Biztos igazad van, csak én egy besz@ri ember vagyok és inkább meghagyom az eredeti állapotot. Aztán majd ha így is széthullik akkor szidom a kodát hogy sz@r, de ha tuningolt akkor csak magamat szidhatnám.:-)))))
Ha majd megteheted hogy lecseréld akkor mindenképpen ezt a motort válaszd mert piszok jó.Ma voltam Móváron kegyetlenül megy, es el kell hogy mondjam elég jónevű gépeket hagytam magammögött a pályán, és az átlag fogyasztás még igy is 8.2.
Azért szeretnék egy esetet megemliteni. Nem vita inditó , így nem is megyek semilyen vitába a tuningal kapcsolatba.
Van egy munkatársam 1,9 PD TDi Suber. Meg volt a tuning. Most éppen a szervízben áll a verda mert a kuplung sajnos elszállt és ugye lehet cserélni a lendkereket is. Nem túl ócsóóó mulatság.:-))))
Ennyi és nem több. Biztos tönkre ment volna ha nincs húzva a motor akkor is, de azért bennem bujkál a kisördög.
ha vadxenont akarsz, akkor semmit nem kell tenned, csak behajintani a szettet. Ha igényes van és fölös 70ezred akkor lopott lámpákat kompletten. Lencsés stb. DE még akkor sem fog magasságot korrigálni ami azért illene egy xenonos autóhoz... :(
azért a +30Nm az nem rossz, és pontosan ennyit mondanak, h ennyivel lesz több.. És ha még hozzájön fél liter fogyasztáscsökkenés, akkor szerintem 50 ezret megér a dolog (többet nem)
más, ugye jól tudom, h speciális projektoros lámpatesteket kell belevenni, és talán még lámp mosót is, hogy ha xenon-t (HID) akarok utólagosan beletenni?
Főleg annak tükrében, hogy az A2. egyik számában (valahol megvan-) FIZIKAILAG lemérték, hogy a 105LE-s motorr valójában 122LE, míg a nyomatéka nem 240, hanem 280Nm, ha jól emlékszem...Amikor rá volt téve a P BOX, akkor lett 130/135LE és 310Nm talán.
ABT Power és ABT Power S: Agaranciaaz első forgalomba helyezés utáni 2 évig, vagy 100.000 km menetteljesítmény keretéig érvényes, a korábban bekövetkező esetnek megfelelően, a vezérlőegység módosításának időpontjától függetlenül.
gyorsabb indítás, nagyobb forgató nyomaték, magasabb húzóerő, jobb gyorsulás
komoly állóképesség
Európát lefedő kereskedelmi hálózat
A károsanyag kibocsátást nem befolyásolja a teljesítménynövelés
Najó, bővebben: Ford: Jó volt amíg jó volt. Meg voltam vele elégedve. Aztán jöttek a bajok, a focus fórumon olvashattad.
Összességében az Octavia masszívabb benyomást kelt, nagyobb a csomagtere, és nekem jobban kézreáll mint a fóka. (bár a fóka csak kb. két évig volt) Egyébként mikor a cserén kezdetem gondolkodni, akkor is szóba jött a kettes fóka. Vácon a Dunakanyar autócentrumban mindkét szalon ott van, megnéztem, beültem ebbe is, abba is. És most egy OII combi boldog tulaja vagyok. :-)
Tervezek egy alsó közép kategóriás autót megvásárolni, max 4,5 mill. Ford Focus és Octavia között vacillálok. Tudom ez octi fórum, ezért főleg azoktól várok valami véleményt akik mindkettőt ismerik, gondolok itt pl ottar-ra :)
6 éve vagyok octavia tulajdonos, nagyon meg vagyok vele elégedve. Egyszer hagyott ott 3 gyerekkel a Mátrában, beázott a gyújtás. Salgótarján szakszervíz, órákig tartó prüntyögés, "valszeg gyertyacsere, de most nincs, holnap reggel hoznak". Szállás, "ottalvás", másnap reggel új gyertyák, jéé elindult. Persze, mert megszáradt... Ez volt az előzmény, most itt kérdeznék, hátha volt valakinek hasonló jellegű problémája. A jelenség az, hogy ha bokáig érő tócsába hajtok lendületesen, akkor azonnal leáll a motor, nem is indul. Majd 10 perc múlva (ha meleg a gép) megszárad, és lassan életre kel. :-) (nincs alsó motorvédő lemez). Nedvesebb reggeleken hosszan kell indítózni, majd bepöccen, de nem mindig megy azonnal mind a négy henger. Gázadásra visszafullad. Mostanában volt lambdaszonda, gyújtótrafó-kábel és gyertyacsere. A tócsába hajtásnál a trafó és az elosztó is látszólag csontszáraz. Sarki szerelő nem tud semmit egyelőre...szerinte a trafó ázhat be, mert felcsapódik a víz. Lehet, hogy igaza van. Arra is gondoltam, hogy becsomagolom a tarfót, és meglátjuk. Szakszervízbe a fentiek miatt nem viszem. Szerintetek melyik rész ázhat be még a motortérben és mit érdemes megnézetni? A segítségeteket előre is köszönöm!
