Sziasztok, nézegettem a hozzászólásokat de nem találom a választ, hogy sikerült e valakinek led-es hátsó fényeket Octi II-be működőképesen beszerelni? Index, fék. Nincs rá megoldás? Üdv néktek!
Köszi a hozzászólásokat! :) Tehát akkor a csörgő hanggal megpróbálok kibékülni, mondjuk országúton/pályán úgysem hallatszik be csak főként városban gyorsításkor. Az "egyenletlen" alapjáratra meg hátha rájön vki... (mondjuk nem az alapjárat egyenletlen, az atomfix, csak olyan furcsa a motor járása, néha "dobbant" egyet-egyet; érzem a pedálokon/váltón/lábtartón, meg valamelyest az ülésen is.) Az ajtók becsukását mondjuk kezdem megszokni, viszont a vezetőoldalit meg fogom nézetni, azt ugyanis belülről mindig csak másodjára/harmadjára sikerül bezárnom, mondjuk nem olyan Wartburgosan húzom be izomból, egy ilyen autónál az azért mégis ciki lenne... ;)
A SEAT méreteire most már kíváncsi vagyok ám nagyon! Az, hogy nincs tetőléc, elsőre fura volt nekem, mikor küldted a szalonos fotót, de oldalról nagyon sportos alakja lesz tőle az autónak! Mintha egy Audi sportkombi lenne!
A DSG-t nagyon szeretném már kipróbálni, eddig még csak jókat olvastam róla. Szerintem az egyik legszebb kombi fenék, ami az OII-nek van! Mindig megcsodálom!
Na akkor majd én megmondom a tutit... :-) (bocs, nem vagyok nagyképű, csak ezekkel én mind találkoztam)
- motor egyenetlen alapjárata: pár hónapos korában figyeltem fel én is erre, szervizben nem tudtak rá mit mondani, az autó 3 éves múlt és semmi baja. A Totalcar Népítéletben írta valaki, hogy ki fogja nyomoztatni, mi okozza, mert ez nemlehet normális. Már nem márkaszervizekben keresi a megoldást, de pár hete is azt írta nekem, hogy még mindig senkinek semmi ötlete nincs. Szerintem ez ilyen és kész.
- a kipufogónak van ilyen csörgős hangja, akkor hallatszik a legjobban, amikor visszaverődik a motorhang egy falról vagy egy szalagkorlátról. Nekem zörög is a kipufogó rendszer, cserélték a flexiblis csőtagot és első dobot, valamit lambda szondát magába foglaló egységet garanciában 2 hónaposan, de semmi változás. A középső dobot is cserélték, akkor sem volt változás. Aztán már nem érdekelt a dolog tovább.
- a ventillátor teljesen normális, hogy megy. Olyan is előfordul, hogy a motor leállítása után 1-2 perccel indul be. Ez le is van írva a kézikönyvben, sokszor, mivel figyelmeztetnek, hogy a motortérbe annak tudatában nyúlkáljunk, hogy a ventillátor bármikor beindulhat. Egyébként a jól végiggondolod, akkor a motor leállítása után megszűnik a hűtőfolyadék keringtetése és hűtése, azért megemelkedhet annyira a hőmérséklete a venti indító gombánál is, ami aktiválja a ventillátort. Az ilyen hőtorlódásra pont jól jön, ha a ventillátor kicsit hűt rajta. Az megszűnő menetszél miatt szerintem a motornak sem árt, ha a hirtelen felmelegedő motortérben kicsit megkavarja a levegőt. Más típusoknál meg azért nincs ilyen, mert a venti áramköre nem kap áramot gyújtás nélkül.
- az OII ajtajai nagyon patentül záródnak! Nekem cserélték a bal oldali ajtózárat garanciában (felesleges volt) és utána szarul záródott az ajtó. A munkafelvevő vissza is vitte a műhelybe és 2 perc múlva úgy hozta vissza az autót, hogy olyan volt, mint korábban. Szóval lehet azon állítani, be kell állíttatni!
- a fényszóró aktiválására kell lennie megoldásnak, a biztonsági övre pedig van is! Tőlem is megkérdezték 2-3 alkalommal, nem akarom-e kikapcsoltatni a bim-bam-ot, de én nem akartam. Barátom OII-jén kikapcsolták, egy hordozható VAG műszer kell hozzá, nem is a nagy VAS műszer. A parkolóban is elintézi a munkafelvevő, vagy az elektromos szerelő. Riasztó ilyen késleltetett működéséről nincs info-m. Maximum ki tudod kapcsolni a belső tér védelmét. Lásd kézikönyv.
