Helló ismét! Az sokat számít, ha a gépbe 5w-40 (502 00) es olaj lett beletéve, az 5w-30 helyett? Mert a boltos faszi azt mondta apámnak, hogy a 30asat eszik a gépek (én tudtam, mert olvasgattam ugye, de nem voltam ott), ezért inkább 40eset vett.
Kb 4-5 hete beleszálltam egy trafipaxba de nem biztos,hogy bemértek ha igen kb mikorra várjam a postást? 40 helyett 50-55 volt a sebességem km/ó szerint.
A Fabiával 5 év alatt egyszer sem mértek be. A 4 hónapos Octaviaval meg rögtön?
Meg tudod nézni, hogy a kapcsoló átvált -e a második kattanásra automatára, vagy marad kézin. Ha marad, akkor kapcs. csere, ha nem, akkor csak fel kell tanítani.
Octavia1, elektromos ablak. A bal első ablak még régebben elfelejtette az automata üzemmódot lefelé. Megbontottam az ajtó kárpitozását (más okból), és utána megint működött a funkció. Lehet hogy a madzagok megmozgatásától, nem tudom.
Sokáig jó is volt, de most megint elkezdte produkálni a hibát a BE ablak, nem sokkal utána a JE is. Hibakód nincs.
Ez valami ismert jelenség, és van rá jól bevált megoldás? Esetleg a kapcsolók használódtak el?
A program készítője nem én vagyok (bár jó lenne) így nem én hagytam benne semmit, ésa program tökéletes is. A prog. kiegészítő infójában vannak a hibák. Amit láttál mbar-ban, az egy igenis létező adat, valszeg a szívócsőnyomásé. Hozzáteszem lambda értéket meleg motornál kell ellenőrizni....
Köszönöm, hát persze, ez rejtély csak addig az, amíg nincs meg a megoldás. Amiket tanácsoltál, mindenképpen megnézetem. Valójában műszaki érdeklődésem miatt asszisztálok az egész diagnosztikához, szeretem (szeretném) ismerni az általam használt eszközök, jelen esetben az autóm működését.
Pl.: említetted volt, hogy az 1,5 V lambda-szonda feszültség magas, emiatt utánaolvastam, a hideg indításból nagy valószínűséggel kizárható, mert lehet, hogy hibás (vagy csak még nem volt üzemmeleg?), de az indításhoz úgy látom nincs is köze.
A szoftver nevét nem tudom, persze legközelebb megnézhetem, amúgy ezt a menüpontot csak én furcsállottam, nem a szerelő. Lehet ám, hogy kétféle dologról beszélünk:
Ha jól értelek, bennhagytál a szoftverben egy nem odatartozó mérési pontot, ami egy, az én esetemben nem létező érzékelő "adatait" mutatja.
Lévén, hogy én (jelenleg még) nem is ismerem a motorom működését, nem a mért értéken csodálkoztam el, vagy azon, hogy egyáltalán meg lehetett jeleníteni ilyen paramétert, hanem azon, hogy a mérési paraméter neve "levegőmennyiség" és a hozzátartozó dimenzió pedig mBar, ami viszont már nem mennyiség, hanem nyomás. Én erre gondoltam, hogy v.mi elírás lehet a szoftverben.
........én először a hőmérséklet értékeit ellenőrizném le még egyszer....helyesen!! Ha ott minden rendben, tovább kell keresgélni, mert olyan nincs, hogy jó az autó, de mégsem jó!
Gondolom a program neve: Vag-Com Szerencsére, akik feltörve használják, azokat megtéveszti a _direkt_hibás kijelzés, amiben nekem is benne van a kezem. A hivatalos szervizek, és felhasználók a jó adatokkal dolgozhatnak, aminek nem kis részét én csináltam, így könnyebb a munka:)
Ezekat az adatokat én láttam a diagnosztika közben, nekem csak feltűnt, hogy a képernyőn "levegőmennyiség" adat mellett a dimenzió mBar, ami mindenképpen tévedés, talán a szoftver fordítójáé(?), de ez most mindegy is, végső tanácsod köszönöm, megfogadom.
Ha minden igaz, ez egy BCA kódos motor, aminél nincs is légtömeg! Ergo azért nem láttak még ilyet, mert nincs. Tényleg nagy szaktudás lehet:-) Az, hogy nincs hibakód nem azt jelenti, hogy semmi baja az autónak....mint ezt a példa is mutatja. Diagnosztikán lehet látni a motorhőmérsékletet tized pontossággal. Ha nem figyelik, ellenőrzik, akkor csak találgatásra cserélgetik az alkatrészeket???
Fojtószelep nem állítható, max. alap beállítani lehet, de ha nincs hibakódja, akkor felesleges, mert ez esetben minden rendben.
Az 1.5V-os lambda feszültség magas.....de ezen roppant hozzáértés tükrében, akár nézhette az ember a kopogásszenzor feszültségét is. Viddel oda, ahol értenek is hozzá. Ezek a motorok egyszerűek mint a talicska, ha ezzel nem boldogulnak, akkor sok keresnivalód nincs ott.
meg kéne lapátcsere előtt csináltatni, nehogy az új lapátok gumiját kikezdje a két luk, de nem mertem eddig senki kezébe adni, féltem a szélvédőmet...
Szszszszszsz...... (Felszisszentem.)
A kofelverosedeket csak azon frissiben lehet szepen megjavitani... Ha leragasztottad a serulest, akkor meg OK. De ha nem, akkor telement kosszal, nem igazan lehet alaposan kitisztitani, es nem fog megtapadni a kitoltoanyag.
Kétségkívűl úgy tűnik, hogy pont ilyen problémával még nem találkoztak, roszzul válaszoltam az előbb nem hivatalos márkaszerviz, csak Skoda szerviz. Ez a motorkód pedig nagyon jó kérdés, mert emiatt kiderült, hogy a forgalmi ott maradt a műhelyben, nagy baj nincs, úgyis csak hétfő reggel indulok legközelebb, de addig erre a kérdésre nem tudok válaszolni. Tehát köszönöm a kérdést! :)
Nekem ma csinálták egy bevásárló kp. parkolóban 3000 -ért. ~15 perc. Nem maradt csak egy pont utána. És ez már a második alkalom. Az első is hasonlóan jól sikerült, pedig annak már csápjai is voltak, de azóta nem nőttek.
Ezeket a cikkeket olvasd el! <a href="http://www.sof.hu/muhelytip.php?id=72" target="_blank">A típusra jellemző hibák</a> <a href="http://www.sof.hu/muhelytip.php?id=98" target="_blank">Olajcsere és olaj típus tudnivalók</a> Technikai információk, gyertya típusa, stb. (Ebben benne van a gyári gyertya pontos típusa is!)
Mennyiért vetted a szomszédoknál a gyárit? Nekem is 3 éves, most már kezd "horzsoló" hangot adni az első törléseknél, tehát kopott és megkeményedett a gumi.
A csíkozás csak azért van, mert van két kráteres kavicsfelverődés az üvegemen. Gondolkodom is, hogy meg kéne lapátcsere előtt csináltatni, nehogy az új lapátok gumiját kikezdje a két luk, de nem mertem eddig senki kezébe adni, féltem a szélvédőmet...