Kicsit összekavartad ezzel a "csak olajcserével" a dolgokat. ;-)
Szerintem most vidd el egy ellenörző szervizre, most nem kell olajat cserélni, de cseréljék le a szűrőket és nézzék át a kocsit.
Ha belemennek, akkor vigyed Te a szűrőket, de kérdezd meg előre (bár a szervizfüzetedben pontosan le van írva az összes teendő), pontosan mit jelent az ellenörző szerviz, milyen munkafolyamatokat takar és mennyibe kerül.
Most nincsen nálam a szervizfüzet, de úgy emlékszem, hogy megkülönböztet "ellenörző" és "olajcsere" szervizt a füzet.
Olajcsere szervíznek lennie kell legalább 30 ekm-ként, de max két évenként.
Ellenörző szerviznek is ez a periódusa, ha jól emlékszem.
Tehát valamelyiknek meg kell lennie az első két évben, vagy az első 30 ekm-en.
Mivel Neked nem volt "olajcsere" szervized, csak olajcseréd (a hivatalos olajcsere szervizben vannak lég- és pollenszűrő cserék is), és nem volt "ellenörző szervized", mert nem cseréltettél szűrőket ill. azt nem ikszelték be, ezért Neked kell most egy "ellenörző szerviz".
Szerintem, ha Te viszed a szűrőket (érdemes, mert a szűrőket 5x áron adja a márkaszerviz), akkor nem lehet az ellenörző szerviz több, mint 2 munkaóra, vagyis kb.7-8 eFt+ÁFA.
Cserébe nincsen vita a garanciális jogok területén.
Ha nincsen sem ellenörző, sem olajcsere szerviz a garanciaidő alatt, csak egy sima olajcsere (mégha azt márkaszerviz csinálta is), akkor támadási felületet hagysz a garanciális jogok érvényesítése területén.
Komputert nem kell nullázni, viszont kb. 10-15 ekm múlva (a 20.000 km-es olajcserénél nullázott komputer kb. 45-50 ekm környékén jelez újra) rendes "olajcsere-szervízt" kell kérned, ha még garanciaidőn belül leszel.
Ha már nem leszel garanciaidőn belül, akkor meg mehet maszeknál az olajcsere és az összes szűrő cseréje.
Mindez persze magánvélemény, egy garanciaügyi jogász, vagy nálam tapasztaltabb ember majd kijavít, ha valamit rosszul mondtam.
Nekem is mindig csinálja ha a közlekedési infokat mondja, CD-rol is átkapcsol, és jól felhangosodik. Először én sem tudtam hogy mi is van, de ha zavar ki lehet kapcsolni.
Nem, a 30.000-es szerviz, mint olyan nem kötelező.
Joemaster pontosan leírta.
A kocsi (ha QG1 van az adattábláján) rugalmas szervizintervallummal rendelkezik, tehát a komputere mondja meg, hogy mikor vidd szervizbe, de legkésőbb 2 évesen, vagy 30.000 km-nél mindenképp vinni kell.
Ha Te 20.000-nél megcsináltad az olajcsere-szerviz feladatait (a kezelési könyv pontosan felsorolja a teendőket), akkor nem kell 30.000-nél szervizbe menni, csak ha a komputere szól.
Mindez feltételezi, hogy a komputert is beállítottátok az olajcserénél.
A garancia miatt érdemes az első két év során legalább egyszer meglátogatni a szakszervizt, de ha a 20.000-es olajcserédet ott csináltattad, akkor most 30-nál nem kell menned.
Valaki tapasztalta már az OII STREAM rádiójánál, hogy időnként minden ok nélkül felhangosítja magát? Már legutóbb is felfigyeltem, mikor az M3-mon jöttem-mentem, de ma megint feltűnt, hogy ok nélkül hirtelen felhangosodik. Nem függ össze a sebességtől függő hangerővel, mert nem gyorsításkor jelentkezik és egyenletes sebességgel jöttem általában. Úgy vettem észre, csak a Danubius rádiónál. Átkapcsoltam Slágerre, ott nem volt semmi 1 óráig sem, amint vissza mentem a D-ra, hamarosan produkálta.
30.000 km-nél nincs semmi, ami kötelező lenne! 60.000-nél van gyertya csere, meg 90.000-nél kell először megvizsgálni a vezérműszíjat, amit minden szerviz úgy értelmez, hogy cserélni kell (senki nem meri bevállalni, hogy azt mondja, jó ez még...).
Egyetlen kötelező dolog van: 2 évente fékfolyadékot cserélni!
Mindez akkor igaz, hogy meghosszabbított szerviz intervallumos (2 év/30.000 km, vagy amikor a komputer szól) autóról van szó, gyakorlatilag az új Octavia-ból mindegyik, a régiből pedig a Tour fedőnevű autók.
Szervizfüzetben a beragasztott címkén QG1-nek kell szerepelnie a 3 karakteres kódokat tartalmazó részen, a legalsó sorban a legelső kód.
Ha QG0 vagy QG2 van ott, akkor 15.000 km/1 év a szerviz periódus.
1 kis segítségre lenne szükségem. Sogoromnak nan 1 1.6 101le oktáviája 2002-es.Eddig kifogástalanul müködött,de mostanában melegben nem indul.Szerelőtöl szerelőig jár,de nem találják a hiba okát.Már cseréltek vizhöfok viszajelző jeladót,gyertya kábelt. Valakinek volt már hasonló problémája?Esetleg ötlet?Vagy 1 jó szerelőt(Kecskemét térsége) tudna valki.? Elöre is kösz!!
Urak! Adott egy jóbarátom OII-je 2004-es 1.4-es. Lemerült az akksija úgyfelejtett világítás miatt, be lett bikázva , de azóta nem müxik a rádió(Stream).Se kép se hang nem kér kódót csak egyszerüen nem müxik. Van valakinek valami ötlete? Köszönöm előre is.
off Ez egy jó felvetés, úgyhogy pontosítok: ha nem full-HD, akkor szalagos. :o) És no érintőképernyő, legalábbis ami nálam járt használt, azon az érintőképernyő gyengén nyomandó képernyővé vált, képtelenség volt úgy "nyomkodni a gombokat", hogy ne mozogjon a kamera. No meg az lcd-nek mennie kell folyamatosan (fogy az akksi), az enyimen meg takarékosan is lehet videózni és kameramozgatás nélkül kikapcsolni. Ja, és legyen dv kimenet. on
Egy baj van a szalagossal, nekem D8-as van és állítólag a fej 100 üzemórára készült. Ami 50 óra felvételét és a lejátszását jelentené. De még nem vettem észre, hogy bármi baja lenne. A szalag elrakás jó ötlet, ilyen áron megéri meghagyni, másrészt meg többször használva koszolhatja a fejet. Szóval totál egyetértünk. :o)
Sokat tököltem amikor vásároltam, végül 3CCD-s szalagos lett. Nem bántam meg. (és az eredeti kazettát mindig elteszem, szerintem többet bír mint a DVD, a HDD meg akkor sz@rik be amikor akar.) Szerintem.
off 40 körül nem "éri meg" kérdés, van a Samsung oszt jónapot. :o) Magamnak - ha minden igaz - keresnék egy 3 ccd-s szalagost, szerintem alig 100+ az ára. on