Hi!
1./ Szerintem maradhat, ha egyébként jók az értékek, akkor direkttel is jónak kell lenni.
2./ Kemény mínuszokban a felverődő víz (ha van ilyen) valóban felfagyhat a direktre, de a védőlemez ezt is meg tudja akadályozni- többek között. Nekem a már említett SIMOTA védőlemez tökéletesen véd és jól mutat.
A legfontosabb hír: csökkent a fogyasztás ~5-10%-kal (~1liter/100 km) elvárható és előre jelzett volt azonos vezetési stílussal, ugyanakkor az autó pedig dinamikusabb lett! A napi időjárás alkalmat ad a felverődés ellenőrzésére.
Úgy látom, nem fogod visszatenni a gyári légszűrőházat, csak a majd márkaszervíz előtt!
Hasonló :) mindenkinek
No, megjártam a futóművest. Diagnózis : Az értékek jók, a kormány mégsincs középen. Tesztkör, muki nézi, eh, ez valóban nem szép látvány ( max. 10 fok lehetett az eltérés a vízszinteshez képest, de inkább kevesebb), igazam van, megcsinálják gariban ( a hétfői szervíz után... ). Megoldás: az értékek egy -tól - ig intervallumban jók, namost nálam mondjuk a -tól értéken volt minden, most átállították az -ig értékre és penge minden. Az autó ugyanúgy nem húz semerre mint eddig, mindemellett a kormány középen van ! Huhh, egész más így vezetni is, elég rigolyás vagyok az ilyesmire, jó a tudat, hogy minden pöpi az autón. Ja, és eszükbe sem jutott, hogy a kormányt arrébb rakják néhány ricnivel, mert ez egy "huszonéves autónál megoldás lehet, na de ez egy új autó, be kell állítani rendesen". Szóval elégedett vagyok. Korrekt kiszolgálás, korrekt probléma megoldás, és az autó újra olyan, mint amilyen volt annakelőtte.
Más. A váltásoknál korábban említett bólogatás kezd megszűnni nálam, 4300 km körül vagyok. Vagy csak bátrabban vezetem ? Ki tudja. Mindenesetre egyre jobb ez az autó !
Hi cucogany! Tényleg nem tudnak adni egy darabka krómcsövecskét????????????????? Ez azért egy kicsit elképesztő! Nálam (vagyis a tuningosnál) kapásból kétszer hosszabb csövet dobtak be nekem. Azért hajrá, bitang a direkt! Hi
Hi R*R és a többi tuningszaki! A legújabb kérdéssorozat. 1. zöldkártyánál vissza a gyári szűrő vagy maradhat a direkt? 2. egy másik lacetti tuningoldalon írták, hogy télen befagyhat a direktszűrő. Szerintem baromság, de kíváncsi vagyok a véleményetekre. És a legfontosabb: hiszi, nem hiszi, alacsonyabb a fogyasztásom a direktszűrővel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Majdnem 1L 100-on. Sziasztok
Két napig nem volt gépem, mert kipurcant a videokártyám ventillátora és csak most tudtam szerezni egy olyat, ami ideiglenesen jó lesz addig, amíg nem lesz olyan, mint az eredeti.
A fejlemények: - Elmentem a Hegedűs Gy. u. 24-ben lévű tuning boltba. Green szűrőt rendelni kellett volna, csövet nem tudtak volna adni, csak csőszettet, szintén rendelésre, 10000 Ft-ért. Mivel szett nem kell, ezért a szűrőt sem rendeltem meg, addig nem veszek szűrőt, amíg cső nem lesz. Elmentem ahhoz a gumishoz, akivel a defektjeimet szoktam javíttatni. Szinte ránézés nélkül megmondta, hogy a gumi nem forgásirányos és ő is a kerékcserét javasolta. Ma ismét Zagyvaszántóra kellett mennem, mert tegnap ottfelejtettem a mobilomat, így a garázsban megcseréltem az első kerekeket, a jobbost a balra, a balost a jobbra és mit ad isten, nem húz az autó semerre. Mire le kell cserélni a nyári kerekeket téliekre, beszerzek egy sárga zsírkrétát és mindegyikre rá fogom írni, hogy honnan szedtem le.
Nem kell aggódnod szerintem, mert tényleg leejtenek az utak egy kicsit jobbra. Néha én is tapasztalom, de van egy két hely ahol kilehet próbálni viszintes uton is. Itt semmi probléma! Már elnyúztam legalább 10 kocsit és mindegyiknél ez volt a tapasztalatom, én már észre sem veszem úgy megszoktam, hogy ösztönösen korrigálok. Még az autópályáknak is van egy kis leejtése, ugyhogy az sem mérvadó.
kevés szabadidőm van mostanában, kb 2 hete ide sem néztem. Amit irtál, azt kormánközép állitásnak irják, rutin feladat. bár nem olvastam vissza. padka itán, néha csak ugy, de elő fordul. régebben volt egy tuning hozzászólás, chip, légszűrő, stb. ha meg tenné az illető hogy ir nekem mailt, akkor hálás lennék. hamori.k@t-online.hu
De ezen a 7végén már tuti visszaolvasgatok kicsit. sziasztok!
