E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
5.Mózes 4:27És az Úr szétszór titeket a népek közé, és szám szerint kevesen maradtok meg a népek között, akik közé visz titeket az Úr.28És szolgáltok ott emberi kéz által csinált isteneknek: fának és kőnek, amelyek nem látnak, nem is hallanak, nem is esznek, nem is szagolnak.29De ha onnan keresed meg az Urat, a te Istenedet, akkor is megtalálod, hogyha teljes szívedből és teljes lelkedből keresed őt.30Mikor nyomorúságban leéndesz, és utólérnek téged mindezek az utolsó időkben, és megtérsz az Úrhoz, a te Istenedhez, és hallgatsz az ő szavára:31(Mert irgalmas Isten az Úr, a te Istened), nem hágy el téged, sem el nem veszít, sem el nem felejtkezik a te atyáidnak szövetségéről, amely felől megesküdött nékik.
Ésaiás 52:11Távozzatok, távozzatok, jertek ki, onnan, tisztátalant ne illessetek, jertek ki közülök, tisztítsátok meg magatokat, akik az Úr edényeit hordozzátok.12Mert ne sietséggel jertek ki, és ne futással menjetek;mert előttetek megy az Úr, és követni fog Izráel Istene!13Ímé, jó szerencsés lesz szolgám, magasságos, felséges és dicső lesz nagyon.14Miképpen eliszonyodtak tőled sokan, oly rút, nem emberi volt ábrázatja, és alakja sem ember fiaié volt:15Akképpen ejt ámulatba sok népeket; fölötte a királyok befogják szájokat, mert amit nékik nem beszéltek volt, azt látják, és mit nem hallottak volt, arra figyelnek.
Zakariás 8:13És lészen, hogy amiképpen átok valátok a pogányok között, oh Júda háza és Izráel háza: azonképpen megszabadítlak titeket, és áldássá lesztek. Ne féljetek! Erősödjenek meg kezeitek!22És eljőnek sok népek és erős nemzetek Jeruzsálembe a Seregek Urának keresésére, és az Úr orcájának engesztelésére.23Ezt mondja a Seregeknek Ura: E napokban lesz az, hogy a minden nyelvű pogányok közül tíz ember ragad egy zsidó férfiúba s ragad annak ruhája szélébe, mondván: Hadd menjünk veletek, mert hallottuk, hogy veletek van az Isten!
Jelenések 7:4És hallám a megpecsételtek számát: Száznegyvennégyezer, az Izráel fiainak minden nemzetségéből elpecsételve.
Jeremiás 31:31Ímé, eljőnek a napok, azt mondja az Úr; és új szövetséget kötök az Izráel házával és a Júda házával.32Nem ama szövetség szerint, amelyet az ő atyáikkal kötöttem az napon, amelyen kézen fogtam őket, hogy kihozzam őket Égyiptom földéből, de akik megrontották az én szövetségemet, noha én férjök maradtam, azt mondja az Úr.33Hanem ez lesz a szövetség, amelyet e napok után az Izráel házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az ő belsejökbe helyezem, és az ő szívökbe írom be, és Istenökké leszek, ők pedig népemmé lesznek.34És nem tanítja többé senki az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem.
Kedves Leslie07! A Biblia nem nyilatkozik arról, hogy Isten nős e, vagy nőtlen. Találgatásaid nem a Bibliából származnak, hanem a saját gondolataidból. Ha szavaidat a Bibliából támasztod alá ezen a topikon, akkor majd nem leszek ilyen igazságtalanul vádaskodó.
te így, szarul tanítod. Tehát vésd jól eszedbe, hogy isteneknek Istene, de nem Isteneknek Istene.
Nem, mert ,ha egy konkrét személynek egyik neve az, hogy Istenek Istene, akkor mivel tulajdonnévről van szó bizony nagy kezdőbetűvel kell írni.
Amikor nem egy Isten tulalajdonevében szerepel az istenek kifejezés, akkor a magyar helyesírás szabályai szerint a többesszámra való tekintettel kis kezdőbetűvel kell írni.
Ha tehát egy kovácsmesternek a tulajdonneve is Kovács,akkor a Kovács nagy kezdőbetűvel íródik.
Ha ellenben a kovács mester kifejezést írjuk le, akkor kis kezdőbetűvel írjuk.
Attól, hogy az ember szót kis kezdőbetűvel írjuk, nem lesz állat, vagy féreg.
Hasonla a helyzet az isten szóval kapcsolatban. Az a személy ugyanúgy isten,akinek nem tulajdonneve az Isten kifejezés. Ha tehát az Isten egy konkrét istenre utal,akkor nagy kezdőbetűvel íródik, ha nem egy konkrét istenre,akkor kicsivel, de attól még mind a két személy isten marad.
