Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Koli Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5533

Sajnos ez a magam veszem dolog nálam nem járható, mivel céges és ráadásul német rendszámú, de épp itthon voltam, és Mo-on kapta az első (30 helyett 24 ezres) szervízt.

Esedékes egy szélvédőcsere, ami a biztosítás miatt Németországban lesz, de ezért megkérdezem, hogy ott mennyibe fáj a sima szerviz (bár, nem hiszem, hogy ott olcsóbb lenne).

 

Előzőleg egy Lagunám (Initiale 1.9 dCi) volt, 195e km-nél hibamentesen adtam el.

Megmondom őszintén, visszasírom...

Előzmény: golyo13 (5530)
stevie wonder Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5532

Most voltam az első olajcserén, 24500 km-nél kellett mennem.

Nem nagyon értem a dolgot, mert nem hiszem, hogy extrém körülmények között használom az autót, az útjaim nagyobb része magyar vidéki út, kényelmes tempóval.

 

 

Hat ez sajnos ilyen. Szerintem teljesen normalis. Talan belekalkulalta a "bejaratast" is...

 

 

Sima olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, átvizsgálás kb. 70.000 Ft, plusz én hülye, kicseréltettem velük a két kiégett helyzetjező izzót. (ezt le sem írom mennyi volt).

 

 

Valszeg az olaj a draga, szerintem kb 5 x 8 = 40 ezer forintot szamoltak fel csak az olajert. Az 5 helyett persze a valos feltoltesi mennyiseg szerepelhet, ami egy par decivel talan kevesebb az 5 liternel.

 

Jaja, nem nepjoleti intezmeny :-)

Előzmény: Koli (5527)
Aleko Viva Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5531

Sziasztok!

 

A segítségeteket kérném.

Adott egy  Octi 2003-as 1.4-es az a probléma hogy teljesen elsötétedett a műszerfalon lévő rádió kijelzője. A gyerekek nyomkodták a rádiót és egyszercsak elsötétedett. A fogyasztásmérő rész működik de felső 1/3-ad az tök sötét. A rádió is működik. Van esetleg valami kombináció a rádión amivel ki lehet kapcsolni azt a kijelzőt, vagy végleg meghalhatott a kijelző?

 

Köszi: Bálint

golyo13 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5530

Üdv !

 

Örülj, hogy nem a Tiéd a kocsi, persze akkor biztos megnéznéd, melyik szervízbe viszed a kocsit...

 

De még nem tudsz mindent...A vezérműszíjas szerviz -amit 90e km-nél rád erőszakolnak majd, -a könyv szerint 120e km-nél kell alapesetben, - ne lepődj meg a 200000,-os összegen.

 

Magánemberként nem viszem márkaszervízbe, magam megveszem amit kell, s cserélem...így kb. fele a szervíz ktg.

 

A long life pedig jó dolog...csak nem a szervízben kell venni hozzá az olajat !!

 

Csak biztonsági dolgokat és más műszeres beállításokat hagyok a Márkaszervíz részére..

 

golyo

Előzmény: Koli (5527)
Koli Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5529

Megnéztem a skoda.de-t, ugyanazok a motorok mint nálunk, nincs 2000 köbcentinél nagyobb erőforrás. Még az elképzelhető, hogy 2005-ben volt...

 

Ez a kihajtható navi is érdekes, úgy tudom, hogy a gyári (színes) navi kijelzője minden esetben középen van, ott ahol a rádió eredetileg.

Esetleg a L&K verzióhoz lehetett egy limitált felszereltség, de ezt nem hinném...

 

Ha már megnéztem a német olalt, megszakértettem az árakat.

Az enyém listaára ott 26.630 Euro (251-el számolva 6.684 MFt) itthon egy 2.0 dízel Elegance DPF kombi 6.933 MFt.

Ráadásul a németben benne van alapban az ESP (115e Ft), fejlégzsákok (88.8e Ft), a hátsó tolatóradar (84e Ft) meg egy csomó minden....

 

Lehet mazsolázni...
Előzmény: Homey (5528)
Homey Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5528
Nézzétek csak ezt  a népítéletet. A fickónak állítólag egy 2.5-ös dízel Octaviája van,melyet Németo-ban vett. Ez kamu,vagy tényleg lehetett ott kapni V6-os motorral szerelt Octaviát?
http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=42062
Koli Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5527

Most voltam az első olajcserén, 24500 km-nél kellett mennem.

