Igen, Lanciák, Alfák leggyakoribb ilyen nyűgje: légtömegmérő meg alapjárati motor tisztítás. Mindkettő kis költségű beavatkozás, viszont látványos problémákat produkál. Nekem a szerelő srác 3000ft-ot bírt kérni az alapjárati cucc tisztításáért. Képzelem a márkaszervízekben mi lett volna a számlán!
dolgoztam autószalonban. nagyjából képben vagyok... amiket írtál az a jéghegy csúcsa. van ahol -kollégától tudom- lopott alkatrészeket (bármit!) építenek be a verdába. szép? egyébként bediagnosztizáltattam a verdát. a srác tegnap kivette a hibakódot, ma visszatettem az aksit és láss csodát, nincs visszajelzés! ezzel együtt valami légtömegmérővel kapcsolatos problémát kiírt neki a laptop de azt mondta, hogy ezzel egyelőre ne foglalkozzak, mert ha a probléma valós lenne, annak érezhetőnek kellene lennie, az autó nem menne. esetleg rángatna stb. de mivel járattuk a motort, mentünk vele és egyenletes volt a teljesítménye, a turbó szépen működött, így azt mondta, hogy ha megint kiírja a hibát, még egyszer bevizsgálja. hozzáteszem, egy fillért nem kért...
Ja a szakazerviszek...1 haverom pont egy ilyen "szakszervizben" szerelő.Hát,amiket már mesélt...A legalapvetőbb az olajcsere.Az ilyen "jobb" helyeken azt úgy végzik,hogy az olajszintet korrigálják felöntéssel,a filtert meg jó tisztára törlik,mintha új lenne.Na szép...Én eddig amit tudtam megoldottam egyedül,ha meg elakadok valami problémánál,akkor hopp egy telefon az unokatesómnak.Sokszor telefonon keresztül"gyógyit".
Nem bizok én ilyen mindenféle szerelőknek.Tisztelet a kivételnek.
Az jó, asszem itt is 4000ft a vizsgálat, bár akkor is annyi, ha nem csináltatod meg utána! Szerintem így is korrekt! :-) Remélem nem lesz komoly a problema!
igen, holnap az lesz. köszi az ötletet, nekem az kissé messze van. szerencsére találtam én is egy -ráadásul- ismerős brigádot, akik 4000-ért bevizsgálják. de azt mondta, hogyha nem talál semmit akkor nem kér egy fillért sem. na ettől nem félek... inkább az eredménytől, ahogy mondod!
köszi az anyagot, megkaptam, komoly segítség! ja, mindig azt írja: forduljon a legközelebbi szervízhez... sohaaaaa! a vérem kiszívják! korai volt az öröm. ma délután olajcsere után megint kigyulladt... holnap diagnosztika. azt mondta a srác, hogy azért csinálja ezt, mert mikor kiveszem az aksit, törli az adatokat de másnap ha a (valamilyen) hiba többször ismétlődik, újra kigyullad. itt tartok most. holnap estére többet tudok.
Nekem meg,mióta a hátsó ablakok kapcsán próbáltuk megtalálni a hiba okát egyfolytában világitanak a légzsákok kontroll égői.Aszongya...:"forduljon a legközelebbi Lancia szakszervizhez".Na vaszki!Jó nézünk ki!
Computerre vele! Budaőrson az Auchanos körforgalomnál van a Hegyalja KFT, mellette van egy hihetetlenül korrekt autóvillamossági szerelő. Párezer ft-ért kiolvassa. És nem idegeskedsz tovább! :-))) /vagy ellenkezőleg, akkor leszel csak igazán az!/:-(((
írt valami a katalizátorról is az irodalom, úgyhogy akkor leegyszerűsödött a dolog... most vettem ki megint az aksit, kíváncsi leszek reggel mit csinál. amúgy semmit nem vettem észre az autó teljesítményén, nem változott semmi. na mindegy, holnap úgyis megy a szerelőhöz olajcserére, majd megnézetem.
Azonnal computerre dugni, az majd megmondja! Nekem akkor gyulladt ki, mikor a termosztát meg a lambdaszonda beszart. Félreálltam, kicsit vártam, majd mentem tovább...persze a kocsi nem javult meg, de alámpa elaludt!!! Üzemanyag ellátó rendszer kontrollámpája /is/ amúgy emlékeim szerint, de majd megnézem holnap!