Arról nem beszélve ,hogy abban a korban,amikor a Biblia íródott, még nem különböztették meg
kis és nagybetűvel egymástól a kifejezéseket. Mivel olyan Istenből, aki a többi istennek is az istene
egy van, az Istenek Istene nagy betűvel íródik a tulajdonnevekre vonatkozó szabály szerint.
A pápa szót alapból kis Kezdőbetűvel írod, de ha egy konkrét pápáról van szó,akkor nagy betűvel.Pl.
Római Pápa.
Vagy az Istenek Istene esetében.
Zsoltárok 50:1Asáf zsoltára. Az IstenekIstene, az Úr szól, és hívja a földet a nap keltétől lenyugtáig.
5.Mózes 10:17Mert az Úr, a ti Istenetek, isteneknek Istene, és uraknak Ura; nagy, hatalmas és rettenetes Isten, aki nem személyválogató, sem ajándékot el nem fogad.
Mivel az egyházak nem tanítják, de a Bibliában benne van, gondoltam leírom.
Pedig bizony az egyházak tanítják, hogy az Úr, a mi Istenünk, isteneknek Istene, és uraknak Ura.
És azt is tanítják, hogy az az Úr ugyan valóban isteneknek Istene, de nem Isteneknek Istene, de
te így, szarul tanítod. Tehát vésd jól eszedbe, hogy isteneknek Istene, de nem Isteneknek Istene
Ki volt a zsidók Istenének az apja, aki sorsvetéssel adott hatalmat?"
Izrael Istenének atyja,akit soha senki nem látott és nem is halott.
János 5:37Aki elküldött engem, maga az Atya is bizonyságot tett rólam. Sem hangját nem hallottátok soha, sem ábrázatát nem láttátok.
Mózes az örökrészt osztót Fenségesnek az istenek egyikét,aki az örökrészt kapta ,konkrétan Jákóbot azt Úrnak nevezi.
5.Mózes 32: 7. Emlékezzél a rég letűnt napokra, Vedd fontolóra az esztendőket nemzedékről nemzedékre! Kérdezd meg atyádat, majd elmondja, Véneidet, ők majd elbeszélik! 8. Amikor kiadta a Fönséges a népnek örökségét, Amikor az emberek fiait különválasztotta, A népeknek határokat Az Isten fiainak számához mérten szabott. 9. Mert az Úrnak a népe lett a része, Jákob jutott neki örökségül.
Anyára nem volt szükség, hisz az Szentírás szerint az istenek, köztük Izrael Istene, Egy atyától születtek mindnyájan. Az istenek nem úgy születnek, mint az emberek. Az istennőktől való születések nem a Biblia világába tartoznak.
Pál apostol beszámol Izrael Istenének a Khrisztosz Istennek a születéséről:
Zsidókhoz 1: 3 A Fiú a dicsőség kisugárzása, az Istenben az ő lényének kimetszett képe. Hatalmas szavával ő hordozza a mindenséget is, ő szerezte meg a vétkek bocsánatát s azután leült a magasságban az isteni Fenség jobbja felől,
Itt Pál ír a Fiú Istennek az isten társai fölé való felkenetéséről is:
Zsidók 1: 8 A Fiúhoz ellenben így szól: "Trónod, oh Isten, az örök kornak korain át megáll, királyságodnak pálcája az egyenesség pálcája. 9 Igazságosságot szerettél, törvénytiprást gyűlöltél, ezért kent fel téged az Isten, a te Istened részestársaid föléaz ujjongás olajával." 10 Továbbá: "Te Uram, kezdetben vetetted meg a föld alapját, az egek kezednek művei,
Itt azt olvasod, hogy egy az istenek közül ,akit Pál a Teremtővel,azaz Izrael Istenével azonosít,felkenetett a társai fölé. Így lett mielőtt Izrael Istenévé lett volna az istenek között a Felkentté, ami Khrisztoszt jelent. Az istenek között ő lett a Khrisztosz.
Ezért nevzete Mózes Izrael Istenét Istenek Istenének, mert Mózes tudott az Ő társai fölé való felkenetéséről:
5.Mózes 10:17Mert az Úr, a ti Istenetek, isteneknek Istene, és uraknak Ura; nagy, hatalmas és rettenetes Isten, aki nem személyválogató, sem ajándékot el nem fogad.
Mindent,amit írtam a Bibliából vettem. Miért vádaskodsz hát igaztalanul,hogy nem a topik témájához igazodok?
Igazságtalanul ítélsz, mint azok az istenek, akiket a föléjük felkent Isten Khrisztosz emiatt megdorgált:
Zsoltárok 82: 1Aszáf zsoltára. Isten áll az Istennek gyülekezetében, ítél az istenek között.2Meddig ítéltek még hamisan, és emelitek a gonoszok személyét? Szela.
Előbb ismerd meg a Bibliát, hogy máskor igaztalanul ne vádaskodjál.
