Látom népszerűek a hsz.-im.:-))) Akkor pontrol pontra válaszolnék.:-))
"Egy rendes fóliánál nem azt látod belülről, ami kívülről látszik."
Ugye nem nézel ennyire hülyének?? Nem egy fóliárol beszélek, ültem már jó pár sötétitet üvegű autóban. Ha lesz olyan fólia ami befelé sőtétit ,de kifelé SEMMIT sem ront a kilátásból akkor vevő vagyok rá.
"Mennyivel is okoznak több balesetet a fóliázott autók?"
Sajnos nemtudom, de szerintemn senki. Szerintem nem készült ijen felmérés.
Ezt a véleményem pedig fentartom. Nagyon szivesen kérek elnézést és látom be a tévedésem amint saját szememmel rendesen kilátok, ilyen körülmények közt egy foliázot autóból.
"Gondolom nem azért használják a versenysportban ezt az opciót, mert életveszélyes."
Megint csak én kérek bocsánatot, de ami a versenypályán jó az nem biztos hogy a közuton is hasznos. Az pedig hogy TE egy kvázi "gyári" változtatásról beszélsz én pedig a sufni tunigról. Pogácsa, kiforditot felni stb.. Amugy még egy adalék a versenypályás dologhoz. Satabilabb a versenyautó mert esetleg szinte semmi a rugózása. Oké, ez jó a sima versenypályán, de a közuton a nyomvályúban, vagy vasutiátjáróban, mit is fog ez a futomű csinálni. Elmondom elpattog ami már nem is biztos hogy annyira biztosnágos és jó dolog. Persze vannak vitathatatlan előnyei is, ez is tény.:-)
"Na én , ha nem a kodával vagyok bizony máskép oldom meg a dolgot.:-))) Inkább nem részletezném.:-)))"
Pár kommenttel ezelőtt, Neked még a biztonság volt a legfontosabb........."
Ugye ezt sem kéne magyaráznom, mert szerintem Te is érted a két dolog közti eltérést, de legyen.
Két különböző dolog ba biztonság. Az hogy én nem fóliáztatok, nem sufnituningolom a futóművet, vagy pl. nem tetetek be utolag (sőt sehogy) xenon lámpát az egy dolog, nekem ez azt jelenti hogy az autóm biztosnágos. De ez nem azt jelenti hogy mindig a megengedet sebességgel közlekedem, hogy inkább kiszálok hogy meggyőződjek egy vasuti átjáróban arról hogy nem jön a vonat.
Vagyis talán ugy jobban érted hogy a közlekedés az egy másik aztal. Ott is vannak érdekes dolgok, mint a tuningban is. Nem utasitom el a tuningot bizonyos határig, de netovább. Ha valaki csak azért tesz fel uthengereket az autójára mert az qrva dögös, de közben a kerékcsapágy esetleg a legrosszabb pillanatban kiszakad , na az hülyeség, és veszélyes, én még büntetném is.
Talán ennyi. Remélem nem bántottalak meg, de nekem ez a véleményem, neked meg más. Nagy valoszínűséggel nem fogjuk tudni egymást meggyőzni, de azért vannak dolgok amiben egyet értünk, és ez is valami.:-))))))
Mulnkor olvastam itt, hogy az OII-nél van egy légtelenítő szelep, ami tankolásnál segít, hogy a levegőt kiengedjük a tankból. Tudtok abban segíteni, hogy ez pontosan hol van?
"Aztán hallottam én már olyan anekdotát is hogy az osztrák rendőr a helyszínen leszedette"
Ez nem anekdóta, történt már ilyen.
Csak tudod, sógoréknál minden herce-hurca nélkül bejegyezhetőek ezek a dolgok a forgalmiba. Náluk is ez az előírás, csak náluk ez kivitelezhető.
Nálunk komoly indok kell, hogy bejegyeztethesd. Nekem céges az autó. Azt mondta egy rendőr ismerősöm, hogy indoknak írjam azt, hogy rendszeresen pénzt (pl munkabér) szállítok az autóban. Így talán bevésik a forgalmiba a fóliát, nem kevés pénzért. Magánemberként teljesen esélytelen vagy, még full szabályos fóliával is.
