Köszönöm a segítséget. Véleményed tükrében lehet,hogy maradok a jelenlegi Contiknál. "Hacsak" nincs valami jobb ötlet. Bár én elégedett vagyok a Contival.
az SP01 nagyon jo gumi, az elozo automon nekem is az volt (a mostanin a nagyetsoja van, SP Sport MAXX).
Az a baj vele, hogy lassan kifuto szeria, igy megvasarlasat nem feltetlenul javaslom. Ha osszeszedsz egy szalszakadast jovo ilyenkor, nem lesz mar ilyen mintazat sehol.
Egyebkent vizen tenyleg jo, es uj koraban csendes is, de mint minden jol tapado nyarigumi, ez is hajlamos bezajosodni az elso 30-40e km utan.
Milyen meretet keresel? Hatha tudunk valami okossagot :-)
Pici tanácsra lenne szükségem. Az Octin lévő gumik megérettek a cserére. Jelenleg Conti Premium Contact2 van rajta.Érdemes -e Dunlop Sport Sp01- re cserélni? (A gumis ódákat zengett róla,hogy csendesebb mint a Conti és jobb vízes úton is). Vélemény???? Köszi a segítséget
Közben tájékozódtam, állítólag van olyan márkaszerviz, ahol nem szeretik sapkán keresztül nézegetni a guminyomást. Az a veszélye ennek a szelepsapkás trükknek, hogy kosz kerülhet a szelepsapka rugós pöckéhez, esetleg beragadhat és akkor szépen leereszt a kerék.
Fene tudja, én lehet, hogy maradok a tekergetésnél, még akkor is, ha néha elgurul a sapka és szinte mindig összekenem a kezem...
Ja, a benzinkutas srác olyat mondott, amit alig hittem el:
A gyári szelepsapkát nem kell levenni a guminyomás beállításához, mert van benne egy kis pöcök, ami nyomkodja a szelepet. Elegendő csak a szelepsapkára rányomni a cső végén lévő csatlakozót! (OII)
Tényleg!
Mondta, hogy mikortól (kb. 2003?) van ilyen szelepsapka a VW konszern autóin. Kézikönyvben semmi ilyesmiről nem olvastam.
Csak én vagyok ennyire tudatlan, vagy más sem tudta???
Ma elhatároztam, hogy visszaállítom a guminyomást a gyári, kis terheléshez való 2,1-re, mivel a nyaraláshoz beállítottam az elsőket 2,3-ra, a hátsókat meg 2,5-re.
Ugyan ahhoz a benzinkúthoz mentem, ugyan azt a (szinte új) műszert használtam és kiderült, hogy az 1 hete elvileg 2,5-re fújt hátsókban 2,25 van, az elvileg 2,3-ra fújt elsőkben meg 2,2. Ma 23 fok volt, 3,5 km-t mentem hideg autóval a kútig.
Amikor felfújtam a magasabb értékekre 1 héttel korábban, árnyékban állt az autó, de vasárnap délben kb. 26-29 fok lehetett és 2,5 km-t mentem a kútig hideg autóval.
Nem értem... Ennyit számít az a pár fok különbség? Kizárt, hogy minden gumi pont ugyan annyit eresszen.
Ráadásul amikor 1 napja nézegettem a fűrészfogas kopás miatt, megmértem egy kis kézi műszerrel a hátsót, 2,5-öt mutatott, (ezek szerint az másképp mér) így tényleg nagy meglepi volt az eltérés.
Na most igen figyelmesen elolvastam ezt a hsz.-t is. Nekem ebből is az jött le hogy fürészfogasan is csak akkor kopik ha nem megfelelő a lengéscsillapitás.
eddig TXT Softec 5W-40 volt benne (szerviz szerint), ma elmentem olajért a boltba és TXT helyett Castrol Magnatec 5W-40C3 –at akartak adni szerintetek ez jó lesz bele?
Tokeletes. A Magnatec C3 a TXT Softec utoda.
chiptuningal kapcsolatba van e valakinek valamilyen tapasztalata