Kedves kollégák! Korábban már volt szó a VW csoport autóinak viszonylag magas állóhelyzeti áramfelvételéről, nem beszélve hozzáadott fogyasztókkal, mint riasztó, indításgátló, stb. Általában 5-7 nap alatt télen nekem már annyira lemerül az aksi, hogy a PDTDI motort nem képes beindítani. Az alábbi solar cellás töltőket találtam. Az egyik 4 Watt-os 10ezerért, a másik 12 Wattos 21 ezerért, továbbá mindkettőhöz kell egy stabilizátor plusz 4250 Ft-ért. A hátsó ablakba szánom a téli hónapokra. Van valakinek tapasztalata? Vajon elég a kisebbik? Más típus, netán alternatív megoldás?
Octavia Tour 1.6i kötelező szervizeit szeretném megtudni
Az Octaviak mar csak rugalmas szervizperiodussal jonnek ki. Hogy ez mi es hogyan mukodik, azt megtalalod a topikban, hasznald a forumkeresot.
A rugalmas szervizperiodust at is lehet allitani normalra, es akkor 15 ezrenkent kell szervizbe vinni az autot.
Egy tipikus szerviz munkadij 20-25e ft.
A minden szervizen kotelezoen cserelendo cuccok ara markaszervizben rugalmas szervizintervallum eseten 40-45e ft, interneten osszeszedve 20-25e ft. Fix 15 ezres szervizintervallumnal egyszerubb olajat kell hasznalni, igy az ar 10-15 ezerrel alacsonyabb lehet. (Normalis minosegu interneten beszerzett olajjal mondjuk 10-15e ft.)
30 ezernel celszeru a gyertyakat cserelni (a gyari eloiras 60e), ennek koltsege 20e/8e (m.szerviz/internet).
Ket ev utan fekfolyadekot kell cserelni, nagyjabol 10-15 ezer forintert.
90 ezernel valoban celszeru a vezerlest cserelni. Markaszervizben ennek az ara kb 60e ft, KoBe-nal pont a fele.
Hasznalattol fuggoen 50 es 90e km kozott varhato a fekbetetek csereje, ez sem egy komoly tetel, valasztott markatol fuggoen munkadijjal egyutt megall 25-30 ezerbol.
Nem sok olyan uj autot ismerek, aminek olcsobb lenne a fenntartasa egy Octavia Tour-nal...
Segítséget szeretnék kérni: Octavia Tour 1.6i kötelező szervizeit szeretném megtudni, és bár gúgli a barátom, nem sok eredménnyel jártam. Vásárlás előtt állok, tisztábban szeretnék látni, hogy milyen kiadások várhatók. Olvastam pl. valahol, hogy a 90ezres szerviz 200ezer Ft. Igaz lehet ez? Ha valaki tudna egy km / szervizfeladat / kb. költség táblázatot leírni vagy linkelni, annak nagyon örülnék.
Ha a leallas elott elkeszul az enyem akkor boldogsag, ha nem akkor nem fogok orulni. Ha jol latom, akkor kicsi visszaeses van a kocsiknal, igy kicsit bizakodok, hogy nem volt nagy sor az en autom elott :) Remelem nem karacsonyi ajandek lesz.
Szia mi júlnius 25-én rendeltük meg, de az augusztusi leállás miatt szept 09-én érkezett az országba és 17-én vehettük át a hitelcsúszás miatt. 1.8 tfsi business kombi. de megérte mert baromi jó autó.
a dsg váltó eleve sokkal nehezebb mint a sima, szerintem OII-nel kb 40kg-al, ha jól néztem. Ezt a többlettsúlyt már kapásból vinni kell.
"DSG-k olajos kuplungja" nem ismerem milyen van az OII-ben, de mintha csináltak volna száraz olcsó változatot is. Nem ilyen száraz DSG van benne? Mert ha igen,az nem lesz örökéletű.
Úgy olvastam a DSG működésének a leírásából, h talán állandóan be van rakva a következő sebességbe a másik tengely és és mivel a kuplung tárcsa nem old 100%-osan, azaz elpörög gondolom a másik tengely is közben, szal annak van egy surlódása, ami többletfogyasztást eredményez. Megjegyzem nem értek a DSG váltokhoz, és csak egy cikket olvastam, tehát lehet teljesen rosszul tudom.
Ami tény, h a Haldexes OII legalább fél literrel (ha nem többel) többet fogyaszt mint a sima.
Sziasztok,egész véletlenül nem tudja valaki,h az új 2.0 Cr Diesel motor mikor kerül a 4x4 be? Most csak az RS-be van:( legalábbis skoda.hu szerint köszi
az államnak is jó volt a devizahitelezés, mert amíg nő az állomány, addig segít erősen tartani a forintot (a folyósításkor devizát váltanak forintra a bankok)
Lehet,hogy nagyon drasztikus leszek de szerintem ne segítsen az állam a deviza hiteleseknek.
