Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
"Tegnap estefelé, mikor elbúcsúztunk ketten hazafelé tartottunk, teljesen normálisan! Mikor egy a 4-essel párhuzamos kis földúton mentünk, a 4-esről egy vadász kanyarodott be velünk szemben, pont a sarkon futottunk össze! Gondoltam arrafelé megy vadat etetni, vagy ilyesmi, mert egy nagy hordó volt az L200-as platóján! Mikor mellé értem (kicsit ferdén ált) láttam lehúzza az ablakot, gondoltam rendes gyerek lévén meghalgatom, mit szeretne! Azt mondta álj meg, de már áltam! :) Erre kiugrik a kocsiból és elkapja a mezemet! Erre én azt gondoltammagamban, hogy a KURVA ANYÁD fogod leszedni a quadról (ha normálisan ál hozzá, még beszélgetek is vele) és odavertem a gépnek! A társ mögöttem jött, Ő már valahol az árkon kimehetett a 4-esre! Én is elindultam a 4-es szélén, majd szóltam neki, hogy menjünk át az árkon a belső útra! Át is mentünk, a társ kicsit leásta a gépet az árok tetején :) de sikerült feljönnie! Ekkor észrevettük, hogy a 4-esen jön mellettünk a vadász, mint az állat és nyílvánvalóan elénk akart kerülni a következő kereszteződésnél, ami kb 100m lehetett! Ezért megfurdultunk, vissza az árokba, Rudi elhúz a 4-esen, én is ki akartam menni, de olyan szöge volt mindenhol a partnak, hogy nem akartam felborulni! Ezért mentem az árokban keresve a jó helyet (azt hittük a belső úton jön, de nem ott jött), mikor egy nagy fékezésre lettem figyelmes, balra néztem és az L200-as ott volt a 4-esen mellettem! :) Lesz, ami lesz, jobbra neki az ároknak, sikerült felmennem, be a belső útra, megfordulás és tűz haza! :)
Tisztelet a kivételnek, de ezek a vadászok kezdenek elkanászodni! Semmi joga nincs megállítani! Nemhogy leszed a quadról! Annyira felkapták a médiában "a motorosok rosszak és küzdjünk ellenük" dolgot, hogy minden helyi kemény csávó Rambónak érezve magát üldöz minket! De ne hagyjuk magunkat! Az a köteles-dárdás csávó nagyon jól csinálta, neten TV-ban és újságban is benne volt a története! Ha bárkivel bármi történik, vagy lát valamit, fénykép, kamera és mindenhova továbbítani kell, hagy lássák a másik oldalt is!"
Voltam hétvégén a kinizs100-as teljesítmény túrán... Dorognál két susukis quados kersztezte az utunkat - tök kulturáltan lelassultak - lementek az útról, lassan nem porolva.... stb... Az egyik KEDVES túrista társam mégis kiállt elébük és ennyhén leordibálta őket....
Később beszélgettem a "turistával" felhívva a figyelmét arra, hogy az indulatait lehet, hogy nem itt kellene kiélni... Végül azt mondta, hogy hát lehet, hogy ő volt a hibás, hogy minden motorost egy kalap alá vesz... :-(
Szóval én kérek elnézést a két kulturmotorostól és egy kicsit én széggyelem magamat a turisták helyett...
Később mogyorosbánya után találkoztunk még egy honad enduróssal is, akinek viszont én rugnám le a fejét, amikor 50-60-nal elporolt a csapat mellett... persze nem tértem ki így végül csak a fűre lett kényszerítve, de neki én is üzenem, hogy kapja be! :-))
No, végülis akkor 100 km alatt 3 motorizált emberkével találkoztunk, ebből egy állat volt... Szerintem az nem rossz arány.
Inkább a begyöpösödött elme (ááá...ez mán' 40 éve így vót, ami betonyos az az ÚT) az akadály:
'..közút fogalma alatt mindazon utak értendők, amelyek rendeltetése a forgalom, s amennyiben azok esetleg nem szolgálnak közforgalomra, azt jól látható módon jelezni kell..'
Tehát minden út közút, ha nem jelzik másként. Pont. A burkolat milyensége teljesen okafogyott reláció most. Lásd - a már ezerszer bemásolt Dunaföldvár - Németkér szakasz. EU térképen is látható, pedig a löszös talajon kitaposott dupla keréknyom csak, két erdősáv között.
"...a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani; c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon..."