Nem nagyon értem a dolgot, mert nem hiszem, hogy extrém körülmények között használom az autót, az útjaim nagyobb része magyar vidéki út, kényelmes tempóval.

 

A szervízközltség viszont mellbevágó (nem akartam csúnyább szót írni).

Sima olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, átvizsgálás kb. 70.000 Ft, plusz én hülye, kicseréltettem velük a két kiégett helyzetjező izzót. (ezt le sem írom mennyi volt).

 

Volt egypár hasonló kategórájú kocsim, szintén 30e km-es intervallummal, de azt kevesebb mint a feléből meg lehetett úszni.

 

Szóval ez a loglife cucc jó átcseszés.

Jó ez a Skodának, hogy a "drága a szerviz" címkét magára ragasztja?

Nem nekem fáj igazából, mert céges a kocsi, de akkor is nagyon magasnak tartom ezeket ar árakat.

 

Koli

Octavia Combi 2.0 TDI Elegance

iMre Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5526
joemaster, nagyon hasznosnak talalom az olajcserere vonatkozo irasod. Most nincs kozelben az auto, de kivancsi vagyok, hogy vajon 2008-as gyartasu O1 kepes-e kimutatni az olajcsereig hatramaradt ido&km intervallumot.
Előzmény: joemaster (5517)
feherb Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5525
Amikor olvastam az angol SSP-t, én sem értettem, hogy ez meg hogy. :-) De ha joemaster is így fordította, akkor biztosan úgy van. feherb
Előzmény: TUZI (5522)
OctiAmbi Creative Commons License 2008.06.17 0 0 5524
Jó' van na, csak viccöltem...:-))))))
Előzmény: TUZI (5521)
TUZI Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5523
:-)
Előzmény: Bálint1 (5520)
TUZI Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5522
Hmmm.

Hamarosan , legkésőbb ősszel ugyis leveszem a kerekeket. Meg skubizom, mert ez érdekel.:-))) A fékbetét visszajelzőről beszélek.

Amásik ami érdekes, hogy a olaj nívószintjét is melegitéssel állapítja meg.:-)))

Annó, amikor a németeknél dolgoztam , találtam olyan nívó pálcát amit méretre lehetet vágni, és "hangolni" ,vagyis meg kellet karcolni a minimum szintnél, és belehetet kötni hogy vissza jelezzen ha lecsökken az olajszint.
Akkor egy NDK/NSZK sárkánnyal jártam és az nem kajólta az olajat.:-)))) Így nem vettem.:-)))
Előzmény: joemaster (5517)
TUZI Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5521
Montam én hogy most készültek a képek???

Van már vagy 1 vagy 2 éve is hogy felkerült a gépre a kartervédő.:-)))) Amúgy éppen ezzel sikerült megtalálnom a 320 Gb-közt. Idő határokat adtam meg és így leltem meg a képeket.:-)))

Ja bocsánat, sziasztok!!!!!
Előzmény: OctiAmbi (5519)
Bálint1 Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5520
Esetleg van még egy lehetőség: A képek télen készültek:-)))
Előzmény: OctiAmbi (5519)
OctiAmbi Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5519
Bocs a kekeckedésért, de Te júniusban még téligumival jársz?
Előzmény: TUZI (5501)
joemaster Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5518
TUZI

Lásd a fotót az anyagban!

joemaster
Előzmény: TUZI (5515)
joemaster Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5517
Összedobtam egy kis anyagot a témáról.

ITT olvasható.
joemaster Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5516
Abszolút hivatalos az info.
Hidd el, hivatalosabb attól, amit Ők mondtak.
Előzmény: sampler74 (5513)
TUZI Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5515
Na akkor nem is mondtam akkora hülyeséget.:-)))

A fékbetétes dolog amit érdekesnek tartok.

"vezetőszálig lekopott a betét és egy fékezésnél maga a vezetőszál is lekopik és ezzel megszakad egy áramkör."

