Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TUZI Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6605
Elnézést, nem gondoltam hogy ilyen terjedelmes lesz a hsz. legközelebb majd jobban figyelek és tördelem.:-)))
Előzmény: TUZI (6604)
TUZI Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6604
Hy.

Látom népszerűek a hsz.-im.:-)))
Akkor pontrol pontra válaszolnék.:-))

"Egy rendes fóliánál nem azt látod belülről, ami kívülről látszik."

Ugye nem nézel ennyire hülyének??
Nem egy fóliárol beszélek, ültem már jó pár sötétitet üvegű autóban. Ha lesz olyan fólia ami befelé sőtétit ,de kifelé SEMMIT sem ront a kilátásból akkor vevő vagyok rá.

"Mennyivel is okoznak több balesetet a fóliázott autók?"

Sajnos nemtudom, de szerintemn senki. Szerintem nem készült ijen felmérés.

".....de éjjel, pláne esőben enyhén kifelyezve életveszélyes"

Ezt a véleményem pedig fentartom. Nagyon szivesen kérek elnézést és látom be a tévedésem amint saját szememmel rendesen kilátok, ilyen körülmények közt egy foliázot autóból.

"Gondolom nem azért használják a versenysportban ezt az opciót, mert életveszélyes."

Megint csak én kérek bocsánatot, de ami a versenypályán jó az nem biztos hogy a közuton is hasznos. Az pedig hogy TE egy kvázi "gyári" változtatásról beszélsz én pedig a sufni tunigról. Pogácsa, kiforditot felni stb..
Amugy még egy adalék a versenypályás dologhoz. Satabilabb a versenyautó mert esetleg szinte semmi a rugózása. Oké, ez jó a sima versenypályán, de a közuton a nyomvályúban, vagy vasutiátjáróban, mit is fog ez a futomű csinálni. Elmondom elpattog ami már nem is biztos hogy annyira biztosnágos és jó dolog. Persze vannak vitathatatlan előnyei is, ez is tény.:-)

"Na én , ha nem a Škodával vagyok bizony máskép oldom meg a dolgot.:-))) Inkább nem részletezném.:-)))"

Pár kommenttel ezelőtt, Neked még a biztonság volt a legfontosabb........."

Ugye ezt sem kéne magyaráznom, mert szerintem Te is érted a két dolog közti eltérést, de legyen.

Két különböző dolog ba biztonság. Az hogy én nem fóliáztatok, nem sufnituningolom a futóművet, vagy pl. nem tetetek be utolag (sőt sehogy) xenon lámpát az egy dolog, nekem ez azt jelenti hogy az autóm biztosnágos. De ez nem azt jelenti hogy mindig a megengedet sebességgel közlekedem, hogy inkább kiszálok hogy meggyőződjek egy vasuti átjáróban arról hogy nem jön a vonat.

Vagyis talán ugy jobban érted hogy a közlekedés az egy másik aztal. Ott is vannak érdekes dolgok, mint a tuningban is. Nem utasitom el a tuningot bizonyos határig, de netovább. Ha valaki csak azért tesz fel uthengereket az autójára mert az qrva dögös, de közben a kerékcsapágy esetleg a legrosszabb pillanatban kiszakad , na az hülyeség, és veszélyes, én még büntetném is.

Talán ennyi. Remélem nem bántottalak meg, de nekem ez a véleményem, neked meg más. Nagy valoszínűséggel nem fogjuk tudni egymást meggyőzni, de azért vannak dolgok amiben egyet értünk, és ez is valami.:-))))))

Előzmény: Bálint1 (6600)
greenie28 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6603

Sziasztok!

 

Mulnkor olvastam itt, hogy az OII-nél van egy légtelenítő szelep, ami tankolásnál segít, hogy a levegőt kiengedjük a tankból. Tudtok abban segíteni, hogy ez pontosan hol van?

Előre is köszi!

Bálint1 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6602
"Na én , ha nem a Škodával vagyok bizony máskép oldom meg a dolgot.:-))) Inkább nem részletezném.:-)))"

Pár kommenttel ezelőtt, Neked még a biztonság volt a legfontosabb.........
Előzmény: TUZI (6551)
Bálint1 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6601
"Aztán hallottam én már olyan anekdotát is hogy az osztrák rendőr a helyszínen leszedette"

Ez nem anekdóta, történt már ilyen.

