Tudna valaki segíteni, hogy hogy lehetne az octavia rádiója menüjében visszaállítani, hogy legyen AUX opció? Régen volt, de azóta csak rádióállomások vannak, és sehogy nem tudom aktiválni az AUX-in-t. Menüben be van kapcsolva az aux (aux on), de ettől semmi. Előre is köszi, ha valaki tudja a választ. üdv
Erősen gondolkozom a dolgon, mert addig kellene egy rendes motorizáltságú autót venni, ameddig még van kőolaj ;) Azt nem is tudtam hogy csak automata létezett a 3.0-ból, amikor keresetem a hasnyálon, akkor eltérő mennyiségű találatot adott ha megjelöltem/nem jelöltem meg az automata opciót.
Sajnos ár szempontjából azonos évjáratban sem a Superb 2.8, sem a Passat 2.8 nem rúg labdába a Rönyó mellett. Arról nem is beszélve, hogy szvsz a Superbek 99.99%-át diesellel adhatták el itthon. Szinte nincs belőle benzines, ami van, az is pimasz áron....
Évente 15-20ekm között megyek most, de a közeljövőben ez várhatóan 10e körül lesz csak, tehát az üzemanyag nem fájna annyira. Meg ugye ha zavarna a magasabb fogyasztás, most sem automatában ülnék ;)
Na jó, szerintem ezt a fogyasztás témát itt le is zárhatjuk... :-)
Most láttam egy használtautó telepen két kocsit is, amik kb. az enyémmel egy korúak, nagyjából ugyanannyit futottak (bár ez ugye nagy rejtély).
Az egyik Ambiente volt (mint az enyém gyárilag), a másik Elegance.
Mindkettő 1,6 MPI.
Az Ambiente 2.799 MFt, az Elegance 2,899 MFt irányárral volt kitéve.
Ezek után nem hiszem, hogy én autót fogok cserélni a következő 2-3 évben...
Annyit kéne hozzátenni egy családi Superb eléréséhez, amennyiből inkább egy (kettő) kis, városi futkosós autót vennék a páromnak és akkor legalább visszakapnám a saját kocsimat. :-)
Minap nulla forgalom mellet nézegettem a fogyasztásértékeket (2.0 dízel).
A legjobb fogyi 6.-ban 60 körül volt, 2,7-2,8 liter (totál sík út, tempomattal).
100 körüli tempónál, klímával, nyugis vidéki útnál, előzgetésekkel simán lehet 4,6-4,7 körüli fogyit csinálni. Egy ilyen tankolásnál ma éppen 1190 km megtehető km-t írt ki (55 literes tank)
Rendes városi forgalomban 7 litert simán bezúz.
Túlléptem a 30e km-t minap.
Másnál is előfordul, hogy a hátramenet nehezen kapcsolható?
Néha a kuplungot is újra kell nyomni, mert egyszerűen nem akar a helyére menni a váltókar.
Miskolc... Egyébként ha csak a városit nézem, akkor a 8-10km-es bavásárlókörutazásaim fogyasztása sem megy 9 liter fölé. (Mondjuk ha 5 km 30perc dugó miatt, akkor igen) Az enyém 1,6 MPI, és most hogy túl van a 10ezer km-en, egyre jobb a fogyasztásom. Mondjuk ezen felesleges vitázni, mert vezetési stílustól függ... Ugyanazon az autón valaki mondjuk 8 literrel megy egy bizonyos útszakaszon, és valaki 6,5 literrel azonos forgalmi viszonyok mellett... Az előző 1,6-os 75 lovas OI-emmel a csúcsom 1060km volt egy tankkal (mondjuk ott a légtelenítőbe is belement 6 liter simán). De amikor Favorittal (136L) egyszer nagyon nagyon siettem hosszú távon, akkor 400km-t nem bírt ki egy tank, pedig alapban hosszútávon 6,2 volt a fogyasztása. Minden autómnál excel táblában vezettem, és mai napig is vezetem a tankolásokat.
Mályi, vagy Miskolc környékén tud vki olyan helyet, ahol csinálnak állapotfelmérést?! (korrekt módon!!!) Több helyet is lehet, ha nagyon belendülnétek. Köszi előre is +minden.
"Én ha a fő"város"-ban egy számjegyes adatot látok, már fordulok is mekka felé."
Jaja :) Mostanában meg sem lehet moccanni nagyfaluban. Délutáni dugóban az utóbbi néhány napban nem volt 13 alatt a (X)III-XVIII. ker útvonalon. A hétvégén meg simán 8 körül.
Egy másik fórumon is volt egy "vitám" ebben a témában.