Akkor: sarat felhordó traktorok, tuc-tuc zenés, esetleg füstöt okádó, olajat folyató autók, MINDENKI aki ugyan betartja a sebességhatárokat, de pl. esőben csak 10-zel megy lassabban és nem 15-tel AMITŐL A RELATÍV GYORSHAJTÁS meg is valósul rögtön - tehát ezeket MIND KI KÉNE TILTANI a forgalomból, és ha ezzel a 1,5-2 millió járművel és vezetőjével végeztek, jöhetnek a quadok és az ő rendszámuk. Mert amit idéztél, mindegyikre vonatkozik (zavarás, veszélyeztetés, állag megóvás hiánya mind megvalósul)
És persze minden motorkerékpárt, ami a belső sávba téved, szintén nyakazni: ugyanis az idézett rendelet csomag szerint "nem képes dinamikus haladásra az autókkal" így büntetendő ha oda téved. Valóban nem idejétmúlt, hanem korszerű és műszakilag is megalapozott a csomag - én is büszkén fogok hivatkozni rá ezután. Meggyőztél.
sportlövő barátaim értetlenkedenek, hogy miért nincs alanyi joguk a fegyvereket a szabad természet lágy ölén használniuk? Ezeket a sporteszközöket miért csak az erre való pályákon (lőtereken) használhatják?
Kinek árthatnának, olyan jó intelligens ember mindegyik... Tényleg... Igaz annak tudatában vették a fegyvert hogy nem lövöldözhetnek vele akárhol, de már olyan sokan vannak és annyit változtak az idők, miért is ne?
Mondtam álljatok a kvadosok mellé, jól meg fogtok férni egymás mellett az erdőkben. (ha ezt valaki ellenezné csak az irigység lehetne az oka, hogy milliós fegyverekkel villantotok...)
Szerintetek? Érvelhetnek ugyanazokkal az érvekkel mint ti?
szó sincs teljes tiltásról. Érthető és világos szabályok léteznek, elég volna ha nem a törvényszegés volna a napi gyakorlat.
Nem értem miért kéne irigykednem és mire?
a hülyeséged folyamatos mondogatása ezt konkrét példa nélkül természetesen lehet szajkózni, értelmét viszont nem látom.
Milyen jogalapod van arra,hogy azt állítod-állítjátok,hogy nem járhatom az ország !!!!útjait!!! ilyet sem tudsz tőlem idézni, járjad, én csak azt kérem hogy tartsd be és tartassák be a jogszabályokat és a törvényeket. Ennek mondjuk természetesnek kellene lenni kvaddal és kvadtalan, csak valahogy a kvadosoknak terepmotorosoknak kevéssé egyértelmű. (lehet hogy nincs így de erősen úgy tűnik!)
Kresz-t, miért is kéne olvasgatnom? Ha úgy gondolod hogy valamit nem tudok belőle akkor idézz, ha meg nem jártok tilosban akkor nincs is problémátok.
Ha meg igen, akkor jó volna látni hogy másoknak milyen törvények figyelmenkívülhagyásához van joguk?
Tegnap nem elég intelligens vadászokkal beszélgettem, de felhozták a témát amit jelentetek... Nem hiszem hogy a pártotokra állnak, és mint lobbierő kicsit erősebbnek tűnnek mint ti. Minden bizonnyal a köérdek, társadalmi érdek természettvédelmi érdek az ami prioritásokkal kell hogy rendelkezzen, nem a hóbortos szenvedély...
Az értetlen baromfejűe tinók kedvéért (van itt még ilyen?) újra elmondom, a többi nyugodtan lapozhat:
- Rendőrséggel semmi dolgunk. - A REBISZ-szel főleg -ugyanis ritkán ülnek egy szál toppos, tangabugyis lányok quadokon. (Ha például valamely megtermett motoros/quados csapatot próbálnák meg orális fixációra rávenni, na arra kevés lenne valszeg az öt Reb@sz-os, vagy lehet hogy nem is: csak épp a pénisz másik végén állnának sorba a végén... Ugye a régi viccet mindenki ismeri - Vadász,vadász! Te csak sz..pni jársz ide?) - Akinek meg dolga lenne rendberakni a dolgokat, az ül a vaskos seggén egy hivatalban, és valószínüleg jól megalapozott érdeke (lustasága?) hogy ne legen rendszámozás, vizsga, és komoly ellenőrzés. Igaz, ettől egyszerűbb TV-sekkel elállni az utat, és beleröhögni a kamerába.
