A felbontás kicsi, a fényviszonyok szarok voltak, az autó meg koszos volt, de valami azért látható a képen talán! Az eleje meg valami csoda folytán lemaradt, pedig "isten uccse" a keresőben még benne volt! (Elvitte a cica közben?..Hmm)
Amire meglesz a fóliázás, addigra kérek egy normális gépet is és megsikálom, hogy csillogjon-villogjon.:-)
Csak nem lesz a végén még opció a direktszűrő, vagy tán kötelező is?!
Georbobnak igaza van, nem tudni kezdhetünk-e valamit az emaileddel
a többi szervizben? Egyénenként gondolom elunna minket a Gyulai...
de mégis jó lenne a biztosat látni! Ha a szerviz -márpedig nem rosszhírű- ilyet megtesz nekünk, legalább a tábor (ellenpártiakat is tiszteletben tartva) egyik fele
"könnyebben lélegezne" a szívóoldalon! Csak ők fogadják el, vagy valahogyan hivatkozhatunk rájuk... nehéz kérdésnek látni.
R*R ! Ez lenne az a pici lépés, amiről Komis imígyen számolt be ?
"Egyébként puszi a két kezedre!! Mióta bütyköldet ,észrevehető javulás!
Úgy kisimult a nyomaték hulláma, mintha vasalóval mentem volna rá.
1000-3000 fordulat türelem eltünt, egyenletesen húz. A nejem is észrevette, hogy egészségesebb a hangja. Nem is áradozom tovább, egyszóval TETSZIK!!"
MErt ha igen, akkor holnap már "adok is neki" ! :)) Az Ignisznél is működött hasonló tuning, csak ott a szívászajcsökkentőt dobáltuk le. Monjdjuk ez inkább pszichés ( torokhang hegyek ) javulást hozott. A LAcsinak is változik valamennyit a hangja ettől a pici lépéstől ? Teljesen ráizgultam erre.....
Az újautósoknak gratula, használjátok egészséggel a vasat !
Kalóz !
Ma reggel vittema lányomat a Kipp - Kopp oviba, és a Pannónia sarkán láttam egy khaki green SW - t, KGD - xxx rendszámmal. Ő lenne az ? Naon szép ! :))
Tényleg nem azért mondom hogy védjem a mundér becsületét, de szerintem te egy elég ritka példányt fogtál ki a lacettikből. Egy csomó hiba amit felsoroltál ismeretlen az enyémnél, de mégcsak nem is hallottam a tipussal kapcsolatban ilyesmikről. (többiek véleményére kiváncsi lennék) Pedig elhiheted hogy ha csak a Lacetti szót látom vagy hallom valahol, mindjárt kiváncsiskodok.:)
A keresztmetszet növekedés ~80% körül- ha jól emlékszem, mert kiszámoltam. A légáram növekedés ezzel arányos kell legyen, de inkább csak modellezhető annyira bonyolultnak gondolom a számítását.
Nekem a csúcsteljesítmény leszerelt légszűrővel volt a legtöbb, menet közben- még a beépített direktszűrőnél is több! Semmisem "akadt ki"- csak akit megelőztem!
Az első pici lépés az elcsábulásra (és a legolcsóbb Lacsi tunig): a légszűrőház fedelét ki kell szerelni, a benne levő szűkítő (csonkakúp alakú ~13 cm hosszú) idom kitolható mozgatásokkal, majd vissza a fedél a helyére! A szívóoldali beömlő keresztmetszet jelentősen megnő!
Na pont ezért számoltam így... Most van benne 360 km..:-) Mire eljön a tél, kb. 2500 körül leszek. Csere. Következik a második tél, ami ugye hoszabb intervallum lesz, mint mostantól télig, így kb 7500 körül fogok járni. Csere.
A km-eket csak nagyon durván kell érteni, hisz nem kötelező cserékről van szó, úgyhogy saját belátásom szerint ezek eltérhetnek akár 1000 km-rel is, ha úgy jön ki..:-)
Hát nem tudom, de nekem csak először volt furcsa a könyöktámasz, amikor mindig egész karral váltottam, mert mindig belevertem a könyököm. De rájöttem, hogy könyökölve, csupán csuklóból váltva még kényelmesebb is, mint egész karral, bár az 1. és az 5. fokozat kicsit ujjhegynyi dolog. Pedig nincs is másfél méteres karom.:-) Igaz így nem lehet sportosan kapcsolgatni, de a sportosság és kényelem nem is férnek sokszor össze!.:-)
Az a két tél nem telne el, mert az olajcsere periódus 15.000 km vagy 1 év!!! 1 éves korában mindenképpen kell cserélni. Az én Kalosomban nem volt még talán 8000 km sem egy éves korában, még is cseréltek olajat. Most már (vagy még csak) 11.000 km van a Lacsiban és szeptember 26-án lesz egy éves.
Igazán örülök, ha direktet akarsz- meggyőzve életed párját, mert csalódni nem fog /fogyasztás csökkenés/- és a tegnap látott összeállítás megfelel, csak szűrőt, védőlemezt és csövet kell venni, a többihez maradt anyagom (nem kerül semmibe), a méretek is adottak.