Ja meg amikor a felsőholtpont jeladó beszart akkor is égett. Szal nem konkrét hibára utal.
navazzzzzzze!!! az nem gyenge... én reseteltem egyet és ma visszaállt a normál állapotába, ma az autópályán 6.3-at kajált 140-nél. kissé megnyugodtam. de csak egy darabig! kigyulladt egy lámpa amitől frászt kaptam: az olasz füzetben AVARIA SISTEMA CONTROLLO MOTORE felirattal és a motorblokkot ábrázolja. valamennyit lefordítottam belőle és valami márciusi beállítással kapcsolatos történetről szól. szerintem mikor kivettem az aksit és visszatettem, valami elállítódott. ez mi lehet? nem találok sehol egy magyar nyelvre lefordított kézikönyvet!
egyenletesen jár a motor, azzal nincs gond. az előző tulajjal sem. nála 6-ot írt mikor megvettem. az tényleg lehet, hogy miután kivettem az akksit majd visszatettem, rögtön a nagy hidegben, indítás utáni állapotban még az adagoló kicsit többet nyomat és azt rögzítette. ráadásul csak lakott településen mentem vele utána. na holnap megyek pestre autópályán, kíváncsi leszek változik-e a helyzet.
Ja!!!Próbáltad már RESET-elni kijelzőt?Most ugrik be,hogy nekem is 7 fölött volt az elején.Úgy tudom átlagot mér(átlagsebesség,-fogyasztás,megtett km és az aktuális átlagsebesség tartásával a megtehető út óránként),mert bizonyos időközönként újra számitja az értékeket,folyamatosan frissit.A sorrend nem biztos!Lehet,hogy az előző tulaj talpa kicsit nehezebb volt,mint a tiéd és az ő átlaga is benne van.
Tényleg, az akksi méretével nekem is volt gondom, asszem a rögzítést kellett átbuherálni, mert nagy volt!
Enyhe csikorgást én is hallottam néha, szíjakat leellenőriztettem, ok volt úgyhogy nem foglalkoztam tovább az üggyel. Meg is szűnt a hang, mikor látta a gép, hogy nem tud felidegesíteni! :-))))
Bizony az aksival én is eltrükközgettem,mire nagynehezen visszavéstem a helyére!Ki van találva rendesen.Az üzemanyagfolyáshoz nem tudok hozzászólni,annyira még nem ismerem a gépet.Viszont az első szélvédő bal felső sarkában valahogy beszivárgott a viz,úgyhogy az előbb leműtöttem az oszlop burkolatát és jó betömtem szilikonnnal.Remélem meggondolja magát,mert kiugrok az ablakon.
Még egy dolog zavar: hideg inditáskor alapjáraton valamelyik szij feszitő vagy vezető görgője hangos csikorgással jelzi,hogy ő is ott van ám!Aztán ahogy melegszik a motor,lassan abbahagyja.Aztán már csak alig hallhatóan szól.A szijakat lecseréltem,meg a körülötte levő sok vicik-vacakból is azokat,amelyek gyanusak voltak(mondjuk a vizpumpát nem,remélem nem az izgult be).
kösz a segítséget, szerencsére az előző tulajjal sikerült beszélnem és megtaláltam az indítókódokat is, úgyhogy csak az "IC(S?) kódot kérte, azután minden működött tovább. van még az immobilisernek meg a navinak is külön kártyája, azokat nem kérte. viszont az akksival szívtam. a fene se gondolta, hogy ebbe csak ún. szabvány illetve kisebb méretű fér bele! ki akartam cserélni és az új nem fért bele!!! 3 cm-rel hosszabb volt... a kivétel maga sem egyszerű mutatvány! előtte a kappámmal semmi ilyen gondom nem volt. ráadásul most meg valahol szivárog az üzemanyag, a váltó alatt pici foltokban látszik, a garázsban is "szag" van, a fűtésnél az utastérben is erősen lehet érezni. mindegy, csütörtökön olajcsere, majd megnézetem. ja, a fogyasztás is kicsit megugrott, az se nagyon tetszik, 7,8-at mutat a folyamatos fogyasztás, a műszerfalon található visszajelző szerint a tank fél és egész között van, viszont a még megtehető útra csak 400 km-t ír. eddig 1000-et simán mentem vele, most már csak 700-at? nem értem... üdv
Én is vettem már ki az akksit,ugyanúgy kérte a kódot(mondjuk a visszaszámlálást nem is figyeltem).Ez valami inditókód, 4 jegyű.Szerencsémre megkaptam a kocsihoz az eredeti kódokat is,igy nem volt gond.Szerintem nézz utána,nincs-e hozzá kódkártya.Ha nincs,akkor esetleg próbáld meg számitogépes diagnosztikával kikódoltatni.
sziasztok! segítene valaki? kivettem az akkumlátort a verdából (1.9 jtd kombi), majd miután visszatettem, valami kódot kért a computer. mi ez? kösz előre is!