Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tcím Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5878
A szervizben éjszaka az udvaron állt az autó, ma reggel szintén nehezen indult. A diagn. szoft. nem látott hibát, a hibatároló üres volt. A lambda szonda 1,54 V-ot mutatott, gázadásra-elvételre ez az érték változott, de pl. folyamatos magas gáznál is visszaállt erre az értékre. Még egy számomra furcsa adat: Levegőmennyiség: 240 mbar (igen, mennyiség, és mBar).
A szerelő állított (szoftveresen) a fojtószelepen, hétfő reggel, hideg motorral újból megpróbálom.
Előzmény: Donibcsi (5877)
Donibcsi Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5877
Lehet nem belevalót tettek bele, vagy az új is hibás....láttam már ilyet! Mivel írod is, hogy két szenzor....az egyik a műszerfalat, míg a másik a motorvezérlőt szolgálja ki infóval. Ha a műszered höjeséget mutat, attól még a motorvezérlő felé lehet jó a jel....ergo ez nem támpont.
Előzmény: Tcím (5860)
Donibcsi Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5876
Indul az autó?
Előzmény: troberto (5867)
sampler74 Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5875
mail ment
Előzmény: ToroNegro (5873)
borsosmarton Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5874

Sziasztok!

 

Alapkérdéseim lennének az Octavia karbantartásával kapcsolatba.

Most vettem egy 2006-os 1,4 es Octavia II-t.

Szeretném az alap dolgokat kicserélni rajta. (gyertya olaja)

Milyeneket javasoltok? Mi a legjobb bele?

Biztos már leírtátok több ezerszerd, de nem szeretném az összes hozzászólást végigolvasni, most kapcsolódok csak be.

Valami típushiba? Valami amire kényes, oda kell figyelnem?

Kösz

M

ToroNegro Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5873
Ahoj !

Ha valakinek lenne MFD2 Navi-ja a gépben és esetleg még hozzá CD-je is megdobhatna egy mail-el :)

Előre is köszi !
stevie wonder Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5871
:-))))
Előzmény: MZ/Y (5870)
MZ/Y Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5870
Vazze, tényleg.

Akkor módosítok:
Stevie még normális korában :o), évekkel ezelőtt ajánlotta és normális koromban még meg bírtam jegyezni a dolgokat.
:o))))
Előzmény: stevie wonder (5869)
stevie wonder Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5869

Stevie még normális korában :o), évekkel ezelőtt ajánlotta és többen is írták, mennyire jó. Nekem meg kezdetektől csíkoz.

 

 

Az en fo ajanlatom a Champion szokott lenni. Volt a Lagunamon Valeo ablaktorlo is, az is rendben volt, de a bajnok a Champion :-)

 

(A Bosch-nak meg fekete pontja van.)

Előzmény: MZ/Y (5863)
AbaiSz Creative Commons License 2008.07.26 0 0 5868
Ujabban nekem is detto ezt produkálja a Fábiám pedig 8e km ezelött volt pollenszürö cserélve.
Előzmény: moha02 (5851)
troberto Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5867

Hello!

 

Ma bejött egy kicsit prioritásosabb hiba mint a bicskakulcs. :)

Fél órára megálltam egy bolt előtt és mire kijöttem, mind az óra, mind az össz/napi kilométer digitális jelző meghibásodott. A számok egyáltalán nem azonosíthatóka, csak 1-2 "pálcika" jelenik meg pl. a 8-as számból. Két újraindítás után az óránál teljesen eltünt minden.

 

Van valakinek vmi ötlete mi lehet a gond?

Esetleg resetelni kell valahol vmit?

A km-óra értéke törlődi fog?

 

Előre is kösz ha valaki segít!

 

Üdv: Roberto

Papka11 Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5866
Én ott tartom a drótokat (különféle töltők, laptop adapter stb) Alkalmas továbbá bizonyos kaucsuk alapú védőeszköz tárolására is :-))
Előzmény: ckerti (5856)
drMinit Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5865
Stevie még normális korában :o),


:-)))))))))))
Előzmény: MZ/Y (5863)
drMinit Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5864

Most du. kipróbáltam azt, hogy kb 40Km keresztül lekapcsolt klímával közlekedtem, felhúzott ablakkal.
A ventilátor közepes fordulaton, a hőfok hidegre állítva (klíma nélkül) a kinti hőmérséklet 21°C,     és nem párásodott.
Volt hogy egy vasúti árjárónál megálltam és leállítottam a járművet.

