Sziasztok! Nemrég valaki említette itt a fórumon, hogy az Octavia-knál tankolásnál van egy légtelnítő szelep, ami révén több anyag mehet a tankba. Pénteken ugyanerről cikkezett a Totalcar is. Kerestem a saját autómon is, de sehogy sem találok szelepet?
Elképzelhető, hogy az tavaszi, benzines Octikon már nincs ilyen, vagy csak egyszerűen én vagyok a vakegér?
Előre is köszi, ha valaki segítene, mert hosszú úton sokszor jól jönne a szelep.
még egy jó tippet kaptam valamelyik sokda fórumon, nevezetesen a doblemez védőbetétek kiszerelése után kilehet könnyen takarítani alatta a sárvédő és a doblemez belső-alsó eldugott peremeit. az első betétek alatt bizony volt mit kimosni. majd az oldalsó irányjelző magasságáig állt a sár. jó félórás munkával jelentősen lehet csökkenteni a későbbi korrózió kialakulását. és a beázást is elképzelhető, hogy meglehet szüntetni. ugyanis az ablaktörlő motor alatti vízvályú is ide vezetiel a vizet.
A Filtercenterben kb. fele árakat adtak meg telefonban, mint a Radius honlapján, amik kint vannak (olaj-, pollen-, levegősz. OII 1.9 PDTDI-hez) Ezek annyival sz@rabb cuccok vagy tényleg ennyivel jobb áraik vannak? A Filtercenterben "olasz utángyártott, változó márkájú"-ak vannak, a Radius-nál meg Mann. Tapasztalat, vélemény?
Mind a ket helyen jok az arak, a Mann markas termeknek szamit, mindenhol ketszer annyiba kerul.
Hogy ketszer jobb-e, azt mar nem hiszem, en nagyon regota a Filtercenter cuccait hasznalom, teljes elegedettseggel. Annak idejen alaposan megneztem ezeket a cuccokat, es minosegben igazabol nincs kulonbseg -- levegoszurot gyartani mondjuk nem kell raketatechnika.
Az olajszuro nagyon kritikus alkatresz, es azt nem nagyon van ertelme kivulrol nezegetni, mert a lenyeg belul van. En azonban bevallaltam, es azzal sem volt soha gondom.
Egyebkent nem teljesen noname cuccok, en tobbnyire Mecafilter es Lautrette termekeket kapok az autoimhoz, ezek pedig eros masodmarkak.
Ha már a szervízköltségeknél tartunk ismét: A Filtercenterben kb. fele árakat adtak meg telefonban, mint a Radius honlapján, amik kint vannak (olaj-, pollen-, levegősz. OII 1.9 PDTDI-hez) Ezek annyival sz@rabb cuccok vagy tényleg ennyivel jobb áraik vannak? Nyilván az ember igyekszik takarékoskodni, de csak ésszerű határokon belül. Vmi gagyival azért nem akarok odavágni a kocsinak.
A Filtercenterben "olasz utángyártott, változó márkájú"-ak vannak, a Radius-nál meg Mann. Tapasztalat, vélemény?
Nekem nem merül le, pedig néha többet áll ennél. De. Szerintem ez a régi sorozatú Stream hibája, mielőtt kicseréltettem nekem is ugyanez volt problémám.
én nemrégen estem át egy megszólalásig ilyen vásárláson. pontosan megegyeznek a leírtak a nálam is végrehajtott 90-s szervíz költségeivel. az én autóm egy 2005-s 1.6 (BFQ)benyás octi kombi. ennél a tipnél nem árt egy kicsit jobban megnézni a műanyag csatlakozó csöveket a motoron. ami a levegőszűrőtől megy a pillangószelep házig az a szelepfedélnél lévő becsatlakozó harmónika szellőző cső el volt repedve, csajna csere (csak komplett 12eft), egy másik , ami szintén a szelepfedéltől megy a motorblokk oldalába (kartergáz cső) szintén a harmónika részénél eltörött . ez is csere. ez valamivel olcsóbb mint a másik. egyébként nagyon megvagyok elégedve az autóval. itt lehetne egy kérdés a profikhoz, hogy ezek közül a csövek közül létezik-e olcsóbb mint a tip. szervízekben beszerezhetőek?
Az O II. 1.9 Pd-hez is tudnál ilyen árakat mondani?
Ugyanezek az árak :-)
Mondjuk az 1.6 8V motorhoz jo a napraforgo-olaj is :-), a PD TDI mar egy kicsit finnyasabb. Szoval a benzineshez mondjuk egy VW502.00 olaj (legyen szintetikus, 5W-40) 1500 ft/l, a PD TDI-hez valo meg olyan 2000 ft/l magassagban van (fix szervizintervallum eseten).
A dizelesnel ugyebar nincs gyertyacsere 30 ezernel, cserebe az uzemanyagszurot lehet gyakrabban cserelni.
Az O2-nel hatul is tarcsafek van, idonkent tehat ott is betet kell cserelni, de tipikus esetben ritkabban, mint elol. Az en vezetesi stilusom mellett minden masodik mellso fekbetetcserekor kell a hatsokat is cserelni.
A vezerlesszett csereje is talan egy picivel dragabb, mondjuk 10 szazalekra tippelem a kulonbseget.
A dizel akkor lesz draga, ha rendkivuli hiba merul fel, adagolo, turbo, intercooler.... A benzinessel ugyebar ilyennel nem kell szamolni.
Köszönöm! Használtan vásárolnék, a jelenlegi esélyes 80e km-es, és muszáj számolnom a közeljövőben eserdékes nagyobb kiadásokkal. Egyébként kerestem itt a topikon erről, de úgy tűnik hülyeségre kerestem mert nem találtam eddig semmi használhatót. A 7000 hsz-t még nem olvastam végig de ha meglesz az autó, szakítok rá időt :)