Mar leirtam egy joparszor, hogy a Skoda markaszervizekben arajanlatot kerni teljesen ongol. Ugyanis van egy belso utasitas, hogy a szamlan szereplo osszeg nem lehet magasabb, mint az ajanlat, ami a telefonban elhangzik. Emiatt a telefonban mindig egy "legrosszabb szcenario" hangzik el, felfele kerekitve.
Ha az autod 2 eves, az biztos, hogy fekfolyadekot kell rajta cserelni.
A szervizintervallumrol az a maganvelemenyem, hogy nem erdemes piszkalni. Amit nyersz a rugalmas intervallum "optimalizalt" szervizlatogatasaival, kb ugyanannyit vesztesz az ilyenkor hasznalatos specialis olaj brutalisan magasabb araval. Anyagi szempontbol tehat nagyjabol ugyanott vagy. Muszakibol is :-)
A szervizkoltseg minimalizalasara a legokosabb modszer az, hogy az anyagokat magad viszed. A megfelelo helyen osszevasarolt cuccok tipikusan a markaszervizes arak harmadaba-felebe kerulnek.
"Real-n s.r.o Komarno Hivatalos márkakereskedés és szervíz, jóval a magyar árak alatt (nem minden!) Beszélnek magyarul. Párkány (Sturovo) Sv. Imricha 27. + 421 36/7510 590 + 421 36/7510 591 "
Én ezt a telefonszámot hívtam 00 előhívóval mert állítólag úgy kell és csak csörgött csörgött nem vették fel. Hogy is kell akkor hívni? Másik meg az hogy kis hazánkban nem hiszem el hogy 80 ezer normális összeg (ebből mondjuk 20 ezer az olaj és a fennt maradó összeg ugyan mi?) egy olajcserére márkaszervízben, végigtelefonáltam az összeset. Meg makogtak valamit hogy féket kell cserélni vagy fékfolyadékot már nem is tudom nah meg long üzemmódba kell állítani az autót 43000 km-es kötelező szervíznél. Nincs még két éves az autó 37 ezer km van benne, ugyan minek kéne a fékkel babrálni... Amúgy egy Octi II-ről beszélek.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Párkányban (Sturovo) tud valaki megbízható márkaszervízt? Elérhetősége kellene nekem. be szeretnék jelentkezni hozzájuk kötelező szervízre. Úgy hallottam a szlovákok jóval olcsóbban szervízelnek mint a magyarországi márkaszervízek. Ami az orrmotor honlapon van a szervízeknél párkányi márkaszervíz a megadott telefonszámot hiába hívom soha nem veszik fel. Várom mielőbbi válaszokat előre is köszönöm.
Eladó 4db 5X100-as Triton gyári Octavia 6,5X15-ös felni 205/60 r15-ös 60% -os gumikkal, kerékőrökkel. 2db Bridgestone Potenza RE 720 95H és 2db Dunlop Sp Sport 200 95H. A négy felni és négy gumi csak együtt eladó. A felni nagyon szép megkímélt állapotban van. telefon: 06709441530
Szoval lenne-e erdeklodo egy kivul belul fekete Skoda Octavia sedan 1.9 PdTDI , elegance felszereltseggel, 2006-os autora? Az autot fuggonylegzsakkal szereltek.
Ez az auto az enyem volt, egeszen tavalyig, amikor valas miatt a volt felesegemnel maradt. En 23000-et hajtottam bele. Az azota eltelt masfel evben 12e km kerult bele, ez is a brusszel-magyarorszag kozotti utakon. Egyeb idoben garazsban csucsult. Termeszetesen szervizkonyves, ami husegesen vezetve is van.
Ket kicsi serules van az auto: Meg nekem sikerult egy kikanyarodaskor a lokharito bal oldalan megserteni a fenyezest, illletve egy kocsog biciklis a jobb hatso reszen kicsit benyomta (kb. 2 cm atmereben) gyengeden a lemezt. Siman kihuzhato, mivel a fenyezes nem serult. A skoda szerint a ketto javitasa 100-120e.
