> Ha ragaszkodsz a 17-es felnihez, akkor 205/50R17 meretet valassz hozza. > Egyreszt tokeletes valtomeret, masreszt nem fogja vissza annyira az autot. > Egy O2 az 1.6-os motorral valoszinuleg meg sem tudna moccanni 225-os gumikkal...
Kolléga, ne keltsük a pánikot :) Nekem 225/45R17-tel jött Pegasus felniken az 1.6 Elegance. Határozottan megmoccan :)
Ellenben, érdeklődnék azoktól, akik esetleg szintén Michelin Primacy-t használnak, hogy nekik is bazi zajos-e... Az (azonos méretű) Dunlop SP01-hez képest olyan, mintha téligumin mennék... :(
Nem, egyátalán nem ragaszkodom a 17-es felnihez. A töprengésem onnan indult, hogy - véleményem szerint - a 15"-os nem mutat olyan jól, így próbálom megtalálni azt a méretet, amit még "egészségesen" lehet használni.
További szempont, hogy az autót hosszú távon fogom használni, így fontos a futóműre gyakorolt hatása.
A kapott válaszokból - amit köszönök - arra következtetek, hogy a 16"-os felni 205/55 gumival megfelelő választás lehet.
Talán korainak tűnik alufelniről beszélni akkor, amikor még meg sem rendeltem az autót, de szeretnék a lehető legfelkészültebben menni az alkudozásra.
Mondjuk azert, mert az egri (viszonylag kicsi) szervizben van egy darab auto ilyen celra, es az mar eppen ki van adva.
Folytatva:
Es akkor ugye tudnak még adni a tesztflottabol, dehat ugye egyreszt azt az ertekesito ceges autoja (hja kerem, az ertekesitok a minimalber alapfizetesuket is gyakran igy, "termeszetben" kapjak meg), mareszt meg az ujauto ertekesitesnek elengedhetetlen resze a probaut.
a jetta 12nap... kicsit nevetséges, de sajna, hogy a kocsim az alaegerszegi én meg egri és nem járok le zalába feszt, de miért kell ennyit hezitálni egy szervizelésen, mikor céges a kocsi és hálózat, oda viszem ahol épp vagyok. Ez miért fáj annak akihez viszem??? Sosem értettem...
Ráadásul ha 130ezer forintot kifizetek egy olajcseréért-szervizért, nehogy ne tudjin már adni egy 1-2 napra valami fostalicskát.. Ez kérem nem kereskedői hozzállás, hanem ez hüjeség.
nos a komolyabb hiáról annyit, hogy németországbanmikor a turbóm megállt a német ránézett akocsira, kipuffból csöpögött olaj és mondta, hogy turbo kaput....
Aztán elmesélték, hoyg 10-ből 9nél pdtd100 felett TURBÓ meghal. Garanciában cserélik. Hengerfej problem is megesik a pd motorokkal, mert a meghúzási nyomatékokkal vannak problémák, de ezt is garanciában orvosolják és hallgatnak róla.
205/55 R16 vagy 225/45 R17 méretű abroncsra gondoltam. Mi az az ésszerű határ, ameddig célszerű elmenni a méretekben?
Ha ragaszkodsz a 17-es felnihez, akkor 205/50R17 meretet valassz hozza. Egyreszt tokeletes valtomeret, masreszt nem fogja vissza annyira az autot. Egy O2 az 1.6-os motorral valoszinuleg meg sem tudna moccanni 225-os gumikkal... (Balintnak 1.8 Turboja van...)
Tényleg érdekes eset, mert nekem is relative sok Skodás ismerősöm van és hasonlóról sem hallottam. Bár az is igaz, közel sem ismerek olyat aki 2 év alatt annyit autózott volna mint BX... De hát azért izé, ennél egy kicsit többet kellett vó'na
BX-nek részvétem, de pont az ő példáján keresztül jutott valami az eszembe az alkudozásról. A kereskedésbe - ahol eddig vettem négy autót, és nem a padlóra alkudtam le - hordom szervizelni is őket. Amikor behalt 3 hétre az RS, nekem is mondták, hogy csak 3 napra járna a csereautó, de tekintettel a múltamra, ideadták minden kötelezettség nélkül, amig az RS-hez megjött az alkatrész. Ha 3 hétre bérelnem kell egy autót napi 10e-ért, már ugyanott vagyok, sőt.
Segítséget kérek felni-gumi méretekkel kapcsolatban.
OII 1,6-os (Holiday) vásárlását tervezem. Úgy tudom, hogy gyárilag 6Jx15" felnin 195/65 R15 méretű abronccsal szerelik. Ez a méret maradhatna téligumihoz.
A nyári gumit alufelnivel szeretném. 205/55 R16 vagy 225/45 R17 méretű abroncsra gondoltam. Mi az az ésszerű határ, ameddig célszerű elmenni a méretekben? Milyen szempontokat kell ilyenkor figyelembe venni? Én csak egyet tudok: az alufelni nagyobb méretben szebb:-)
ez azért eléggé egyedei eset lehet, mert én pont azért veszem meg pontosan ezt a tipust (és nem megane 1.5dci-t) mert a cégnél az összes flotta autó ilyen, nagyon sokat mennek (200-400e km) és nem hallottam semmi komoly meghibásodást.
