Hamarosan , legkésőbb ősszel ugyis leveszem a kerekeket. Meg skubizom, mert ez érdekel.:-))) A fékbetét visszajelzőről beszélek.
Amásik ami érdekes, hogy a olaj nívószintjét is melegitéssel állapítja meg.:-)))
Annó, amikor a németeknél dolgoztam , találtam olyan nívó pálcát amit méretre lehetet vágni, és "hangolni" ,vagyis meg kellet karcolni a minimum szintnél, és belehetet kötni hogy vissza jelezzen ha lecsökken az olajszint. Akkor egy NDK/NSZK sárkánnyal jártam és az nem kajólta az olajat.:-)))) Így nem vettem.:-)))
Van már vagy 1 vagy 2 éve is hogy felkerült a gépre a kartervédő.:-)))) Amúgy éppen ezzel sikerült megtalálnom a 320 Gb-közt. Idő határokat adtam meg és így leltem meg a képeket.:-)))
"vezetőszálig lekopott a betét és egy fékezésnél maga a vezetőszál is lekopik és ezzel megszakad egy áramkör."
Ilyetmég nemláttam. Ehez két szálkel!Amivel eddig nekem dolgom volt az ugy működöt hogy csak egy szegecs volt a betétben és ha elkopot a betét anyaga, hozzáért a szegecs a tárcsához és ezzel testre zárta az áramkört. Ez egy egyszerű megoldás, létezik hogy a kodánál kicsit megbonyolitották???
Lehet hogy igazad van, de én azzal a jeladóval csak QG1-es autón találkoztam. Egyszer régebben megkérdeztem a szervízben, hogy mi az, és azt mondta a szerelő hogy az egy olajminőség jeladó.
Az a jeladó (G266) az olajszintet és az olajhőmérsékletet figyeli. Az olajszintet is hőmérséklet méréssel állapítja meg: felfűti elektromos árammal az érzékelőt és a visszahűléshez szükséges időt megfigyelve (az olaj hőmérsékletére hűl vissza) megállapítja az olajszintet. Ezekből az adatokból kalkulálja ki az olaj elhasználódásának mértékét a műszertábla. Diesel motoroknál egy előre beégetett táblázatból veszi hozzá azt a tényezőt, hogy mennyi koromrészecske lebeghet az olajban már.
Felhasználja még a sebesség jeladót és az üzemanyag fogyasztás mértékét, valamint a megtett távolságot.
A meghosszabbított szerviz intervallum egyébként egy rendszer. Ahhoz, hogy a szerviz átvizsgálás idejét ki lehessen tolni, nem csak az olajat kell figyelni, mert az akku és a fék vizsgálata is kitolódik.
Ezért a meghosszabbított szerviz intervallumnak feltétele az ólom-kalcium akku, amelynek gondozásmentesnek és varázsszemmel ellátottnak kell lennie, valamint a fékbetétnek kopásjelző szállal kell rendelkeznie. A bal első kerék belső betétjén figyeli a kopást. Akkor jelez, ha a vezetőszálig lekopott a betét és egy fékezésnél maga a vezetőszál is lekopik és ezzel megszakad egy áramkör.
Ezen három tényező megléte esetén lehetséges a szervizelés idejét kitolni.
Én úgy tudom, hogy a VW féle meghosszabbított szerviz intervallum pont abban különbözik egyéb gyártókétól (pl. BMW), hogy nem figyeli az olajminőséget. Pont azért kell addot VW minősítésű olajat betölteni, mert a computer csak a hidegindítások számát és egyéb paramétereket figyel, az olaj minőségét meg nem, azt fix, adott értéknek veszi.
Egyébkétn az összes OII QG1 szerviz intervallumra van beállítva, amit Mo.-ra gyártottak. Persze a kereskedők ezt az első években nem tudták vagy akarták tudni és simán belőtték 1 év/15e km-re...
Valami olyan lett a vége , hogy állitolag időnként felmelegiti magát ez a szenzor, és méri a visszahűlés sebességét és ebből számolja ki az olaj minőségét.
Na most lehet hogy qrva nagy hülyeséget írtam. Aki tudja a frankot , kivele!!!!
A rugalmas szervízintervallumú gépeknél van ez a jeladó, és még sok minden más függvényében, pl hidegindítások száma kalkulálja ki számítógép, hogy mikor kell szervízelni a kocsit. Az lehet akár 6000km vagy 30000km is és max 2 év. Az anyósom tesco járatos autójában 6500km és kb 1 évesen bejelzett a szervízfigyelmeztető.
Vag-COM-mal és egy másik fajta diaggal is próbáltam kimeneti tesztet, de az olajnyomás és pl. a hűtővíz hiányára figyelmeztető jelzést (ez már 2x üzemszerűen jelzett) nem tudja szimulálni, csak a mátrix pöttyeit villantja ki, meg a többi visszajelző és síp, bimm-bamm stb.