Látom te is inkább csinálsz egy soron kívüli olajcserét, mintsem az autó 8-10 éves kora felé szomorúan nézegesd a néha -nagyobb gázadáskor -kiszálló enyhén kékes színű füstöt a kipufogón és szidd a ferdeszeműek felmenőit, megjegyzem talán ok nélkül :-). Nem olyan hatalmas összeg az a 4 lityi olaj meg egy szűrő egy későbbi teljes motorgenerálhoz képest. Nem szabad elfeledni, hogy -mint már mondottam-:nincs az a technika (főleg egy ilyen kategóriás népautó gyártásánál), amely előállítaná azt a felületi minőséget a súrlódó alkatrészeknél, amit az összekopó alkatrészek tudnak képezni az olajfilm segítségével. Ha pedig abban az olajban mikrométernyi fémreszelékek úszkálnak, azok karcolni is fognak a felületek között, mert mindent a szűrő sem vesz ki az olajból, pláne egy reszelékkel eltömődött szűrő!
Mivel én zömében rövid távon fogom használni az autót, meglesz a 2500 és a 7500 is a 15000 előtt, már csak azért is, mert amire a 15000-et elérem, talán két tél is eltelik, ami ugye nem használ az olajnak. Állandó alacsony hő, dermedés-kezdet a nagy mínuszokban, no meg a sok lecsapódó pára, amit a motor a levegővel együtt beszív és a rövid távú, nem eléggé felmelegedett motorban bent is reked.
Ja...gázpedállal nem foglalkozom, dacia, uno, BX után fantasztikus ez a gép, csak megjegyeztem, hátha ti is tapasztaltátok, ez a természetes, csak nekem furcsa és nem csak kizárólag az én autóm "hibás".
Hi popo68! Ha a motorhiba P300-as kód (szelepkormozódás), akkor csak a szelepcsere fog segíteni. Nálam is eljátszották, hogy nem pörgetem eléggé, rossz minőségű a benzin (shell), városban ne menjek ötösben stb.... Aztán kiderült hogy a gyár más zárásszögű szelepek beépítését ajánlja!!! Mióta cserélték semmi baj a motorral. Üdv (mindenkinek)
Hi! Ez a válasz ebben a formában azért nem igazán pontos! (szerintem) A gépkocsit perszer hogy nem zárja ki, viszont a motort IGEN!!! A többi részre megmarad a gari.
Elmondom tapasztalataimat a Chevrolet SW 1.6 Elitt gépkocsiról. A külleme megnyerő, a kapcsolók jól működnek. A könyöktámasz csak annak jó akinak másfél méteres könyöke van. Az ülés emelő, nem emelő, hanem döntő, vagyis nem a legjobb. A jobb első ajtónál a központi zár szorúl. A motor bizonyos esetekben, főleg hidegben rángat - egyszer már lamdaszonda csere, mivel folyamatosan bejelzett a motorhiba lámpa. A tompított fényszoró égői kb. 800 Ft-os bovlik. Érdemes drágább égőket vásárolni. Megérzi egyből a gyengébb oktánszámú benzint - újbóli motorhibát jelez. Esős időben motorhiba folyamatosan. Rövid időn belűl most viszem harmadszor ugyan ezen hiba miatt szervízbe. Télen a b oszlopban 100-130 km/h-nál folyamatos zörgés jelentkezik. A gyári gumik nem a magyar útakra valók (nyári kumho 15' 195/55), mivel hangosak. A fútómű nem rossz, bár többször lehet tapasztalni, hogy félrehúz balra- lehet az út hibája is. A fogyasztása 9,4-10,2 l/100 km vegyes használat esetén. Egyszer már hosszútávon volt egy 7,3 l/100 km. A belső szigetelés az árkateg. megfelelő. Az autó tényleg családoknak készült. Kényeleme jobb, mint egy Opel Astrának G. A H tipus már biztos jobb. Amit nem értek, hogy miért ilyen lassan gyorsúl. Aki tud valami ötletet a javításhoz, kérem segítsen, de gyorsan. Most hallottam, hogy decembertől már lehet vásárolni a dízel változatot is.
A múlt héten emailben megkérdeztem a Gyulai szerviztől, hogy a direct légszűrő beépítése garancia vesztéssel jár-e? A kérdésemhez szemléltetéskébb beillesztettem R*R egyik képét. Most érkezett a válasz:
"Tisztelt Ferenc!
Sportlégszűrő beépítése nem zárja ki a gépkocsit a garanciából, a képen látható formában.
Az én szervizemben (Chevrolet Gyimes) annyit mondtak hogy 7500km-nél ajánlott olajat cserélni, de nem kötelező. Ez ugyebár éppen a fele a 15000km-es szervizperiódusnak. Amikor megkérdeztem miért ajánlják, azt mondták az új motorok nyersek még egy kicsit és a hengerfalról több fémrészecske válik le az első pár ezer km alatt mint később. Ezek az olajban lebegnek, ami ugye a normális állapot, de ki lehet őket "öblíteni" egy olajcserével. Üdv!
Nem tom nekem a Tatabányai szervízben mondta a szerelő....ugy látszik ahány szervíz annyi vélemény.Ő a szállítás során fellépő gyilkolással ,és azzal magyarázta hogy azé annyira nincsenek ezek bejáratva...
A biztonság kedvéért azér lecserélem,rosszabb nem lesz.
Mivel már sokan írták, hogy 5000 km körül érdemes olajat cserélni, ezért a Gyulai szervizben megkérdeztem egy szerelőt, ő azt mondta, hogy teljesen fölösleges.
A télen én sem tartottam normális dolognak a hőmérő mutatójának állását - annál is inkább, mert a fűtésem vacak volt -, ezért elmentem a Gyulai szervizbe, ott bemérték és azt mondták, hogy tökéletes.