Csak tudod, sógoréknál minden herce-hurca nélkül bejegyezhetőek ezek a dolgok a forgalmiba. Náluk is ez az előírás, csak náluk ez kivitelezhető.

Nálunk komoly indok kell, hogy bejegyeztethesd. Nekem céges az autó. Azt mondta egy rendőr ismerősöm, hogy indoknak írjam azt, hogy rendszeresen pénzt (pl munkabér) szállítok az autóban. Így talán bevésik a forgalmiba a fóliát, nem kevés pénzért. Magánemberként teljesen esélytelen vagy, még full szabályos fóliával is.

Sógoréknál a műbizonylat ellenében szotyi pénzért beírják.
Előzmény: TUZI (6526)
Bálint1 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6600
"Vagy lehúzod az ablakokat hogy kitudj nézni ,mondjuk egy elsőbségadás táblánál????
Van ismerősöm aki ezt csinálja.:-)))"

Ezek szerint az ismerősödnek űber gagyi, viszont olcsó fóliája van.
Egy rendes fóliánál nem azt látod belülről, ami kívülről látszik.

Mennyivel is okoznak több balesetet a fóliázott autók?

".....de éjjel, pláne esőben enyhén kifelyezve életveszélyes"

Lásd feljebb.....

"Ja és a futómű. Na annak a radikális megváltoztatását is igencsak ellenzem"

Szíved joga. Nekem mióta bekerült a NORMÁLIS minőségű, állítható magasságú futómű, sokkal stabilabb az autó viselkedése.
Gondolom nem azért használják a versenysportban ezt az opciót, mert életveszélyes.


"......mondjuk nyomtáv szélesítést, teszem azt "pogácsával" ,na ez már meghaladja az énálltalam elfogadható mértéket"

Ezzel egyetértek.
Előzmény: TUZI (6522)
drMinit Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6599
épp olvasom:-)
Előzmény: taki_67 (6598)
taki_67 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6598

"Van konkrét beépítési elképzelésed?"

Még 1-2 hét, mire megérkezik az autó, így nem tudom, merre megy a benzincső...

Nyitott vagyok bármi másra, ami nem a szokványos megszakítási pontokat használja.

Sajnos Maglódra elvinni-otthagyni az autót majd újra visszautazni érte elég macerás lenne nekem (Székesfehérvár mellett lakom), más szerelőt, akiben megbíznék viszont nem ismerek. Ezért próbálom ez az ügyet magam megoldani (emiatt küldtem neked levelet).

Műszaki ember lévén be merem vállalni egy ilyen eszköz beszerelését, de azért ismerem a korlátaimat is; ha úgy érzem a feladat túl nagy falat nekem, nem kockáztatok. Lehet, hogy még nálad kötök ki:-)

Előzmény: drMinit (6597)
drMinit Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6597
3. A blokkolás nem csak a szokásos táp.fesz elvételt jelentené az AC-től, hanem elvágnám a benzincsövet és elektromos szelepet iktatnék be, ....nem generál hibajelzést a komputernek?


Nem

csak érdeklődőm...
- Van konkrét beépítési elképzelésed?
Csak mert tapasztalatom alapján egy benzinszelep beépítése igencsak macerás.
Általában a jármű alatt nemigen fér el, (Habár OII ilyen téren még nem vizsgáltam)
A tank mellet a csöveknél sincs akkora hely.
A motortérbe való beépítése meg csak akkor ér valamit, ha a motortér is zárható egy motortérzárral.
Ugyanis ha itt van beépítve akkor a kiiktatása is csak egy mozdulat.
A tömitettségi hibalehetőségeket nem is említem.
Viszont ha már jobban belegondolok, ennél azért hatásosabb, vagy inkább probléma mentesebb megoldásokat il lehet találni.


2. Mi történik, ha ezt az "előkészítő" folyamatot blokkolom


Semmi. az autó beindul, rendesen.
Előzmény: taki_67 (6577)
berobi1 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6596
joemaster

köszönöm a tájékoztatást
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6595
Kösz a fogyi adatokat mindenkinek!
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 6594
Jaja, akkor passzolom én is.
Előzmény: joemaster (6588)
ottar Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6593

178000 volt márciusban, mikor rendeltem a kocsim.