Szia Leslie07! Gondolom te is ismered ennek a topiknak a témáját. Ám, ha így van, akkor nem értem, hogy miért olyan elméleteket adsz itt elő, ami a Bibliában nincs leírva. Isten nős vagy nem? Ki volt a zsidók Istenének az apja, aki sorsvetéssel adott hatalmat? Ezek a gondolatok nem a Bibliából származnak, és ezért nem is ebbe a topikba valók. Pedig találhatnál, ha akarnál, igen sok olyan topikot, amelyeknek viszont pont ez a témája.
Angolról fordítva-Az El Roi Isten egyik neve a héber Bibliában.Az 1Mózes 16:13-ban használja Hágár. Rashi „a látás istenének” fordítja, Joseph szül. Isaac Bekhor Shor fordítása "isten látott engem", Abraham Ibn Ezra, Bahya szül. Áser és Abdiás szül.
Az 1Mózes 16:13-ban
Izmael születése.1 Sárai, Ábrám felesége nem szült gyermeket, volt azonban neki egy Hágár nevű egyiptomi szolgálója. 4 Ő együtt volt Hágárral, s ez fogant. Mikor azonban észrevette, hogy fogant, úrnője kicsinek tűnt szemében.
6 Ábrám így felelt Sárainak: „Szolgálód a kezedben van, tégy vele, amit akarsz.” Sárai tehát olyan keményen bánt vele, hogy az megszökött tőle. 7 Isten angyala egy vízforrásnál talált rá a pusztában, a Sur felé vezető úton levő forrásnál.8Megszólította: „Hágár, Sárai szolgálója, honnan jössz és hová mégy?” 9„Úrnőm, Sárai elől menekülök” – válaszolta. Isten angyala ezt mondta neki: „Térj vissza újra úrnődhöz és hajolj meg hatalma előtt.” 10 Az Úr angyala még ezt mondta: „Utódaidat oly számossá teszem, hogy sokaságuk miatt megszámlálni sem tudják őket.” 11 Aztán még így szólt: „Nézd, fogantál és fiút fogsz szülni. Nevezd majd Izmaelnek, mert Isten meghallgatott szükségedben. 12 Olyan ember lesz, mint a vadszamár: keze mindenki ellen és mindenki keze őellene. Összes testvérével szemben telepszik majd le.”
13 Ekkor ő kimondta az Úr nevét, aki beszélt vele: „Te El Roi vagy!” – azután hozzáfűzte: „Arra tekintettem én itt, aki reám tekint?” 14 Azért nevezték ezt a forrást Lachai-Roi forrásnak. Kádes és Báred között van.15 Hágár fiút szült Ábrámnak és Ábrám Izmaelnek nevezte fiát, akit Hágár szült neki.16Ábrám 86 esztendős volt, amikor Hágár Izmaelt szülte Ábrámnak.
Leslie 07
Nálam minden rendben , fény világit ! Legyetek jók ha tudtok, figyelek benneteket, és még sokan mások , a láthatatlanok is, nem vagyunk egyedül.
II. A Szentírás ~fogalma. 1. Az ÓSz legfőbb tanítása az egyistenhit (→monoteizmus), melyről Izr-nek naponként hitvallást kellett tennie (MTörv 6,4). Az egy ~ abszolút és korlátok nélkül való. "
Itt azt kell érteni, hogy Izrael Istene egymagában Isten. Nincs felesége, mint például az egyiptomiak
istenének YHWH-nak Ashera a felesége a régészeti bizonyítékok szerint. Sőt a Mindenható Istentől a Khrisztosztól eltávolodó zsidók is az egyiptomiak YHWH-Asera istenpárosát imádták a feltárt régészeti bizonyítékok szerint.
Izrael népének azonban egy Istene volt, az Isten fainak egyike, aki sorsvetés útján jutott hozzá
örökrészéhez Jákób népéhez. Ez akkor történt, amikor az Isten fiainak atyja úgy döntött hogy örökrészt oszt a fiai között:
5.Mózes 32: 7. Emlékezzél a rég letűnt napokra, Vedd fontolóra az esztendőket nemzedékről nemzedékre! Kérdezd meg atyádat, majd elmondja, Véneidet, ők majd elbeszélik! 8. Amikor kiadta a Fönséges a népnek örökségét, Amikor az emberek fiait különválasztotta, A népeknek határokat Az Isten fiainak számához mérten szabott. 9. Mert az Úrnak a népe lett a része, Jákob jutott neki örökségül.
Annyit tudni kell, hogy ezt az Istent az Isten fiai közül,már korábban az istenek Atyja felkente
a társai fölé. Izrael népének tehát nem akármilyen isten jutott örökrészül,hanem a Felkent azaz a Khrisztosz Isten, aki a Mindenható Isten nevet is viselte.
Meg is látogatta Jákóbot ,majd elnevezte Izraelnek. Innen ered az Izrael Istene neve a Khrisztosz Istennek a Mindenhatónak.
