a jetta 12nap... kicsit nevetséges, de sajna, hogy a kocsim az alaegerszegi én meg egri és nem járok le zalába feszt, de miért kell ennyit hezitálni egy szervizelésen, mikor céges a kocsi és hálózat, oda viszem ahol épp vagyok. Ez miért fáj annak akihez viszem??? Sosem értettem...
Ráadásul ha 130ezer forintot kifizetek egy olajcseréért-szervizért, nehogy ne tudjin már adni egy 1-2 napra valami fostalicskát.. Ez kérem nem kereskedői hozzállás, hanem ez hüjeség.
nos a komolyabb hiáról annyit, hogy németországbanmikor a turbóm megállt a német ránézett akocsira, kipuffból csöpögött olaj és mondta, hogy turbo kaput....
Aztán elmesélték, hoyg 10-ből 9nél pdtd100 felett TURBÓ meghal. Garanciában cserélik. Hengerfej problem is megesik a pd motorokkal, mert a meghúzási nyomatékokkal vannak problémák, de ezt is garanciában orvosolják és hallgatnak róla.
205/55 R16 vagy 225/45 R17 méretű abroncsra gondoltam. Mi az az ésszerű határ, ameddig célszerű elmenni a méretekben?
Ha ragaszkodsz a 17-es felnihez, akkor 205/50R17 meretet valassz hozza. Egyreszt tokeletes valtomeret, masreszt nem fogja vissza annyira az autot. Egy O2 az 1.6-os motorral valoszinuleg meg sem tudna moccanni 225-os gumikkal... (Balintnak 1.8 Turboja van...)
Tényleg érdekes eset, mert nekem is relative sok Skodás ismerősöm van és hasonlóról sem hallottam. Bár az is igaz, közel sem ismerek olyat aki 2 év alatt annyit autózott volna mint BX... De hát azért izé, ennél egy kicsit többet kellett vó'na
BX-nek részvétem, de pont az ő példáján keresztül jutott valami az eszembe az alkudozásról. A kereskedésbe - ahol eddig vettem négy autót, és nem a padlóra alkudtam le - hordom szervizelni is őket. Amikor behalt 3 hétre az RS, nekem is mondták, hogy csak 3 napra járna a csereautó, de tekintettel a múltamra, ideadták minden kötelezettség nélkül, amig az RS-hez megjött az alkatrész. Ha 3 hétre bérelnem kell egy autót napi 10e-ért, már ugyanott vagyok, sőt.
Segítséget kérek felni-gumi méretekkel kapcsolatban.
OII 1,6-os (Holiday) vásárlását tervezem. Úgy tudom, hogy gyárilag 6Jx15" felnin 195/65 R15 méretű abronccsal szerelik. Ez a méret maradhatna téligumihoz.
A nyári gumit alufelnivel szeretném. 205/55 R16 vagy 225/45 R17 méretű abroncsra gondoltam. Mi az az ésszerű határ, ameddig célszerű elmenni a méretekben? Milyen szempontokat kell ilyenkor figyelembe venni? Én csak egyet tudok: az alufelni nagyobb méretben szebb:-)
ez azért eléggé egyedei eset lehet, mert én pont azért veszem meg pontosan ezt a tipust (és nem megane 1.5dci-t) mert a cégnél az összes flotta autó ilyen, nagyon sokat mennek (200-400e km) és nem hallottam semmi komoly meghibásodást.
2006 márciusi ambiante octII kombi, 1.9 pd motor. 110nél turbó-katalizátor részecskeszűrő csere németországban, másfél hónapos cirkusz a kocsi miatt. Tegnap 160 ezernél elengedett 2 liter vizet. Nem hivatalos források szerint hengerfejes lett a kocsim. 5,4 literes átlagfogyasztással /nagy átlag 6000kmre/ nem mondhatom, hogy kitaposom a belét :( Vigyázok rá mint minden autómra. Ha jól számolom ez a 13ik amit huzamosabban használok. 3 napig van csereautóm. Utána nemtom mi lessz. Valceg bérel a cég valamit, vagy ... Persze rögtön azzal kezdték, hogy már nem tudnak csereautót biztosítani, csak 3 napra, mert mobilitás annyira szól.... Céges autó. Ezt azért kicsit jobban át kelllene gondolni, mert nekem ez annyira unszimpatikus dolog :(
A Fabia soha nem lesz Octavia. Ég és föld. Nekem az Octi kellene.