Ilyetmég nemláttam. Ehez két szálkel!Amivel eddig nekem dolgom volt az ugy működöt hogy csak egy szegecs volt a betétben és ha elkopot a betét anyaga, hozzáért a szegecs a tárcsához és ezzel testre zárta az áramkört. Ez egy egyszerű megoldás, létezik hogy a Škodánál kicsit megbonyolitották???
Előzmény: joemaster (5512)
sampler74 Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5514
Ez tényleg tuti :)
Előzmény: joemaster (5512)
sampler74 Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5513
Lehet hogy igazad van, de én azzal a jeladóval csak QG1-es autón találkoztam. Egyszer régebben megkérdeztem a szervízben, hogy mi az, és azt mondta a szerelő hogy az egy olajminőség jeladó.
Előzmény: joemaster (5511)
joemaster Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5512
Megmondom a tutit. Utána néztem:

Az a jeladó (G266) az olajszintet és az olajhőmérsékletet figyeli.
Az olajszintet is hőmérséklet méréssel állapítja meg: felfűti elektromos árammal az érzékelőt és a visszahűléshez szükséges időt megfigyelve (az olaj hőmérsékletére hűl vissza) megállapítja az olajszintet.
Ezekből az adatokból kalkulálja ki az olaj elhasználódásának mértékét a műszertábla. Diesel motoroknál egy előre beégetett táblázatból veszi hozzá azt a tényezőt, hogy mennyi koromrészecske lebeghet az olajban már.

Felhasználja még a sebesség jeladót és az üzemanyag fogyasztás mértékét, valamint a megtett távolságot.

A meghosszabbított szerviz intervallum egyébként egy rendszer. Ahhoz, hogy a szerviz átvizsgálás idejét ki lehessen tolni, nem csak az olajat kell figyelni, mert az akku és a fék vizsgálata is kitolódik.

Ezért a meghosszabbított szerviz intervallumnak feltétele az ólom-kalcium akku, amelynek gondozásmentesnek és varázsszemmel ellátottnak kell lennie, valamint a fékbetétnek kopásjelző szállal kell rendelkeznie. A bal első kerék belső betétjén figyeli a kopást. Akkor jelez, ha a vezetőszálig lekopott a betét és egy fékezésnél maga a vezetőszál is lekopik és ezzel megszakad egy áramkör.

Ezen három tényező megléte esetén lehetséges a szervizelés idejét kitolni.
joemaster Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5511
Én úgy tudom, hogy a VW féle meghosszabbított szerviz intervallum pont abban különbözik egyéb gyártókétól (pl. BMW), hogy nem figyeli az olajminőséget. Pont azért kell addot VW minősítésű olajat betölteni, mert a computer csak a hidegindítások számát és egyéb paramétereket figyel, az olaj minőségét meg nem, azt fix, adott értéknek veszi.

Egyébkétn az összes OII QG1 szerviz intervallumra van beállítva, amit Mo.-ra gyártottak. Persze a kereskedők ezt az első években nem tudták vagy akarták tudni és simán belőtték 1 év/15e km-re...
Előzmény: sampler74 (5508)
TUZI Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5510
Erről már ment itt régebben egy okfejtés.

Valami olyan lett a vége , hogy állitolag időnként felmelegiti magát ez a szenzor, és méri a visszahűlés sebességét és ebből számolja ki az olaj minőségét.

Na most lehet hogy qrva nagy hülyeséget írtam. Aki tudja a frankot , kivele!!!!
Előzmény: mauzi (5509)
mauzi Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5509
ezt én értem, no de hogyan méri az olaj minőségét?
feltalálták a kátrány-detektort? :)
Előzmény: sampler74 (5507)
sampler74 Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5508
Egy próbát megér.
Előzmény: berge (5506)
sampler74 Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5507
A rugalmas szervízintervallumú gépeknél van ez a jeladó, és még sok minden más függvényében, pl hidegindítások száma kalkulálja ki számítógép, hogy mikor kell szervízelni a kocsit. Az lehet akár 6000km vagy 30000km is és max 2 év.
Az anyósom tesco járatos autójában 6500km és kb 1 évesen bejelzett a szervízfigyelmeztető.
Előzmény: mauzi (5504)
berge Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5506
Azon gondolkodtam, hogy járó motornál kellene lehúznom az olajgombáról a csatit, és akkor jeleznie kell.
Előzmény: sampler74 (5505)
sampler74 Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5505
Igazad van, most lepróbáltam és tényleg nem szimulálja, de a fabiánál lepróbálja a ledet.
Előzmény: berge (5503)
mauzi Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5504
"olajminőségjeladó"
jesszusom, az meg vajon hogyan működik? :)

benzines a gép, a kartervédő valóban csak egy apró dizájn elem... :(
Előzmény: sampler74 (5502)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!