1 év/30000km van benne (benzines), de 30000km-t nem mennék egybe olajcsere nélkül, 5000km-nél csere utána meg 15000km -ként cserélek így talán elmegy 10-15 évet :)))
Nem értek én ezekhez a bigyulákhoz! Magyarul, ha lehet. Irtok OFF betüt, aztán DDD-t, meg ;)) de, hogy ezek mit jelentenek? Nekem kínai, ha lehet súgjatok, vagy magyarul! Köszi Mészi
A szakértelmemet ne irigyeld, nem vagyok én valami zseni. Az eddigi autóimat én vezéreltem és nem az elektrónika, azokba bármikor bele mertem nyúlni, most minden meg fog változni. Ezért egy kicsit tartok a Lineától.
Valaki nem tudja, hogy honnét lehetne beszerezni, vagy netán kapunk szerelési útmutatót, nem kezelésire gondolok.
Első nekifutásra Dinamic, manuális klima, 1,4 8v volt az elképzelés, hogy minél kisebbre szorítsuk a hibalehetőséget. Aztán mégsem így lett, mindenből a legtöbbet. Emiatt is a 2 év gari alatt becsületesen szeretném vinni a szervízbe, aztán utánna meg majd meglátjuk. Mészi
Nekünk volt problémánk az autó átvételénél (ezt anno írtam is)
Az átadás pillanatában valamilyen oknál fogva elszállt a légzsákvezérlő az autóban. Pénteken 16 órakkor. A szervizes ember mondta, hogy így nem adhatják ki az autót. Az értékesítő srác sűrű elnézés kérések közepette azonnal intézett egy csereautót (elvileg nem kellett volna, mert még megvolt az előző). Kaptunk egy 1,3 MJET Qubot. Megígérték, hogy amilyen gyorsan tudják, kicserélik az alkatrészt. Péntek éjjel leszállították valahogy Lengyelországból a légzsákvezérlőt, szombat reggel kicserélték és délre mehettünk az autóért. Amikor elhoztuk, akkor szólt az értékesítő srác, hogy a kellemetlenség miatt kapunk egy grátisz szervízt. Beiratta a számítógépes rendszerbe, hogy a 20e km-es szervizünk ingyenes lesz (direkt kiemelték, hogy a 20e-s és nem az ajánlott 5e, mert a 20e-s a drágább).
Itt éreztem, hogy nekik fontos az ügyfél! Az elégedett ügyfél!
Mészi! Osztom a nézetedet. Én a Puntómat, nem vittem el a 40000-s szervizre pont ebből a megfontolásból, pedig még volt hátra 4 hónapom a két évből. 70000 Ft. körűl mondták az átnézést és a javítást. Én meg megoldottam 18000-ből az egészet. Hát nálam csak az a baj, hogy nincs semmim és nincs hol ahol szerelhetnék. És nem is nagyon értenék hozzá. A telken meg a szabadban örülök ha lemosom a verdát, nemhogy még szereljek. De erre vannak a barátok, és megoldjuk ha másképp nem, hát bartelba. "Irigyellek" a szakértelmedért és a türelmedért. Kiskabo
40-en felül van azon autók száma, melyet sajátomnak mondhattam. Ezek közül az első és remélem, hogy nem a mostani utolsó volt 0 km-es. Az első egy Trabant volt, aztán jöttek a használt szekerek, vagyonokat költöttem, de hát ha nem a kocsma meg a káros szenvedély, akkor a technika viszi a pénzt.Megérte, mert sokat tanultam, volt amikor a saját káromon. A Trabantot én is elvittem az első kötelező szervízre, ahol akkorát csalódtam 18 éves fejjel, hogy megvettem az összes szakirodalmat és attól a perctől kezdve az én összes eddigi autóimat sk. szervízeltem. Technikailag jól felszerelt műhellyel rendelkezem és a szerelői baráti kör is elég nagy. Amit elterveztem, hogy a Fiat mindenképp a nyaralásunk előtt megkapja az új olajat és szűröt, ez május vége -junius elején lesz. Szerintem addigra talán sikerül 2-3ezret beletenni. Aztán a 20ezret nagyon sokára érné el, ezért az első éves szervízt és a második évest, ami kötelező azt meg fogom csináltatni, aztán valószínűleg szakítok a Fiat és mindenféle szervízzel. Amennyíben megoldható engemet ne huzogassanak le anyagilag. Miért vegyem meg náluk az szervízkellékeket drágán, amikor az Unix-nál 30%-os kedvezményem van? Miért fizessek magas óra vagy rezsidíjat, amikor minden felszerelés meg van a szervízeléshez és még a komputert is meg tudjuk oldani, ha kell. Természetesen ez még csak terv, de amennyíben jól fog viselkedni az autó akkor így is marad, de ha nem akkor sajnos marad a márkaszervíz. Itt a garanciális fődarabokra gondolok, de remélem, hogy ezekkel nem lesz gond. Én ezt az autót nem eladásra veszem, hanem 10-15 évben gondolkodok, ezért szeretném tudni, hogy az elvégzett munkák tutik és az olajakat is 10ezrenként cserélni fogom. Ebben senki nem fog megváltoztatni. Megköszöni a motor. Mészi