Az auto nem magyar rendszamo, igy a vetelar ennek megfeleloen olcsobb.
Az auto itthon lesz a jovohettol, mivel a volt paromnak nincs ideje az eladassal foglalkozni.
Eladas oka pedig a vagyonunk felosztasa. Akit erdekel, keressen meg. Anno ezzel az autoval regisztraltam a orrmotor klubba. Keresre tudok kepet kuldeni.
A jobb oldali első ülés előtt, a padlólemezre teríts újságpapírt vagy kukás zsákot. Nem csak a sík padlóra, hanem a tűzfalra is, akár egészen a műszerfal aljáig is érjen fel, mert oda hullik majd a szemét egy része.
A kesztyűtartó ajtaja mögött, a műszerfal alsó borítását kell leszedni. A kesztyűtartót nem kell kiszerelni! Ki kell csavarni a két darab műanyag fejű csavart, ami kézzel való kitekeréshez van kialakítva.
Ezután ki lehet venni a polifoam szerű anyagot. A kesztyűtartó ajtaja mögötti részen, a 4 db csövet körülvevő végén óvatosan ki kell húzgálni ezt a polifoam-ot a csövek közül és a kesztyűtartó ajtaja mögül!
Ha sikerült, akkor a polifoam eltávolítása után megláthatod azt a kb. 5-6 cm x 30 cm-es műanyag fedelet, ami a pollenszűrőt rögzíti. Ha befekszel a műszerfal alá, akkor láthatsz rajta egy nyilat és egy "OPEN" feliratot. Ne feküdj be, mert nagyon kényelmetlen, inkább elárulom, hogy a jobb oldali utasajtó irányába kell elhúzni olyan 3-4 cm-t oldalra, ezután lejön a fedél. Mögötte rögtön a pollenszűrő van, amit a padló irányába, függőlegesen, lefelé óvatosan ki kell húzni!
Én úgy tisztítottam a klímát, hogy ezután bekapcsoltam és elkezdtem a fertőtlenítő folyadékot szórófejes flakonból bepumpálni a pollenszűrő helyére. A gond csak az, hogy ott éppen kifelé jön a levegő, ezért jól beszívtam belőle, meg csepegett is visszafelé az anyag a padlóra terített szemetes zsákra.
Miután elfogyott a folyadék, belső keringtetésre kapcsoltam a rendszert, majd hagytam 10 percig így.
Ezután visszaraktam az új pollenszűrőt. Az alsó, padló felé néző élén van a szigetelő anyagban pár lyuk, pont a zárófedél füleihez méretezve. A fedél füleit illeszd be ezekbe a lukakba, majd told vissza a fedelet a vezetőülés irányába úgy, hogy stabilan beakadjon és teljesen eltakarja a pollenszűrőt.
Ezután óvatosan tedd vissza a polifoam borítást, ügyelj arra, hogy a csöveknél illeszkedjen és a kesztyűtartó ajtaja mögé is bemenjen, majd csavard be a két csavart kézzel, de nagyon ne tépd meg, csak addig húzd, amíg meg nem szorul.
Nézd meg, hogy pontosan a lukba tekeredjenek, mert a luk mellé is be lehet csavarni, de az nem egészséges...
Én ezután mentem egy kört az autóval és kiszellőztettem az utasteret.
A főpróba ma volt, a klíma bekapcsolása után éreztem fura szagot, de ez olyan szag volt, ami újkorától jellemzője az autónak (barátom szerint az övé is ilyen volt, talán az OII jellemzője?), az ettől büdösebb szag viszont nem jelentkezett.
Kíváncsi leszek a további klíma bekapcsolásokra is, remélem, egy ideig most megint csak a gyári szag lesz, ami 1 perc alatt megszűnik.
Ma bejött egy kicsit prioritásosabb hiba mint a bicskakulcs. :)
Fél órára megálltam egy bolt előtt és mire kijöttem, mind az óra, mind az össz/napi kilométer digitális jelző meghibásodott. A számok egyáltalán nem azonosíthatóka, csak 1-2 "pálcika" jelenik meg pl. a 8-as számból. Két újraindítás után az óránál teljesen eltünt minden.