1. Mózes 35:1Monda pedig az Isten Jákóbnak: Kelj fel, eredj fel Béthelbe és telepedjél le ott; és csinálj ott oltárt amaz Istennek, ki megjelenék néked, mikor a te bátyád Ézsaú előtt futsz vala.2Akkor monda Jákób az ő házanépének, és mind azoknak, kik vele valának: Hányjátok el az idegen isteneket, kik köztetek vannak, és tisztítsátok meg magatokat, és változtassátok el öltözeteiteket.3És keljünk fel, és menjünk fel Béthelbe, hogy csináljak ott oltárt annak az Istennek, ki meghallgatott engem az én nyomorúságom napján, és velem volt az úton, amelyen jártam.6Eljuta azért Jákób Lúzba, mely Kanaán földén van, azaz Béthelbe, ő maga és az egész sokaság, mely ő vele vala.7És építe ott oltárt, és nevezé a helyet Él-Béthelnek, mivelhogy ott jelent meg néki az Isten, mikor az ő bátyja előtt fut vala.9Az Isten pedig ismét megjelenék Jákóbnak, mikor ez jöve Mésopotámiából, és megáldá őt.10És monda néki az Isten: A te neved Jákób; de ne neveztessék többé a te neved Jákóbnak, hanem Izráel légyen neved. És nevezé nevét Izráelnek.11És monda néki az Isten: Én vagyok a mindenható Isten, nevekedjél és sokasodjál, nép és népek sokasága légyen te tőled; és királyok származzanak a te ágyékodból.12És a földet, melyet adtam Ábrahámnak és Izsáknak, néked adom azt, utánad pedig a te magodnak adom a földet.13És felméne ő tőle az Isten azon a helyen, ahol vele szólott vala.
Sokan nem tudják, hogy Izrael Istene, a Mindenható Isten azonos a Khrisztosz Istennel,aki felkenetése jogán a társainak,azaz a többi istennek is Istene lett.
Mózes tisztában volt mindezekkel, ezért Istenek Istenének nevezte az Istent,aki Izraelt sors által örökrészül kapta az istenek Atyjától.
5.Mózes 10:17Mert az Úr, a ti Istenetek, isteneknek Istene, és uraknak Ura; nagy, hatalmas és rettenetes Isten, aki nem személyválogató, sem ajándékot el nem fogad.
Mivel az egyházak nem tanítják, de a Bibliában benne van, gondoltam leírom.
«N em-e valamennyiünknek egy Atyánk van ? Nem-e egy Isten teremtett mindannyiunkat?
Jézus arra oktatta tanítványait, hogy testvéri kapcsolatban legyenek egymással, tanuljanak meg egymástól bocsánatot kérni, egymásnak bocsánatot adni.
Kolosszé 1:
14 Benne nyertük el a megváltást, bűneink bocsánatát. 15 Ő a láthatatlan Isten képmása, minden teremtmény elsőszülötte. 16 Mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat. Mindent általa és érte teremtetett. 17 Ő előbb van mindennél, és minden benne áll fenn.
Róm 12,10 A testvéri szeretetben legyetek gyöngédek egymáshoz, a tiszteletadásban előzzétek meg egymást. ?
Jakab lev: 2: 14-17
14 Testvéreim, mit használ, ha valaki azt állítja, hogy van hite, tettei azonban nincsenek? Üdvözítheti a hite? 15 Ha valamelyik testvérnek nincs ruhája és nincs meg a mindennapi tápláléka, 16 és egyiketek így szólna hozzá: „Menj békében, melegedj, és
s lakjál jól!”, de nem adnátok meg neki, amire testének szüksége van, mit használna?17 Ugyanígy a hit is, ha tettei nincsenek, magában holt dolog.
1Jn 3,13-17
13 Ne csodálkozzatok azon, testvérek, hogy a világ gyűlöl benneteket. 14 Mi tudjuk, hogy a halálból átmentünk az életbe, mert szeretjük testvéreinket. Aki nem szeret, a halálban marad. 15 Aki gyűlöli testvérét, gyilkos, márpedig tudjátok, hogy egy gyilkosnak sem maradandó birtoka az örök élet. 16 A szeretetetarról ismerjük fel, hogy ő életét adta értünk. Nekünk is kötelességünk életünket adni testvéreinkért.17 Hogyan marad meg Isten szeretete abban, aki – bár bőven van neki a világ javaiból –, mégis, amikor látja, hogy testvére szükséget szenved, elzárja előle a szívét.
Zsidókhoz írt levél 11 fejezet? (1-2, 4-6, 8, 10-15, 17-18, 21 v )
1 A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés. 2 Ennek a hitnek az alapján nyertek Istentől jó tanúbizonyságot a régiek.
