Valami olyan lett a vége , hogy állitolag időnként felmelegiti magát ez a szenzor, és méri a visszahűlés sebességét és ebből számolja ki az olaj minőségét.
Na most lehet hogy qrva nagy hülyeséget írtam. Aki tudja a frankot , kivele!!!!
A rugalmas szervízintervallumú gépeknél van ez a jeladó, és még sok minden más függvényében, pl hidegindítások száma kalkulálja ki számítógép, hogy mikor kell szervízelni a kocsit. Az lehet akár 6000km vagy 30000km is és max 2 év. Az anyósom tesco járatos autójában 6500km és kb 1 évesen bejelzett a szervízfigyelmeztető.
Vag-COM-mal és egy másik fajta diaggal is próbáltam kimeneti tesztet, de az olajnyomás és pl. a hűtővíz hiányára figyelmeztető jelzést (ez már 2x üzemszerűen jelzett) nem tudja szimulálni, csak a mátrix pöttyeit villantja ki, meg a többi visszajelző és síp, bimm-bamm stb.
Szia! Az szerintem nem az olajszint jeladó, hanem a QG1-es szervízintervallumú autóknál van az olajteknő alján ún olajminőségjeladó. Benzines a paripa? Mert azoknál kisebb a motorvédő, és ott belóghat a kábel. A szervízig biztosan nem fog problémát okozni a hiánya.
Még így sem értem , ahogy emlékszem nekem semmi sem logot a plasztik kartervédőalá sem.:-)
A mostanit KoBé mesternél újjítottam.:-)))) Már az árra sem igazán emlékszem , de talán olyan 30 ezer volt.:-(((( Valahol képekkel dokumentáltam a cserét, de most az istennek sem találom.:-( A lényeg ez a gyári helyére , minden fúrás nélkül, gyári tarozékokkal, felszerelhető. Nekem DSG-s a gépem és erre tutira stimmelt. Annyiban jobb a gyári plasztiknál hogy ez a váltot is letakarja, ja és természetesen "kicsit" masszivabb mint a plasztik. Persze azért ez nem egy haspáncél, vagyis nem arra tervezték hogy az egész autó súlyát elbírja.:-))) Vannak rajta szerelő nyilások, de egy olajcserénél sokkal egyszerűbben leszerelhető mint a nyiláson keresztül szerencsétlenkedni. Az egyik nyilást le is "vakoltuk" mert az én gépemnél az felett nincs semmi amihez hozzá kéne férni.
Talán egy negatívumot tudok felhozni, szerintem mintha kicsit (nem számottevően) hangosabb lenne az autó miota ez van fent. Ez mondjuk érthető mert ebben nincs zajcsillapitás, nem úgy mint a plasztikban, bár ez szerintem megoldható egy kis barkáccsal. Na meg mivel elég szépen , sokkal nagyobb felületen takarja az egész motor teret alulról, így úgy van kialakitva hogy azért a szellőzés megmaradjon. Még keresem a képeket ha megtalálom igérem publikálom.
> Amúgy nem értem, mi log le és hol??? Nekem semmi nem nyulik a kartervédőalá, > most sem (acél kartervédő) és az eredeti műanyag álá sem logot. Láttam alulról a gépet .
a jeladó csatlakozójából jövő vezeték (kb. 1cm átmérőjű, összefogott kábelköteg, 3 pin-es csatlakozóval) a gyári műanyag kartervédő által már védtelen részen megy hátrafele. mivel az egész kunkorodik, így ha be van dugva az olajteknő alján lévő csatlakozóba, akkor amögött kb. fél arasznyival a "kunkor" lejjebb van, mint a plasztik kartervédő legmélyebb pontja. így érthető? :)
Szerintem , mondom SZERINTEM semmi gondod nem lesz ha holnap elgurulsz bárhova is. Sőt talán ha felnyitod a motorháztető, és vissza csugod még a sárga kanna is eltünik. Valami ilyenre emlékszem, hogy 100Km-re megnyugszik ha érzi hogy Te felnyitodtad, "ellenőrizted" az olajszintet.