Kb2 perc várakozás alatt az ablak előttem bepárásodott, de az indítás után a ventilátor lenyomta...

Az autó napok óta az esőben áll, mert a műhely restaurálás alatt van, tehát még ki se száradhatott. -sajnálom is öt ezért:-(

(viszont visszafelé elegem lett a meleg és párás utastérből, tehát nyúltam is a klíma gombjához. -nagyon jól esett:-)))
Minit

Előzmény: moha02 (5851)
MZ/Y Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5863
Stevie még normális korában :o), évekkel ezelőtt ajánlotta és többen is írták, mennyire jó. Nekem meg kezdetektől csíkoz.
Előzmény: ckerti (5859)
golyo13 Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5862

Ha kérdeztél volna, -elárultam volna,hogy mekkora és mire való a JE ülés alatti kis fiók:-)

 

Nálam a gyári ablaktörlő bírta a 100e km-t (3 telet ) most tavasszal frissítettem u.olyanra.(Komárnoi beszerzés !!)

 

Azért várom a Valeós véleményed......A jónál is van mégjobb !

Előzmény: ckerti (5856)
Tcím Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5861
Még egy info: A legutolsó nehéz indítás után a szervizben a diagn. szoftver nem jelzett semmilyen hibát.
Előzmény: Tcím (5860)
Tcím Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5860

Segítséget kérek (Octavia 2002)!

 

Elromlott egy gyújtótrafóm, kicserélték.  Előtte  diagnosztizálták, a szoftver jelezte a vízhőmérséklet érzékelő hibáját is, de lévén, hogy eddig nem okozott galibát, ezzel a szerviz nem foglalkozott. A gyújtótrafó cseréje után hazavittem, természetesen megszűnt a "háromhengeres üzem" rángatása, a műszerfalon hibajelzés sem volt többé.

Ámde:

 

Másnap nehezen, csak harmadszorra indult az autó, melegen már persze könnyen. A szervizben azt mondták, hogy lehet ez a vízhőmérsékletmérő hibája, mert melegnek érzékeli a motort, ezért nem ad az elektronika hidegen dúsabb keveréket. Magam is láttam, hogy a vízhőmérő hol mér, hol nem, menet közben képes volt a mutató "leesni" (50 fok Celsiusra, tehát minimumra), mejd visszatért és látszólag jó értéket mutatott.

Kicserélték a hőérzékelőt, másnap hidegen az autó ugyanolyan rosszul indult. Az érzékelő amit kivettek itt van a a kezemben, négy érintkezője van, ellenállásmérővel két NTC-t látok benne, megmértem néhányszor, hűtőgépbe téve is, semmi szokatlant nem mutat, látszólag helyesen működik.

 

Köszönöm előre is, ha valakinek van jó ötlete, mert jelenleg a szerviznek sincs.

 

 

 

 

ckerti Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5859

A gyári lapátot a Bosch gyártotta.

 

Nem tudom, hogy valóban jó-e a Valeo és azt, hogy milyen lesz hosszú távon, de az első két-három törlése jobb volt, mint a 3 éves Bosch lapátoké.

 

Ezzel még azért nem dícsértem agyba-főbe :-)))

Előzmény: MZ/Y (5858)
MZ/Y Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5858
Hogy ez a Valeo mindenkinek jó, csak nekem hót sz.r... :o)

De tényleg, csíkoz, mint állat. A gyári kitudjamilyen ezerszer különb volt.
Előzmény: ckerti (5856)
drMinit Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5857
Nem vagyok benne 100ig biztos, de mintha nekem az új szűrővel is párásodott volna.
A fizikai okát csak sejtem, de biztosan nem tudom.
Egyébként én általában mindig klímával járok, és igy nem párásodik.
Ha nem kell erősen hűtenie, a fogyasztásban sem jelentkezik igazán.
Előzmény: stevie wonder (5852)
ckerti Creative Commons License 2008.07.25 0 0 5856

Jó, de előtte mondd meg, ki gurítsa át rajtad a hordót! :-)

 

Bizonyops körülmények között lehet elég 8 hónap és 17.000 km ahhoz, hogy eltömődjön a pollenszűrő.