Szia, igen, tudom, h a pbox eltávolítható könnyen, nyom nélkül, garanciás autóban nem iratnám át a vezérlést, valamint a pbox-al szerintem nem lehet agyonvágni a motort sem (védelem, max értékekhez nem nyúl hozzá)
Én max 50 ezret szánok rá, úgy látom több fajta is van ennyiért, gondolom hasonlóak lehetnek...
a PDTDI bizonyítottan legendásan megbízható a magyar magas kéntartalmú diezel olajokhoz, a CR-ről meg még nem tudjuk (pl franci CR-ekről több problémát hallottam)
Lehet jövőre már nem lehet 1.9PDTDI-t octavia-t venni...
Jól lehúzták szegény PD TDI-t a CR-el szemben, csak 1 dolgot nem néztek, a megbízhatóságot.
Más, használ valaki PD TDI-n bowerboxot(vagy bármi más hasonló olcsóbb valamit?) Azt irják, h nyomatékosabb lesz a motor és fél literrel kevesebbet fog enni. Igaz ez? (és nem utolsósorban egy mozdulattal el lehet távolitani)
Szia én múlt hét szerdán vettem át egy 1,8tfsi motoros octit annál még negyedikben sem gond előzgetni 70-80 között. Előtte egy BMW 316i volt sehol sincs az octáviához.Ez az autó egy fegyver ami tökéletes.
Nálam egy-egy hosszú hétvégére volt kölcsönbe már 1.4 és 1.6 motorral is. Nos, ha naccsalád és csomagok is, a kisebbik motorral sztem nem szabad. Elmegy ugyan vele, de nem tötymörögve haladva jócskán megnövekedő fogyasztással számolhatsz, nem is szólva arról, hogy a nagyobb moci adta nagyobb sebesség-biztonsági tartalék (pl. előzéseknél) az alapmoci esetében nincs. Használtan pedig csökken a két motor közötti - újként még számottevő - árkülönbözet is.
Autentikus infohalmaz itt (ezt talán tudod is), érdemes beleolvasgatni...
Octavia II-ről írom: Az 1.4-es gyengus. Városban 1-2-3 fokozatban dinamikusabb, mint az 1.6, a fokozatok rövidsége miatt. Viszont 3-4 között van egy kis légüres tér. Országúton próbáltam 3-ba visszatéve előzni, de semmi változás nem volt ahhoz képest, mintha 4-ben nyomtam volna egy padlót...
Városban kevesebbet fogyaszt, mint az 1.6-os.
Országúton, klímával még az 1.6-ossal is nehezen lehet előzni a 70-80 km/h-s cammogókat. Autópályán sokkal dinamikusabb.
Nekem volt 1.4-esem. Nem egy sport autó az biztos, viszont megbízható. Tartósan viszi a 170-et is, persze fogyaszt is mellette vagy 12 lityit. Normál tempónál 7-8 lityi. Ha nem akarsz gyolsulási bajnokot játszani megfelelő gép.
sziasztok! mostanában szeretnék csatlakozni köreitekhez, mert szertném lecserélni az öregecske astrámat egy octira ha minden jól megy . igaz újat nem tudok megvenni de egy 2005-2006 - os talán belefér a költségvetésembe.1.4-1.6 benzinesben gondolkodom, itt lenne az első kérdésem, az 1.4-s nem gyengécske az elég nagy kasznihoz képest( pláne klímával?). az astrám 1.6-os és bizony ha bevagyon kapcsolva a klíma akkor elég nyögvenyelős az előzés.
de érdekelne a tanácsotok, hogy az ilyen évjáratú autóknál mi a tipushiba?
Szerintem ebben csak a szerviz tud segíteni. Alapbeállítást adnak a terelő motoroknak (levegő áramlást szabályzó kis lapokat mozgatják), hogy újra tanulják a végállásokat, vagy alkatrészt cserélnek.
Tiszteletem mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem! Az 1.6 os II-es oktim ma olyat produkált amit nem igazán értettem!:-( olyan kilenc fok lehetett kint,s gondoltam,fűtök egy kicsit. Kétoldali digit klima van. beállítottam olyan 24 fokra a levegőt,de az oldalamon,csak hideg jött be,hiába vártam a meleg levegőre. Viszont,átnyúlva a másik oldal légbeömlőjéhez,meglepődve tapasztaltam,hogy kellemes melkeglevegő áramlik befele. Mindent megpróbáltam,meg echora átkapcsolva is. egyedűl maxra feltekerveHigh felirat esetén jött a forróság,mind a két oldalon! Mikor visszatekertem pár fokkal lejebbre,a helyzet ismét megosztottá vált a két oldal között! A segitséget előre is köszönöm,bár szerintem szervíz lesz a vége!:-(