Kicsit levert a víz amikor az összevissza számokat megláttam. Szerencsére az otthoni parkettázás pár napra elterelte a figyelmem. :) Aztán 2 nap és kb. 8-10 normál indítás után ott volt újra a tökéletes kijelző.
Hogy mi volt ez nem tudom, de mindenesetre örülök neki, hogy megszűnt a gond... :)
Én viszont már nem szedem és nem szedetem ezért szét, mert hiába a spéci fém pattintó szerszám, azért az ajtóbehúzó alján meglátszik, hogy szét lett szedve
Az enyémet idáig azt hiszem 3* szedtem szét, de ezen idáig nem látszik meg nyoma. :-)
Nekem a JE ajtó ablakemelő kapcsolója azóta bizonytalankodik, mióta garanciában kicseréltettem a vezetőoldali ajtóbehúzó tetejét, amibe a kapcsolók vannak beépítve. Ez az, ami le szokott hámlani a VW konszern autóin (is!).
Akkor ugyanis széthullott az utasoldali ablakemelő kapcsolója, mivel péntek délután volt, sűrűn imádkoztam, hogy legalább megtalálják a fém érintkező lapocskát a földön.
Megtalálták, de sejtettem, hogy ezek után már kontakthibás lesz, és tényleg az lett. Néha nem érzékeli a végállást és nem húzza fel automatikusan az ablakot.
Én viszont már nem szedem és nem szedetem ezért szét, mert hiába a spéci fém pattintó szerszám, azért az ajtóbehúzó alján meglátszik, hogy szét lett szedve. A spéci szerszámmal is szinte tépni kellett, hogy a műanyag fülek kiakadjanak.
Próbáld meg feltanítani: gyújtás be->lefelényomod a gombot, mikor leért ott tartod 3-4mp-ig, majd felfelé u.ez, gyujtás le, majd vissza, és működni fog. Ha nem, akkor próbálgasd még párszor.
A gyújtáslevétel szükségtelen, de az ismétlés beválhat:-)
Ha az ismétlés „a tudás atya” nem válik be, akkor szerintem a kapcsoló lehet a ludas.
Érdemes lenne egy jól működő, márkatárssal, próbaként cserélni. Ez pár perces művelet, és egy tábla csokiból megvan.
Nekem nagyon hamar, már szinte újonnan is dörzsölő hangot adott a hátsó. Egyébként csúnyán is töröl, tenyérnyi felületeket hagy ki. A pollenszűrű csere, klímatisztításon és is tűnődöm, adhatnál instrukciókat a SOF-on.... köszi
Ma 2 hét után először mentem dolgozni, rögtön olyan jó napom volt, hogy levezetés képpen hirtelen felindulásból este kicseréltem az OII pollenszűrőjét, továbbá megpróbáltam kitisztítani a klíma levegőrendszerét, mert már kissé büdös volt bekapcsoláskor. Nem tudom, mennyire volt sikeres, majd kiderül.
nem 5w30as olajat hanem 10w40 es olajat raktak bele. elment azóta 5000 km-t. Lecseréljem most az olajat szerintetek, lehet valami baja tőle?
Nem valoszinu, hogy baja lenne tole, bar nem emlekszem, milyen motor van az autodban. Az a lenyeg, hogy a VW motornak megfelelo jovahagyas meglegyen az olajon. A sima, nem rugalmas olajcsere-periodusu benzinmotorok nem tul igenyesek, sima napraforgo-olaj is jo hozzajuk (VW 502.00).
Van még egy kérdésem. MOst nézem a szervízkönyvét és megcsinálták a 2 éves szervízt, 24000 km-nél. nem 5w30as olajat hanem 10w40 es olajat raktak bele. elment azóta 5000 km-t. Lecseréljem most az olajat szerintetek, lehet valami baja tőle?