávos részen én elmentem a balra menő sávba, mert arra felé kelett menjek, mellette lévén át szóltam neki vegye le mert vakít. Erre elő jött a paraszt belőle, nem részletezem lefékezet és mindent elkezdett üvőlteni. Amúgy gratulálok neki jól elszórakoztatta a családját és jól meg mutattta ki a jani a gáton. Szép. Én ott hagytam ....... Hogy miért írom le? Itt a hasonló szándékos irritálás egyre gyakoribb és szerintem még baleset veszélyes is lehet adott helyzetben. De ha neki ez jó.... én próbálom az ilyeket nagy ivben lee... stb ... de néha már nagyon nehezen megy ... Több ismerősőm is beszámolt már hasonlóról sőőt úgy tűnik az adott octáviással is már többen találkoztak ... :) Amúgy nem tudom mi a baja az ilyenek ...Egy másik eset. Merci kisi terepjárós ment a nőjéhez és elakadásjelzővel megált a záróvonal védett jelzőlámpás kereszteződés közepen, ahol csak ha szabálytalan vagyok tudom kikerülni. Itt már mindent lehet? "
"Aztán észrevettem hogy a legkedvesebb feleségem, az Ö finom vezetési stílusa mellett is, kb 0.7- 0.9 literrel fogyaszt többet, mint én, a tempós vezetési stílusom mellett."
Naja, a miénk meg most múlott 5 hónapos és beleugrott már egy tizes. Tudom, hogy vannak azért akik ennél jóval többet mennek, de ez is közelíti azt a határt amiért érdemes dizelt venni
Én meg azért vettem benzinest, mert évi 15eKm-n olyan mindegy a fogyasztás. És Octaviánál horrorisztikus az árkülönbség benzin-dízel közt, nekem sosem hozná vissza, még gázzal is több év lenne.
Stevie, ez pont igy van ahogy mondod ... amig ilyen utemben vasarolnak az emberek uj autot, viszont a kereskedok szama meg nem kezdett el novekedni, nem sokat faradoznak sem az eladok, sem utana a szervizek hogy a kliens kedvebe jarjanak.
Raadasul azok akik itt vagyunk, forumot olvasunk/irunk, minket jobban erdekel az autonk 'jolete' mind az atlagembert. Es ugyanakkor tudjuk, hogy odafigyelessel penzt lehet megsporolni - ezeknek a szervizeknek nem az ilyen kliens kell, hanem az aki beviszi az autot, otthagyja delutanig, utana pedig kifizeti a szamlat es elegedetten hazamegy.