Ott is repkedtek az 1.4-es O II 5.2-es, "városi" fogyasztási adatai. A végén kiderült, hogy a város lélekszáma 11e fő, és cakk-pakk 3 lámpa van az egész "városban".
Szerintem ezt a "városi" fogyasztást finomítani kellene. Elég általános kifejezés.
Én ha a fő"város"-ban egy számjegyes adatot látok, már fordulok is mekka felé. Egyébként éjszaka, és nyári hétvégéken néha sikerül.
Ne étsetek félre, nem vitatom az értékeket. Csak ez a "városi" fogyasztás csípi egy kicsit a szememet.
Forgalomfüggő az egész... no és a jobb lábé a főszerep... Nekem a legjobb fogyasztásom a zempléni hegyekből (Háromhuta - itt van egy kis családi nyaralónk) miskolcig, azaz 85 km-ből kb. 12-14km várossal a garázsba beállva 5,4l átlag... A legutóbbi tankolástól tankolásig (798 megtett km után 50,87 liter fért bele) a fogyasztás 6,37l / 100km... nem rossz az 1,6-os motortól... Erre a valós adatra a fedkompom 6,4l-t mutatott, tehát szinte 100%-ig pontos a fedkompom... A legjobb az volt, amikor a tankolás után a fedkomp jelezte, hogy az üzemanyaggal megtehető km 960!!! (A minimum csúcsom 5,2 volt, bár ez teljesen forgalommentesen, 76km távolságon, átlagsebességem 78km/h volt)
Megvehetik max. 2000 Ft/liter áron aztán továbbadják nekünk több, mint 7000 ft-ért/liter!
Ez korantsem biztos.
A maganvasarloknak remek dolog az olajbolt.hu, vagy a startgumi.hu, de egy nagy cegnek mar nem az. Ezek a kis cegek mas uzleti modellel dolgoznak, barmennyire is furcsa, adott esetben nem tudnanak mit kezdeni egy akkora megrendelessel, amit a markaszervizek jelentenek.
A kulcsszo a raktarkeszlet, es a 100 szazalekos utanpotlasi lehetoseg. Az ár meglepoen gyakran masodlagos.
Olyan ez, mint az internetszolgaltatas. A maganemberek ritkan olvassak el a rendelkezesre allasi adatokat. A legtobb embernek nem gond, ha napi ketszer felorara is kimarad a szolgaltatas (mondjuk ejszaka), azaz a rendelkezesre allas csak 95.9 szazalekos. Egy profi felhasznalo viszont 99.9999 szazalekos rendelkezesre allast igenyel. Ez mondjuk azt jelenti, hogy szolgaltatoi oldalon kell egy nagyteljesitmenyu tartalek szerver -- hopp, a koltsegek megugrottak, ez a szolgaltatas lenyegesen dragabb, mint a "sima" 95.9 szazalekos.
Ugyanez van a beszallitokkal is.
Az nem fordulhat elo, hogy bocsi sracok, nem jott meg a szallitmany, nem tudunk nektek a szokasos olajbol adni, majd a jovo heten kuldjuk.
Te elfogadod ezt a valaszt, esetleg az XYZ marka helyett felajanlott ZYW markaju termekre is ra tudnak beszelni, legrosszabb esetben egy par napot varhat az az olajcsere.
A gumis cegeknel is ugyanez van. A Startgumin tudsz vasarolni olcson jo gumit, de bizony nem minden gumi akcios. Ha ma veszel egy akcios gumit, es ket honap mulva az egyik defektes lesz, elofordulhat, hogy ugyanaz a gumi nemcsak hogy mar nem akcios, hanem eppenseggel nem is tudnak belole adni.
Maganvasarlokent meg csak-csak kezeled ezt a helyzetet, megveszed mashol, vagy parban cserelsz masmilyenre, stb, de ha flottad van, akkor ezek nem jarhato utak.
Erre kell talalni valamilyen megoldast, es a legravaszabb konstrukcio eseten is plusz koltseget jelent. (Vagy tartasz raktarkeszletet az eladott gumik utan, vagy peldaul defekt eseten 4 gumit cserelsz egy araert -- kb ezek a lehetosegek vannak.)
A masik dolog kereskedelemtechnikai kerdes. A markaszervizek tipikusan 60-90-120 napos fizetesi hataridokkel dolgoznak. Azaz azutan fizetik ki a termeket, miutan tovabbadtak. A kis internetes cegeknek -- ismereteim szerint -- nincs akkora tokejuk, hogy ezt az osszeget nelkulozni tudnak.
