A szervizben éjszaka az udvaron állt az autó, ma reggel szintén nehezen indult. A diagn. szoft. nem látott hibát, a hibatároló üres volt. A lambda szonda 1,54 V-ot mutatott, gázadásra-elvételre ez az érték változott, de pl. folyamatos magas gáznál is visszaállt erre az értékre. Még egy számomra furcsa adat: Levegőmennyiség: 240 mbar (igen, mennyiség, és mBar). A szerelő állított (szoftveresen) a fojtószelepen, hétfő reggel, hideg motorral újból megpróbálom.
Lehet nem belevalót tettek bele, vagy az új is hibás....láttam már ilyet! Mivel írod is, hogy két szenzor....az egyik a műszerfalat, míg a másik a motorvezérlőt szolgálja ki infóval. Ha a műszered höjeséget mutat, attól még a motorvezérlő felé lehet jó a jel....ergo ez nem támpont.
Ma bejött egy kicsit prioritásosabb hiba mint a bicskakulcs. :)
Fél órára megálltam egy bolt előtt és mire kijöttem, mind az óra, mind az össz/napi kilométer digitális jelző meghibásodott. A számok egyáltalán nem azonosíthatóka, csak 1-2 "pálcika" jelenik meg pl. a 8-as számból. Két újraindítás után az óránál teljesen eltünt minden.
Most du. kipróbáltam azt, hogy kb 40Km keresztül lekapcsolt klímával közlekedtem, felhúzott ablakkal. A ventilátor közepes fordulaton, a hőfok hidegre állítva (klíma nélkül) a kinti hőmérséklet 21°C, és nem párásodott. Volt hogy egy vasúti árjárónál megálltam és leállítottam a járművet.
Kb2 perc várakozás alatt az ablak előttem bepárásodott, de az indítás után a ventilátor lenyomta...
Az autó napok óta az esőben áll, mert a műhely restaurálás alatt van, tehát még ki se száradhatott. -sajnálom is öt ezért:-(
(viszont visszafelé elegem lett a meleg és párás utastérből, tehát nyúltam is a klíma gombjához. -nagyon jól esett:-))) Minit
Elromlott egy gyújtótrafóm, kicserélték. Előtte diagnosztizálták, a szoftver jelezte a vízhőmérséklet érzékelő hibáját is, de lévén, hogy eddig nem okozott galibát, ezzel a szerviz nem foglalkozott. A gyújtótrafó cseréje után hazavittem, természetesen megszűnt a "háromhengeres üzem" rángatása, a műszerfalon hibajelzés sem volt többé.
Ámde:
Másnap nehezen, csak harmadszorra indult az autó, melegen már persze könnyen. A szervizben azt mondták, hogy lehet ez a vízhőmérsékletmérő hibája, mert melegnek érzékeli a motort, ezért nem ad az elektronika hidegen dúsabb keveréket. Magam is láttam, hogy a vízhőmérő hol mér, hol nem, menet közben képes volt a mutató "leesni" (50 fok Celsiusra, tehát minimumra), mejd visszatért és látszólag jó értéket mutatott.
Kicserélték a hőérzékelőt, másnap hidegen az autó ugyanolyan rosszul indult. Az érzékelő amit kivettek itt van a a kezemben, négy érintkezője van, ellenállásmérővel két NTC-t látok benne, megmértem néhányszor, hűtőgépbe téve is, semmi szokatlant nem mutat, látszólag helyesen működik.
Köszönöm előre is, ha valakinek van jó ötlete, mert jelenleg a szerviznek sincs.
Nem vagyok benne 100ig biztos, de mintha nekem az új szűrővel is párásodott volna. A fizikai okát csak sejtem, de biztosan nem tudom. Egyébként én általában mindig klímával járok, és igy nem párásodik. Ha nem kell erősen hűtenie, a fogyasztásban sem jelentkezik igazán.
Egy kérdés, és tudom, hogy volt már róla szó itt korábban, csak lusta vagyok végigböngészni az egész topic ot. :)). Ebben a csodálatos időben újra előjött a párásodás problémája. Ebben a takony időben ezerrel párásodik ugye a szélvédő. Nyomatom az üvegre a hoúideg levegőt, állítgatom akárhová, csak nem nyomja le a párát róla, csak akkor, amikor bekapcsolom a klímát. De akkor kapásból, és elsőre. Lenyomatom a párát, kikapcsolom a klímát, és egyből megint párásodik a szélvédő. Kérdésem, hogy lehet e úgy nyomatni a levegőt, hogy ne kelledjen klíma a párátlanításhoz? Mással is előfordúl ez ugyanígy? Mit tudok csinálni?
Ma jártam 1-2 kereskedésben. Ilyenkor mindig látok új dolgokat. Most azt sikerült felfedeznem, hogy a 2009-es modellév az Octavia Tour-nál megkezdődött, már 2008.06.23-án gyártottak ilyen modellévű autót.
Úgy tűnik, semmi változás nincs.
Más modellekből még nem találtam 2009-es modellévűt, kivéve Superb II, de azt meg eleve csak ezzel a kóddal gyártják.
Az is bebizonyosodott, hogy helyes volt a feltevésem, mi szerint OII-nél az alvázszám gyártóüzem azonosító kódjában megjelent új karakter a szlovákiai, pozsonyi VW üzemet jelenti. Tehát immáron biztos, hogy szlovák gyártású OII-k is jönnek hozzánk.
Teljesen igazad van, de Te magad is leírtad, hogy "lényeg hogy legyen róla papír hogy te átnézetted."
Itt a pont, onnantól kezdve a szervizé a gond és a forgalmazóé a garanciális kötelezettség.
Ha nincs ilyen papírod (a nem rovatba ikszelés ezt jelenti), akkor Te magad is vétkes vagy a hiba bekövetkeztében, mégha az a pollenszűrőn át a motorolajba jutó veréb is volt, aki a katalizátorban rakott fészket :-)))