Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ottar Creative Commons License 2008.08.12 0 0 6033

Sokat nyomott a latban autóválasztáskor, hogy volt nálam jó darabig a céges OI 1.8T ...

Mondjuk nekem az Octavia vezetőülése és kezelőszervei nagyon kézreállnak.. beültem és egy perc alatt otthon érezem magam...

 

Előzmény: pacs_425 (6030)
ottar Creative Commons License 2008.08.12 0 0 6032
Asszem inkábbmegnézem a kézikönyvben... :-)
Előzmény: TUZI (6028)
Koli Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6031

Sziasztok,

 

a kocsiban, a vezető előtti szőnyegem nyúlott, ráncos, már-már balesetveszélyes, mert belakad a lábam, ha a pedálokra taposnék.

Nem arról nyitnék polémiát, hogy egy szép gyári, Octávia hímzett feliratos szőnyeg miért ilyen vérgagyi, hanem azt kérdezném, hol lehet beszerezni ilyesmit normális minőségben és áron.

pacs_425 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6030
"Látom, még mindig lelkesedsz az automata 1.8t-ért. Valahogy meg tudlak érteni:-)))"

Ami jó, az jó :)
Szvsz az 1.8T a legjobb motor amit O1-be építettek.
Amikor én vettem az enyémt, akkor csak 1.6 volt a placcon automatában.
Se egy 1.8, 2.0, de még 1.9 tádé sem.

Sajnálom hogy valami komolyabb motor (szívó benzines, ccm>2000) nem került ebbe az autóba, mint pl. a testvér Golf4-be.
Pedig most milyen jó vételek lennének ezek :)


--
pacs_425
Előzmény: Bálint1 (6015)
TUZI Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6029
Ja, alényeg azthiszem azon van, hogy előbb gyújtás és csak utána gomb nyomás. Ha előbb a nullázó gombot nyomod és közben gyújtásra teszed akkor le nullázza a szervízt és vissza áll fix 15 ezresre.:-((((
Előzmény: TUZI (6028)
TUZI Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6028
Hy.

Bééé ülsz. Ajtó becsuk, őv bekapcs.:-))) Gyújtás, majd a nullázó gomb nyomil sokáig. Először lenulláz, majd visszaugrik a napi számláló és átvált szerviz kijelzésre.



Azthiszem.:-)))) Így felelőséget nem válalok a tanácsért.:-))))


A kezelési könyvben biztos hogy benne van.
Előzmény: ottar (6025)
sampler74 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6027
Szia!

Nem mindegy hogy a motorháztetőn hol helyezkedik el a sérülés. Ha valahol a szélénél, akkor nagy rá az esély hogy nem kell telibe fújni az elemet. Ha a lakkrétegen már átment a karc, akkor már nem polírozható.

Árpi
Előzmény: borsosmarton (6026)
borsosmarton Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6026

sziasztok!

 

ma egy "kedves" ember megkarcolta valószínüleg kulccsal a motorháztetőmet egy kb 30 cm-es csíkon. elég mély, a festékréteg aljáig ér. szerintetek csak az egész motorháztető újrafényezésével orvosolható ez a probléma, vagy valahogy helyileg ecsettel és polírral megoldhtaó. (persze szakember által, csak ugye időben nem ugyan az,míg a festés lakkozás és szárítás 3 nap a másik 2 óra)

köszi

M

ottar Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6025

Kérdés!

HOyg lehet előcsalogatni a Maxi-Dotból, hogy mennyi km van hátra a szervízig? Rugalmas intervallumú a jószág, csak kíváncsi vagyok mire értékeli a használati módot.

 

ottar Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6024

Előfordul. Szerencsére vannak négysávos szakaszok, ahol meg lehet őket előzni. De jókat szoktam mosolyogni a kistigriseken, akik életveszélyesen előzgetve küzdik magukat, majd az első közlekedési lámpánál beállok melléjük...

:-)

 

Előzmény: Bálint1 (6023)
Bálint1 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6023
És ez a sor, 60-70-nel gurul a 2/A-n?