Asszem' viszem vissza a futóműveshez a vasat. Nem húz sehova, meg úgy viselkedik ahogy kell, de egyszerűen az utak 99% - án nem középen van középen a kormány, hanem egy hangyafasznyit balra tartva. Épp annyit, hogy már szembetűnjön és idegesítsen. Nemtom mit tud vele kezdeni a szaki, remélem megoldja valahogy, mert így nem érzem 100% - osnak az autót.
Hi R*R! Cucogany az aki green szűrőt vesz és még nincs krómcsöve, de semmi gond. Én a mototrtartóbakról átszerelő vagyok, amit ma meg is csináltam. Jó kis "U" profil, de még mindig kap rezonanciát a műanyag légbeömlőről, így tényleg kell egy plussz merevítés valahová a karosszériához. Üdv, georgbob
Én nem vagyok egy specialista, csak annyit mondhatok, hogyha GREEN-t veszel ahogy jelezted: a gyári csomagolásban részletes leírást és használati útmutatót is találsz. Ügyelj, hogy előtted bontsák fel a dobozt, vagyis orginal legyen! Valamirevaló gyártó olajpermettel ellátott szűrőt (akár direkt akár betét) bocsájt forgalomba, a szűrő külön zárt csomagolásban van, ezért nem szabad utánpermetezni! A "jól meg kell olajozni" masszázs szalonban érvényes nem a szűrőknél, mert további olajozással romlik a szűrő légárama. Az útmutató is figyelmeztet- nem kell további olajozás beépítés előtt.
Sikerült-e csövet szerezni? Győrben gyártják, úgy mondták a tuningosok.
Háát nemtom' én eddig az 1.8-asról csak rosszat hallottam. Állítólag már a GM más modelljeiben se muzsikált túl jól. Leginkább mondjuk éppen azt vetették a szemére hogy nem megy úgy ahogy egy 122 lovas 1.8asnak kéne mennie, na meg a fogyasztást. Üdv!
Hi R*R! Már régen kérdeztem, így a mostani kérdésem az, hogy érdemes-e a direktszűrőt többször befújni olajsprayvel, vagy elég az elején majd legközelebb a tisztítás után? Köszi
Nekem volt valami hasonló a vészvillógóval - megállás után néhány perccel, nyitott ajtónál pár másodpercre bekapcsolt. Nem igazán törődtem addig vele, míg egyszer nem indult be a Hercegnő. Sárga Angyal - az Assistant kertében - megállapította, hogy az indításgátló biztosítékja állandóan leolvad. Tréler, márkaszervíz megállapítása, valahol a műszerfal mögött rosszul szigetelt kábel okozta a zárlatot, garanciában javítva, azóta semmi - a vészvillogó is csak akkor működik, ha bekapcsolom.
Csak mégegy dolog: tényleg megéri az 1.8-ast választani? Tud annyival többet az a motor, mint az 1.6-os? Mert csak a motor miatt elég húzós az a kb. 450.000 HUF felár!
Nehezet kérdezel, ha csak az árkülönbözetet nézed, akkor egyértelműen nemleges a válasz...
Mindenkinek saját lehetősége, tehetősége szerint köll döntenie. Amennyiben lett volna 2000-es gép, akkor abba invesztálunk, nem volt/van, igy maradt ez. Abban jobban kihasználható lett volna az 1.6, 2.0 közötti teljesítménykülönbség.
Ami jelenleg szinte biztos; ’csak’ cca: 30 kilóval nagyobb tömeget mozgat az 1.8-as moci, tehát köll, hogy legyen erőtartalék az 1.6-os hoz képest. Az igazság az, hogy 1.6 kombiban gondolkodtunk végig, s csak a női hóbortnak köszönhető, hogy 1.8 lett a vége :))
Megéri-e az árkülönbözet? Több fórumon olvastam, hogy sokan panaszkodnak a relatív magas fogyasztásra. Nem egy helyen 10, 11, sőt 12 lityi feletti fogyasztásokról regélnek /ami számunkra hihetetlen/ még 1.4 moci esetében is. Tudom, emberfüggő is a dolog...
De! Talán hasonló súlyú tömeget, nagyobb teljesítményű motorral, alacsonyabb árért mozgathatunk..., valamennyi térülhet az árkülönbözetből, a tankolások alkalmával...
Nálunk egyszer volt csak /télen/ 10 feletti az átlagfogyi. Alább olvasható, hogy hol tartunk most össz-átlagfogyiban, pedig ma már -a lehetőségekhez képest- inkább 140 az utazósebesség, mint 90. Ennek ellenére az elmúlt évtized/ek/ben -s főleg az elmúlt néhány évben!!- megtanultunk lassan, türelmesen, körültekintően gurulni is!
