"De én vagy csak rövid távokra járok Bpesten belül, vagy autópályán hajtom."
Én is. Vagy 2x3,5 km minden nap, amikor dolgozom, vagy autópálya, de az igen ritkán! Ott mondjuk GPS szerinti 130 körül megyek, ez sebességmérő műszeren több.
Az OII zárhídján szerepel egy kis táblán, hogy "Skoda Auto recommends Shell Helix...", de ez csak annyit jelent, hogy azt javasolják, nem kötelező azt az olajat használni.
2007.02.05. után eladott Skodákra 3 év garanciát vállal a PoHu!
Kérdezd meg a kiszemelt szervizben, hogy ott lehetsz-e.
Melyik magyarországi illetve budapesti márkaszervízt tudnád ajánlani, ahol végignézhetem a szervíz műveletet?
Egyik helyen sem lehetsz bent az autonal. Ez konszernszintu eloiras, es a balaesetvedelemmel magyarazzak.
A szekesfehervari Wolf-nal van uvegablak. Talan mashol is.
De oszinten szolva nem hiszem, hogy erdemes lenne egy (fel) napodat arra pazarolni, hogy nezzed, hogyan cserelnek olajat az autodon...
Csak olyan szervizbe vidd az autodat, amelyikben megbizol! Ez nem muszaki kategoria, ez pszichologia.
Mivel az egyik eletemben markaszervizekkel is foglalkozunk (bar mostanaban pont PoHu-val nem), megnyugtathatlak, hogy olyan jellegu dolgok miatt, amit az ablakon keresztul is lathatnal, nem kell aggodnod. Tehat nem fogjak a draga olajad helyett a teszkosat betolteni, nem fogjak kilopni a vezerlokompjutert az autodbol, stb.
Sajnos amitol tartani lehet (ferden feltekert olajszuro, kifelejtett csavar, stb) az ablakon keresztul ugysem latszik.
Milyen olajat érdemes beletenni 5W40 vagy 0W30, a gyártó shell helixet ír elő.
A gyarto NEM IR ELO semmilyen markat. A Shell Helixet valoszinuleg a kereskedesed "irja elo," pusztan azert, mert nekik a Shell-lel van szerzodesuk.
A VW nem fejleszt kozosen egyetlen kenoanyaggyartoval sem. Ilyen kozos fejlesztes mas markaknal letezik (Renault - Elf, Citroen/Peugeot - Total, Fiat/Alfa - Selenia), de a VW mas utat jar.
A 0W-30 vagy 5W-40 kevesbe lenyeges, minthogy az autodhoz tartozo VW jovahagyassal rendelkezzen. Ennek utana tudsz nezni a gepkonyveben, VW 50X.0X a formatuma. De ha megirod, milyen motor van benne, es rugalmas vagy fix szervizintervallumon akarod hasznalni, akkor mi is megmondjuk.
Ha rugalmas intervallumrol van szo, akkor KIZAROLAG az annak a jovahagyasnak megfelelo olajat szabad hasznalni, az pedig meghatarozza az olaj viszkozitasat is. Tehat pl az osszes VW506.01 olaj 0W-30-as, az osszes 504.00 olaj 5W-30-as.
Az általad alábbi felsorolt alkatrészeket hol érdemes megvenni ( "- pollenszűrő kb. 4400,- olajszűrő kb. 3300, - fékfolyadék kb. 2500,-.Ha levegőszűrőt is cserélnek, az 6500 Ft)
En a Filter Centerben szoktam vasarolni, www.filtercenter.hu. A legdragabb szuro, amit valaha valamelyik automhoz ott vettem, asszem 2000 forint volt, de tipikusak az 1000 forint koruli osszegek. Ezek jo minosegu, az alkatreszpiacon markasnak szamito cuccok.
A gyár hány év garanciát ad alapból az autóra mert már annyiféle variációt mondtak márkakereskedésekben.
Alapbol ket ev a garancia, es meg egy ev a szavatossag. Ezekrol itt olvashatsz:
Illetve mennyire igaz az ha mindig márkaszervízbe viszem kapok még 2 vagy 3 év garanciát?
Erre a kerdesre vlaszol a belinkelt cikkem. Plusz garanciat vagy szavatossagot nem kapsz, de a szavatossagot (a harmadik evet) csak vezetett szervizkonyv eseten tudod ervenyesiteni. Elvlieg nem, de gyakorlatilag mégis ugyanez vonatkozik a garanciara is.