4 Hit által ajánlott fel Ábel értékesebb áldozatot Istennek, mint Kain, és hit által nyert bizonyságot arról, hogy ő igaz, mert Isten bizonyságot tett áldozati ajándékairól, úgyhogy hite által még holta után is beszél.5 Hit által ragadtatott el Énók, hogy ne lásson halált, és nem találták meg, mivel elragadta őt Isten. Elragadtatása előtt azonban bizonyságot nyert arról, hogy Isten szemében kedves 6 Hit nélkül pedig senki sem lehet kedves Isten előtt, mert aki az Istenhez járul, annak hinnie kell, hogy ő van, és megjutalmazza azokat, akik őt keresik.
8Hit által engedelmeskedett Ábrahám, amikor elhívta Isten, hogy induljon el arra a helyre, amelyet örökségül fog kapni. És elindult, nem tudva, hova megy.
10 Mert várta azt a várost, amelynek szilárd alapja van, amelynek tervezője és alkotója az Isten.11 Hit által kapott erőt arra is, hogy a meddő Sárával nemzetséget alapítson, noha már idős volt, minthogy hűnek tartotta azt, aki az ígéretet tette 12 Ezért attól az egy embertől, aki már közel volt a halálhoz, származtak olyan sokan, mint az ég csillagai és mint a tenger partján a föveny, amely megszámlálhatatlan 13 Hitben haltak meg ezek mind, anélkül, hogy beteljesültek volna rajtuk az ígéretek. Csak távolról látták és üdvözölték azokat, és vallást tettek arról, hogy idegenek és jövevények a földön 14 Mert akik így beszélnek, jelét adják annak, hogy hazát keresnek. 15 És ha arra a hazára gondoltak volna, amelyből kijöttek, lett volna alkalmuk visszatérni.
17 Hit által ajánlotta fel Ábrahám Izsákot, amikor Isten próbára tette, és egyszülött fiát vitte áldozatul az, aki az ígéreteket kapta, 18 akinek megmondatott: „Aki Izsáktól származik, azt fogják utódodnak nevezni.”
21 Hit által áldotta meg a haldokló Jákób József mindegyik fiát, és botja végére hajolva imádkozott. -
1Kor:13 fej:1 Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen én bennem, olyanná lettem, mint a zengő ércz vagy pengő czimbalom.
4 A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irígykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
11 Mikor gyermek valék, úgy szóltam, mint gyermek, úgy gondolkodtam, mint gyermek, úgy értettem, mint gyermek: minekutána pedig férfiúvá lettem, elhagytam a gyermekhez illő dolgokat.
13 Most azért megmarad a hit, remény,szeretet, e három; ezek között pedig legnagyobb a szeretet.
Zsid: 8: 1 A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról
való meggyőződés 12 Azért is egytől, még pedig mintegy kihalttól annyian származtak, mint az égnek csillagai * sokaságra nézve, és mint a tenger partja mellett a fövény, mely megszámlálhatatlan. 33 A kik hit által országokat * győztek le, igazságot cselekedtek, az ígéreteket elnyerték, az oroszlánok száját betömték.
A Miatyánk.15 De ha nem bocsáttok meg az embereknek, Atyátok sem bocsátja meg bűneiteket.
A két úr szolgája. 24Senki sem szolgálhat két úrnak: vagy gyűlöli az egyiket, a másikat pedig szereti, vagy ragaszkodik az egyikhez, a másikat pedig megveti. Nem szolgálhattok az Istennek is, a Mammonnak is. A gondviselés. 25Azt mondom ezért nektek: Ne aggódjatok életetek miatt, hogy mit esztek vagy mit isztok, sem testetek miatt, hogy mibe öltöztök! Nem több az élet az eledelnél s a test a ruhánál? 26Nézzétek az ég madarait! Nem vetnek, nem aratnak, csűrbe sem gyűjtenek – mennyei Atyátok táplálja őket. Nem többet értek ti náluk? 27Ugyan ki toldhatja meg életét csak egy könyöknyivel is, ha aggodalmaskodik? 28Hát a ruházat miatt miért nyugtalankodtok? Nézzétek a mezők liliomait, hogyan nőnek: nem fáradoznak, nem szőnek-fonnak, 29mégis, mondom nektek, még Salamon sem volt dicsősége teljében úgy felöltözve, mint egy ezek közül. 30Ha a mezei virágot, amely ma virít, holnap pedig a kemencébe kerül, így öltözteti az Isten, akkor benneteket, kishitűek, nem sokkal inkább? 31Ne aggodalmaskodjatok hát, és ne kérdezgessétek: Mit eszünk, mit iszunk?