Mondom én akinek szintén deviza hitel van az autóján de nem 10-20% indulóval hanem 60%. A törlesztő részletem meg nem éri el a családi kassza 10%-át.
Sajnos nálunk az emberek nagy része úgy gondolkozik,hogy mindent ide nekem azonnal a pénz nem számít majd megoldom hitelből. Ha ezután meg bedől a hitellel akkor nem tudom sajnálni a felelőtlen döntése miatt. Meg kéne már tanulni addig nyújtózni ameddig a takarónk ér!
Jah jut eszembe, há Sztivi megmondhatója, h a nagy drága luxusverdákra mé nem telik má téligumma, vagy keres rá használtat óccsóé..... aztán csodálja, mikor leesik az útról az első hódarára :-)
A hitel és pénztelenség egyik mellékterméke volt anno a bedőlt autóreklámos tréfa és most legutóbb a mindenféle olcsó biztosítóegyletek.... nem beszélve a csődölő utazási irodákról persze....
Miért? Hm, alapvetően rázzuk a rongyot, hadd lássa a szomszéd, miközben kint a seggünk a gatyából gyakorta :-))))))
Igazat adok egészen, magam se szimpatizáltam sosem azzal, h fogja emberke a személyit, ha kérik, bemegy a szlonyba, és már hozza is el az ótót...
Ezzel csak annyi bajom van, h spec most többekkel együtt én is szívok, pedig sosem vettem felelőtlenül fel hitelt, ha volt rávaló akkor megvettem, ha meg nem, akkor nem, vagy vettem olyat, amire telt.... volt nekem már öreg használt gépem is...
Szerintem inkább a nakok fogják így gondolni, most szigorítanak, de ha az állambácsi pótolja majd a veszteséget, akkor megint azt gondolják, h nagyobb kockázat is belefér.... és adnak hitelt nyakra főre megint!!!!
Egy igazán szimpi hír volt, h a német bankvezérek lemondtak az idei prémumról.... itthon van illen hír???? :-)))))))) (költői kérdés volt persze )
Sajnos eddig a világ minden pontján adópénzekből rángatták ki a bankokat a sz@rból, így lesz ez nálunk is... Ahogy Jaksity mondotta a hüleség állampolgári jog sajna, és biza itt két hunyó van: az egyik biza maga az emberke, aki valóban szinte nulla önerővel vette fel a hitelt, akár kocsira akár lakásra, de miért is? Hmmm, lám lám, merthogy csalogatták a bankok illen kondíciókkal, és egy ideig mindenki örült, h hú de jóóóó.... most mindennek meg kell fizetni az árát!!!
Személy szerint én sosem vettem volna fel még 10-20% önerővel sem, azon tipródtam anno, h kp fizessem, vagy egy kis hitel azé elfér, és addig a pénzem megfial itt ot, hát nem jött be :-) Vagyis bejött volna, ha akkor a hitelösszeget megveszem chf-ben .... akkor spec most olyan +250 ezernél tartanék 1 hónap alatt :-)))))
Mert ha most kihúzzák ezeket a Zembereket a sz..ból, majd úgy gondolják, hogy nincsen semmi kockázata az ilyesminek, és legközelebb is bátran belevágnak...
Felreertettel. A Zemberek az az egesz Magyarorszag, hitelekbol elok es teljesen sajaterosek egyforman :-(
Most olvastam valahol hogy kevesebbet esznek.:-)))) Ez igaz, mert tényleg olvastam , de ha belegondolok akkor elistudom hinni. Engem qrva nehéz csak úgy megdumálni, szeretem megérteni , látni, kézbe fogni, szóval tények kellenek.
Mivel nekem is DSG-s az autóm, érdeklődöm a téma iránt. Nekem ami eddig lejött. A DSG lényegében két sima 3 sebességes ,tehát mehanikus váltó. Vagyis nincs csúszás, nincsenek különösebben plussz elemek. Nem belekötni, lassan megértem a DSG működését. :-)
Szóval mivel fizikailag nincs plussz veszteség, így semmi sem indokolja a plussz fogyit. SŐT, mivel az elektronika sokkal ügyesebben , és főleg időben ,már ha teheti, előbb kapcsol, így én elhiszem hogy ,elvileg kevesebb a fogyi.
Engem mostanában inkább az nyugtatot meg, hogy valahol azt is olvastam hogy a DSG-k olajos kuplungja lényegében örökéletű. Ezt jó olvasni, és jó lenne ha igaz is lenne.:-))))