Nem, én nem ilyent rendeltem. Illetve igen, mert a konfigurátornak volt egy hibája, ami a 4x4-nél nulla forinttal hozta ezt a kódú kárpitot.

Aztán felhívtak, hogy így nem. Émmeg morcos lettem, és aszontam, jó lesz nekem a 4x4 alaphuzata, aminek a neve nem jut eszembe, mert nem megy a konfigurátor....

:-)

 

Előzmény: mogyi1 (6592)
mogyi1 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6592
Pontosan nem emlékszem de úgy rémlik,hogy olyan 170 körül volt. Nekem nagyon megérte. Baromi könnyű tisztán tartani.
Előzmény: joemaster (6591)
joemaster Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6591
Köszi!

Érdekes, nem sokat láttam még ilyet.
Mennyi a felára?
Előzmény: mogyi1 (6582)
joemaster Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6590
Két teljesen különböző autóról van szó. A motorok között viszont sok az átfedés, olyan sűrűn a VW nem váltogatja a motorokat, csak mostanában hoznak ki 1-2 újdonságot. Kicsit elaludtak motorok terén...

Octavia I (most Octavia Tour a neve): 1997-től gyártják. Golf 4 padlólemezen alapul.
Octavia II: 2004-től gyártják. Golf 5 padlólemezen, a korábbihoz képest 6 cm-rel hosszabb a tengelytáv, így több a hátsó utasok lábtere. Nagyobb a csomagtér is. Jobbak az anyagok, szebb a belső tér.

Kívül sem ugyan az a két autó.

Az Octavia I-nél régen LX,GLX,SLX felszereltségek voltak, aztán Classic,Ambiente,Elegance, de most már csak egy fajta belsővel készül és Tour a felszereltség neve is az autó neve mellett. Luxus felszereltségi szintben is gyártották Laurin&Klement néven.

Octavia II-nél Classic,Ambiente,Elegance szintek vannak. Van még Octavia Scout (olyan, mint az Audi-nál az Allroad Quattro), azaz emelt hasmagasságú, terepes kombi 4 kerék hajtással, némi plusz műanyag karosszéria védőelemekkel ellátva) és egy luxus felszereltségi szint Laurin&Klement néven.

Mindkét generációnak készült 4x4 és sport változata is (RS néven).

Nézd meg a www.skoda.hu-n a két autót, ott látod a különbséget!
Előzmény: berobi1 (6587)
joemaster Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6589
"3. A blokkolás nem csak a szokásos táp.fesz elvételt jelentené az AC-től, hanem elvágnám a benzincsövet és elektromos szelepet iktatnék be, amit az immo vezérel. Mi történik akkor, ha az AC dolgozna, de a szelep zárva van? (pl. az AT direktben ad tápfeszt az AC-nek) Nem fog károsodni az AC? Vagy nem generál hibajelzést a komputernek?"

1. Ha károsodik, akkor tényleg nem viszik el az autót...
2. Most is megáll valamiért a szivattyú ajtónyitás után, feltehetőleg akkor, ha elér egy bizonyos nyomást. Valahol csak van nyomásérzékelő a rendszerben. Kérdés, hogy hol. Az üzemanyag szűrőben biztosan van.
3. Ilyen megszakítás gyárilag is van az üzemanyag rendszerben. Ütközés esetén, a légzsákok nyílásával együtt ez a vészelzáró szelep elzárja az üzemanyag útját a motor felé. OII-n ez széria felszerelés.
4. Márkaszervizesek szerint az üzemanyag vezeték ilyen jellegű megszakítását otthon nem javasolt elvégezni, mert olyan nyomás van a rendszerben, amely igen veszélyes. Én nem tudom, kell-e aggódni, de 4 bar (MPI) vagy 6,4 bar (FSI) nem kevés...
Előzmény: taki_67 (6577)
joemaster Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6588
Nemnem!

Ahogy írtam, mindkét autó Ambiente volt!
A Classic kivitel Fancy kárpitozását azért megismerem... Az szinte világítóan fehér a fekete üléshez. Nekem egyébként tetszik.

