A pára a hideg felületen csapódik ki. Főleg, ha nem mozog a levegő. Ha végig klímázol és utána leállítod a motort, a csövek, szellőzők hidegek, amin ki tud csapódni a pára. Ott a víz. Ha megérkezés előtt x idővel kinyomod és onnantól friss levegőt fújsz, akkor az egész rendszer átveszi a külső hőmérsékletet és nincs hideg pont a rendszerben. Amíg meg a kikapcsolt klíma miatt melegszik a rendszer, a szállított levegő nem engedi kicsapódni a párát.
"En igyekszem megelozni a gombasodast, eddig tobb autoval is bevalt a kovetkezo modszer: celbaerkezes elott 5 perccel klimat kikapcsolni es hagyni hogy csak siman a levegot fujja be a rendszer (esetleg magasabb fokozatba tekerni a ventilatort). Igy az osszes jarat kiszarad, es nem marad ott a nedves alap hogy megtelepedjenek a gombak."
Épp ellenkezőleg! Ha menet közben kikapcsolod a klímát akkor a párologtatóban felgyült víz a kintről beszívott meleg (nyáron akár forró) levegő hatására azonnal párolog és tömény párát, gőzt fog a szellőztető befújni. Ettől lesz nedves belűlről...
Míg ha működik a klíma, az hideget fúj, a hideg levegő meg köztudottan szárít! Tehát ha a klímát folyamatosan járatod, akkor száraz, hideg levegőt fúj a rendszerbe. Mikor megérkezel a motorral együtt leáll a klíma is, nem fúj be levegőt, szellőztetőbe nem jut pára. A kondenzvíz meg kicsöpög és elpárolog a tálcáról nyáron 10-20 perc alatt. Én eddig minden klímás autómat így használtam és egyszer sem volt gombás, büdös szaga a klímának. Az Octim is megélt már két nyarat és semmi gombásodást nem tapasztalok a klímán.
A csövekbe való befúvás biztos hogy nem 100%-os Így szerintem csak a torkolat csövek tisztulnak. Arról nem is beszélve hogy bizonyos autó típusok esetében ez szószerit káros is!!! Én is a jó megoldást keresném magamnak.. Én arra gondoltam, hogy akkor lehet az egész rendszer jól ki gombátlanítani, ha a tisztító folyadékot a beszívó oldalra jutatom be, és igy végig jut az egész rendszeren. Ekkor gondoltam arra a lehetőségre, hogy a Pollenszűrő helyén fújom be azt a vegyszert, amelyik kb 10 perc alatt ürül ki, és addig folyamatosan járatni kell a szellőztetést.
Más. A felépítmény nyikorgás nálam is rendesen bejátszik, főként olyankor hallom, mikor meleg van odakinn. Télen hangját se hallottam (bár ilyenkor ki az a hülye, aki lehúzott ablakkal közlekedik:)
Sajna ez a beújosdi nem sokat,illetve nem sokáig jó.
Ami nálunk bevált: Wynn's ultrahangos tisztító.Ez úgy müxik,hogy a készülékbe speckó folyadékot töltesz,utána a készüléket jobb első üléslábterébe teszed,a párologtató csövét a belsőkeringtető felé irányítod,és bekapcsolod az autón a belsőker.,1.fokozat ventit.A kibocsátott "ködöt"a rendszerbe beszippantja a venti és végig tisztitja,kb.10-15 perc,utána 5 perc szellöztetés kell mert tiszta köd az egész beltér,és elég tömény az illata.
A másik a párologtató közvetlen permettel való befujása.Ez úgy müxik hogy a fűtésházon furnak egy kb. 5-ös furatot,és bevezetnek 1 szórófejet,és lepermetezik tisztítófolyadékkal a párologtatót.
Szerintem inkább hátrafelé, de előfordul, hogy hosszabb-rövidebb időn keresztül folyamatosan sípol ha előre indulok és akkor is ha hátra. Muszály lesz egy kiolvasást kérnem :(
Mostanság vettem észre, hogy a gyári első-hátsó tolatóradarral felszerelt OII-m össze vissza sípol, gyakorlatilag köszönő viszonyban sincs az esetleges útjába kerülő akadály távolságaival. Próbálkoztam a szenzorok tisztán tartásaival is és úgy látom hogy az első rendszámtábla sincs az "útjában".
Valamelyikőtök tapasztalt-e már hasonlót és ha igen, szívesen venném, ha megosztaná hogy konkrétan mi volt/lehetett a hiba forrása?
Összesen 8 db szenzor van beépítve, kérdés hogy okozhatja-e a rendellenes mérést pl. 1 db meghibásodása?
köszönöm a válaszokat. A szerelö akihez szoktam vinni a kocsijaimat az azt mondta, hogy a spay elég neki. Régebben ugyis vettem egyet igy azt beelfujom majd és kiderül, hogy segit-e :)
En igyekszem megelozni a gombasodast, eddig tobb autoval is bevalt a kovetkezo modszer: celbaerkezes elott 5 perccel klimat kikapcsolni es hagyni hogy csak siman a levegot fujja be a rendszer (esetleg magasabb fokozatba tekerni a ventilatort). Igy az osszes jarat kiszarad, es nem marad ott a nedves alap hogy megtelepedjenek a gombak.
Nekem megcsinálták a szagtalanítást ezzel a spray-vel, aminek a csövét ledugdosni kell a szellőzőkön (na, ez jó magyaros lett), de egy-két nap után visszatért a szag.
Másodszorra kicsit szétkapták a rendszert, rendesen kimosták és most üde, friss illat fogad, ha beülök.
Időnként sajnos meg kell csnálni, az okosok szerint legalább egyszer, de inkább kétszer szezon előtt-után.
Na jo, lehet hogy csak a klima rendszer gombasodott be. Lehet kapni direkt erre valo szert, egy-ket-haromezer forint, de sok autokozmetikaban vallaljak a szagtalanitast is.