Mészi! Én his hozzátenném a mondandóm! Van ugye a márkakereskedés, ez 3 részre oszlik: 1. Új autó értékesítés, 2. használt autó értékesítés, 3. szerviz. Ha elvitted az árút, és nem azt kapod utána amit szeretnél, -ahogy írod- ez is hozzá tartozik a márka image-hoz. Kiegészítik egymást. A végén csattan az ostor. Mindig az ragad meg bennünk, hogy miként bánnak velünk a problémáink, vagy csak a kötelező szerviz alkalmával. Többet járunk a szervizbe a gondjainkkal, mint mikor csak az "árút" vesszük meg. Ez 1-3- alkalom általában, míg a szervíz esetleg több alkalom. És szeretjük ha kinyalják a seggünk, mert mi vagyunk a V E V Ő. Aztán vagy jól, vagy rosszul kapcsoljuk az eseményeket össze. De elég 1-2 jó szó és máris az egekben vagyunk, úgy érezzük megkaptuk azt amire vágytunk. Ez lehet hogy jó de nem biztos hogy így kellene megitélni. De az az igazság, hogy én is ezt szeretem. Kiskabo
Egyetértek veled. Vannak olyan emberek akik a munkájukat hivatásnak érzik, és vannak a mocsok lejmolós gazemberek. Bízom abban hogy ezek hosszútávon nem maradnak a pályán. Én a Fiat Best-be járok 3 éve. mondhatom nyugodtan mert ez nem reklám, ilyen korrekt csapatot ritkán látni. A tulaj megismer, előre köszön, megkérdezi minden rendben van-e? Hogy vagyok megelégedve, stb...Pedig nem kellene ezzel foglalkoznia, csak irányítani. A toronycsapágyamat meg párba cserélték, mert azt mondták, hogy ezt így kell. Valamelyikönk meg azt írta, hogy neki csak 1 db-ot cseréltek a pár helyett. Ezek azok a tulajdonságok amiért az ember visszajár valahova. Ezt kívánom neked is, hogy tényleg cseréljék ki azt az izzót egy 10 év elteltével is szó nélkül. De sajnos nem ez a jellemző a mai viszonyokra. De nem panaszláda ez hanem egy fórum ahol a gondolatok szárnyalnak. Széles utat! Kiskabo
Az egri kereskedésre és szervízre én is azt mondom, korrekt!
Olvashattátok, 1 héten belül kicserélték a toronycsapágyat, és nem nekem kellett telefonálni utánuk, hanem ők hívtak, KÉRTEK TŐLEM IDŐPONTOT!!! Ez is ritka! Pár óra alatt ki is cserélték stb...
Reméle ilyen készségesek is maradnak, ha véletlenül 10 év múlva be kell hozzájuk néznem egy izzóért!:-DDDDDDD
Én mindíg becsültem az olyan embereket,/és most nem teszem a szépet/ akik valamit hozzá tudtak tenni az eredeti alkotásnak, és az nem feltétlenül volt a kárára az eredetinek. Erre is azt mondom hogy Qrva JOOOOÓ! Kiskabo
Ha szabadna közbe avatkoznom! Ez azért nem szűz lány, hogy mindíg csak finomkodjunk vele. Azért meg kell egy kicsit néha mozgatni, hogy ne lustuljon el. Én már a második 1,3 Mjet Fiat-t járatom be 2 éven belül, és nem volt semmi problémám. A puntóval mentem 52000 kilcsit, a Linea-val meg 325000-nál tartok. Tehát nagyképűség nélkül mondom, van egy kis tapasztalatom. Nem azt mondom hogy "gyilkold le a gépet" de azért lehet azzal normálisan is menni, ahogy a forgalom engedi. De azért nagyon tetszik, hogy óvod és vigyázol RÁ! Üdv. Kiskabo
Ez eszméletlenül bejön nekem. Qrva Jooooó! MindÍg szeretttem az ilyen ketyeréket. Ezt nevezem igazi "művészetnek" Úgy látszik sosem nő be nekem sem a fejem lágya, mert többre becsülöm ezeket a gépeket, min a kikent, kifent járgányokat. Kiskabo
Én sajátkezűleg nem faragtam még autót, de egy "faragottnak" mondható volt már a tulajdonomban.
Nemrég váltam meg tőle.
Ő egy 1988-ban született Lada 2105 volt, gyárilag 1300-as.
Szóval ezt úgy vettem, hogy volt benne egy a gyáriból épített 1600 ccm-es (Kálmán) zsugor moci (Mahle dugók, gyűrűk), Bosch gyújtással, bővített hengerfej, polírozott szívócsonk, 316-os vezérműtengely, 60-as kipufogórendszeren keresztül püfögött :)
Olyan extrái voltak, hogy csak na! :) riasztó, napfénytető, sportkormány, Opel GSI ülések, 1,5 cm-es nyomtávszélesítés, 15"-os Borbet felnik. A futóműben meg Niva gátlók és rugók.
