Igen, meg karbantartási és egyéb anyagok. Saphire-5 öt nem láttam a felsorolásban, de lehet hogy az is rajta van. Tényleg, a Saphire milyen gyártmányú?
Há ide nehogy hozzá borot meg söröt! Milyen dolog ez? Ha hozzám valaki vendég jön,annak én állom a cehhet! Én nem nyerészkedni akarok rajtad,hanem csak segíteni szeretnék,ha elfogadod.
Hagy rakjam má össze szerencsétlen turbinát,mert - ahogy mondani szokták - ez nem mutiba készült,hanem a magam örömére,és engem nem igazán érdekel szép e vagy sem.Azonkívül egy csomóan szeretnék megnézni,ugyhogy sietek vele,ahogy időm engedi.
Én azt javaslom,hogy megdumáljuk a részleteket és lejösz az alkatrészekért+turbinázás+egyéb...
Akkor azt javasolnám, hogy találkozzunk nálad amikor neked alkalmas, egy kis turbinázásra, baráti csevely, stb. Ott megbeszélhetjük a részleteket, meg elvinném a könyveket is. (Meg a borot vagy söröt)
Akkor megkérlek,hogy bízd rám a béléscsövet,és a tűzcsövet.Én ugy gondolám el,hogy itt összepakolok mindent ugy,hogy neked csak szerelni kelljen,de a tűzcsövet meghagyom neked.Küldök egy megmunkálatlan vascsövet,amit te kifurkálsz ahogy neked tetszik.Ha szerinted a tűzcső jól működik,akkor megcsinálom ugyanazokkal a furatokkal 312-es csőből. Álló vagy fekvő béléscsövet szeretnél?
Az olajcsövek max 2 órás meló,ugyhogy egy nap alatt mindent meg tudok csinálni.
Nem ragaszkodom hozzá, egy működő turbinát szeretnék. Tudom hogy a legfontosabb rész a tüzelőtér, annak méretezése. Konkrét elképzelésem nincs, esetleg a tüzelőtér orientációja lenne elsőre szempont, mert szeretnék valami kompakt, nem túl nagy (mozgatható) cuccot. Pl. az általam már belinkelt Youtube-os videó:
http://www.youtube.com/watch?v=LXKsrZjSwF4
Ha nem megy így, akkor másként. Magyarán: fingom sincs! Nem tudom neked mik a lehetőségeid hegesztésileg. Ja, és az olaj be és kimeneti csatlokozót is meg kellene csinálnod - már ha tudod és akarod. Majd sörware-ben vagy borware-ben letudjuk ;-) Azt említetted hogy a 312-es acélt nehéz megmunkálni. Már itt meg vagyok lőve!
Én ajánlottam fel a scannelést.Ha lesz könyv,akkor nagyon szivesen bárkinek.
Tűzcsőről talán csak mi amatőrök beszélhetünk már,mert a csöves égőtér már nem nagyon használatos.A RR Nene,VK-1 és társainál volt tulajdonképpeni cső,ma már nem használják.Gyűrüs égőterek vannak,külön égőfejekkel,akár fejenként több fúvókával. De a könyvedben ezek biztosan benne vannak.
Azért belepillantanék egy modern turbina adataiba,mert elgondolkodtató dolgok vannak! Ma már a sűrítési viszony akár 1:30 is lehet,és ott a levegő hőmérséklete 5-600 fok körül lehet.Ebbe fecskendezik be a tüzelőanyagot...Szerintem az egyből berobban ekkora hőmérsékleten.Én azon gondolkodtam,hogy a fúvóka előtt fel kéne melegíteni a t.anyagot,és már mint gőz lépne be a fúvókába.
Ma sem tudtam lefotózni a turbót. A telefonom kamerája elég fos, ezért szteretném nappal csinálni. Ezt elküldöm mail-ben, a méreteket is meg tudjuk úgy beszélni.
Az angol nyelvű irodalomban van egyszer a combustion chamber (ez az egész égőtér) és ebben van a flame tube (ebben zajlik a tulajdonképpeni égés).
Nem tudom ki volt, de valaki jelezte hogy tud scannelni. A könyvek miatt kérdezem, hogy az összes fórumozó hozzájusson.
Bocsánat,én voltam aki a képzavart okozta! Tűztér,tűzcső,béléscső - jól bekavartam -
A tűzcsőben zajlik maga az égés,a béléscső pedig ezt körülveszi.A tűztér is egy tűzcső,csak ugye a sparheltnak is van tűztere,ugyhogy ez itt nem helytálló kifejezés.
Mégegyszer bocsi!
Azért kéne megbeszélnünk a tűzcső méreteit,mert a béléscsövet e köré kell felépíteni.
Lehet hogy nagy a különbség,de a saphire-5 nek 2 db axiál turbinája van!(kiáramló rész) Tehát ami kiáramlik a turbófeltöltőn hasznos gáz a saphire-5 még azt is hasznosítja a második axiál turbinalapátnál .
Csak mellékesen jegyezném meg,hogy a Saphir-5-nek 16 centis a sűrítője,annak pedig amit te néztél az Ebay-on 7...Óriási a különbség! És nemcsak méretre!Nekem is csak 10 centi körüli a sűrítő átmérő,és mondhatom neked - mivel volt(van) hasonló méretű turbóm - igen jelentős a különbség.
Ahogy mondani szokták:Mindegy,hogy szőke vagy barna,a lyukméret a lényeg...:-)))