Tiszta por volt az üveg, meg döglött bogár... Nagyon nem volt lehűtve, lehet, hogy nem is amiatt párásodott be. Ártérben vezetett az út és mindkét oldalon víz volt, lehet, hogy köd volt inkább...
Ráadásul az OII félautomata klímája is szabályozódik az utastér hőmérséklete alapján, tehát ha elérte a beállított hőfokot, akkor visszavesz a hűtésből.
egy 120-as skodát majd 10 évig használtam 12 éves korától. A vásárlás után az egész jobb oldalát újra kellett fújni. Mivel ez nem gyári fény, a strapabírósága bőven elmaradt a gyáritól. A kocsit az ősz-tél-tavaszi időszakban rendre mosóba mostam. Semmi gondot nem tapasztaltam.
Az viszont megnyugtatott, hogy télen egy-egy sós periódus után, legalább nagyvonalakban leöbítettem a sót róla. Alul is.....
"Bár akinek digit klímája van, annak meg lehet, hogy télen-nyáron megy és csak a hőmérsékletet állítja, és nem aggódik ezen."
Télen +5 fok alatt nem megy a kompresszor. Nálam állandóan megy a "klíma", csak amikor nem kell a hűtés, ECON-módban használom. A hőmérséklet télen-nyáron 22-23 fok.
Kivéva ha durva meleg van, akkor lejjebb veszem, és magamra irányítom a légbeömlőket.
Egyszer a Tisza-tó környékén éjjel hirtelen bepárásodott a szélvédő. Nyári éjszaka volt, ment a klíma a szélvédőre irányítva már régóta. Nagy meglepetés volt! Pláne, hogy kívülről párásodott be. Hirtelen nem tudtam mire vélni.
Azért az nem gyenge :) mennyire kell ahhoz lehűteni a kocsit, hogy kívűlről párásodjon a szélvédő?:)
Kénytelen voltam maximum fűtésre kapcsolni, így láttam megint
Mondjuk az ablaktörlővel is letörölhetted volna :D
Egyébként meg nem tanácsos túl hideget csinálni a kocsiban a nagy hőmérséklet különbség miatt, mikor kiszállsz megüt a guta.
Általában úgy használom, hogy szellőzők a tetőre irányítva, de nem mindig jó úgy, néha még az is sok és akkor megy a szélvédőre a hideg. (A repedés lehetősége nekem is eszembe jutott.)
Egyszer a Tisza-tó környékén éjjel hirtelen bepárásodott a szélvédő. Nyári éjszaka volt, ment a klíma a szélvédőre irányítva már régóta. Nagy meglepetés volt! Pláne, hogy kívülről párásodott be. Hirtelen nem tudtam mire vélni.
Kénytelen voltam maximum fűtésre kapcsolni, így láttam megint.
Tudom, hogy nem kapcsol be a klíma, ha hideg van, de sokszor előfordul, hogy napközben 10 fok is van pluszban, aztán éjszaka meg fagy. Télen mindig eszembe jut, hogy be kéne kapcsoln a klímát, hogy a rendszer kenése biztosított legyen, de nem merem, ha ilyen az idő (az elmúlt két enyhe tél során gondolkodtam ezen).
Bár akinek digit klímája van, annak meg lehet, hogy télen-nyáron megy és csak a hőmérsékletet állítja, és nem aggódik ezen.
Szia! Próbáld ki, hogy nem az ablakra irányítod, hanem a műszerfalon lévő rostélyokat állítod felfele. Akkor nem fogja az arcodba fújni a hideget. Egy ismerősöm fabájának a szélvédője valószínűleg attól repedt el, hogy nyáron rá írányította a klímát, kint meg volt 35 fok ( fél éves volt, követ nem kapott). Míg a kocsiban várta a feleségét azt látta hogy elindult egy repedés . A szervízben azt modták neki, hogy nagy volt a feszültség a hőmérséklet különbség miatt. A klíma 5 fok az újabb típusoknál 2 fok alatt nem kapcsol be, ha jól tudom. Így nem is fagyhat el semmi.