Hozzáteszem hogy Shell Helix Ultra 5W40-et 4 litert 10ért láttam, Helix Ultra X 0W30 (ez már megfelel a longlife2 szabványnak vw 503.000 és 505.000) 20ért a 4 liter. Castrol Edge 0W30at a 4 litert 13ba láttam. tehát akkor inkább jobban járok ha így veszem meg....
Melyik magyarországi illetve budapesti márkaszervízt tudnád ajánlani, ahol végignézhetem a szervíz műveletet? Milyen olajat érdemes beletenni 5W40 vagy 0W30, a gyártó shell helixet ír elő. Az általad alábbi felsorolt alkatrészeket hol érdemes megvenni ( "- pollenszűrő kb. 4400,- olajszűrő kb. 3300, - fékfolyadék kb. 2500,-. Ha levegőszűrőt is cserélnek, az 6500 Ft")? A gyár hány év garanciát ad alapból az autóra mert már annyiféle variációt mondtak márkakereskedésekben. Illetve mennyire igaz az ha mindig márkaszervízbe viszem kapok még 2 vagy 3 év garanciát? Várom mielőbbi válaszodat előre is köszönöm.
Lekérdeztem, mennyi van még hátra a következő szervizig (2 év/30.000 km-es intervallumú, mint az összes magyarországi OII).
Azt mondta a MaxiDOT, hogy 13.300 km vagy 245 nap. Ez azt jelenti, hogy nem küld hamarabb szervizbe, mint a maximális lehetőség, hiszen az első szerviznél aktuális KM óra állástól számított újabb 30.000 km pont 13.300 km múlva lesz, az onnan számított 2 év meg kb. 230 nap múlva (úgy emlékszem, az elektronika ad 15 nap haladékot).
Ha minden jól alakul, akkor a 2 év fog hamarabb elérkezni. Akkor sajnos a zöldkártya mellett műszaki vizsga címszóval is megsarcolnak, de akkor már én viszem az olajat/szűrőket, hiszen se garancia, se szavatosság nincs már...
Ha magyarországi az OII, akkor már eleve LongLife módban van az autó! Legalábbis abban volt, mikor legyártották!
Mivel car-társunk 43.000 km-ről ír, feltételezem, hogy ahol vette/eddig szervizeltette, ott "véletlenül" 15.000 km-es intervallumra állították át az autót átadáskor! Vagy csak simán félretájékoztatták és azt mondták, hogy 15.000 km-nél/1 évnél kell vinni, pedig nem is...
Az már nem magyarázat, hogy a kereskedésnek még újdonság és rosszul tudják Ők is (igazából ez már 2004-ben sem lehetett volna magyarázat, de akkor még lehetett ilyesmit is feltételezni), hiszen 2008 van!
A telefonszámot vagy úgy kell hívni, ahogy olvasod (keresd meg a plusz jelet a telefonodon, a 0 vagy a * gombon lesz), vagy 00421.... formában.
OII-be kell legalább 4 liter olaj, ezt általában 7-8e Ft/liter áron mérik. Bár a múlt héten megtaláltam az első olyan Skoda szervizt, ahol 4500 Forint a Castrol(vagy Mobil 1? nem emlékszem már) LongLife olaj literje! Nem akartam elhinni! De tényleg!
Továbbá: - pollenszűrő kb. 4400,- olajszűrő kb. 3300, - fékfolyadék kb. 2500,-. Ha levegőszűrőt is cserélnek, az 6500 Ft.
Aztán van még 1,5 - 2 óra munkadíj, az is lehet simán 12-15e Ft.
A fékfolyadékot kétévente cserélni kell a gyári ajánlás szerint. Ha emiatt nem akarsz esetleg újból menni két éves korában, célszerű lehet elvégeztetni.
Bár 2 éves korában lejár a zöldkártya, ez újabb 10.000 Ft-ba fog kerülni legalább, de a fékfolyadék cseréjéből megspórolhatod a munkadíjat, ha most megcsináltatod.
Mar leirtam egy joparszor, hogy a Skoda markaszervizekben arajanlatot kerni teljesen ongol. Ugyanis van egy belso utasitas, hogy a szamlan szereplo osszeg nem lehet magasabb, mint az ajanlat, ami a telefonban elhangzik. Emiatt a telefonban mindig egy "legrosszabb szcenario" hangzik el, felfele kerekitve.
Ha az autod 2 eves, az biztos, hogy fekfolyadekot kell rajta cserelni.
