Elromlott egy gyújtótrafóm, kicserélték. Előtte diagnosztizálták, a szoftver jelezte a vízhőmérséklet érzékelő hibáját is, de lévén, hogy eddig nem okozott galibát, ezzel a szerviz nem foglalkozott. A gyújtótrafó cseréje után hazavittem, természetesen megszűnt a "háromhengeres üzem" rángatása, a műszerfalon hibajelzés sem volt többé.
Ámde:
Másnap nehezen, csak harmadszorra indult az autó, melegen már persze könnyen. A szervizben azt mondták, hogy lehet ez a vízhőmérsékletmérő hibája, mert melegnek érzékeli a motort, ezért nem ad az elektronika hidegen dúsabb keveréket. Magam is láttam, hogy a vízhőmérő hol mér, hol nem, menet közben képes volt a mutató "leesni" (50 fok Celsiusra, tehát minimumra), mejd visszatért és látszólag jó értéket mutatott.
Kicserélték a hőérzékelőt, másnap hidegen az autó ugyanolyan rosszul indult. Az érzékelő amit kivettek itt van a a kezemben, négy érintkezője van, ellenállásmérővel két NTC-t látok benne, megmértem néhányszor, hűtőgépbe téve is, semmi szokatlant nem mutat, látszólag helyesen működik.
Köszönöm előre is, ha valakinek van jó ötlete, mert jelenleg a szerviznek sincs.
Nem vagyok benne 100ig biztos, de mintha nekem az új szűrővel is párásodott volna. A fizikai okát csak sejtem, de biztosan nem tudom. Egyébként én általában mindig klímával járok, és igy nem párásodik. Ha nem kell erősen hűtenie, a fogyasztásban sem jelentkezik igazán.
Egy kérdés, és tudom, hogy volt már róla szó itt korábban, csak lusta vagyok végigböngészni az egész topic ot. :)). Ebben a csodálatos időben újra előjött a párásodás problémája. Ebben a takony időben ezerrel párásodik ugye a szélvédő. Nyomatom az üvegre a hoúideg levegőt, állítgatom akárhová, csak nem nyomja le a párát róla, csak akkor, amikor bekapcsolom a klímát. De akkor kapásból, és elsőre. Lenyomatom a párát, kikapcsolom a klímát, és egyből megint párásodik a szélvédő. Kérdésem, hogy lehet e úgy nyomatni a levegőt, hogy ne kelledjen klíma a párátlanításhoz? Mással is előfordúl ez ugyanígy? Mit tudok csinálni?
Ma jártam 1-2 kereskedésben. Ilyenkor mindig látok új dolgokat. Most azt sikerült felfedeznem, hogy a 2009-es modellév az Octavia Tour-nál megkezdődött, már 2008.06.23-án gyártottak ilyen modellévű autót.
Úgy tűnik, semmi változás nincs.
Más modellekből még nem találtam 2009-es modellévűt, kivéve Superb II, de azt meg eleve csak ezzel a kóddal gyártják.
Az is bebizonyosodott, hogy helyes volt a feltevésem, mi szerint OII-nél az alvázszám gyártóüzem azonosító kódjában megjelent új karakter a szlovákiai, pozsonyi VW üzemet jelenti. Tehát immáron biztos, hogy szlovák gyártású OII-k is jönnek hozzánk.
Teljesen igazad van, de Te magad is leírtad, hogy "lényeg hogy legyen róla papír hogy te átnézetted."
Itt a pont, onnantól kezdve a szervizé a gond és a forgalmazóé a garanciális kötelezettség.
Ha nincs ilyen papírod (a nem rovatba ikszelés ezt jelenti), akkor Te magad is vétkes vagy a hiba bekövetkeztében, mégha az a pollenszűrőn át a motorolajba jutó veréb is volt, aki a katalizátorban rakott fészket :-)))
Tehát valamelyiknek meg kell lennie az első két évben, vagy az első 30 ekm-en.
Mivel Neked nem volt "olajcsere" szervized, csak olajcseréd (a hivatalos olajcsere szervizben vannak lég- és pollenszűrő cserék is), és nem volt "ellenörző szervized", mert nem cseréltettél szűrőket ill. azt nem ikszelték be, ezért Neked kell most egy "ellenörző szerviz".
A levegőszűrő cseréjét a könyv 60.000 km-re írja (nonszensz!),
ha jól gondolom a garanciához semmi köze a pollenszűrőnek.
Vagy akarom és cseréltetem, vagy szívom az utcai levegőt:-) vagy a régin keresztül azt, ami épp be tud jönni. Ehhez senkinek semmi köze..
A légszűrő csere 60.000.-nél kötelező... Akkor mit is kellene csinálniuk???
max fékolaj cserét, illetve ellenőrzést, ami abból áll, hogy átnézik az autót, és ezt teszik ha teszik, de lényeg hogy legyen róla papír hogy te átnézetted. szvsz.
Nekem 2 éves szervizkor mindent rendbe találtak és mindent kipipáltak hogy jó, annak ellenére hogy nem éget a féklámpám :-(
Az lenne a kérdésem, hogy valaki rakta-e már be saját maga a vezérlő elektonikát, ami működteti a közp. zárat? Mennyire komoly az ügy, villamos hozzáértéssel?
Ugyan Ezt! a terméket nem ismerem, a cégről sem hallottam, de hasonló ilyen terméket már szereltem, többet is. Villamos hozzáértéssel nem lesz probléma a beszerelés:-) Ha mondasz pontosabb típust, ha tudok segítek. Minit.
Jaaa, és más beszerzésből kicsit olcsobban is meg tudom szerezni... ;-)
Rugalmas szerviz intervallumnál az olajcsere és ellenőrző szerviz egy és ugyan az. Ha a car-társ kért egy olajcserét, akkor ez egy félmegoldás, mert kinullázták a komputert, bár az még nem szólt, de az új olaj miatt nem nagyon volt mit tenniük, ahhoz kellett igazítaniuk az egész rendszert.
Ez esetben én 2 éves korban vagy 30.000 km-nél cseréltetném a szűrőket, amik kimaradtak az olajcserénél, 2 éves korában legkésőbb pedig a fékolajat cseréltetném le. Esetleg, elkerülendő a többszöri munkadíjat, a fékolajjal sem kellene megvárni a 2 évet.
A levegőszűrő cseréjét a könyv 60.000 km-re írja (nonszensz!), én kicseréltettem 2 év után, bár aranyárban volt (7e Ft).
Az lenne a kérdésem, hogy valaki rakta-e már be saját maga a vezérlő elektonikát, ami működteti a közp. zárat? Mennyire komoly az ügy, villamos hozzáértéssel?
Ha van esetleg egyéb tapasztalat az is jó lenne vásárlás előtt...
Aha, hát én csak jót akartam - és gondolom - jót is tettem az autonak a 20.000 -es cserevel, mert már igencsak az also nivón allt az olajszint, gondoltam akkor nem töltögetek rá hanem teljes csere.