Amúgy nem értem, mi log le és hol??? Nekem semmi nem nyulik a kartervédőalá, most sem (acél kartervédő) és az eredeti műanyag álá sem logot. Láttam alulról a gépet .
octavia II olajszint-jeladó csatlakozóját sikerült a kapubejáróban leszakítanom. tudnillik, a belőle jövő kábelköteg kunkorodik, mint a malac farka, és centikkel belógott a kartervédő szintje alá.
azon túl, hogy kaptam ajándékba egy szép sárga kannát a maxi-dotra, okozhat-e nekem valami gondot amíg elcsusszanok holnap a szervízbe? olajfolyás, és semmi egyéb sérülés nincs, kizárólag a csatlakozó műanyag háza törött el, ezért nem tudom azt visszadugni.
2.)
stream mp3 fejegységnek van line kimenete? stereo elég, nem kell 2 hangszórós... sajnos a gyári konfig hangja elég gyér, beraknám a régi autóból a DLS szettet, meg az erölködőt...
Én drága nejemnek vettem egy ilyen kütyüt, na meg magamnak ha hosszabb utra mennénk. Magyarországon nincs is gond, most is próbáltam a hétvégén.
Viszont lényegében arra amire szántam nem igazán használható. Én alapból kimondottan hosszú utazások közbeni CD cserélgetés, kiváltására vettem. Sajnos ha az ember sokat utazik akkor álltalában sok Km-et is megtesz, közben meg változnak a rádió csatornák. Bárhova állítottam , 1-2 óra mulva bejött egy kosza rádió csatorna.:-(
A hangminőséghez nem tudok hozzá szólni mert nekem 3 sámlin egy Sokol rádió már Hifi.:-)))
Nyilvan ebbol is van tobbfele, de amiket en probaltam, azt egyiket sem lehetett pontosan behangolni a radion, maszkalt a frekije, a henagminoseg pedig... siralmas. Ez még a gyari hangszorokon is keves....
Én most olyannal szemezek, amely távirányítós (felesleges), kijelzős és megjegyzi, hol hagyta abba a lejátszást.
Mi a baj vele?
A hangminőséget most hagyjuk, gyári hangszórókkal amúgy sem várok csodát, de legalább olyan zene szólna, amilyet szeretek és nem kellene állandóan CD-t cserélgetni.
OII MaxiDOT-nál én még nem láttam ilyet. Egy olajoskanna ikonnal jelezné nálam, ami piros színű. OI-nél még szerintem narancs színű lenne az is, mint az összes felirat.
Indításkor sosem jelzi, mert úgy döntöttek, más info legyen olyankor a MaxiDOT-on.
Olajcserém volt már, de nem emlékszem, jelzett-e valamit. Majd legközelebb megfigyelem.
Elképzelhető, hogy csak bizonyos, rövid ideig tartó nyomáshiány után jelzi és olyan hamar lett olajnyomásod, hogy nem telt el az a rövid idő sem. Különösen, ha LongLife olajat tettél bele, mert az nagyon híg már szobahőmérsékleten is.
Ha már az olajról van szó, megkérdezem a tapasztaltabbakat, hogyan jelzi a müsz.fal az olajnyomás hiányát O1 maxidot-nál?
Az autót decemberben vettem, és már akkor furcsa volt, hogy álló motornál, bekapcsolt gyújtásnál nem jelzi semmi az olajnyomás hiányát, de a haszn. ut. nem is utal ilyen jelzésre, ezért nem idegesített. Most cseréltem benne olajat (4,5l), szűrőt, és direkt figyeltem indítás után a műszerfalat, mert elvileg az első pár másodpercben nincs olajnyomás, de nem volt semmi figyelmeztető jelzés.
Megnéztem diagnosztikával, a motorvezérlő látja az olajgomba jelét, de az olajcsere utáni indításnál miért nem lehetett visszajelzés?