2006 márciusi ambiante octII kombi, 1.9 pd motor. 110nél turbó-katalizátor részecskeszűrő csere németországban, másfél hónapos cirkusz a kocsi miatt. Tegnap 160 ezernél elengedett 2 liter vizet. Nem hivatalos források szerint hengerfejes lett a kocsim. 5,4 literes átlagfogyasztással /nagy átlag 6000kmre/ nem mondhatom, hogy kitaposom a belét :( Vigyázok rá mint minden autómra. Ha jól számolom ez a 13ik amit huzamosabban használok. 3 napig van csereautóm. Utána nemtom mi lessz. Valceg bérel a cég valamit, vagy ... Persze rögtön azzal kezdték, hogy már nem tudnak csereautót biztosítani, csak 3 napra, mert mobilitás annyira szól.... Céges autó. Ezt azért kicsit jobban át kelllene gondolni, mert nekem ez annyira unszimpatikus dolog :(
A Fabia soha nem lesz Octavia. Ég és föld. Nekem az Octi kellene.
Nem arrol van szo, hogy minden Octavia-vasarlora tessek rasozni egy Fabiat :-)
De a sales folyamat kozben ohatatlanul fel kell meruljon egy ilyen alternativa, elonyokkel-hatranyokkal, szemelyes tapasztalatszerzessel. Aztan utana a vevo dont. De a racionalis donteshez szukseges informacioval el kell latni.
Nemtudom most mit csinálsz , de ha jól emlékszem Te is értékesitő voltál, vagy legalább is kereskedesben dolgoztál.
Nem, mi kereskedesekkel dolgozunk. Inkognito teszt, telefonos utokovetes, treningek, raktarkeszlet-analizis, sztenderd-audit, stb. (A harmas szamu eletemben.)
Ja igen azt akartam mondani ha az eladónak nincs ideje rám, mégha akárhanyadszor megyek is vissza akkor nem akar eladni.
Lehet, hogy tenyleg errol van szo. Hogy neked nem akar eladni. Bizonyos tekintetben az elado is valogat a vevok kozott. Ugyanis o is az eroforrasaival gazdalkodik. A problemas vevoket (pont akikkel "egy aprosagon nem lehet megegyezni") erdemesebb elkerulni.
Ha erdekel, belemehetunk reszletesen is. Van egy kis ralatasom a pult mindket oldalara :-)
"hogy egy jol felszerelt Fabiaval tulajdnokeppen mennyivel jobban jarna. (A vevo is, meg az elado is.)" Szerintem nem. A Fabia soha nem lesz Octavia. Ég és föld. Nekem az Octi kellene. És egy jól felszerelt Octavia sem hasonlítható egy csöves Superbhez, hasonló okok miatt. Szerintem.
Nemtudom most mit csinálsz , de ha jól emlékszem Te is értékesitő voltál, vagy legalább is kereskedesben dolgoztál. Így Te egy másik oldalt (is) képviselsz nem csak azt amit mi.:-)
Az hogy nekem mi a véleményem az alkuról azt talán ne taglaljuk. Volt már téma. Én szerintem az a jó amit én csinálok szerinted meg lehet hogy nem célra vezető.
Mért is kezdtem írni????
Ja igen azt akartam mondani ha az eladónak nincs ideje rám, mégha akárhanyadszor megyek is vissza akkor nem akar eladni. Én vagyok a vevő aki nem kis pénzt akar otthagyni nála, igenis elvárom hogy kinyalja a seggem, ha nem akkor megyek oda ahol ezt megteszik. Ez a való világ, bizony ma mindenki qrválkodik a pénzé. Nekem is bizony sokszor sokat elkeltürnöm, mert a kedves ügyfél, megrendelő stb. fizet. És ha nincs megelégedve legközelebb máshova megy.
Ja és vissza is nyalhat a fagyi.
Amikor én autót vettem , az egyik kereskedésben érdeklődtem, közelebb is volt mint az ahol végül vettem. Eljutottunk arra a szintre hogy egy aproságon nem tudtunk megeggyezni, azt igérte a "tisztelt" eladó hogy utána néz és majd felhív. Na azota is várom.
A poén az hogy amikor megvettem az autót, kiderült egy ismerősőmről hogy Ő abban a kereskedésben valami fő eladási mufti. Rákérdezet hogy mért nem náluk vettem, és hogy kértem e ajánlatott tőlük. Mondtam hogy igen leveleztem is egy értékesitővel, de a végén elfelejtett vissza hívni így máshol költöttem el ezt a közel 6 millát. Megkért hogy küldjem át neki a levelezést amit a értékesitővel folytattam. Megtettem, a következményeket csak sejtem.:-)))
Sose értettem azokat az ajánlatokat, akik első körre hatalmas kedvezményeket adtak. Mondjuk akik komplett konfigokkal - nem autó - keresnek meg, azokat is elhajtom. Azért az ár nem minden.