 

Mivel nem horror összeg, nem kell miatta pánikolni.

Csere, és kész.

Megspórolsz egy csomó bosszúságot.

 

 

Más:

Tegnap végre lecseréltem az első ablaktörlőket.

Az elmúlt 3 év és 70 ekm alatt tisztességesen végezték dolgukat.

Nyugodjanak békében.

 

Az utódokat a Valeo gyártotta, az első két-három törlés (egyenlőre nem esett az eső) első osztályú, remélem ezek is bírják sokáig.

 

Újabb beruházásaim egyike volt az anyósűlés alatti fiók beszerzése és beszereltetése.

Kicsit csalódtam, mert a fiók igen apró.

Tulajdonképpen két láthatósági mellényen és egy zseblámpán kívül nem nagyon fér bele semmi.

Azt hittem, a térképek és/vagy a kocsi papírjai (szervízkönyv, kezelési...) beleférnek, de nem.

Sebaj, megoldottam a csomagtérben a gondot egyedi módon.

Ha lesz fényképezőgépem, lefotózom.

Előzmény: moha02 (5854)
joemaster Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5855
Amíg az üveg hidegebb, mint az utastér levegője, addig az üvegre kicsapódik a pára.
Kivéve, ha a klíma kiszárítja.

Ha nagyon lehűtöd az üveget a klímával, akkor meg előfordul, hogy kívül párásodik le.
moha02 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5854
Eltömődött pollenszűrő????? csak 8 hónapos a szekér, és csak 17.000 km van benne. Nehogymá ennyi időnként kellene cserélni. Rögtön lemegyek hídba :((
Előzmény: stevie wonder (5852)
joemaster Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5853
Nyomass meleg levegőt!
Előzmény: moha02 (5851)
stevie wonder Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5852

Mit tudok csinálni?

 

 

Peldaul kicsereled a pollenszurot.

 

Ez eleg tipikusan az eltomodott pollenzsuro hibaja.

Előzmény: moha02 (5851)
moha02 Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5851

Egy kérdés, és tudom, hogy volt már róla szó itt korábban, csak lusta vagyok végigböngészni az egész topic ot. :)). Ebben a csodálatos időben újra előjött a párásodás problémája. Ebben a takony időben ezerrel párásodik ugye a szélvédő. Nyomatom az üvegre a hoúideg levegőt, állítgatom akárhová, csak nem nyomja le a párát róla, csak akkor, amikor bekapcsolom a klímát. De akkor kapásból, és elsőre. Lenyomatom a párát, kikapcsolom a klímát, és egyből megint párásodik a szélvédő. Kérdésem, hogy lehet e úgy nyomatni a levegőt, hogy ne kelledjen klíma a párátlanításhoz? Mással is előfordúl ez ugyanígy? Mit tudok csinálni?

joemaster Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5850
Ma jártam 1-2 kereskedésben. Ilyenkor mindig látok új dolgokat.
Most azt sikerült felfedeznem, hogy a 2009-es modellév az Octavia Tour-nál megkezdődött, már 2008.06.23-án gyártottak ilyen modellévű autót.

Úgy tűnik, semmi változás nincs.

Más modellekből még nem találtam 2009-es modellévűt, kivéve Superb II, de azt meg eleve csak ezzel a kóddal gyártják.

Az is bebizonyosodott, hogy helyes volt a feltevésem, mi szerint OII-nél az alvázszám gyártóüzem azonosító kódjában megjelent új karakter a szlovákiai, pozsonyi VW üzemet jelenti. Tehát immáron biztos, hogy szlovák gyártású OII-k is jönnek hozzánk.

Íme a bizonyíték:

joemaster Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5849
:-)
Előzmény: ckerti (5848)
ckerti Creative Commons License 2008.07.24 0 0 5848

Teljesen igazad van, de Te magad is leírtad, hogy "lényeg hogy legyen róla papír hogy te átnézetted."

 

Itt a pont, onnantól kezdve a szervizé a gond és a forgalmazóé a garanciális kötelezettség.

Ha nincs ilyen papírod (a nem rovatba ikszelés ezt jelenti), akkor Te magad is vétkes vagy a hiba bekövetkeztében, mégha az a pollenszűrőn át a motorolajba jutó veréb is volt, aki a katalizátorban rakott fészket :-)))

Előzmény: drMinit (5846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!