Tényleg nem tudom, mert nem járok arra. De ha tényleg ilyen cammogás van minden reggel, nem is járnék:-))

A lényeg az, hogy szerintem egy autós életét nem ez a jelenség tölti ki. Nyilván akadnak ilyen közlekedési szituk is. Ilyenkor elkél a türelem.
Előzmény: ottar (6021)
Bálint1 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6022
Én ezért nem sajnálom a pénzt a matricára:-)

Nem is emléxem, mikor mentem utoljára a 7-esen.
Előzmény: ZOMANO (6020)
ottar Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6021

Vagy gyere Pestre a 2/A-n reggelenként.. :-)

(tipikus kép, a Shell kút utáni lejtőn végiglátsz és folyamatos sor van... Na akkor én beállok a végére, és a következő négysávos részig türelmesen gurulok...)

 

Előzmény: ZOMANO (6020)
ZOMANO Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6020

mondjuk nem számolok 50-60-ig, de ha kinézek és nem látom a sor elejét, akár 20-30 autót sem fogok egyenként előzgetni. 2-3 autó mögött én sem cammogok ha elöttük tiszta a pálya... Amugy nyáron a 7-esen vasárnap du pest felé nemigen tudsz száguldozni 90-100-al...

< de ez minf off  nem Octavia téma...  >

Előzmény: BX_thomas (6018)
Bálint1 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6019
Én is már jártam erre-arra, de ennyien még soha nem mentek előttem:-))

Ha 4-5-6 autó cammog előttem ennyivel, én bizony letudom őket. Nem mindig biztonságosabb ám egy ilyen araszoló konvojban közlekedni. Idővel úgy is jön egy türelmetlen barom, és tuti engem fog kilökni a sorból, amikor nem fér be.

Ha a konvoj szépen halad 90-110 -es tempóban, én sem állok neki előzgetni, hiszen egyedül sem mennék gyorsabban.
Előzmény: ZOMANO (6016)
BX_thomas Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6018
hol halad 50-60 autó előtted 60-70el?
Merre lax? :O
Előzmény: ZOMANO (6016)
ckerti Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6017

Ezzel egyetértek.

Persze ha nem ennyi, csak 2-3 kocsi megy előttem 60-70-el, akkor felzárkózom a következő csoporthoz.

 

Nem bírom azokat, akik még a lassú konvojt is széthúzzák...

Előzmény: ZOMANO (6016)
ZOMANO Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6016

Én képes vagyok ha nem látom értelmét az előzésnek... pl 50-60 autó halad elöttem azonos tempoban. Ekkor nem állok neki egyenként előzgetni főleg ha szemben is nagy a forgalom... Nem nyernék vele annyit, amennyit esetleg veszthetek....

 

Előzmény: Bálint1 (6015)
Bálint1 Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6015
Ti képesek vagytok 60-70 -nel araszolni országúton, mert a "konvoj" annyival megy?

Én sem vagyok egy nagy racing párti (bár az 1.8T néha elcsábít), de hogy hosszú távon nem bírnám ki 60-nal országúton, az tuti.

Ui: A fogyasztási adatokban nekem még mindig vannak érdekes értékek, de a legtöbbje már reálisnak tűnik.
Úgy látszik, fejlődés mutatkozik, mert múltkor valakinél az 1.4-es octavia már 5L alatt fogyasztott városban:-)

Pacs!

Látom, még mindig lelkesedsz az automata 1.8t-ért. Valahogy meg tudlak érteni:-)))
Nekem már mutatott 52L-t is azon a bizonyos képen:-D
Előzmény: ZOMANO (6012)
ottar Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6014

Akkor fogyasztás:

1.9 TDI 4x4

autópálya és közút vegyest (245 km-ből kb. 50 a közút), az autó szerint 102 km/h-s átlagsebesség (Autópályán beállok 120-130 közé, közúton 90 körül próbálom tartani (dombos, kanyargós út). Óra szerinti fogyasztás 6,3 l/100 km.

 

ZOMANO Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6013

Kérdés:

A fél éve 25e Km-el vett Octaviám közeledik a 30e-es szervízhez. Hova érdemes vinnem pesten? Bárhová ahol Skoda embléma van? (Garancia miatt) Mennyivel elötte kell bejelentkezni? (gondolom 1 napra ott kell hagyni)

Mit cserélnek/néznek ilyenkor, és kb mennyivel számoljak?

Ha esetleg késöbb viszem pl (32e) engedi-e vagy letilt?

ZOMANO Creative Commons License 2008.08.11 0 0 6012

ha a konvoj 60-70-el megy kétlem hogy eléred a 130-at, mégha bátran előzgetsz is  :-)

Szóval egyetértve Zotyik-kal O2 1,6 is hasonlóan fogyaszt...