Természetesen nincs garancia vesztés, mert ez egy kapcsolható funkció. A TV-d sem veszti el a garanciát, ha kikapcsolod róla a sztereo hangot...
Az értékesítő szégyellje el magát, hogy ennyit nem ért az autóhoz, amit árusít. Legalább előtte megkérdezné a szervizeseket... Sajnos a hazai vállakozási (v)iszonyok között előfordul, hogy akitől Skodát veszel, az 3 hete még Alfa Romeo-t árult... 2 hónap múlva meg Subarut fog árulni.
Kis városomban pl. a legrégebbi helyi VW szalon eladása után a legújabb Skoda szalon dolgozói hirtelen VW értékesítők lettek, az addigi VW-s embert, akit máshonnan ismertem, pedig abban a Skoda szalonban láttam viszont...
Sziasztok, új tagként csatlakozok hozzátok, eddig egy Seat Toledo 2.0 PDTDI volt alattam. Most egy 1 éves Octavia II Kombi 2.0 PDTDI DSG DPF a tesztalany :)
Amit így első blikkre meg kell állapítsak:
Toledo tágasab, tér érzete jobb, magasabb ülés pozició miatt jobban lehet a forgalmat látni, pakolóhely és főleg 2 szintű csomitartó miatt praktikusabb.
Octavia futóműve csöndesebb, rosszabb útakat amit a Seat már dübögve teljesített, Octi pazarul lekezeli. Motor ugyanaz, de a DSG miatt klasszisokkal jobb vezetni. Pillanatok alatt lehet hozzászokni, ma asszony WagonR+ -ában a féket taposva próbáltam egyesbe rakni a sebességet :O)
Nagyon tetszik a járgány, szerintem ízlésesen van felépítve, popsija pedig egyenes szép ;)
Egyetertek Szili bajtarssal, a 8V kontra 16V motornak zajban semmi kulonbseget nem lenne szabad produkalnia. Elvileg egyebkent a 16V a zajosabb, hiszen ott ketszer annyi mechanikus alkatresz tud "zorogni".
A 8V motoroknak egyebkent komoly es szamottevo elonyei vannak a 16 szelepesekkel szemben. A jaraskulturahoz a szelepszamnak mindenesetre semmi koze.
A gazdaskor hallhato csorgo, cicergo hang forrasa lehet a kipufogorendszer, pontosabban annak a flexibilis csőtagja. El lehet vinni garancialis szervizre is, de igazabol a sarki kipuffogos max egy ezresert helyrerakja, nagyjabol 5-10 perc alatt.
Az ajto zarszerkezetet is be lehet allitani precizen, azt karosszerialakatosok tudjak megcsinalni. A gumikedernek valoszinuleg semmihez semmi koze.
A biztonsagi ovre figyelmezteto visitas sajnos kiiktathatatlan, mar masok sis probalkoztak vele, de feladtak.
Az egyetlen pont, ahol nem ertek egyet Szilivel, az az 1.8-as motor fogyasztasa. Ha lenne ilyen motor, valoszinuleg nem egy literrel tobbet, hanem egy fel literrel kevesebbet fogyasztana, mint az 1.6-os.