Sógoréknál a műbizonylat ellenében szotyi pénzért beírják.
"Ja és a futómű. Na annak a radikális megváltoztatását is igencsak ellenzem"
Szíved joga. Nekem mióta bekerült a NORMÁLIS minőségű, állítható magasságú futómű, sokkal stabilabb az autó viselkedése. Gondolom nem azért használják a versenysportban ezt az opciót, mert életveszélyes.
"......mondjuk nyomtáv szélesítést, teszem azt "pogácsával" ,na ez már meghaladja az énálltalam elfogadható mértéket"
Még 1-2 hét, mire megérkezik az autó, így nem tudom, merre megy a benzincső...
Nyitott vagyok bármi másra, ami nem a szokványos megszakítási pontokat használja.
Sajnos Maglódra elvinni-otthagyni az autót majd újra visszautazni érte elég macerás lenne nekem (Székesfehérvár mellett lakom), más szerelőt, akiben megbíznék viszont nem ismerek. Ezért próbálom ez az ügyet magam megoldani (emiatt küldtem neked levelet).
Műszaki ember lévén be merem vállalni egy ilyen eszköz beszerelését, de azért ismerem a korlátaimat is; ha úgy érzem a feladat túl nagy falat nekem, nem kockáztatok. Lehet, hogy még nálad kötök ki:-)
3. A blokkolás nem csak a szokásos táp.fesz elvételt jelentené az AC-től, hanem elvágnám a benzincsövet és elektromos szelepet iktatnék be, ....nem generál hibajelzést a komputernek?
Nem
csak érdeklődőm... - Van konkrét beépítési elképzelésed? Csak mert tapasztalatom alapján egy benzinszelep beépítése igencsak macerás. Általában a jármű alatt nemigen fér el, (Habár OII ilyen téren még nem vizsgáltam) A tank mellet a csöveknél sincs akkora hely. A motortérbe való beépítése meg csak akkor ér valamit, ha a motortér is zárható egy motortérzárral. Ugyanis ha itt van beépítve akkor a kiiktatása is csak egy mozdulat. A tömitettségi hibalehetőségeket nem is említem. Viszont ha már jobban belegondolok, ennél azért hatásosabb, vagy inkább probléma mentesebb megoldásokat il lehet találni.
2. Mi történik, ha ezt az "előkészítő" folyamatot blokkolom
Nem, én nem ilyent rendeltem. Illetve igen, mert a konfigurátornak volt egy hibája, ami a 4x4-nél nulla forinttal hozta ezt a kódú kárpitot.
Aztán felhívtak, hogy így nem. Émmeg morcos lettem, és aszontam, jó lesz nekem a 4x4 alaphuzata, aminek a neve nem jut eszembe, mert nem megy a konfigurátor....
Két teljesen különböző autóról van szó. A motorok között viszont sok az átfedés, olyan sűrűn a VW nem váltogatja a motorokat, csak mostanában hoznak ki 1-2 újdonságot. Kicsit elaludtak motorok terén...
Octavia I (most Octavia Tour a neve): 1997-től gyártják. Golf 4 padlólemezen alapul. Octavia II: 2004-től gyártják. Golf 5 padlólemezen, a korábbihoz képest 6 cm-rel hosszabb a tengelytáv, így több a hátsó utasok lábtere. Nagyobb a csomagtér is. Jobbak az anyagok, szebb a belső tér.
Kívül sem ugyan az a két autó.
Az Octavia I-nél régen LX,GLX,SLX felszereltségek voltak, aztán Classic,Ambiente,Elegance, de most már csak egy fajta belsővel készül és Tour a felszereltség neve is az autó neve mellett. Luxus felszereltségi szintben is gyártották Laurin&Klement néven.
Octavia II-nél Classic,Ambiente,Elegance szintek vannak. Van még Octavia Scout (olyan, mint az Audi-nál az Allroad Quattro), azaz emelt hasmagasságú, terepes kombi 4 kerék hajtással, némi plusz műanyag karosszéria védőelemekkel ellátva) és egy luxus felszereltségi szint Laurin&Klement néven.
