Ezt hívják populizmusnak. Az meg sehova sem vezet.
Én is azzal értek egyet, hogy ne épüljenek közpénzből stadion lelátók, egy se, a jegybank ne ingatlanbefektetőként viselkedjen, de ha ez sikerülne is, még édeskevés lenne ahhoz, amennyi adócsökkentést el akarunk érni.
Úgyhogy kellene még azt a listát folytatni, hogy a családi adókedvezményeket, családra hivatkozó támogatásokat meg kell szüntetni.
Mindig oda kell visszatérni, hogy az állam szedjen be 500 milliárdot az SZJA progresszívvé tételével. Ne költsön 120 milliárdot a csüngőhasú Várba költöztetésével. MTVA 80 milliárdja.
S így tovább.
Nem kell rögtön a lélegeztető gépeket kihúzni, ha deficites a költségvetés.
Ja! Meg a pöttyösfenekű ne herdáljon TÖBBSZÁZ milliárdot az elmebaja oktatására.
S mindjárt lehet adót csökkenteni, utak ingyenességét visszaállítani.
Mit gondolsz miből épültek meg a járdák, miből tartják őket karban ?
A te adóbefizetéseidből. Ha meg nem fizettél adót a valós teljes jövedelmeid után, akkor a mások adójából. Köszönd meg nekik, vagy röhögd ki őket: látjátok hülyék, ezt a ti pénzetekből építették, de én szambázok rajta. A középső ujjadat is mutasd fel nekik a hatás fokozása érdekében :O)
Attól még ugyanúgy pénzbe került a megépítése, a munkások, mérnökök, aszfaltszállítók, ... egy fillérrel sem kértek kevesebbet az állami költségvetésből, hogy azt elkerülőnek, vagy Orbánhegyi útnak hívják. Az a pénz, ami cash-flow-ban kifolyt, valamiből vissza kell pótolni oda, ahonnan Állam bácsi kifizette a munkásoknak.
Rendben van, ha ezt nem útdíj címén fizetik meg a polgárok, de akkor helyette milyen egyéb plusz adót szeretnél fizetni, vagy miről mondanál le "holnaptól" jóságos Állam bácsi önzetlen jótéteményeiből ? Mindig ide kell visszakanyarodni, mert amíg konkrétan nem jön létre konszenzus, addig minek azt mondogatni, hogy "útdíjat nem akarunk fizetni" ?
Én például lemondanék a "családtámogatási" juttatásokról adókedvezményekről , amikből kiesik az adóbevételekből évente több ezer milliárd. Te még mit tennél hozzá, amit nem kérünk az államtól ? És ha azt nem kapjuk akkor majd nem kell a kongó államkasszát útdíjakkal tölteni.
Kivéve az elkerülőket, mert azokat direkt azért építettük, hogy elkerülők legyenek, tehát akkor is sokkal nagyobb közérdek fűződik az elkerülő voltuk meghagyásához, ha a fenntartásuk költségét keresztfinanszírozva, máshonnan kell előteremteni. Szokta gondolni egy épeszű kormányzat.
A helyiek nem Butapesten laknak, hanem nyugodt, jó levegőjű településeken, távol a zajtól, tömegtől, kosztól. Ha be akarnak járni a mocsokba, akkor fizessenek érte, ha nem akarnak fizetni maradjanak ott, ahol otthon vannak. Az utakat megépíteni pénzbe kerül, egy magyar munkás sem dolgozott ingyen az útépítésen, a betont sem keverték ingyen, a tervező mérnökök is nagy pénzeket kaptak a közkasszából.
Aminek a hasznát élvezzük, azért fizetni kell. Ilyen egyszerű.
Speciell az az egyetlen tartható, védhető érv, lévén az Butapesten belüli településrészeket köt össze, ezért nem a gyorsforgalmi úthálózat része.
Az összes többi kivétel tarthatatlan. Vagy minden legyen fizetős, vagy semmi. De erre a kesze-kusza, értelmezhetetlen, követhetetlen, betarthatatlan szénaboglyára semmi szükség. Többe kerül így a leves, mint a hús. Bürokrata állam öncélú jogászkodása az adófizető polgárok rovására.
Az közismert, hogy 10 perc alatt alkotnak jogot, ha valami eszükbe jut, és pillanatnyilag jó megoldásnak tűnik. De akkor ebbe az érvbe valóban beleillik, hogy azt a rövid szakasz az újpesti lehajtó és az M3 között pont nem EU pénzből valósult meg, ezért az kicsi, ami így kvázi virtuális fizetőkapuként funkcionálhat az egész M0 ra Buda felől ?