Nem arrol van szo, hogy minden Octavia-vasarlora tessek rasozni egy Fabiat :-)
De a sales folyamat kozben ohatatlanul fel kell meruljon egy ilyen alternativa, elonyokkel-hatranyokkal, szemelyes tapasztalatszerzessel. Aztan utana a vevo dont. De a racionalis donteshez szukseges informacioval el kell latni.
Nemtudom most mit csinálsz , de ha jól emlékszem Te is értékesitő voltál, vagy legalább is kereskedesben dolgoztál.
Nem, mi kereskedesekkel dolgozunk. Inkognito teszt, telefonos utokovetes, treningek, raktarkeszlet-analizis, sztenderd-audit, stb. (A harmas szamu eletemben.)
Ja igen azt akartam mondani ha az eladónak nincs ideje rám, mégha akárhanyadszor megyek is vissza akkor nem akar eladni.
Lehet, hogy tenyleg errol van szo. Hogy neked nem akar eladni. Bizonyos tekintetben az elado is valogat a vevok kozott. Ugyanis o is az eroforrasaival gazdalkodik. A problemas vevoket (pont akikkel "egy aprosagon nem lehet megegyezni") erdemesebb elkerulni.
Ha erdekel, belemehetunk reszletesen is. Van egy kis ralatasom a pult mindket oldalara :-)
"hogy egy jol felszerelt Fabiaval tulajdnokeppen mennyivel jobban jarna. (A vevo is, meg az elado is.)" Szerintem nem. A Fabia soha nem lesz Octavia. Ég és föld. Nekem az Octi kellene. És egy jól felszerelt Octavia sem hasonlítható egy csöves Superbhez, hasonló okok miatt. Szerintem.
Nemtudom most mit csinálsz , de ha jól emlékszem Te is értékesitő voltál, vagy legalább is kereskedesben dolgoztál. Így Te egy másik oldalt (is) képviselsz nem csak azt amit mi.:-)
Az hogy nekem mi a véleményem az alkuról azt talán ne taglaljuk. Volt már téma. Én szerintem az a jó amit én csinálok szerinted meg lehet hogy nem célra vezető.
Mért is kezdtem írni????
Ja igen azt akartam mondani ha az eladónak nincs ideje rám, mégha akárhanyadszor megyek is vissza akkor nem akar eladni. Én vagyok a vevő aki nem kis pénzt akar otthagyni nála, igenis elvárom hogy kinyalja a seggem, ha nem akkor megyek oda ahol ezt megteszik. Ez a való világ, bizony ma mindenki qrválkodik a pénzé. Nekem is bizony sokszor sokat elkeltürnöm, mert a kedves ügyfél, megrendelő stb. fizet. És ha nincs megelégedve legközelebb máshova megy.
Ja és vissza is nyalhat a fagyi.
Amikor én autót vettem , az egyik kereskedésben érdeklődtem, közelebb is volt mint az ahol végül vettem. Eljutottunk arra a szintre hogy egy aproságon nem tudtunk megeggyezni, azt igérte a "tisztelt" eladó hogy utána néz és majd felhív. Na azota is várom.
A poén az hogy amikor megvettem az autót, kiderült egy ismerősőmről hogy Ő abban a kereskedésben valami fő eladási mufti. Rákérdezet hogy mért nem náluk vettem, és hogy kértem e ajánlatott tőlük. Mondtam hogy igen leveleztem is egy értékesitővel, de a végén elfelejtett vissza hívni így máshol költöttem el ezt a közel 6 millát. Megkért hogy küldjem át neki a levelezést amit a értékesitővel folytattam. Megtettem, a következményeket csak sejtem.:-)))
Sose értettem azokat az ajánlatokat, akik első körre hatalmas kedvezményeket adtak. Mondjuk akik komplett konfigokkal - nem autó - keresnek meg, azokat is elhajtom. Azért az ár nem minden.
Nekem az Okti 1-es TDIn szintén van szelep. Ha teletöltöm akkor hallani hogy sziszeg és bugyborékol a tank ha rátekerem a sapkát. Szóval a tanksapka nyissa a szelepet, de én is tudom nyitni mikor tankolok. Csak egy pillanatra kell megnyomni és ha csőig van az üzemanyag akkor befolyik a tankba és ha kiengeded a levegőt még lehet utána tölteni kb.5-6 litert.
