Nekem 3 éve az M3 egyik vadátjárójáról dobta be két hülyegyerek az Alteámat. Az volt a szerencséjük, hogy ott nem lehetett lehajtani a pályáról, gyalogolni meg nem akartam:)
Én is gumira tippelnék. Az enyémen a Stevie által is említett GY Hydragrip van, hátul már zajos :( Jövőre már másik nyári papucsot tervezek (ha még meglesz az autó).
Dobd fel egy próba erejéig a téliket, és egyből kiderül hogy gumi vagy csapágy.
Mikor hívtál? Itt a telefon mellettem, de nem láttam nem fogadott hívást sem Tőled, sem mástól.
Milyen gumi? A gyári Continental EcoContact 3. Szerintem nincs még bennük 30e km, amikor tavasszal visszarakattam őket, 26e volt bennük, azóta max. 4000 km-t mentem.
Állandóan cserélve vannak az elsők a hátsókkal mert az elsőket kicsit "nyalja", pedig volt már futómű állítás. A téli Kleber gumikat asszem nem bántja.
Most az elsők 2,3-ra, a hátsók 2,5-re vannak fújva a nagyobb terhelés miatt, egyébként mindig a gyári 2,1-el járok (elöl-hátul).
Hivtalak telefonon az sms-ed miatt, es telefonban is azt mondtam volna, hogy a zaj, amit hallasz, az szinte biztosan gumi eredetu :-(
Milyen gumi van az auton?
Az altalaban alacsony terhelessel hasznalt, de nagy suly cipelesere tervezett (kemeny csillapitasu) autoknal bizonyos gumimintazatok hajlamosak fureszfogasan kopni. Tipikusan azok a szimmetrikus mintazatu gumik, amelyeknel a mintazat szelen nagy, egybefuggo blokkok vannak. Tipikus pelda a Good Year Hydragrip.
Ezt igy magyarazta el Pasztoy Tamas ("Pirelli Pasztoy," a forumon Diablo Corsa), kis hazank egyik legnagyobb gumiprofesszora:
********
Ha jó a gátló csillapítása, a karosszéria és hátsó tengely távolság változása követi az úttest szintkülönbség változását, a "hupli" nagyságát és hosszát, tehát a"hupli" végén megszünik a távolság változása, az autó simán gördül tovább. Ha gyenge a csillapítás a távolság változás (ki és berugózás) több lesz mint a "hupli" magassága" ezáltal a karosszéria magasabbra lendülhet mint a"hupli" magasság" és szinte felemeli a (jelentősen csökkenti a rá jutó súlyt) hátsó tengelyt, a kereket a talajról.
Ettől kophat hullámosan a gumi, különösen a széle, mert amikor lefelé "jön" a karosszéria, jelntősen nő a kerékre jutó terhelés, tehát a gumi széle jobban a talajra "szorul" mint az abban lévő guminyomás azt elviselni, tehát a gumi széle ilyenkor jobban kopik.
Bizonyos minták melyek külső szélén széles "vágások" vannak érzékernyebbek az ilyen terhelés változásra, hiszen a futófelület széle nem folyamatos, szinte külön álló "blokkokból" áll melyek az ilyen terhelés változástól egyentlenül, "fürészfogasra" kopnak, melynek ettől utána búgó, morgó hanja van. Plusz "eszi" a gátlót sima úton is!
************
Ha az autodon Dunlop SP Sport 2000 (vagy 2020) gumi van, azok sajnos ismertek arrol, hogy fureszfogas kopas nelkul is gyorsan bezajosodnak. Ilyen gumival sok Skodat szereltek. (Reges-regen kifutott tipus egyebkent, abbol lett az SP3000, aztan az SP01, ami mar szinten kifuto. Most SP Fast Response a kurrens mintazat neve.)
Tudtok abban segíteni, hogy az OII-ben Stream fej mellett ha gyárilag csak az első ajtókban van hangszóró, akkor a hátsóajtók még be vannak kábelezve? Ugyanis annak idején figyelmetlen voltam és csak első hangszórókkal rendeltem meg és most szeretném pótolni a hiányosságomat. Csak azért kéne az infó hogy mire készüljek: csak hangfal beépítés vagy behuzalozás is. Ja és tudjátok hogy milyen méretű hanszóró és magas sugárzó jár a hátsó ajtóba?
Volt már valakinek OII-n kerékcsapágy csere? Milyen hangja van csere előtt?