Mindkét generációnak készült 4x4 és sport változata is (RS néven).
Nézd meg a www.skoda.hu-n a két autót, ott látod a különbséget!
"3. A blokkolás nem csak a szokásos táp.fesz elvételt jelentené az AC-től, hanem elvágnám a benzincsövet és elektromos szelepet iktatnék be, amit az immo vezérel. Mi történik akkor, ha az AC dolgozna, de a szelep zárva van? (pl. az AT direktben ad tápfeszt az AC-nek) Nem fog károsodni az AC? Vagy nem generál hibajelzést a komputernek?"
1. Ha károsodik, akkor tényleg nem viszik el az autót... 2. Most is megáll valamiért a szivattyú ajtónyitás után, feltehetőleg akkor, ha elér egy bizonyos nyomást. Valahol csak van nyomásérzékelő a rendszerben. Kérdés, hogy hol. Az üzemanyag szűrőben biztosan van. 3. Ilyen megszakítás gyárilag is van az üzemanyag rendszerben. Ütközés esetén, a légzsákok nyílásával együtt ez a vészelzáró szelep elzárja az üzemanyag útját a motor felé. OII-n ez széria felszerelés. 4. Márkaszervizesek szerint az üzemanyag vezeték ilyen jellegű megszakítását otthon nem javasolt elvégezni, mert olyan nyomás van a rendszerben, amely igen veszélyes. Én nem tudom, kell-e aggódni, de 4 bar (MPI) vagy 6,4 bar (FSI) nem kevés...
Ahogy írtam, mindkét autó Ambiente volt! A Classic kivitel Fancy kárpitozását azért megismerem... Az szinte világítóan fehér a fekete üléshez. Nekem egyébként tetszik.
Mielőtt beírtam volna a hozzászólást, 250 autót néztem meg a használtautó-n és csak az Ambiente felszereltségűeket. Volt világosabb ülőlapú és teljesen fekete is (pl. a barátomé is ilyen volt).
(Vác Nyíregyháza, 245 km, zömében autópálya. Sokszor tettem már meg, 6,2 és 6,8 a széltől, a csomagoktól és a forgalomtól függően. Amikor lehet akkor hatodik fokozatban, autópályán (is) betartva a sebességhatárokat.)
Teljesen más a fekete szövet (minőségben is) a Classic-ban, az Ambiente-ben és az Elegance-ban is, ezért valójában 3 féle van. A fekete-szürke variáció a Classic-é.
Időközeben a 2. kérdés már nem kérdés. Nem nyitottam ki a vezetőoldali ajtót (hátul másztam be), és a gyújtás ráadásakor ugyan úgy beindult a tápszivattyú. Utólag belegondolva ez egy igen hülye kérdés volt:-O
1. A fabiában ha kinyitom a vezető oldali ajtót, néhány mp-ig tartó zümmögést hallok. Úgy tudom, ez az AC pumpa. OII-nél is így van (még nem tudom, mert kb. 2 - hosszú - hét múlva érkezik meg a gép)
2. Mi történik, ha ezt az "előkészítő" folyamatot blokkolom (immót építenék be)? Nehezebben fog indulni az autó?
3. A blokkolás nem csak a szokásos táp.fesz elvételt jelentené az AC-től, hanem elvágnám a benzincsövet és elektromos szelepet iktatnék be, amit az immo vezérel. Mi történik akkor, ha az AC dolgozna, de a szelep zárva van? (pl. az AT direktben ad tápfeszt az AC-nek) Nem fog károsodni az AC? Vagy nem generál hibajelzést a komputernek?
Persze tudom, puding próbája... de jó lenne tudni, mielőtt elvágom a benzincsövet, nem követek-e el valami balf@szságot:-)
Plüss ülés? Egyik Ford-ban sem láttam még... Fusion-ben sincs, választhattunk, hogy kék vagy lila mintás lesz a bordós-narancsos autóhoz...
Én elismerem a Ford-ok többlet szolgáltatásait, csak nincs túl sok belőlük. A fedélzeti elektronika pl. meglepően okos a Fusion-ben, ugyan azt tudja, mint az OII... Sőt, a coming home funkció is benne van alapáron!