A szervizintervallumrol az a maganvelemenyem, hogy nem erdemes piszkalni. Amit nyersz a rugalmas intervallum "optimalizalt" szervizlatogatasaival, kb ugyanannyit vesztesz az ilyenkor hasznalatos specialis olaj brutalisan magasabb araval. Anyagi szempontbol tehat nagyjabol ugyanott vagy. Muszakibol is :-)
A szervizkoltseg minimalizalasara a legokosabb modszer az, hogy az anyagokat magad viszed. A megfelelo helyen osszevasarolt cuccok tipikusan a markaszervizes arak harmadaba-felebe kerulnek.
"Real-n s.r.o Komarno Hivatalos márkakereskedés és szervíz, jóval a magyar árak alatt (nem minden!) Beszélnek magyarul. Párkány (Sturovo) Sv. Imricha 27. + 421 36/7510 590 + 421 36/7510 591 "
Én ezt a telefonszámot hívtam 00 előhívóval mert állítólag úgy kell és csak csörgött csörgött nem vették fel. Hogy is kell akkor hívni? Másik meg az hogy kis hazánkban nem hiszem el hogy 80 ezer normális összeg (ebből mondjuk 20 ezer az olaj és a fennt maradó összeg ugyan mi?) egy olajcserére márkaszervízben, végigtelefonáltam az összeset. Meg makogtak valamit hogy féket kell cserélni vagy fékfolyadékot már nem is tudom nah meg long üzemmódba kell állítani az autót 43000 km-es kötelező szervíznél. Nincs még két éves az autó 37 ezer km van benne, ugyan minek kéne a fékkel babrálni... Amúgy egy Octi II-ről beszélek.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Párkányban (Sturovo) tud valaki megbízható márkaszervízt? Elérhetősége kellene nekem. be szeretnék jelentkezni hozzájuk kötelező szervízre. Úgy hallottam a szlovákok jóval olcsóbban szervízelnek mint a magyarországi márkaszervízek. Ami az orrmotor honlapon van a szervízeknél párkányi márkaszervíz a megadott telefonszámot hiába hívom soha nem veszik fel. Várom mielőbbi válaszokat előre is köszönöm.
Eladó 4db 5X100-as Triton gyári Octavia 6,5X15-ös felni 205/60 r15-ös 60% -os gumikkal, kerékőrökkel. 2db Bridgestone Potenza RE 720 95H és 2db Dunlop Sp Sport 200 95H. A négy felni és négy gumi csak együtt eladó. A felni nagyon szép megkímélt állapotban van. telefon: 06709441530
Szoval lenne-e erdeklodo egy kivul belul fekete Skoda Octavia sedan 1.9 PdTDI , elegance felszereltseggel, 2006-os autora? Az autot fuggonylegzsakkal szereltek.
Ez az auto az enyem volt, egeszen tavalyig, amikor valas miatt a volt felesegemnel maradt. En 23000-et hajtottam bele. Az azota eltelt masfel evben 12e km kerult bele, ez is a brusszel-magyarorszag kozotti utakon. Egyeb idoben garazsban csucsult. Termeszetesen szervizkonyves, ami husegesen vezetve is van.
Ket kicsi serules van az auto: Meg nekem sikerult egy kikanyarodaskor a lokharito bal oldalan megserteni a fenyezest, illletve egy kocsog biciklis a jobb hatso reszen kicsit benyomta (kb. 2 cm atmereben) gyengeden a lemezt. Siman kihuzhato, mivel a fenyezes nem serult. A skoda szerint a ketto javitasa 100-120e.
Az auto nem magyar rendszamo, igy a vetelar ennek megfeleloen olcsobb.
Az auto itthon lesz a jovohettol, mivel a volt paromnak nincs ideje az eladassal foglalkozni.
Eladas oka pedig a vagyonunk felosztasa. Akit erdekel, keressen meg. Anno ezzel az autoval regisztraltam a orrmotor klubba. Keresre tudok kepet kuldeni.
A jobb oldali első ülés előtt, a padlólemezre teríts újságpapírt vagy kukás zsákot. Nem csak a sík padlóra, hanem a tűzfalra is, akár egészen a műszerfal aljáig is érjen fel, mert oda hullik majd a szemét egy része.
A kesztyűtartó ajtaja mögött, a műszerfal alsó borítását kell leszedni. A kesztyűtartót nem kell kiszerelni! Ki kell csavarni a két darab műanyag fejű csavart, ami kézzel való kitekeréshez van kialakítva.
Ezután ki lehet venni a polifoam szerű anyagot. A kesztyűtartó ajtaja mögötti részen, a 4 db csövet körülvevő végén óvatosan ki kell húzgálni ezt a polifoam-ot a csövek közül és a kesztyűtartó ajtaja mögül!