Az alamizsnálkodás.1Ügyeljetek, hogy a jót ne az emberek szeme láttára tegyétek, azért, hogy lássanak benneteket. Így semmi jutalom nem vár rátok mennyei Atyátoknál. 2Amikor tehát alamizsnát adsz, ne kürtöltess magad előtt, mint a képmutatók teszik a zsinagógában és az utcán, hogy dicsérjék őket az emberek! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat. 3Te úgy adj alamizsnát, hogy ne tudja a bal kezed, mit tesz a jobb.4Így alamizsnád titokban marad, és Atyád, aki a rejtekben is lát, megjutalmaz.Az imádság.5Amikor imádkoztok, ne tegyetek úgy, mint a képmutatók, akik az emberek szeme láttára szeretnek imádkozni a zsinagógában meg az utcasarkon, hogy mutogassák magukat! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat.6Te, amikor imádkozol, menj be a szobába, zárd be az ajtót, s imádkozzál titokban mennyei Atyádhoz! S mennyei Atyád, aki a rejtekben is lát, megjutalmaz.A Miatyánk.7Amikor imádkoztok, ne szaporítsátok a szót, mint a pogányok, akik azt hiszik, hogy ha ömlik belőlük a szó, nyomban meghallgatásra találnak! 8Ne utánozzátok hát őket! Tudja a ti Atyátok, mire van szükségetek, mielőtt még kérnétek. 9Ti így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a neved, 10 öjjön el az országod, legyen meg az akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is. 11Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma, 12s bocsásd meg a vétkeinket, amint mi is megbocsátottunk az ellenünk vétkezőknek. 13És ne vigy minket kísértésbe, hanem szabadíts meg a gonosztól. 14Ha megbocsátjátok az embereknek, amit vétettek ellenetek, mennyei Atyátok is megbocsát nektek.A böjt.16Amikor böjtöltök, ne öltsetek olyan ábrázatot, mint a képmutatók, akik komorrá változtatják arcukat, hogy lássák böjtölésük! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat. 17Te, amikor böjtölsz, kend meg fejedet és mosd meg arcodat, 18hogy ne lássák rajtad az emberek, hogy böjtölsz, hanem csak Atyád, aki a rejtekben is ott van! Akkor Atyád, aki a rejtekben is lát, megjutalmaz.A kincsgyűjtés.19Ne gyűjtsetek magatoknak kincset a földön, ahol moly rágja és rozsda marja, s ahol betörnek és ellopják a tolvajok! 20A mennyben gyűjtsetek kincset, ahol nem rágja moly és nem marja rozsda, s ahol nem törnek be és nem lopják el a tolvajok! 21Ahol a kincsed, ott a szíved is.A világosság.22A test világa a szem. Ha szemed ép, egész tested világos. 23De ha a szemed rossz, egész testedre sötétség borul. Ha tehát a világosság, amely benned van, sötétség, mekkora lesz maga a sötétség?
( 2-3, 5, 8-10, v )+(1-14, 16-23, 32, v)+(15, 24-31v)
Az alamizsnálkodás.2 Amikor tehát alamizsnát adsz, ne kürtöltess magad előtt, mint a képmutatók teszik a zsinagógában és az utcán, hogy dicsérjékőket az emberek! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat. 3 Te úgy adj alamizsnát, hogy ne tudja a bal kezed, mit tesz a jobb.
Az imádság.5 Amikor imádkoztok, ne tegyetek úgy, mint a képmutatók, akik az emberek szeme láttára szeretnek imádkozni a zsinagógában meg az utcasarkon, hogy mutogassák magukat! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat.
A Miatyánk.8 Ne utánozzátok hát őket! Tudja a ti Atyátok, mire van szükségetek, mielőtt még kérnétek.9 Ti így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a neved, 10 jöjjön el az országod, legyen meg az akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is.
1 A döglődő legyek a kenetkészítőnek egész csésze olaját tönkreteszik; csöppnyi balgaság súlyosabban esik a latba, mint a bölcsesség és a dicsőség. 2 A bölcs egyenesen jár, a balga lejtős úton. 3 A balga nem tehet egyebet, mint hogy megy a maga útján: az okosság hiányzik belőle, így elárulja, hogy balga. 4 Ha az uralkodó haragja fölgerjed ellened, ne hagyd el helyedet, mert a higgadtság elébevág a nagy eltévelyedéseknek.5 Még egy bajt láttam a nap alatt, s ez az uralkodó tévedése: 6 a balgaságnak igen magas tisztségeket adnak, a gazdagok meg alacsony sorban vannak. 7 Láttam szolgákat lóháton, a fejedelmeknek meg szolgák módjára gyalog kellett menniük.8 Aki vermet ás, beleesik; és aki falat bont, megmarhatja a kígyó. 9 Aki követ fejt, megsérülhet tőle; aki fát hasogat, vigyázzon magára. 10 Ha életlen a fejsze és nem köszörülik meg, akkor nagyobb erőt kell kifejteni. A bölcsesség előnye a siker.11 Ha a kígyó mar, mielőtt elbűvölnék, akkor a bűvölőnek semmi haszna a művészetéből. >>>>>>