Naponta próbálkoznak kihívók letolni az útról, eleddig tán 3-4 alkalommal ugrasztottuk meg a ménest, s integettünk távolodva az okostojásoknak. Ma már nincs mit bizonyítani senkinek, mi tisztában vagyunk az alattunk lévő lehetőséggel, és pont... Nekünk nem hiányzik a balesetközeli helyzet, inkább lehúzodunk... S pesten is, ahogy öregapám mondaná: “Szép dolog az elsöbbség, de mégszebb ha megadják, mert az igazságoddal sorban állhatsz a biztosítónál és a szervízben is"...
Valszeg a nagyobb teljesítménynek is köze lehet ahhoz, hogy már több alkalommal sikerült kiugrani kényes helyzet/ek/ből... Ez persze csak feltételezés, de ki tudja...
No és a plussz: családi hosszabb-rövidebb kiruccanások alkalmával, a sok és néha súlyosnak, nagyméretűnek mondható motyót könnyebb bepakolni, tetőn bicajokat szállítani egyszerűbb, külöbösebb erőlködés nélkül a kombi vitelben...
Szóval: Neked köll döntened, ám igy jelenleg elmondható, hogy mi is egy kicsit kilógunk a listasorból ;o))))...
A Kumho nem forgásirányos. A jobbra tartást én is érzékeltem, de ami érdekes, hogy nem a Kumhoval, hanem a téligumival. Mivel ez utóbbi nem egy kimondott noname (Michelin Alpin) és természetesen helyes forgásiránnyal van felszerelve, nem tudom mire vélni a dolgot. Valamiért nekem is az út lejtése a gyanús egyébként, csak furcsa, hogy ennyire érzékeny rá a szekér.
Érdekes módon, a Kumho a felniken nem produkálja, igaz itt a felni miatt egy kicsivel nagyobb a nyomtáv, talán ezért? Tudja a rák.
Más. Valami kontaktos lett, a fedélzeti óra bekapcsolt tompinál villog az alacsony és a magas fényerő között. 8-/ Úgy néz ki, nem az óránál van a gond, mert az óra felett a műszerfal csapkodása nem okozott javulást sem pozitív, sem negatív irányban. Mondjuk ennél nagyobb baja ne legyen. Majd éves vizsgakor megnézetem.
A Bosch - ban azt mondta a faszi, hogy Kumho-val volt már olyan gondja, hogy minden indok elhúzott az autó valamerre. Enyémen Hankook van, oszt' látod, mégis úgy csinál, mint a Tiéd. Vagy legalábbis hasonlóan.
Hasonló a helyzet nálam is. Eleinte azt hittem, hogy csak túlzottan figyelem az autó minden apró rezdülését, de pályán már meggyőző volt a jelenség. Én inkább úgy jellemeztem a fútóművesnek, hogy elment a kormány középpontja. Mert igazából nem húzott semerre, csak nem ment egyenesen, ha a kormány szemre középen állt. Mindíg egy picit balra kellett tartanom, hogy egyenesen menjen, ha meg szemre egyenesbe tettem a kormányt, rögtön elindult jobbra az autó. Az első - hátsó kerekek felcserélése nem segített, így elvittem egy Bosch szervízbe ( mivel nem garis hiba, és a márkaszervíz drágább volt, gondoltam jól cselekszem ). Azt mondták, hogy egy kicsi eltérés ugyan volt, de nem vészes, korrigálták, most jó. Hát nem is tudom. Biztosan csináltak valamit, mert ha annyira balra tartok mint eddíg, akkor balra megy az autó, de az is biztos, hogy szinte minden úton egy picit balra kell korrigálnom folyamatosan, hogy egyenesen menjen az autó. Aztán van olyan is, hogy szemre meg érzésre is egyenes minden. Mindegy, ha nem fogja kajálni a gumikat, akkor nem foglalkozom vele. Mindenesetre téligumival nem tűnt fel ez a dolog, viszont az is tény, hogy nem ilyen széles, mint a nyári. Hmmm...
A haveromnak kb. egy hónapja cseréltük le a kerekeit, ő szerette volna megfelelő forgásirányban feltenni, de hiába néztük ketten is mindkét oldalát, még csak egy nyílnak vélhető jelölés sem volt rajta. Így hát a mintázat alapján próbáltuk megállapítani, vagy sikerült, vagy nem, az ő kocsija viszont nem húz semerre (Suzuki Liana SW). Majd szólok neki, hogy menjen el gumishoz, nézesse meg, én is ezt fogom tenni, ha a Kumhón sincs nyíl (nekem gyárilag Kumho gumit szereltek).
Csak mégegy dolog: tényleg megéri az 1.8-ast választani? Tud annyival többet az a motor, mint az 1.6-os? Mert csak a motor miatt elég húzós az a kb. 450.000 HUF felár!