Nos a ferdén parkolás problémája mostmár nálam is állandósult. Ilyenkor villog az OIL felirat a km órában és jelzi, hogy irány a szervíz. Utánna ha sima úton leállítom, akkor pár perc múlva már minden ok. 20000km van az autóban, és én még mindig nem szeretnék olajat cserélni!!
Azonkívül kisebb úthibákon is kopogás jön az első futómű felől. Ez sem tudom mi lehet? Majd kötelező szervíznél kiderül.
Sziasztok!
Megnéztem ma a Vivarot, amit tegnap említettem. Az ABS problémára megvan a magyarázat. Elég egyszerű volt megtalálni a hibát, ugyanis a jobb első kerék fordulatszám érzékelő kirázódott a helyéről (egy sínbe van becsúsztatva, jóformán lebiztosítás nélkül) és a féktárcsa alaposan eldarálta. Hát ezért nem működött a drága. Mostmár csak az a kérdés, hogy lehet-e még kapni a régifajta jeladót. Mert ha nem, akkor lehet kicserélni az egész rendszert új jeladósra, vezérlőegységestől. Kb.150.000 Ft!!! Bár valszeg ez még úgyis garanciába megy, mert elég fiatal a verda.
A "ferdén állva világít a szervízlámpa" hibára még nem találtam magyarázatot, de amint meglesz, közzéteszem.
Sziasztok!
Ezek szerint valami egetverő különbség van a két kocsi összeszerelésében, legalábbis azoknak a módjában. Akármelyik Renault Trafic-ost kérdezem, nincs ekkora problémája a kocsival. A családé 2002 áprilisi, de azóta megy mint a karikacsapás, nem zörög, nincsenek zavaró tényezők.
De akkor az emblémákon kívül az összeszerelés módja a különbség, esetleg a motorok is mások?
Üdv.
Sziasztok! Nekem Vivaroval kapcsolatban van némi tapasztalatom, ugyanis egy Opel szervízben vagyok diagnosztikai szerelő, így sokmindent látok és hallok erről a típusról is, amiket szeretnék Veletek megosztani. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy azok a hibák, melyeket Csaba említ, sajnos gyakran előfordulnak.
Az esős, nedves időben előforduló elektromos hibák nagyrészénél egy csatlakozó beázása a felelős, ami a vezető oldali lépcső burkolata alatt található. Úgy van kiképezve a lábtér burkolat, hogy a lábadról lefolyó víz becsöpög a műanyag borítás alá, majd közvetlenül a csatlakozóba jut. Itt aztán megkezdődik a oxidáció, és szép lassan felzabálja az érintkező párokat, de addig is finom zárlatokat okoz. Jellemző tünetek: belső világítás égve marad-felvillan, féklámpa égve marad, motor csak akkor áll le, ha benyomod a fékpedált, stb. Nekem eddig egyetlen módon sikerült ezt kiküszöbölni: Kivágtam a hálózatból ezt a csatit, és összeforrasztottam minden vezetéket a párjával. Nem túl szép megoldás, de célra vezető.
Másik jellemző hiba: Motor menet közben kihagy-rángat, vagy teljesen leáll és nem indítható. Valószínüleg a fordulatszám jeladó csatlakozójának hibája okozza, mert elég laza az érintkezés, ami a dízeles rezgés hatására tovább romlik. Javítása: csatlakozó kivágása, és a két vezeték közvetlenül ráforrasztása a jeladóra.
Harmadik hiba: ABS lámpa visszajelez. Ha maga a rendszer tökéletes, akkor a hiba könnyen javítható az éppen meghibásodott alkatrész cseréjével. De nem is ez most a lényeg, hanem vannak olyan Vivarok, melyeknél az ABS vezérlőegység hibája okozza a zűrzavart. Ilyenkor sajnos ezt ki kell cserélni, viszont az újfajta vezérlőhöz újfajta jeladókat kell beszerelni mind a 4 kerékhez. Ez nagyon fontos, különben semmit nem ér az egész, mert a régi jeladók nem működnek együtt az új vezérlővel és mindig vissza fog térni a hiba.
Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, meg nem is akarom túl bő lére ereszteni a mondókámat, pedig sajnos a Vivaroról lehetne. Holnap délelőtt is fogok javítani egyet, majd a tapasztalatokról beszámolok. Hibák, amelyekkel behozták: ABS lámpa visszajelez. Ferdén parkolás után a motor kontroll világít.
Sziasztok!
A családban Renault Trafic van, de amit eddig felsoroltál, nálunk nem jelentkezett. Az összes probléma mindössze annyi, hogy a küszöbön a festék elég hamar karcosodik a be és kiszállásoktól. Remélem megjavul a kocsid és sok örömöd lesz benne. Nekünk legalábbis tutira bejött a típus (kopp, kopp, kopp)
Gyakorlatilag ugyanazon a szalagon készül a Trafic és a Vivaro is, tehát nem értem miért van ennyi gondod vele neked, nekem meg semmi?!
Tavaly decemberben vett a főnököm egy Opel Vivarot, amit azóta is nyúzok. Gondoltam hasonló társaimmal megoszthatnánk véleményünket, tapasztalatainkat.
Alapjában véve nekem tetszik az autó, jól vezethető, fürge stb.
Viszont gondjaim:
1, A raktérelválasztó üveg tükröződik, ezért a belső visszapillantó tükörben azt látom, ami előttem történik. Megoldás nincs.
2, A sebváltó betétje állandóan kijött, vagy a kezemben maradt, vagy leesett a padlóra. Beragasztottam.
3, Az ablakemelő kar is a kezemben maradt egyszer.
4, Nagy esőben nyitott ajtót jelez, belső világítás felgyullad. Az a gáz, hogyha ez hétvégén történik, mert akkor egész idő alatt világít a belső világítás.
5, Egyszer szintén nagy esőben a szélvédőn belül lefolyt a viz. Azóta nem tapasztaltam.
6, A hőmérő automatikusan Fahrenheitre vált, rapszodikusan.
7, A raktérelválasztásnál a műanyag belső kárpit mintha snitzerrel lenne beigazitva.
8, A hamutartóval egyutt a pohártartó is kijött a műszerfalból.
9, Kb. öt percnyi meredek domboldalon állás után (háta volt lefelé), jelzett, hogy szervizbe kell vinnem az autot, és villogott az oil. Fél óra mulva, miután az autót leállítottam, már nem jelzett. Gondoltam azért ellenőrzöm az olajszintet, de 16500km még nem igazan 30000, tehát nem szerettük volna szervízbe vinni. Olaj ok, de a motor műanyag burkolatából az egyik csavar már eltünt.
10, Könyökölni ugyebár elég kényelmetlen, de azt már megszoktam. Viszont minden műanyag ami a kezem ügyébe kerül (ajtó burkolat, váltó, index) nagyon hamar elpiszkolódik, és nagyon nehezen takarítható.
Kb. ennyi jut most eszembe, kiváncsian várom a hozzászólásaitokat.