Üdv minden fórumtársnak, új Octaviásként csatlakozom a fórumhoz, 1 hete vagyok egy OII tulajdonosa (1.6 MPI). Az autó kívülről/belülről tetszik, a belső helykínálat és az anyagok szintén, főleg a csomagtartó mérete! :) Kár, hogy a Skoda nem kínál egy picivel erősebb benzines motort, mondjuk egy szívó 1.8-asat... :( (az 1.8 TFSI meg k. drága)
Rögtön lenne is 1-2 ;)) észrevételem/kérdésem:
- a motor járásának egyenetlenségét alapjáraton (üzemmelegen is) lehet érezni a pedálok/sebváltó környékén. Tisztán érezni a lábammal, ahogy "dohog" a motor. Az OK, hogy egy 8 szelepes motor nem fog olyan finoman járni, mint egy 16V, de attól még nem kéne berezonálnia a kasztninak is emiatt... - szintén a motorral kapcsolatos: mivel ezelőtt 16 szelepes autóm volt (Focus), ahhoz képest kissé furcsa a motor hangja. Belülről (felhúzott ablakoknál) kevésbé hallatszik, de nyitott ablaknál olyan mintha "csörögne" vagy ciceregne, főleg gázadáskor. Ez szokásos 8V hang? (Vettem motorháztető-szigetelést, de nem igazán segített.) - az normális, hogy a hűtőventi egy kb. 15 perces városi út után pár percig még megy? A Focusnál 5 év alatt a legnagyobb melegben sem tapasztaltam ilyet... - az ajtókat viszonylag erősen kell "meglódítani", hogy becsukódjanak. Érdekes, amit megvétel előtt nézegettem kiállított Octaviát, annak finomabban záródott. Lehet, hogy a gumiszigetelés még fog puhulni? (Mert mintha amiatt lökődnének vissza az ajtók...) - gyári riasztót nem akartam, de készletről rendeltünk így mégis lett... az megoldható, hogy záráskor a riasztó ne aktiválódjon rögtön? (csak mondjuk második gombnyomásra) - fényszórók automatikus felkapcsolódása és a bizt.öv figy. csengetése kiiktatható garanciavesztés nélkül? (átvételkor azt mondta az értékésítő, hogy nem) MAXI-DOT van az autóban.
Elnézést a kérdésáradatért és remélem tudtok hasznos tanácsokat adni.
Köszönöm tippet élni fogok vele. Én is számolgattam egy kicsit és lehűtöttem a győriek kedélyét. Kipróbáltam és megállapítottam, hogy sajnos a SKODA is eltanulta az anyacégtől hogyan kell fapadosítani. Nem akarok senkit sem megbántani, de a lecserélni kívánt nyolcéves Peugeot 306 1.6 sedanom (leszámítva, hogy nincs benne ABS és klima) felszereltsége azonos, a belső anyagok pedig százszor jobbak.
Na igy már meglett köszönöm. Én elöször nem ott kerestem hanem feljebb. Viszont befujtam azzal a cuccal és nem ért semmit :( Talán még büdösebb is :( Azthiszem elviszem egy autóklímáshoz, hogy nézzék meg.
"Egyébként ilyenkor azért nem nagyon állítható be a külső hőmérskéklet mínusz 6-7 Celsius fokos eltérés. :-)"
Nem tudom mennyi volt. De egyszer beteszek az utastérbe egy rendes hőmérőt, hogy lássam mekkorát hazudik :) Mindenesetre a különbség mellbevágó volt, nyilván nem 20+ fok, de 6-7-nél többnek tűnt.
"ECON az egyenlő klíma OFF-al, nem?"
Szvsz nem,mert ECON-módban a klíberendezés a komresszor kikapcsolt állapota mellett igyekszik tartani a beállított hőfokot. Az ECON csak kikapcsolja a kompresszort.
Nagyon nem volt lehűtve, lehet, hogy nem is amiatt párásodott be. Ártérben vezetett az út és mindkét oldalon víz volt, lehet, hogy köd volt inkább...
Nyilván párásabb volt a levegő a víz miatt. Ez olyasmi mint ősszel mikor esténként már hűvös van, ha vízhez közel parkolsz akkor reggelre lepárásodik az egész kocsi, míg pár méterrel távolabb nem.
Azért azt gondolom, hogy a 120-as fényezését nem lehet a mai autók fényezésével egy napon említeni sem... nagyon sokat változott azóta a technológia és maga a festék is. Ezek a vízbázisú festékek sajnos elég sérülékenyek. Pl soha még annyi kőfelverődésnyom nem volt az autóimon, mint amióta vízbázisú festékkel fényezik. Pedig metál, de még a dupla lakkréteg sem menti meg a kavicsoktól :(
Soha egy autómat sem vittem egyszer sem gépimosóba, annál jobban szeretem a kocsimat és jobban vigyázom rá. De azt nyugodtan elhiheted, hogy már a harmadik-negyedik gépimosózás is meglátszik a lakkon. Nyilván minél világosabb (fehér) színű, annál kevésbé, de egy sötét autón már elég jól látszik a kefék nyoma. Nézd meg napnál vagy méginkább neonfénynél! Mondjuk komolyabb kocsiknál maga a gyár sem ajánlja hat hónapos korig a gépimosást és a waxolást.