Sok minden nem tud elfagyni. Max a gyűjtőtálcán maradó nedvesség fagy meg. A téli használat sztem nem túl hatásos. Ugyanis a rendszerben lévő gáz megfelelő párolgásához kevés a külső hőmérséklet. Ha nagyobb hideg van gyakorlatilag nem hűt semmit.
Azért furcsa lenne, ha a tálcán maradna a víz. Annak a szerepe az, hogy a hűtőről lecsöpögő kondenzvizet felfogja, de utána le is folyik egy irányított helyen. Nekem soha nem párásodik, annyira hideg levegőt nem fúj be, hogy a nyári melegben a pára ki tudjon csapódni a befúvott levegőből. Nálam mindig auto üzemben van. Reggelre a legrosszabb esetben is kiszárad, sőt nem is használom minden nap, így nem hiszem hogy a gomba meg tudna telepedni.
Nekem is az a bajom az érkezés előtti kikapcsolással, hogy azonnal bepárásodik az utastér és az igen kellemetlen. Sőt, a szélvédő is bepárásodhat (különösen, hogy eleve oda irányítom a hideg levegőt, hogy ne az arcomba fújja, így lehűl az üveg is, amin azonnal csapódik ki a párás levegőből a pára).
Valaki viszont megmondhatná, hogy ha télen használom a klímát párátlanításra, akkor utána elfagyhat valami, ha leállítom az autót a szabadban, avagy nem?
A kézikönyv nem ír semmit erről, igaz, kiszárításról sem (azaz, hogy hamarabb kapcsoljuk ki).
Új "versenyző" vagyok, így előre is bocs ha hülyeségeket kérdezek.
Tehát.
Egy márkakereskedésben rendkívül jónak mondható áron (3,3M) ajánlanak nekem egy túltárolt 1.6-os Tour kombit. Sajnos tök alap felszereltségű, így lenne néhány kérdésem utólagosan beszerelhető "extrák" felől.
Kérlek benneteket, hogy segítsetek az alábbiakban:
1, lehet-e utólag ködfényszórót beépíteni (lehetőleg valami gyári félét)
2, fel lehet-e lelni valahol gyári CD-s (esetleg mp3-as) rádiót
3, A központizár nem távirányítós. Lehete ezt bűvölni, vagy rakassak riasztót ?
Ugyan én nem értek hozzá, de én azt figyeltem meg hogy ha klímával együtt állítom le az autót, akkor a következő iditáskor tiszta párás lesssz az ablak...
Azért ne túlozz, annyira nem lesz párás az ablak. Nyilván ha túl sok víz gyűlt össze a tálcán és rövid időn belül indulsz újra, akkor nem tud teljesen elpárologni az összes víz és némi párát befúj a szélvédő alsó szélére, de ahogy elindulsz gyakorlatilag azonnal hűt újra a klíma is, és a hideg levegő le is szárítja az ablakot és a szellőző rendszert is. És nem pang benne a párás levegő és ez a legfontosabb.
Hosszabb leállás után, pl. este lerakod a kocsit és csak másnap reggel mész vele, akkor már nyugodtan indulhatsz klíma nélkül, mert annyi idő alatt tuti kiszárad a tálca, meg reggel még biztos nincs olyan meleg, hogy klímázni kelljen.
Én így használom évek óta és nem büdös.
De mindenki úgy tesz, ahogy neki a legjobb... :)
Mellesleg annak sem látom sok értelmét, hogy egész úton hűtöd a kocsit az utolsó pár kilóméteren meg az összes párát visszafújatod magadra :) és izzadtabban szállsz ki, mintha csak simán meleg lenne a kocsiban. Mert a melegnél már csak a párás meleg rosszabb :)
Épp ellenkezőleg! Ha menet közben kikapcsolod a klímát akkor a párologtatóban felgyült víz a kintről beszívott meleg (nyáron akár forró) levegő hatására azonnal párolog és tömény párát, gőzt fog a szellőztető befújni. Ettől lesz nedves belűlről
Ugyan én nem értek hozzá, de én azt figyeltem meg hogy ha klímával együtt állítom le az autót, akkor a következő iditáskor tiszta párás lesssz az ablak... ergo akkor fújja ki a vizet a párologtatóról.... gondolom én.