 

Persze én sem szivessen cammogok 60-70-el csak a fogyasztás miatt...

Előzmény: BX_thomas (6007)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.10 0 0 6011
Sziasztok!

Ez engem is érdekelne:

"Sziasztok!
Láttam ma egy Octávia II. aminek úgy volt megcsinálva az ablakkerete mint a Passatnak, tet aehát króm kerete volt.Hogy lehzt megcsinálni, valakinek tapasztalata? Hol lehet hozzá passzoló krómcsíkot venni!Nagyon szép volt, jól állt neki.Köszi"
Előzmény: borsosmarton (5997)
jeti72 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 6010

Hali!

 

E85-el valami tapasztalat 1.4-es octavia II-vel?

vagy inkabb TDI?

 

Auto vasarlas elott allok ... mire figyeljek 45-65000m-t futott kocsiknal?

Mikor van szerviz, kb mennyit kostal, miket cserelnek?

 

köszi a segitseget :)

BX_thomas Creative Commons License 2008.08.10 0 0 6009
az bizony drága, nem égő, ha megfogank
Előzmény: fepeti001 (6008)
fepeti001 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 6008
110-130? Az bizony égő.
Előzmény: BX_thomas (6007)
BX_thomas Creative Commons License 2008.08.09 0 0 6007
60-70es tempó országúton számomra hihetetlen.
én 110-130at megyek 1-2 számjegyű utakon :S
Előzmény: ZOMANO (6001)
Zotyik Creative Commons License 2008.08.08 0 0 6006
:-)

Na ez a kemény, nem a vídia!

Jóó néha nekem is becsúsznak hasonló extrém esetek. Mondjuk ezek azok a szituk amikor aztán pont mindegy hogy 1,4-es vagy 1,6-os, verdában ülsz-e. :-)
Előzmény: pacs_425 (6005)
pacs_425 Creative Commons License 2008.08.08 0 0 6005

"városban nagy dugóban be tud szippantani 9-9,5 litert is. Mondjuk melyik autó nem?..."

 

Sőt még többet is :)))

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Zotyik (6004)
Zotyik Creative Commons License 2008.08.08 0 0 6004
Szia!

Nekem O1-em van 1.6-os, most 2 éves. Előtte 1,4-esem volt 3-om évig.
Az 1,6-os olyan 5,5 litertől fogyaszt kb 10 literig mindenfélét, attól függően hol használod. Nekem is volt már országúton 5,4 is (bármilyen hihetetlen), de városban nagy dugóban be tud szippantani 9-9,5 litert is. Mondjuk melyik autó nem?...
Pl legutóbb Balatonrendesről jöttünk haza és amíg az autópályáig elértünk 5,7 litert volt az átlagfogyasztása. Ez kb. 70kilométer főút. Utána az autópályán Pestig a házig ez az érték felment 7,2-re de ott már 140-150-el mentem + át kellett mennem az egész városon.
Szóval átlagban országúton 5,5-től 7 literig eszik, autópályán úgy sacperkb 6,8-tól 9 l
attól függően mennyire hajtod, város meg dugófüggő. De nekem még városban sem volt soha 10 liter az átlag. Mindig az alatt volt.
Tankolástól tankolásig általában 7-valamennyi szokott lenni a fogyasztása az 1,6-osnak, vegyes használtban.
A klíma úgy kb fél-1 litert tesz hozzá a fogyasztáshoz.
A régi 1,4-esem nagyjából 1 literrel többet evett mint az 1,6-os! Azonkívül jobban szenvedett a klímával, és ette az olajat is. Bár tudom ez évjáratfüggő. Persze ezzel is el lehet menni bárhová, de én mindenképp az 1,6-ost javasolnám, sokkal jobban illik ehhez a kasztnihoz. Az egyetlen hátárnya a biztosításnál van, de az is minimális.
Ja és a mostani 1,6-osnál az olajfogyasztás egyenlő a 0-ával! Az első szervíz 30.000 km-ernél jött el, és mindössze fél liter olajat kellett utánatöltenem! De ha nem zavart volna, hogy közel van a minimumhoz akkor még azt sem kellett volna! Nekem már ez is kész boldogság volt az 1,4-eshez képest, mert az képes volt 1500-2000 km-er alatt benyakalni 1 liter olajat!
Előzmény: bandi1.3 (5987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!