Persze nekem is van ismerősöm aki lazán beáll a pár hetes, 7-8 millás passatjával a kefék alá... meg is lehet nézni szerencsétlen autót. Az ilyen autók fényezése pár év alatt totál elmattul.
Tiszta por volt az üveg, meg döglött bogár... Nagyon nem volt lehűtve, lehet, hogy nem is amiatt párásodott be. Ártérben vezetett az út és mindkét oldalon víz volt, lehet, hogy köd volt inkább...
Ráadásul az OII félautomata klímája is szabályozódik az utastér hőmérséklete alapján, tehát ha elérte a beállított hőfokot, akkor visszavesz a hűtésből.
egy 120-as skodát majd 10 évig használtam 12 éves korától. A vásárlás után az egész jobb oldalát újra kellett fújni. Mivel ez nem gyári fény, a strapabírósága bőven elmaradt a gyáritól. A kocsit az ősz-tél-tavaszi időszakban rendre mosóba mostam. Semmi gondot nem tapasztaltam.
Az viszont megnyugtatott, hogy télen egy-egy sós periódus után, legalább nagyvonalakban leöbítettem a sót róla. Alul is.....
"Bár akinek digit klímája van, annak meg lehet, hogy télen-nyáron megy és csak a hőmérsékletet állítja, és nem aggódik ezen."
Télen +5 fok alatt nem megy a kompresszor. Nálam állandóan megy a "klíma", csak amikor nem kell a hűtés, ECON-módban használom. A hőmérséklet télen-nyáron 22-23 fok.
Kivéva ha durva meleg van, akkor lejjebb veszem, és magamra irányítom a légbeömlőket.
Egyszer a Tisza-tó környékén éjjel hirtelen bepárásodott a szélvédő. Nyári éjszaka volt, ment a klíma a szélvédőre irányítva már régóta. Nagy meglepetés volt! Pláne, hogy kívülről párásodott be. Hirtelen nem tudtam mire vélni.
Azért az nem gyenge :) mennyire kell ahhoz lehűteni a kocsit, hogy kívűlről párásodjon a szélvédő?:)
Kénytelen voltam maximum fűtésre kapcsolni, így láttam megint
Mondjuk az ablaktörlővel is letörölhetted volna :D
Egyébként meg nem tanácsos túl hideget csinálni a kocsiban a nagy hőmérséklet különbség miatt, mikor kiszállsz megüt a guta.
Általában úgy használom, hogy szellőzők a tetőre irányítva, de nem mindig jó úgy, néha még az is sok és akkor megy a szélvédőre a hideg. (A repedés lehetősége nekem is eszembe jutott.)
Egyszer a Tisza-tó környékén éjjel hirtelen bepárásodott a szélvédő. Nyári éjszaka volt, ment a klíma a szélvédőre irányítva már régóta. Nagy meglepetés volt! Pláne, hogy kívülről párásodott be. Hirtelen nem tudtam mire vélni.
Kénytelen voltam maximum fűtésre kapcsolni, így láttam megint.
Tudom, hogy nem kapcsol be a klíma, ha hideg van, de sokszor előfordul, hogy napközben 10 fok is van pluszban, aztán éjszaka meg fagy. Télen mindig eszembe jut, hogy be kéne kapcsoln a klímát, hogy a rendszer kenése biztosított legyen, de nem merem, ha ilyen az idő (az elmúlt két enyhe tél során gondolkodtam ezen).
Bár akinek digit klímája van, annak meg lehet, hogy télen-nyáron megy és csak a hőmérsékletet állítja, és nem aggódik ezen.
Szia! Próbáld ki, hogy nem az ablakra irányítod, hanem a műszerfalon lévő rostélyokat állítod felfele. Akkor nem fogja az arcodba fújni a hideget. Egy ismerősöm fabájának a szélvédője valószínűleg attól repedt el, hogy nyáron rá írányította a klímát, kint meg volt 35 fok ( fél éves volt, követ nem kapott). Míg a kocsiban várta a feleségét azt látta hogy elindult egy repedés . A szervízben azt modták neki, hogy nagy volt a feszültség a hőmérséklet különbség miatt. A klíma 5 fok az újabb típusoknál 2 fok alatt nem kapcsol be, ha jól tudom. Így nem is fagyhat el semmi.