Allsound , solton , dynacord egy alomból való / Ancona/ Ezek a szerszámok a nagy megfelelés jegyében fogantak, vagyis hogy a Hans tudjon rádugni harmonikát tranzisztoros orgonát, és még a franc tudja miféle hangszereket. Nem autentikus csöves megszölaltatásra készültek , igy pl az alsó /2kép/ tiszta csatorna
megszólaltat egy 40cm-es mélyet+ drájvert , a forgó dob alatt meg egy 30cmes +drájver lakóközösségben élnek
és ezeknek hangját forgatja meg . Nagyon tisztességes korrekt szerszámok szerintem
Készítek egy fotót és felteszem, addig is. Kb 50x70x60 as kocka, alján négy kerék. a 2 csatornás erősítő + reverb.felfelé néz, tehát nem valószínű hogy van hozzá egy külön hornos doboz. Teljes méretű dobrotor, szinte uralja a dobozt, valahol lesz egy hangszóró, hornnak nyoma sincs. Súlya?? 30 kg.
Igen, korábban Náitszirk néven voltam de sajnos eltűnt a régi jelszavam és a legkönnyebb dolog a "megújulásom" volt. Ilyen Korgon még nem játszottam, de kíváncsian kipróbálnám. Ami előny a Vermonahoz képest mindenképp, hogy 2x5 oktáv van. Az M102-esem 2x3.5 oktávja jazzhez nekem mindenképp kevés volt. A Vermona a 2x4 oktáv elcsúsztatott billentyűzettel már határeset. Videót még nem csináltunk, saját hangszert/zenét dícsérni saját tollból nekem rendkívül szerencsétlen... Dudar Viktor (Laurens Hammond) barátom eljött a mostani bulira, kérdezzétek őt, hogy kintről milyennek találta a Vermona (meg a banda) hangját. Ha lesz értékelhető video vagy hang, felteszem. Ha esetleg Budapesten lenne olyan hely (nem vagyok nagy szervező ember), ahol kellene egy orgonás jazz-funk-blues vonalat játszó zenekar, szívesen elmennénk muzsikálni és ott is élőben hallhatóak lennénk.
A régi Korg BX3-CX3 az Elkámmal egyidőben jött ki kb. (kb. 1979-1982) Sok tekintetben megegyezik a felépítésük, ugyanazon IC-k, hasonló hangkeltés, stb. Pár weboldalon össze is hasonlították a kettőt, annyit vettem ki belőle, hogy az Elka "melegebben, koszosabban" szól. Nyilván stílusfüggő, hogy mit keresel a hangjában. Amit tudok mondani, hogy az Elkám hangja egy Elkatone leslievel megkeverve árához képest szerintem nagyon kellemes, egészen Hammond karakterű. Véleményem szerint ezért az árért megéri elmenni érte. Néha látok felbukkanni itthon is régi Korg CX3-at, ennél jóval drágábban (pedig az "csak" egy manuálos). Ezeknek a gyengéje talán a beépített leslie szimuláció, és a felső, magasabb regiszterek. Ha szerzel egy olcsóbb tranyós leslie-t, nem kell használnod a saját szimulációt, így a felsőbb regiszterek sem lesznek annyira műanyagok, mint a szimulációval.
Bár biztos utána néztél, én ezt a videót találtam. A torzítója nagyon tetszik :)
Ha csak egy trafó van beépítve, akkor az M3 egy terccel mélyebben szól :-) Frekiváltóval mi a helyzet?
Az 1'-as regisztert nagyon egyszerű foldbackelni. 18 vezeték van egy test forrfülre forrasztva. Azt kell onnan leforrasztani, szétfésülni és hallás után megkeresni hogy az azt megelőző üres forrfülekre melyik vezeték passzol?
Meghiszem hogy megfogott. Ennyire tökéletes Child In Time orgonajátékot magától Jon Lordtól sem hallottam a nagylemez után mint amit itt lenyomtál. Ráadásul az orgona annyira pontosan ugyanúgy szólt mint a lemezen hogy már-már playback érzésem volt. Ezt nem gondoltam volna. Abszolút hibátlan volt a részedről, nagyon gratulálok!
Nagyon rég nem jelentkeztem itt a fórumon de ettől eltekintve mindig figyelmesen kísérem a történéseket . A tavasszal sikerült egy P100 magamévá tudnom de az egyik helybéli barátom szinten fertozott,végul nálla landolt .Nem voltam azóta se nyugodt............... Most lettem gazdája egy 1958 -as M3 Hammond orgonának . Annyit kell tudni róla hogy nincs benne hangszoro ,viszont be van epitve egy transzformátor (220-117)es ki van hozva egy 1/4 jack. Itt egy kép a kicsiről. Szakmai kérdéseket várok elenorzés képpen csak hogy bizonyosodjak meg hogy minden rendben van az M 3 -mal
Egy emléket szeretnék veletek megosztani az idei Villányi Borfesztiválról. Az Artonssal második alkalommal volt szerencsénk fellépni Gere Attila színpadán, ahol legnagyobb örömünkre a három órás koncertből több mint egy órát Rudán Joe-val játszhattunk. Joe a kedvünkért még ELP és Procol Harum nótákat is megtanult. A 11 együtt előadott klasszikus rock darab közül a legjobban ez a gyönyörű Deep Purple szám fogott meg bennünket:
A Hammond orgona szimuláció a Cubase 6-ba ágyazott VB3 1.4 orgonamodulból, annak új, 147-es lezli szimulációjával szólt a Hamichord vezérlésével minden külső effekt nélkül.