Leszámolás az ellenfelekkel. 1 Krisztus szelídségére és irgalmasságára kérlek titeket én, Pál, aki közöttetek, szemtől szembe szerény vagyok, de távollétemben szigorú; 2arra kérlek titeket, hogy ottlétemkor ne kelljen majd erélyesen föllépnem azzal a határozottsággal, amellyel – azt hiszem – fölléphetek olyanokkal szemben, akik azt tartják rólunk, hogy a test szerint élünk. 3Igaz ugyan, hogy testben élünk, de harcunkat nem a test szerint vívjuk, 4mert harci fegyvereink nem földiek, hanem isteni eredetűek, amelyek várakat is lerombolnak. Így megcáfoljuk az ellenérveket és 5mindazt, ami Isten megismerése elé akadályként tornyosul, minden értelmet hatalmunkba ejtünk, s Krisztus iránt hódolatra kényszerítünk. 6 Készen állunk arra is, hogy minden engedetlenséget megtoroljunk, mihelyt a ti engedelmességetek tökéletessé válik.8 S ha valamivel többet dicsekedném hatalmunkkal, amelyet az Úr épülésetekre adott, nem romlásotokra, nem maradnék szégyenben. 9 De nem akarom azt a látszatot kelteni, hogy leveleimmel ijesztgetlek benneteket. 10Ugyanis azt mondják, hogy levelei súlyosak és kemények, de fellépése erőtlen, beszéde meg gyatra 12 Mi ugyan nem merjük magunkat azokhoz számítani vagy hasonlítani, akik ajánlgatják magukat. Balgaságukban saját magukat teszik meg mértéknek, és önmagukból veszik az összehasonlítást. 13 Mi ellenben nem dicsekszünk a mértéken túl, hanem csak hatáskörünk mértéke szerint, ahogy az Isten szabta ki nekünk, s ahogy hozzátok is eljutottunk. 14 Tehát nekünk nem kell átlépnünk hatáskörünket, mintha másként nem jutnánk el hozzátok, hiszen Krisztus evangéliumával csakugyan eljutottunk hozzátok.
(7, 11, 15-7, v)
III. AZ APOSTOLI VÉDEKEZÉS
Leszámolás az ellenfelekkel. 7 Nézzétek azt, ami kézenfekvő: ha valaki azzal kérkedik, hogy Krisztusé, ne felejtse el, ahogy ő, úgy mi is Krisztusé vagyunk.11Az ilyen gondolja meg, hogy amilyenek a távolból leveleinkben vagyunk, olyanok vagyunk a tetteinkben is, amikor jelen vagyunk.15Nem dicsekszünk hát mértéken túl a mások munkájával, de reméljük, hogy hitetek gyarapodásával, ahogy az hatáskörünket megilleti, mind nagyobb megbecsülésben lesz köztetek részünk. 16Akkor határaitokon túl is hirdethetjük az evangéliumot anélkül, hogy idegen területen mások munkájával dicsekednénk. 17De „aki dicsekszik, az Úrban dicsekedjék.” 18 Nem az a megbízható, aki magát ajánlja, hanem akit az Úr ajánl.
20 e szavakkal: „Ez annak a szövetségnek a vére, amelyet az Isten veletekkötött.” 21Azután meghintette vérrel a sátort és az összes istentiszteleti edényt is. 22 Sőt a törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vérontás nélkül nincs bűnbocsánat. 23A mennyekben levők előképeinek így kellett megtisztulniuk, maguk a mennyeiek azonban ennél kiválóbb áldozatot követeltek. 24Krisztus ugyanis nem kézzel épített szentélybe lépett, amely a valódinak csak előképe, hanem magába a mennybe, hogy most az Isten színe előtt közbenjárjon értünk. 25Nem azért lépett be, hogy többször áldozza fel magát, mint ahogy a főpap minden évben idegen vérrel belép a legszentebb szentélybe, 26hiszen akkor a világ kezdete óta már többször kellett volna szenvednie. Így azonban az idők végén egyszer s mindenkorra megjelent, hogy áldozatával eltörölje a bűnt. 27Amint az ember számára az a rendelkezés, hogy egyszer haljon meg, és utána ítéletben legyen része, 28 úgy Krisztus is egyszer áldozta fel magát, hogy sokak bűnét elvegye. Másodszor nem a bűn miatt jelenik meg, hanem azok üdvözítéséért, akik rá várnak.