Ez a sok kivétel, kedvezmény, alszabály a fő szabály alól, jogcím átminősítés, .... több gondot okoz, mint amennyit megold. Ha az általad említett átvonalakat sokan használják, pl. Érd és Csepel között, akkor azoknak minek kell a fő szabály alól kivételes bánásmódot adni ? Ezeket az M1-M7 közös bevezető szakaszra is épp úgy érvényesnek lehetne elfogadni.
De fogadjuk el, hogy így van: ezek szerint az M0 újpesti lehajtó és az M3 közötti rövid szakasz az pont nem Eu forrásból épült meg, míg a többi része igen ? ?
Majd ha valaki szemen köpi az üi.-t lehetőleg amikor senki sem látja - az üi. meglepetésében lebénul , a munkáját folytatni nem tudja akkor gondolkodhatnak rajta.
No-no! Az M0 első szakasza igen forgalmas. Dél-Budát köti össze Dél-Pesttel. Így lehet a nemfizetős utakról (7-es, 6-os) például átjutni az 51-esen keresztül, vagy Csepelt megközelíteni oda-vissza.Ercsi, Érd, Diósd, Százhalombatta és Dunaharaszti, Lacháza, stb irány fontos átkötése. Meg persze Halásztelek, Tököl, Ráckeve és a többi szigeti település. Nem beszélve akik nem az M5-re, hanem kisebb utakon a környező településekre mennek. Ez a szakasz, a volt Halálút, a legforgalmasabb része az M0-nak.
Ebben van az EU pénze. Különben ez lett volna a legzsírosabb falat ebben a baromságban.
Nem. Az M0 feldarabolása mögött egyetlenegy indok van: amiben EU-pénz van, azt hivatalból nem lehet fizetőssé tenni, muszáj volt ingyenesnek hagyni. Amelyikben még nem volt, azt mind fizetőssé tették. Ennyi, semmi más nincs mögötte.
Akkor neked is: ez egy céges információs oldal, azért is gyűjt emilcímeket. Keresd a nemzetiutdij.hu-n, onnan letöltheted magukat a PDF-eket. Azok is elég szarok, szó se róla, de legalább ne valami cégnek add meg a címedet véletlenül, hogy aztán fene se tudja, mi történjék vele.
Nézem az utdij.hu-n a térképeket, és közben kifolyik a szemem, azon a gyenge felbontású fotón. Ha rákattintok a "nagyobb felbontású térképek" linkre, akkor meg kell adnom hozzá anyám nevét három példányban, mert nehogy már lássam rendesen.
Azt látom, hogy az M0 nagy része zöld, tehát ingyenes. A zöld szakaszok megközelítése viszont csak fizetős szakaszokról lehetséges. A kevés kivételt települések, településrészek között pedig a kutya sem használja, nincs honnan hová menni az elvileg ingyenes és relatív hosszú ingyenes M0 részeken.
Például :
- Az M7 és M0 csomópontjától ingyenes az M0 egészen az M5-ig. De csak ezt a szakaszt ugyan ki a fene használja ???
- A Békásmegyer és Gyömrő között a szakasz legnagyobb része zöld, de az újpesti leágazástól az M3-ig terjedő rövid szakasz már fizetős.
Tehát ingyenesen mehettek Budakalásztól Gyömrőig az M0-on, feltéve, hogy megvettétek az éves megyei matricát a nyúlfarknyi, ám nem ingyenes fenti szakaszra. :O))))))))
Ennek a hátterében mi állhat ? Politikai parasztvakítás, hogy sok hülyének megmagyarázzák, lám ilyen hosszú rész ingyenes az M0-ból ?
Ingyenes az egész szakasz, csak a kapun való áthaladásért kell fizetni :O)))
ők úgy érzik ki lett velük baszarintva. Dehát az már nem Butapest, ez van. Aki Székesféhárvárról, Dunaújvárosból, Száz Halom Battáról, Marcaliból, ... utazik az ország egyetlen mukahelyére az fizesse meg a megépített kényelmes, széles, biztonságos utakat Tessék dolgozni valahol máshol, vállalkozók ezreinek kell új munkahelyeket létrehoznia, hogy ne kelljen mindenkinek egy helyre utaznia, Butapestre, ha dolgozni akar.