Tehát ha a klímát folyamatosan járatod, akkor száraz, hideg levegőt fúj a rendszerbe
Ez igaz, ..a párologtatón meg tömény harmat csapódik ki.
Mikor megérkezel a motorral együtt leáll a klíma is, nem fúj be levegőt, szellőztetőbe nem jut pára. A kondenzvíz meg kicsöpög és elpárolog a tálcáról nyáron 10-20 perc alatt
Nekem szerintem még 2 óra múlva is párásodik az ablak. -nyáron -
-de ha megérkezés előtt időben kikapcsolom a klímát, akkor a harmat - igaz hogy a légcsöveken keresztül, de elpárolog. Pont Ezért Lesz nedves és nehéz az utastér levegője. szerintem, de hozzáteszem , én nem értek hozzá :)
De az is igaz hogy én sem szoktam mindig kikapcsolni, ugyanis annál kényelmesebb vagyok- télen meg sokszor járatom:( de nem is bűdős..
A pára a hideg felületen csapódik ki. Főleg, ha nem mozog a levegő. Ha végig klímázol és utána leállítod a motort, a csövek, szellőzők hidegek, amin ki tud csapódni a pára. Ott a víz. Ha megérkezés előtt x idővel kinyomod és onnantól friss levegőt fújsz, akkor az egész rendszer átveszi a külső hőmérsékletet és nincs hideg pont a rendszerben. Amíg meg a kikapcsolt klíma miatt melegszik a rendszer, a szállított levegő nem engedi kicsapódni a párát.
"En igyekszem megelozni a gombasodast, eddig tobb autoval is bevalt a kovetkezo modszer: celbaerkezes elott 5 perccel klimat kikapcsolni es hagyni hogy csak siman a levegot fujja be a rendszer (esetleg magasabb fokozatba tekerni a ventilatort). Igy az osszes jarat kiszarad, es nem marad ott a nedves alap hogy megtelepedjenek a gombak."
Épp ellenkezőleg! Ha menet közben kikapcsolod a klímát akkor a párologtatóban felgyült víz a kintről beszívott meleg (nyáron akár forró) levegő hatására azonnal párolog és tömény párát, gőzt fog a szellőztető befújni. Ettől lesz nedves belűlről...
Míg ha működik a klíma, az hideget fúj, a hideg levegő meg köztudottan szárít! Tehát ha a klímát folyamatosan járatod, akkor száraz, hideg levegőt fúj a rendszerbe. Mikor megérkezel a motorral együtt leáll a klíma is, nem fúj be levegőt, szellőztetőbe nem jut pára. A kondenzvíz meg kicsöpög és elpárolog a tálcáról nyáron 10-20 perc alatt. Én eddig minden klímás autómat így használtam és egyszer sem volt gombás, büdös szaga a klímának. Az Octim is megélt már két nyarat és semmi gombásodást nem tapasztalok a klímán.
A csövekbe való befúvás biztos hogy nem 100%-os Így szerintem csak a torkolat csövek tisztulnak. Arról nem is beszélve hogy bizonyos autó típusok esetében ez szószerit káros is!!! Én is a jó megoldást keresném magamnak.. Én arra gondoltam, hogy akkor lehet az egész rendszer jól ki gombátlanítani, ha a tisztító folyadékot a beszívó oldalra jutatom be, és igy végig jut az egész rendszeren. Ekkor gondoltam arra a lehetőségre, hogy a Pollenszűrő helyén fújom be azt a vegyszert, amelyik kb 10 perc alatt ürül ki, és addig folyamatosan járatni kell a szellőztetést.
Más. A felépítmény nyikorgás nálam is rendesen bejátszik, főként olyankor hallom, mikor meleg van odakinn. Télen hangját se hallottam (bár ilyenkor ki az a hülye, aki lehúzott ablakkal közlekedik:)