Ismét kihunytak fények a skodámban. Platán autházban pihen, sok rendőrségi oct közt. Elment a víz a pályán, nyíregyre menet..... Kezdem unni akocsit. Ha hengerfejes, nem lessz megcsináltatva, megy a levesbe mosmá....
- Hat, ize... vegulis egymillio az egymillio... mehetunk.
- Es otezeret?
- Mit kepzel maga? Nem vagyok en kurva!
- Hát, hogy magacska micsoda, azt mar tisztaztuk. Mar csak az arban kell megallapodnunk.
:-)
Ha valaki bejon egy kereskedesbe es erosen erdeklodik az auto irant, annak van penze. Az ertekesitonek az a feladata, hogy az illeto fejeben levo osszeget ugy segitsen elkolteni, hogy azzal a vevo es az elado is jol jarjon.
Ha valaki egy full fapad, metal nelkuli Octaviaval tavozik a kereskedesbol, mindig csovalom a fejem, hogy az ertekesito vajon megprobalte-e meggyozni, hogy egy jol felszerelt Fabiaval tulajdnokeppen mennyivel jobban jarna. (A vevo is, meg az elado is.)
Másrészt úgy jó ha ők is jól járnak kicsit. (vagy legalábbis úgy érzik:)) Munkaidőben én is a történet másik oldalán állok - eladok - és a Stevie által leírtak szerint járok el. Az utolsó autóvásárlásnál pl. lementünk árban a padlóra, cserébe viszont az ő általuk közvetített hitelből vettem fel. Előtte a másiknál az ár nem volt teljesen lent, viszont ez az még került az autóba, autóra. Illetve oda hordom szervizelni, ahol vettem. 1-200 e ft miatt nem mennék el az ország túlsó végébe egy autóért.
Az alkudozáshoz annyit, hogy nagyon keményen és kitartóan kell velük tárgyalni, többször visszamenni, már-már az agyukra járni. Én is így csináltam
Ez nem feltetlenul jo taktika.
Az ertekesitonek x ideje van. Ha azt egy olyan ugyfelre "pazarolja", akitol nem szamithat normalis jutalekra (az alkudozas a kereskedes, illetve ezen belul az ertekesito zsebere megy), akkor adott esetben le is pattinthatja az erdeklodot.
Ez nem esszerutlen dontes: ha sok kalamajkaval eladhatna egy autot minimalis haszonnal, ugyanannyi ido alatt eladhat egy "normalisan" fizeto autot is.
Ne felejtsuk el, hogy minden auto uzembehelyezese eroforrasigenyes. Valakinek el kell menni az onkormanyzatra a papirokat intezni, a szerelok megcsinaljak a nullreviziot, az ertekesito ket tonna papirmunkat gyart, stb stb. Nem mindegy, hogy ezt egy olyan autoval csinaljak, amin keresnek, vagy egy olyanon, amin esetleg veszteseg is van. Ahogy egy butikban, ugy egy autokereskedesben is elofordul, hogy a termeket a beszerzesi ara alatt, azaz effektive veszteseggel adnak el -- a te esetedben alighanem ez tortent. Hogy mi volt a kereskedes motivacioja, azt nehez lenne visszafejteni, mindenesetre van egy-ket tippem ;-)
Neked azert volt szerencsed, mert a januar-februar eleg halott honapok az autokereskedelemben. (A masik ilyen holtideny a julius-augusztus.) Ha majus kozepen mentel volna, gyorsan elhajtottak volna.
Az alkudozáshoz annyit, hogy nagyon keményen és kitartóan kell velük tárgyalni, többször visszamenni, már-már az agyukra járni. Én is így csináltam, amikor idén Februárban megrendeltem az OII Winteremet. Végárat nézve az 1.6-ost a meghírdetett listaáron vettem (4.1 misi) de minden mást gyakorlatilag ingyen adták: fekete gyögyház festés, 2zónás digit klíma, tolató radar, bőrkormány, tempomat, bluetooth kihangosító, hátsó árnyékoló roló, napszemcsi tartó, dísztárcsák a téli gumihoz. Ja és elengedték az üzembehelyezés teljes költségét!. Szerintem elég jó üzlet volt.