Szia! Az szerintem nem az olajszint jeladó, hanem a QG1-es szervízintervallumú autóknál van az olajteknő alján ún olajminőségjeladó. Benzines a paripa? Mert azoknál kisebb a motorvédő, és ott belóghat a kábel. A szervízig biztosan nem fog problémát okozni a hiánya.
Még így sem értem , ahogy emlékszem nekem semmi sem logot a plasztik kartervédőalá sem.:-)
A mostanit KoBé mesternél újjítottam.:-)))) Már az árra sem igazán emlékszem , de talán olyan 30 ezer volt.:-(((( Valahol képekkel dokumentáltam a cserét, de most az istennek sem találom.:-( A lényeg ez a gyári helyére , minden fúrás nélkül, gyári tarozékokkal, felszerelhető. Nekem DSG-s a gépem és erre tutira stimmelt. Annyiban jobb a gyári plasztiknál hogy ez a váltot is letakarja, ja és természetesen "kicsit" masszivabb mint a plasztik. Persze azért ez nem egy haspáncél, vagyis nem arra tervezték hogy az egész autó súlyát elbírja.:-))) Vannak rajta szerelő nyilások, de egy olajcserénél sokkal egyszerűbben leszerelhető mint a nyiláson keresztül szerencsétlenkedni. Az egyik nyilást le is "vakoltuk" mert az én gépemnél az felett nincs semmi amihez hozzá kéne férni.
Talán egy negatívumot tudok felhozni, szerintem mintha kicsit (nem számottevően) hangosabb lenne az autó miota ez van fent. Ez mondjuk érthető mert ebben nincs zajcsillapitás, nem úgy mint a plasztikban, bár ez szerintem megoldható egy kis barkáccsal. Na meg mivel elég szépen , sokkal nagyobb felületen takarja az egész motor teret alulról, így úgy van kialakitva hogy azért a szellőzés megmaradjon. Még keresem a képeket ha megtalálom igérem publikálom.
> Amúgy nem értem, mi log le és hol??? Nekem semmi nem nyulik a kartervédőalá, > most sem (acél kartervédő) és az eredeti műanyag álá sem logot. Láttam alulról a gépet .
a jeladó csatlakozójából jövő vezeték (kb. 1cm átmérőjű, összefogott kábelköteg, 3 pin-es csatlakozóval) a gyári műanyag kartervédő által már védtelen részen megy hátrafele. mivel az egész kunkorodik, így ha be van dugva az olajteknő alján lévő csatlakozóba, akkor amögött kb. fél arasznyival a "kunkor" lejjebb van, mint a plasztik kartervédő legmélyebb pontja. így érthető? :)
Szerintem , mondom SZERINTEM semmi gondod nem lesz ha holnap elgurulsz bárhova is. Sőt talán ha felnyitod a motorháztető, és vissza csugod még a sárga kanna is eltünik. Valami ilyenre emlékszem, hogy 100Km-re megnyugszik ha érzi hogy Te felnyitodtad, "ellenőrizted" az olajszintet.
Amúgy nem értem, mi log le és hol??? Nekem semmi nem nyulik a kartervédőalá, most sem (acél kartervédő) és az eredeti műanyag álá sem logot. Láttam alulról a gépet .
octavia II olajszint-jeladó csatlakozóját sikerült a kapubejáróban leszakítanom. tudnillik, a belőle jövő kábelköteg kunkorodik, mint a malac farka, és centikkel belógott a kartervédő szintje alá.
azon túl, hogy kaptam ajándékba egy szép sárga kannát a maxi-dotra, okozhat-e nekem valami gondot amíg elcsusszanok holnap a szervízbe? olajfolyás, és semmi egyéb sérülés nincs, kizárólag a csatlakozó műanyag háza törött el, ezért nem tudom azt visszadugni.
2.)
stream mp3 fejegységnek van line kimenete? stereo elég, nem kell 2 hangszórós... sajnos a gyári konfig hangja elég gyér, beraknám a régi autóból a DLS szettet, meg az erölködőt...
Én drága nejemnek vettem egy ilyen kütyüt, na meg magamnak ha hosszabb utra mennénk. Magyarországon nincs is gond, most is próbáltam a hétvégén.
Viszont lényegében arra amire szántam nem igazán használható. Én alapból kimondottan hosszú utazások közbeni CD cserélgetés, kiváltására vettem. Sajnos ha az ember sokat utazik akkor álltalában sok Km-et is megtesz, közben meg változnak a rádió csatornák. Bárhova állítottam , 1-2 óra mulva bejött egy kosza rádió csatorna.:-(
A hangminőséghez nem tudok hozzá szólni mert nekem 3 sámlin egy Sokol rádió már Hifi.:-)))