Teljesen más a fekete szövet (minőségben is) a Classic-ban, az Ambiente-ben és az Elegance-ban is, ezért valójában 3 féle van. A fekete-szürke variáció a Classic-é.
Időközeben a 2. kérdés már nem kérdés. Nem nyitottam ki a vezetőoldali ajtót (hátul másztam be), és a gyújtás ráadásakor ugyan úgy beindult a tápszivattyú. Utólag belegondolva ez egy igen hülye kérdés volt:-O
1. A fabiában ha kinyitom a vezető oldali ajtót, néhány mp-ig tartó zümmögést hallok. Úgy tudom, ez az AC pumpa. OII-nél is így van (még nem tudom, mert kb. 2 - hosszú - hét múlva érkezik meg a gép)
2. Mi történik, ha ezt az "előkészítő" folyamatot blokkolom (immót építenék be)? Nehezebben fog indulni az autó?
3. A blokkolás nem csak a szokásos táp.fesz elvételt jelentené az AC-től, hanem elvágnám a benzincsövet és elektromos szelepet iktatnék be, amit az immo vezérel. Mi történik akkor, ha az AC dolgozna, de a szelep zárva van? (pl. az AT direktben ad tápfeszt az AC-nek) Nem fog károsodni az AC? Vagy nem generál hibajelzést a komputernek?
Persze tudom, puding próbája... de jó lenne tudni, mielőtt elvágom a benzincsövet, nem követek-e el valami balf@szságot:-)
Plüss ülés? Egyik Ford-ban sem láttam még... Fusion-ben sincs, választhattunk, hogy kék vagy lila mintás lesz a bordós-narancsos autóhoz...
Én elismerem a Ford-ok többlet szolgáltatásait, csak nincs túl sok belőlük. A fedélzeti elektronika pl. meglepően okos a Fusion-ben, ugyan azt tudja, mint az OII... Sőt, a coming home funkció is benne van alapáron!
Asszem ebben a temaban nem fogunk egyeterteni...;) pl nekem hianyzni fog a pluss ules, nesze neked anyagminoseg. Mindegy, ez Octavia topic. Az lenne a kerdesem, hogy hasznal valaki Brodit tartot a PDA-hoz? Nalam a fokanal bevalt, de a brodit honlapjan lattam, az alapjan kicsit labilisnak tunt: http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=853525 Valaki hasznal ilyet? A kereso nem dobott ki semmit :(
Amugy miert baj, ha Pozsonyban csinaljak az Octavia-t? Elvileg az enyem is onnan jon. Ha jol hallottam, akkor tenyleg Parizsban mutatjak be az ujat, es december korul jon majd ide. A belseje hasonlitani fog a superb-re. Talan lehet bele rendelni majd a superb Bolero radiojat. Az valami lenyugozo!
Egyébként a fekete kárpittal kapcsolatosan nem értek valamit:
az egyik Skoda kereskedő használtautós részlegénél láttam két OII-t fekete kárpittal. Az egyiknek teljesen fekete volt mindene, a másiknál meg az ülőlap és a háttámla középső része világosabb, szürkés színű.
Mindkettő Ambiente felszereltség, ahol három fajta szövet kárpit van: bézs, fekete és szürke. A szürke esetén az ajtókárpitban is van szürke betét, mint a képen, valamint az ülés is világosszürke, tehát az autók egyike sem volt szürke belsejű. De hogy lehet kétféle fekete belső?
"@Joemaster: Nem biztos hogy egy markat egy alsos tipusan keresztul kell megitelni! Megha hasznalnak is kozos alkatreszeket."
De ha egyszer kisautót akartunk venni az asszonynak, akkor csak a kisautós produktumára voltunk kíváncsiak az adott gyártónak. Egyébként én a Fabia-hoz hasonlítottam akkoriban és ahhoz hasonlítva is nagy a különbség.
Vezettem mindkettőt, asszony is, szerinte is a Fabia volt a kellemesebb, de a Ford-ra volt olyan hitel akció és olyan CASCO akció, ami nem mindennapos.
Ezért lett Fusion.
Mellesleg, a Ford szalonban bóklászva vettem észre, hogy a többi modellben is ilyen megoldások vannak, illetve korábban is jártam egyik barátommal a Ford-nál többször is, mert C-Max-ot akart venni. Abban is feltűnt már, hogy az OII-höz képest azért lentebb van az anyagminőség (Fusion-re akkor még rá se néztem).
A bőr ajtókárpitról tudnál feltenni egy fotót? Nagyon felkeltette az érdeklődésemet!
Nekem szövet kárpit van bézsben, de most már nagyon ki kéne tisztítani, igaz csak 3 éves korára koszolódott be igazán.
Vizes tisztító géppel az oldallégzsákok miatt nem merem tisztítani/tisztíttatni (az üléstámla oldalában vannak). Egyelőre nem tudom, mit csináljak velük, bár irtó ronda lesz lassan.
Ha lesz elég időd, akkor még lehet ez ÉLET-ben....
Vissza olvasva és némi saját tapasztalatot is szerezve, az Oktávia erőt , masszívitást, megbízhatóságot sugároz és ad is. Minősége homogén és jobb mint a francia márkáké, nem beszélve értékállóságáról, melyet a minőségének köszönhet. 135e km után-2,5 év- 1 izzó csere. (Ne is legyen több !!! )
Ültem az új Superb-ben, 140LE és 170LE motorokkal, jó-jó, de napi rohangászásokhoz túl nagy, parkolni mérete miatt körülményesebb, s mivel sokat megyek egyedül, túl nagy, felesleges.