Ha sikerült, akkor a polifoam eltávolítása után megláthatod azt a kb. 5-6 cm x 30 cm-es műanyag fedelet, ami a pollenszűrőt rögzíti. Ha befekszel a műszerfal alá, akkor láthatsz rajta egy nyilat és egy "OPEN" feliratot. Ne feküdj be, mert nagyon kényelmetlen, inkább elárulom, hogy a jobb oldali utasajtó irányába kell elhúzni olyan 3-4 cm-t oldalra, ezután lejön a fedél. Mögötte rögtön a pollenszűrő van, amit a padló irányába, függőlegesen, lefelé óvatosan ki kell húzni!
Én úgy tisztítottam a klímát, hogy ezután bekapcsoltam és elkezdtem a fertőtlenítő folyadékot szórófejes flakonból bepumpálni a pollenszűrő helyére. A gond csak az, hogy ott éppen kifelé jön a levegő, ezért jól beszívtam belőle, meg csepegett is visszafelé az anyag a padlóra terített szemetes zsákra.
Miután elfogyott a folyadék, belső keringtetésre kapcsoltam a rendszert, majd hagytam 10 percig így.
Ezután visszaraktam az új pollenszűrőt. Az alsó, padló felé néző élén van a szigetelő anyagban pár lyuk, pont a zárófedél füleihez méretezve. A fedél füleit illeszd be ezekbe a lukakba, majd told vissza a fedelet a vezetőülés irányába úgy, hogy stabilan beakadjon és teljesen eltakarja a pollenszűrőt.
Ezután óvatosan tedd vissza a polifoam borítást, ügyelj arra, hogy a csöveknél illeszkedjen és a kesztyűtartó ajtaja mögé is bemenjen, majd csavard be a két csavart kézzel, de nagyon ne tépd meg, csak addig húzd, amíg meg nem szorul.
Nézd meg, hogy pontosan a lukba tekeredjenek, mert a luk mellé is be lehet csavarni, de az nem egészséges...
Én ezután mentem egy kört az autóval és kiszellőztettem az utasteret.
A főpróba ma volt, a klíma bekapcsolása után éreztem fura szagot, de ez olyan szag volt, ami újkorától jellemzője az autónak (barátom szerint az övé is ilyen volt, talán az OII jellemzője?), az ettől büdösebb szag viszont nem jelentkezett.
Kíváncsi leszek a további klíma bekapcsolásokra is, remélem, egy ideig most megint csak a gyári szag lesz, ami 1 perc alatt megszűnik.
Ma bejött egy kicsit prioritásosabb hiba mint a bicskakulcs. :)
Fél órára megálltam egy bolt előtt és mire kijöttem, mind az óra, mind az össz/napi kilométer digitális jelző meghibásodott. A számok egyáltalán nem azonosíthatóka, csak 1-2 "pálcika" jelenik meg pl. a 8-as számból. Két újraindítás után az óránál teljesen eltünt minden.
Kicsit levert a víz amikor az összevissza számokat megláttam. Szerencsére az otthoni parkettázás pár napra elterelte a figyelmem. :) Aztán 2 nap és kb. 8-10 normál indítás után ott volt újra a tökéletes kijelző.
Hogy mi volt ez nem tudom, de mindenesetre örülök neki, hogy megszűnt a gond... :)
Én viszont már nem szedem és nem szedetem ezért szét, mert hiába a spéci fém pattintó szerszám, azért az ajtóbehúzó alján meglátszik, hogy szét lett szedve
Az enyémet idáig azt hiszem 3* szedtem szét, de ezen idáig nem látszik meg nyoma. :-)
Nekem a JE ajtó ablakemelő kapcsolója azóta bizonytalankodik, mióta garanciában kicseréltettem a vezetőoldali ajtóbehúzó tetejét, amibe a kapcsolók vannak beépítve. Ez az, ami le szokott hámlani a VW konszern autóin (is!).
Akkor ugyanis széthullott az utasoldali ablakemelő kapcsolója, mivel péntek délután volt, sűrűn imádkoztam, hogy legalább megtalálják a fém érintkező lapocskát a földön.
Megtalálták, de sejtettem, hogy ezek után már kontakthibás lesz, és tényleg az lett. Néha nem érzékeli a végállást és nem húzza fel automatikusan az ablakot.
Én viszont már nem szedem és nem szedetem ezért szét, mert hiába a spéci fém pattintó szerszám, azért az ajtóbehúzó alján meglátszik, hogy szét lett szedve. A spéci szerszámmal is szinte tépni kellett, hogy a műanyag fülek kiakadjanak.