Most voltam egy hosszabb úton nagyobb terheléssel (3 felnőtt és csomagok) és kb. 100 km után felfigyeltem egy érdekes hangra. Dübörgésszerű hang, amit produkál az autó kinyomott kuplunggal is, csak a sebesség függvényében változik.
80-100 km/h körül olyan hangja van, mint amikor a távolban egy dízel mozdony megy és visszhangozva hallatszik a hangja a messzeségből.
Korábban is hallottam már olyan érdekes fémes súrlódó hangot olyan 60 körül, azt hittem, a váltónak vagy a guminak van ilyen hangja, de most, hogy nagyobb sebességnél sem nyomja már el a motorzaj, sőt, igen zavaróan hangos lett, arra gondolok, lehet, hogy a híresen nem túl tartós kerékcsapágyak purcantak meg.
Mennyibe kerülnek ezek (lehetőleg a gyáritól jobb minőségűek, mert 38.000 km édeskevés) és hol lehet ezeket a gyárinál jobbakat kapni?
Sziasztok, régen jártam erre, de történt valami, amit szeretnék megosztani veletek, hgoy legalább Ti tudjatok figyelni, bár nem igazán tudom, hogy mit tehettem volna. (Jöhetnek a tanácsok is:-) )
Szóval, csütörtökön jövök az M5 felől a nulláson a belső sávban az 5. sz. főút felé, amikor egy nagyobb méretű azonosítatlan repülő tárgyat kaptam a szélvédőmbe. A szembejövő forgalom állt hosszú tömött sorokban, tehát onnan nem, főként hogy srégen jobbról érkezett. Körülöttem nagyon gyér forgalom, nem láttam olyan autót/tgk-t, amiről ez a valami lerepülhetett. A felüljárón volt néhány alak - természetesen sem most, sem később nem tudnám őket azonosítani, hiszen nem őket, hanem a forgalmat figyeltem. De csak arra tudok következtetni, hogy a felüljáróról repült le az a valami. Férfiökölnyi bemélyedés, szilánktenger (a biztonsági üvegből!). Szerencsére akkor nem pánikoltam be, tartottam az egyenes irányt, kijöttem a céghez az Ócsaira, beálltam a parkolóba. (A többit nem mesélem, elég sokat kellett várnom, mire kiállt a remegés a lábamból.) A kép csal, kisebbnek mutatja a mélyedést, mint amilyen valójában.
Szóval, ha arra jártok, figyeljetek, lehet, hogy vannak még oly agyatlanok, akik ilyennel szórakoznak...
1. 6000 km van a kocsiban (Octavia II 1.4), és egyszer már elkezdett csörömpölni a hűtővíz kijelző. Nagy ijedség után kiderült, hogy kb. 1,5 deci hiányzott a hűtővízből. Utánatöltöttem, azóta ok. Ez így normális? Vagy vigyem el megnézetni hogyan fogyhatott el ennyi belőle?
2. 650 km-es út (végig országút) kétszer is úgy csinált a motor, mintha egyetlen pillanatra leállna. Nyomtam, a gázt (asszem gyorsulás közben), minden normális, majd hirtelen rántás, utána megint minden ok. Se előtte se azóta nem csinált ilyet.
Miért nem veszel inkább bontóban megfelelő színű kárpitot? Vagy ha gyáriban nincs olyan szín ami tetszik, akkor én szintén bontóban vennék valami koszlott rossz állapotút, és azzal kísérleteznék. Szabásmintának az is jó, és ha esetleg nem sikerül a műtét, nem az eredetit qrja el az ember ;)
Tervbe vettük haverommal,hogy az octáviámon (II) az ajtó kárpítokat kicseréljük számomra megfelelő krém színűre.
Meg is vettem az anyagot,de lenne egy problémám.
Ha szétszedem az ajtót,akkor le kell szednem az eredeti kárpitot ahhoz,hogy megfelelően ki tudjam szabni a megvett anyagból, utána kellene feltenni.
Ennek elkerülése érdekében szeretném, ha segítenétek abban, hogy valaki adna egy eredeti "szabásmintát", ami alapján ki tudnám szabni és ha szétszedem, akkor már nem kellene foglalkozni vele.
Ugyan ez lenne a kérésem a egy Romster esetében is
Köszönöm, bár örültem volna ha már van valakinek .Kíváncsi lennék mi a véleménye, mert sajnos mikor megrendeltük nem tudtak ilyen motoros autót felhajtani próbaútra, de ahogy érdeklődtem külföldön nem fogom megbánni.