Természetesen nem azért dobtam fel a témát, hogy az "úgy néz ki de mégsem az" legyen a középpontban, ebben igazatok van. Minden dolog az AMI. Inkább az vezérelt ha már van egy üres fa "hangfal", vajon mi fog történni, ha idegen belsőségek pörögnek benne. Az jobban érdkelt volna, hogy mechanikailag megoldható e-egy ilyen " csere". A hangzás meg, ötven év zenész tapasztalat szól most, mindenkinek megvan a saját " belső akkuja" ami rögzített valamit ami nagyon , mondjuk, tetszett valami miatt. Nos azt gondolom ezt mindannyian keresgéljük, akár billentyűk akár húrok között matatunk. És én is azt gondolom az nem baj ha új hangzások jönnek elő. A kísérletek vitték előre a dolgokat. Aztán hogy melyik maradt fenn a rostán?
Azért, ha valakit érdekel a mai napom termése, legyen az is itt:-)
Ma a meglévő futóművet alakítottam át, és egy tartó lapot készítettem a dobhoz, és az illesztéket a tengelyhez. Végül is elégedett vagyok az eredménnyel egyelőre, mert még nem tudom, hogy mennyire lett koncentrikusan felragasztva a dob a tartóelemekhez:-) Igyekeztem pntosan illeszteni az alkatrészeket lehetőleg század mm pontosan. Sajnos a faipari részénél meg kellett alkudni egy jóval pontatlanabb kivitellel, de annyira nem lett gáz a munka. A tartólap felragasztása is csak illuzórikusan lett pont tengelyben, de igyekeztem, hogy a dob pereme, és a lemez széle egyenletesen legyen elosztva. Még szerencse, hogy nem lesz nagy fordulatnak kitéve a dob, bár a 16-os rozsdamentes acél tengelyt, két helyen felcsapágyazva nem hiszem, hogy elgörbítené ez a dob:-) Az izgamas rész majd akkor jön, amikor a dob közepét a csipogóhoz kell igazítani. Erre már felkészültem lelkileg, ha nem lesz szerencsém. Azért nem riasztanék el senkit a projekt megvalósításástól, mert gondolom, hogy a Hammond mellett szokott szólni más is koncerteken. Szóval, sok szerencsét nekem is!:-) Szilikon gumival ragasztottam fel a falapot a dobhoz, ha mégis nagy gáz lenne, akkor könnyen le lehessen vágni a dobot.
Egyet értek tehtube Zsolttal! Mindent a helyén kell kezelni! Persze lehet szemfényveszteni, meg "nézd milyen jól szól, azt mégsem az van benne" , de ebben a fórumban remélem nem ez a tendencia, hogy meghamisítsuk az eredeti hangzást. A Dynacord szóljon úgy, a lezli meg ahogy kell!:-)
Ez így igaz! Ha Hammondhoz lenne, így meg sem csinálnám magunknak. Mint említettem inkább flanger effekt lesz belőle, és ezzela megoldással nagyon jól fog szólni (remélem:-)
Azzal egy kicsit vitatkoznék, hogy az egy utas rendszerek nem szólnak jobban. Én azt gondolom, hogy minden megszokás kérdése. Ezért alakult ki a "vintage" hangzás. Néha azért ragaszkodtok egy korabeli hangzáshoz, hogy hitelesen adjátok elő a kedvencetek számát. Szóval nem gondolom, hogy nem lenne érdemes egy "új" korszakot alkotni:-) Másrészt meg hallottam egyrotoros lezlit, -amit a mai napig is bánok, hogy nem vettem meg- nekem egy kicsit döglött volt a hangja, viszont a mélyei jók voltak, és csöves végfok volt benne 200euróért!...........
Azért a vége úgyis az lesz, hogy a magasnak és mélynek nem szabad fázisban rögzítve lennie egymáshoz, hanem szabadon kellene csúszniuk egymás mellett, hogy hosszabb időtávon is fennmaradjon a mozgás élménye, ne ismétlődjön fordulatonként ugyanúgy. Az a 180 fokos konstans eltérés nem hiszem, hogy olyan sokat tenne hozzá a sima, egy hangszórós, egy utas rendszerhez. Szerintem ez egy visszalépés picit, bár kétségtelenül az egyrotos Leslie-k is baromi jók.
Ez már egy meglévő megoldás, csak egy kicsit másképp volt kivitelezve talán a Soltonnál. Ott egy kályhacső könyök volt a magas, és egy sima terelőlap volt a basszus szekció 180fokos elfordítással. Itt egy kicsit finomítottam az ötleten:-) Pénteken kapok a hangfalhoz egy eredeti legendás koax Celestion hangszórót. Még a BEAG-ban teljesített szogálatot mint mérő hangfal. Ezzel a ládával mérték a mikrofonokat. Egyébként jóféle BEAG hangszórókat szántam a hangfalba, de ez is meg fogja tenni a magáét szerintem. Egyszer már működött ez a dobrotor tölcsér nélkül, és elképesztően jól szólt egy üres szobában a Fender zongora. Játék közben, amikor elindult a dob, szinte forgott az egész szoba a hangjától. Flanger pedálok/szimulációk a fasorba sem jönnek ehhez az akusztikus élményhez!:-)
Szerintem is jó olvasni, hogy ilyen finom koncert volt Kecskeméten. Jó lenne a most csütörtökit meglátogatni. 4 emberrel egy kocsiban már költségfájdalomköszöb alá lehetne tornászni Bp-ről. (5+3=8e=2e/fő útiktg.)