Ez a konstrukcio eleve kizar egy csomo "jo aron dolgozo" kereskedot a beszallitok sorabol, mert ha el is fogadjak ezt a kondiciot, akkor sem a szokasos aron -- a kamatot valakinek meg kell fizetnie. Tehat teljesen termeszetes jelenseg, hogy a bolt dragabban adja el az olajat egy markakereskedesnek, mint amennyiert az "utcarol" el lehetne vinni. (Ebben benne van az is, hogy ezek a vallakozasok nagyon alacsony arressel, viszont gyorsan mozgo arukeszlettel dolgoznak, az tehat nem biztositja a finanszirozast, azt kulon kellene megfizetnie valakinek.)
Vegul ott a garancia kerdese. Idorol-idore felmerulnek olyan esetek, ahol mondjuk garanciaban kell motort cserelni. Erre kulonbozo szerzodesi konstrukciok leteznek, mert mondjuk egy besult motor utolso csavarig torteno szetszerelese utan sem feltetlenul lehet egzaktul megallapitani, hogy a motorbol elfolyt az olaj (gyartoi felelosseg), vagy eleve keveset toltottek bele (szerviz felelossege), vagy maga az olaj volt problemas (olajgyarto felelossege). Tehat valamilyen statisztikai modszerrel kiszamitjak, hogy minden garancialis motorcserebe, fodarab-javitasba beszall az olajos ceg.
Namost ez megint olyan tenyezo, ami kevesse tervezheto modon noveli a koltsegeket, azokat pedig be kell epiteni az arakba.
A markakereskedesek "normalis" 20-25 szazalekos arressel dolgoznak, de az arut nem feltetlenul a "legolcsobb" helyen szerzik be, es nem kibaszasibol, hanem mert a sajat uzelti modelljuknek ez felel meg jobban.
Amit irtam, az egyreszt altalanos (nem Skoda-specifikus), masreszt kicsit leegyszeruitett, de remelem hozzajarul ahhoz, hogy kicsit arnyaltabban lassuk a vilag nagy kerdeseit :-)
Nekem most lett úgy 8,5, hogy 500x km csak városban, egyetlen 150 km-es autópályás úttal. Jórészt a feleségem hajtotta az autót, napi 100-as autópályán, szigorúan max. 120 (óra szerint) - így volt átlagban 7 körül a fogyi :)
Köszi a kárpit-fotókat, a Fancy huzatra nem emlékeztem, de az is jó, csak kényes lehet a fehér betét, nem?
Tegnap a Balatonról jöttem hazafelé. gyakorlatilag végig konvojban, jellemzően 70 és 90 km/h között hullámzó sebességgel a gyönyörű 86-os főúton, két személlyel, csomagok nélkül, este, 25 Celsius fokos külső hőmérsékletben.
A végén elvesztettem a türelmem, Győr előtt előztem 2-t, 3-at kicsit gyorsabban :-)
A fogyasztás így lett 6,1.
Ennél jobbat nem nagyon tud szerintem ez a motor (1,6 benzin), bármennyire óvatoskodom, csak rövid távon láttam 5-el kezdődő átlagfogyasztást a kijelzőn.
A nagyátlag, 8,5 l/100km, de ebben 50% város, a többi autópálya és főút, ahol lehet KRESZ+10-15% óra szerint.
Én nagyjából elégedett vagyok, a városi 9-10 litert sokallom, és amikor olvasom az RS topikban a 2,0 TFSI átlagfogyasztását (nagyjából ennyi), akkor abba vágyom át az erőtartalék miatt, de -figyelembe véve az anyagi lehetőségeimet- úgy érzem, jól választottam motort a szekérbe.
(Bár most megint láttam egy komplett 2,0 FSI motort, váltót komputerrel, műszerfallal az e-bayen...)
Miért kerűl 30 rongyba az olaj? Ennyire spéci, vagy ennyire lehúzósak a PH nál?
Is :-)
A rugalmas szervizperiodusnak nem latom sok ertelmet. Ezt a k. draga olajat kell hozza hasznalni. Nem azert draga, mert olyan jo, hanem mert a specifikacioja tulontul konkret.
Épp, amikor bent voltam a kereskedésben az izzócserén, a szervízbe jött egy fazon, hogy 30.000 es szervízre hozná Octi RS ét. Kérdezte, hogy mennyi a listaár. Azt mondták neki, hogy 60.000 Ft. Mondta az ember, hogy ő hozza az olajat, erre azt mondták neki, hogy akkor 30.000 Ft. Miért kerűl 30 rongyba az olaj? Ennyire spéci, vagy ennyire lehúzósak a PH nál?
Fusiban sztem nem fognak neked a szervízkönyvbe pescételni. Ahhoz a szerelőnek adnia kellene a nevét, és egy későbbi vizsgálatnál ez esetleg kiderűlhetne. Én nem vagyok szakértő, de sztem nem fogsz ilyet találni.