Mikor a Lineát vettem, én is ugye körbe szaglásztam, mint mindanyiunk. Egy nagyon régi barátom mondta, hogy ő gyerekkori barátságban van az egyik Fiatos márkakereskedővel, és neki felajánlott "önzetlen" segítséget a vásárláshoz. Ez egy baráti gesztus lenne. Az én barátom felhívta telefonon és elmondta, hogy vagyok én, és lehetne-e valamivel olcsóbban, valami trükkel esetleg hozzájutni egy Linea-hoz. Azt mondta semmi akadálya, vár, megbeszéljük. A tárgyalás: csak nekem a közös barát miatt, elenged ebből és ebből az autóból, így-úgy, amúgy, 350000 Ft-ot. de csak a barátság kedvéért. Nagyon megörültem neki. Megegyeztünk, hogy másnap viszem a pénzt, intézzük a papírokat. Reggel mikor indultunk, a nejem megjegyezte, hogy ugorjunk már be ide a másik kereskedésbe is, közel van mind a kettő, nincs 2 km. Nagy meglepetésemre látom, hogy az a színű és felszereltségű autó akció nélkül még 50000 ft-tal olcsóbb volt. Hát ilyen a nagy kereskedői kedvezmény. Mikor elmondtam a barátomnak hogy milyen ajánlatot kaptam, ő is fel volt háborodva. Kicsit hülyének néztek. És én majdnem be is dőltem. Annyira hittem az emberek jó lelkében. Hát ez a sztorim a kereskedőkről.
Köszönöm, de én már "öreg"nyugdíjas vagyok. Jó helyen és jó időben dolgoztam/szolgáltam/. Ezen megtisztelő címet inkább had ne fogadjam el. De a barátság nekem minden címnél többet ér. Most kilépek, majd 20 óra magasságában visszajövök. Mészi
Mint írtam az enyémben nem lesz chipp. Legfeljebb Chió Chips a gyereknek. Csak azért tettem róla említést, mert nincs kizárva, hogy baráti lesz az árajánlat és ha valaki mégis ezen gondolkodna, akkor spóroljunk neki. Mészi
Ha már Trabant, akkor erre is kössél egy csomót. Asszonyommal nekiláttunk és kombit elfaragtuk. Hatalmas élmény vele gurigázni. Most a barátomnál parkol, Ő szigorúan az erdőre használja. Első kerekes léttére verhetetlen, ha beragadsz valahova, akkor kiszállsz és odébbdobod. A rendszám az a 127-es Fiatom volt rendszáma. Hajrá Mekk Elekek! "Mert aki káposztával fizet, az kútból ihatja a vizet. Remekk ez a Mekk Mester, ha mered keresd fel!" Mészi
A chip tuningról mondanék 1-2 szót. Kollégámnak is 1,3 Mjet Linea-ja van. Bemutató autóként vette 1300 km-rel, chip tuninggal, a gyöngyösi márkakereskedésben. Most 13 hónapos a vas. Egyszer már szét tört a turbó tengelye, és egyszer meg beállt a motor. Kicserélték neki gariba, mert már így vette a kereskedőtől. Azt mondták neki, hogy nem igazán jött be ez a tuning dolog. A 2. affér után felajánlották neki, hogy kiszerelik belőle, hogy ne csináljon még több kárt. De akkor meg miért fizetett felárat? És ebbe az embernek igaza van. Most már bánja és szidja az egész vételt. Na de ez csak egy kiragadott példa. A tuningról jutott az eszembe. Üdv. Kiskabo
Amikor az akciós készletből lefoglalóztuk a leendőt, akkor az értékesítő korrekt módon felkinálta, hogy ebben az árban ad nekem a 16"-os kerekek helyett 17"-at, ha kell. Természetesen mindent ekövetek, hogy izlésesen szép legyen, örömmel fogadtam. Aztán amikor megírtuk a papírokat, azom már szerepelt az alvázszám is. Na ekkor fel a Net-re, ott a Fiat akciós készletre és nézzük mit ír a miénkről. Kódszámok halmaza, de kibogozva rájöttem, hogy a mi alvázszámunkhoz 17"-os guriga jár. Másnap beszélőre mentem. Kérdeztem, hogy mi az oka ennek a baráti gesztusnak. A válasz elfogadható volt, aztán akkor elmeséltem, hogy mit is ír a NET. Újabb válasz és most figyeljetek: amit ide hoznak autókat, azokról vannak olyan alkatrészek/ itt most extrákat értsetek/, melyeket levesznek és külön adják el, felárasan. Így hát maradok az első verzionál és örömmel fogadom azt a baráti gesztust, ami valójában megjárt volna nekem. Egyébbként eddig semmi rosszat nem tudok mondani a kereskedésről. Barátságosak, segítőkészek, le a kalappal előttük. Aztán majd, ha elviszem az árút, akkor fog minden kiderülni. Olyan lesz mint a házasság? Amíg udvarolsz addig a te anyósod a legjobb asszony, aztán az esküvő napjától már a legrosszabbá válik!
De ne fessem az ördögöt a falra, remélem, hogy marad a pozitív véleményem továbbra is.