Az ószövetségi áldozat fogyatékossága.1 Mindenesetre az előző szövetségnek is megvolt a maga istentiszteleti rendje és földi szentélye: 2 egy sátor. Ennek első részében ott állt a mécstartó és az asztal, rajta a felajánlott kenyerek. Ezt nevezték szentélynek. 3 A második függöny mögött állt a legszentebbnek nevezett sátorrész, 4 itt volt elhelyezve az illatáldozat aranyoltára és a szövetség ládája, amelyet minden oldalon arany borított. A ládában őrizték a mannát tartalmazó aranyvödröt, Áron kivirágzott vesszejét és a szövetség tábláit. 5 Fölötte a dicsőséges kerubok beárnyékolták az engesztelés lapját. Ezekről egyenként most nem szükséges szólnom. 6 Amióta ezt így elrendezték, az első sátorrészbe mindig beléptek a szolgálatot végző papok. 7 A másodikba azonban csak a főpap lépett be, egyszer egy évben, azzal a vérrel, amelyet a maga és a nép bűneiért ajánlott föl. 8 A Szentlélek ezzel azt jelezte, hogy addig, amíg az első sátor fennáll, a legszentebb szentélybe vezető út nem nyílik meg. 9 Ez úgy fogható fel, mint utalás a jelen időkre, mert hisz ott olyan ajándékot és áldozatot mutatnak be, amelyek a bemutatót lelkileg nem tehetik tökéletessé; 10 tudniillik csak testi szertartások, amelyek ételből, italból és különféle lemosásokból állnak, és kötelező erejük csak az újjárendezés idejéig tart.
Krisztus áldozata tökéletes.11Krisztus azonban a ránk váró javak főpapjaként jött el, s belépett abba a nagyobb és tökéletesebb sátorba, amelyet nem ember keze alkotott, vagyis nem ebből a világból való.12Nem a bakok vagy borjak vérével, hanem saját vérével lépett be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök megváltást szerzett. 13 Ha ugyanis a bakok és bikák vére meg az üsző hamva a tisztátalanokra hintve külsőleg tisztává teszi őket, 14mennyivel inkább megtisztítja lelkiismeretünket a holt cselekedetektől Krisztus vére, aki az örök Lélek által saját magát adta tiszta áldozatul az Istennek, hogy az élő Istennek szolgáljunk.15Ezért ő új szövetség közvetítője. Előbb azonban a régi szövetség korában elkövetett bűnök megváltásáért el kellett szenvednie a halált, hogy a meghívottak elnyerjék az örökké tartó örökséget.16 Ahol ugyanis van végrendelet, előbb bizonyítani kell a végrendelkező halálát, 17 hiszen a végrendelet csak halál esetén jogerős; addig, amíg a végrendelkező él, nem érvényes. 18 Ezért az első szövetséget sem kötötték vér nélkül.19Miután ugyanis Mózes – a törvény előírása szerint – minden rendelkezést felolvasott az egész nép előtt, vette a bakok és borjak vérét a vízzel, majd vörös gyapjúval és izsóppal meghintette magát a könyvet és az egész népet, >>>>>>>>
15 De ha a nem hívő fél elválik, hadd váljék el. Ilyen esetben a testvér vagy nővér nincs lekötve, hiszen Isten békességre hívott minket. 16 Honnan tudod, te asszony, hogy a férfit üdvösségre vezetheted?
Vagy honnan tudod, te férfi, hogy feleségedet megmentheted?
17 Különben mindenki éljen úgy, ahogy az Úr adta neki, s ahogy az Isten hívta. Így rendelkezem minden egyházban.18Aki körülmetélten kap meghívást, ne akarjon körülmetéletlennek látszani, aki viszont körülmetéletlen, ne metéltesse körül magát.19 A körülmetéltség nem ér semmit, hasonlóképpen a körülmetéletlenség sem ér semmit, hanem csak az Isten parancsainak megtartása.
16 Nem tudjátok, hogy Isten temploma vagytok, s az Isten Lelke lakik bennetek? 19 Nem tudjátok, hogy testetek a bennetek lakó Szentlélek temploma, akit Istentől kaptatok?
(aki) Galal fia volt, az meg Jedutun fia. 18A szent városban élő leviták száma összesen: kétszáznyolcvannégy. 19A kapuőrök: 20Akkub, Talmon és testvéreik, akik a kapuknál őrséget álltak: százhetvenkettő.23Ebben a dologban királyi rendelet intézkedett, az határozta meg az énekesek napi szolgálatát. 24Mesezabeel fia, Petachja volt a király megbízottja a nép minden ügyében, aki Júda fiának, Zerachnak a fiai közé tartozott. 24Izraelből a többiek, a papok és leviták Júda többi városaiban telepedtek le, ki-ki a maga birtokán, 25a határaikban szétszórt tanyákon.
A tartomány lakói.. 31Benjamin fiai Gebában, Michmászban, Ajjában és Bételben, valamint az ezekhez tartozó helységekben, 32Anatotban, Nobban, Ananjában, 33Hacorban, Rámában, Gittajimban, 34Hadidban, Szehoimban, Neballatban, 35Lodban és Onóban, valamint a Kézművesek völgyében laktak. >>>>>>
A három alapvetőKérdések ?…….
a ) végképp elvesztek, és soha nem térnek vissza; b) elvesztek, de megmaradtak, és a jövőben valamikor visszatérnek; c) megmaradtak, de a visszatérésük attól függ, megtérnek-e bűneikből.
Máté evangéliuma6. fejezet:9 Ti így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a neved, 10 jöjjön el az országod, legyen meg az akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is.