Mielőtt beírtam volna a hozzászólást, 250 autót néztem meg a használtautó-n és csak az Ambiente felszereltségűeket. Volt világosabb ülőlapú és teljesen fekete is (pl. a barátomé is ilyen volt).
Előzmény: Törölt nick (6581)
berobi1 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6587

hali

 

kezdőként kérdezném: mi a különbség az OCTI I és az OCTI II között. azonos motornál? felszereltség vagy a kaszninál is van eltérés?

köszi

golyo13 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6586
Nekem van, de tempótól függ.

Sok vidék és autópálya (120-ig ! ) akkor el lehet érni az 5.0-5.1L-t.
Városban keveset járok, arra nincs számom.

Ha viszont jobban haladok, tempósabban, akkor 5.5L jön ki. (Nem a fed. comp. szerint, mert az nálam 10%al csal lefelé ! )

Előzmény: Törölt nick (6580)
ottar Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6585

OLvass vissza, pár hete volt erről szó.

Többek között én is írtam.. ;-)

(Vác Nyíregyháza, 245 km, zömében autópálya. Sokszor tettem már meg, 6,2 és 6,8 a széltől, a csomagoktól és a forgalomtól függően. Amikor lehet akkor hatodik fokozatban, autópályán (is) betartva a sebességhatárokat.)

 

Előzmény: Törölt nick (6580)
KKZZ_70 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6584

*Atis* !

 

2008. febr. óta hajtok egy ilyet szedánt, 10400 km tettem bele és erre 5.59 l / 100 km az átlagfogyasztás.

Előzmény: Törölt nick (6580)
mogyi1 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6583

Remélem használható.

Lehet,hogy megéri ilyen ajtókárpitot rendelni.Ha elfogadható az ára.

Előzmény: joemaster (6571)
mogyi1 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6582

Hali.

Találtam neked egy pár fotót.

Előzmény: joemaster (6571)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6581
Teljesen más a fekete szövet (minőségben is) a Classic-ban, az Ambiente-ben és az Elegance-ban is, ezért valójában 3 féle van. A fekete-szürke variáció a Classic-é.
Előzmény: joemaster (6574)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6580
Van valakinek saját kezűleg mért fogyasztási adata az 1.9 diesel kéziváltósról?
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6579
Püss ülés semelyik Skodában, még a Superb-ben sincs, ha jól tudom. Pedig erre az extrára én is áldoznék.
Előzmény: csipuka2 (6575)
taki_67 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6578
Időközeben a 2. kérdés már nem kérdés. Nem nyitottam ki a vezetőoldali ajtót (hátul másztam be), és a gyújtás ráadásakor ugyan úgy beindult a tápszivattyú. Utólag belegondolva ez egy igen hülye kérdés volt:-O
Előzmény: taki_67 (6577)
taki_67 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6577

Jó reggelt!

1. A fabiában ha kinyitom a vezető oldali ajtót, néhány mp-ig tartó zümmögést hallok. Úgy tudom, ez az AC pumpa. OII-nél is így van (még nem tudom, mert kb. 2 - hosszú - hét múlva érkezik meg a gép)

2. Mi történik, ha ezt az "előkészítő" folyamatot blokkolom (immót építenék be)? Nehezebben fog indulni az autó?

3. A blokkolás nem csak a szokásos táp.fesz elvételt jelentené az AC-től, hanem elvágnám a benzincsövet és elektromos szelepet iktatnék be, amit az immo vezérel. Mi történik akkor, ha az AC dolgozna, de a szelep zárva van?  (pl. az AT direktben ad tápfeszt az AC-nek) Nem fog károsodni az AC? Vagy nem generál hibajelzést a komputernek?

Persze tudom, puding próbája... de jó lenne tudni, mielőtt elvágom a benzincsövet, nem követek-e el valami balf@szságot:-)

joemaster Creative Commons License 2008.09.28 0 0 6576
Plüss ülés?
Egyik Ford-ban sem láttam még...
Fusion-ben sincs, választhattunk, hogy kék vagy lila mintás lesz a bordós-narancsos autóhoz...

Én elismerem a Ford-ok többlet szolgáltatásait, csak nincs túl sok belőlük.
A fedélzeti elektronika pl. meglepően okos a Fusion-ben, ugyan azt tudja, mint az OII...
Sőt, a coming home funkció is benne van alapáron!
Előzmény: csipuka2 (6575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!