Viszont jobb az ülése, és nem pattog, kicsit franciás a suhanása. Amit nem értettem benne: elhagyták az ajtóból az italtartót, s az ülés mellett - nem tudom volt-e?-nincs "kuka", nekem ezek pld. fontosak pakolás szempontjából, mert be szoktam lakni az autóimat. Az Oktáviában mindennnek van, helye..
A következő is Okti lesz, ha nem fejlesztik vissza..
Haligali Mindenkinek! Rég jártam erre, de az Octim továbbra is hibátlanul teszi a dolgát. A belsőről: Ambiente felszereltségben van egy harmadik opció is, a kékesszürke, asszem graham-achat néven, nekem ilyen van. Kevésbé kényes, mint egy bézs, viszont elég világos.
Koszonom a biztato szavakat, igyexem meghalalni a bizalmat. Nekem a kocsimmal nem volt semmi bajom amiota megvan (meg izzot se csereltem), igaz vigyazok is ra. Olyan nagyon koran nem fogom elfelejteni a Focus-t, mert lesz 1-2 dolog, ami hianyzik a Business-bol is, de a Fokamban benne van. :) Meg hat a foka volt az elso altalam vasarol uj auto! De biztos vagyok benne, hogy jo lesz az uj Octavia. Amugy a bezs belson es a fekete kulson gondolkodtam eloszor, mert regota szeretnek mar vilagos belsoset, de olya sikeresen lebeszeltem a rendelesre magamat errol, hogy pont megfordult a szin:)
@Joemaster: Nem biztos hogy egy markat egy alsos tipusan keresztul kell megitelni! Megha hasznalnak is kozos alkatreszeket. Ultem/vezettem az uj superb-et, kene, de nem fert bele a keretbe :) A fabia/roomster nekem nem teccen. Mondeo szinten randa az en szememnek foleg belul.
De ezert van annyi gyarto, hogy birjak valogatni. Par ev mulva lehet a ford es skoda is kiesik a rostan, es egy harmadikat fogok valasztani.
A Focus nalam bevalt, es kulonoson ajanlott kategoriaban van a Ghiatol felfele, es a Skodaval is jo uton halad.
Én a business melett döntöttem. És nem bántam meg. Nekem se tetszik a teljessen fekete belső a bézs meg nagyon kényes.De mégis csak bézs lett belőle mert van egy olyan extra,hogy félig bőr ülések vannak benne és csak az ülés közepe és a háttámla közepe szövet.Még az ajtókárpit is bőr. Egy nedves szivacssal le jön minden kosz.Ezért még fél évesen is olyan mint új korában.
Max.igaza van joemasternek. Ergo borítékolható, hogy az Octi II (pláne ezzel a felszereltséggel, mint a tied lesz) 2 hét alatt elfelejteti veled, felülírja a Foka II-vel (hiába Ghia) töltött 2 évet. Mind minőségérzetre, mind technika, mind az autó egész működése (vagy, hogy mondjam), mind a biztonságtudat szempontjából...nem hiába jelzi ezt az is, hogy valljuk meg, azonos specifikációban nincsenek egy árban. Tapasztalat, hidd el, jószándékkal, ráadásul neked is jó lesz :)
Elegance felszereltség+500e Ft-nyi extra és ha jól emlékszem, 5,2m Ft. A neve: Octavia Business!
Mikor megláttam, erős késztetést éreztem, hogy azonnal lecseréljem az enyémet egy ilyen felszereltségre. (Az összes kütyü benne van, ami szerepel a kívánságlistámon, talán csak egy függönylégzsákot kérnék hozzá...) Aztán lenyugodtam. :-)
A belsejével van csak bajom, mert vagy full fekete, ami nem tetszik, vagy teljesen világos, ami nem jó, mert a mostani, félig világos kárpitom is kényes, de most legalább a padló kárpit fekete...
Nem tudom, mikor raknak majd legközelebb ennyi mindent ilyen árba... Ezek az árak fél éve változatlanok, szóval nem hiszem, hogy annyira nyomnák a készletet kifelé.
Nem hit kérdése, hanem t a p a s z t a l a t ! Octavia II-m van, az asszonynak meg Fusion-je. Mindkettőt vezetem és mindkettőt én hordtam/hordom szervizbe. Plusz, volt alkalmam megnézni a lemezek eldolgozását, volt alkalmam vitázni a Ford kereskedővel a több helyen sérült fényezésről és a gyári fényezési hibáról átvétel előtt. A kesztyűtarót be kell vágni, hogy bezáródjon, a belső anyagok a kormány és a váltó bőrözésén kívül kopogósak. A Focus sem sokkal jobb. Az új Mondeo sem jön be belülről, bár kívülről dögös.
A szellőzést nem lehet elzárni, akár mit csinálok vele, ömlik rám a levegő a lezárt légbeömlők résein is! A jobb első utas lábánál szinte minden beállításnál fűt. Az elektronika "figyelmessége" meglepően korrekt (komfort index, comig home funkció, stb.), le a kalappal, ám a mechanikai megoldások sokszor megdöbbentően primitívek az utastérben. OK, a Fusion egy 2,8m Ft-os autó, de azért nem jön be a többi Ford sem, mert a nagyobb autókban is ugyan ezek az anyagok és kidolgozási megoldások köszönnek vissza!
Ha kicsit visszaolvas valaki, látja, hogy volt gondom az Octavia-val is, elromlott egy tolatóradar szenzor, és legutóbb a tükörbe épített index. Igen ám, de a Skoda már 3,5 éves, a Ford meg 10 hónapos és már több problémával is volt szervizben, van, amelyik továbbra is megvan.
Az Octavia Ambiente felszereltség azért már egész jó, a fekete belsőt nem szeretem, a Business modellekben (a magasabb, Elegance felszereltségen alapul) sem tetszik. Ezért bézs az enyém. A Business bézs pedig nagyon világos, mert a padlókárpit, a biztonsági öv is bézs.