És ha valaki mégegyszer leírja a "tennetek kéne valamit" "önszabályozás" és a "miért nem csináltok valamit ellenük" azt szintén tarkón verés súlyosbított esete mellett adom értésére: az autósok/motorosok nem trafipaxoznak, soha nem is tettek ilyet. Nem szűrik ki maguk közül a tilosban parkolókat. Nem építenek autópályákat. Nem járnak el a minisztériumba engedélyekért kuncsorogva félévente, hogy kihozhassák a garázsból a járművüket!
A minisztérium se azzal foglalkozik, hogy mondjuk ráküldje a Rebiszt a terepmotorozó-kvadozó dúvadakra, hanem a kormányon belül lobbizik. És hogy ez miért baj?
és ez miért baj?
Valaki magyarázza már meg, hogy Kaffkán kívül érti valaki amikor a törvényszegők törvényi védelmet kérnek törvényszegő magatartásuk folytatásához?
Az egyszerűbbek kedvéért: a törvényszegő kvadosok rendőri és törvényi védelmet kérnek ahhoz hogy zavartalanul dúlhassák azokat a helyeket hova be sem tolhatnák a gépet, engedély nélkül.
mert a robó nemgáz, meg külömben sem extra pénz egy rotyogó....
Nem akkora biznic mint a nagy ccmes gépek.
A quad pedig "most" az országba és kezd egyre elterjedtebb lenni.
Biztosítás kell rá /robesz/ azt kéne ellenőrizzék, de még azt sem teszik, csak a leppunkt gépeket nézik, haaa.
Nekem 10 éve van robogóm. Mindenféle volt. Volt olyan év, hogy nem volt biztosításom, mert nem használtam a gépet és elfelejtettem. Pl a mostanira is készülök kötni, de max havonta 2x ha előveszem és mindíg elsikkad a sok meló és intézni való közt.
Soha senki meg nem kérdezte van e biztosítása. :(((
Nem segít a helyzeten a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének javaslata sem, miszerint egyes európai országok szabályaihoz hasonlóan lassú járműként lehessen vizsgáztatni az ATV-ket. A javaslatot a biztonság hívei elvetették, mert 25 kilométer/órás járművezetői önkorlátozást feltételezett a több mint száz kilométer/órás sebességre képes quadok sofőrjeitől. Egyelőre tehát rendszám-stop van, és nem tudni, mi lesz a kiút. Szakértők szerint a helyzetet rendezni kell, miként az unió országainak többségében így vagy úgy, de megoldották a problémát.
Kb ugyanaz megy most nálunk mint az államokban 80as években...
Az első ATV-nek nevezhető járművet a Honda vezette be a piacra 1970-ben. A bütykös gumis, ATC néven futó háromkerekűt tulajdonképpen házi játékszerként használták Amerikában majdnem egy évtizeden keresztül, amikor egy farmer rájött, hogy milyen hasznos ez a kis járgány a földeken. Ekkor kezdett bekapcsolódni a gyártásba a Yamaha, a Kawasaki és a Suzuki is. A háromkerekű tradíciókat a Suzuki törte meg 1982-ben, az úgynevezett Quadracer nevű motorral. Csakhogy 1988-ban az amerikai fogyasztóvédelmi hivatal, a médiával karöltve nekiesett az ATV-knek, mert a többi járműhöz képest aránytalan nagy baleseti statisztikákat produkált a termék. Az igazi problémát végül abban állapították meg, hogy az ATV-ket a vásárlók alapvetően ártalmatlan jószágoknak gondolták, és mindenféle motoros vezetői gyakorlat nélkül a nyergükbe pattantak. Aztán persze nagy volt a csodálkozás, amikor a lóerők elszabadultak. Ebből a gyártóknak is le kellett vonniuk a következtetéseket, ezért az újabb modelleknél már erősen koncentrálnak a biztonságra is.
Eztet most érthetően is lehetett vóna... Jön aki akar, amit írtam, arra meg lehet terelő/kikerülő választ adni, attól még tények maradnak, bármilyen fájdalmas is.
"...nem nehéz belátni, hogy olyan helyen nem érheti atrocitás a motorost, kvadost, ahol az szabályosan és jogszerűen él kedvenc hobbijának..."
Fényképpel, a tanúk és a szenvedő alany nyilatkozatával már találkozhattál ezen a fórumon. Nem járt tilosban , sőt: egy szabálytalanságra bukkant, amit a terület kezelője követett el. (jobbra erdő, balra szántó - a kettő között egy országosan jelzett , szabad használatú földút. Volt. Amíg be nem szántotta a Baromfejű.)
Szólt - elzavarták érte. Legközelebb szó nélkül végigment az út nyomvonalán: ekkor mentek neki a több tonnás géppel. Ő már állt -vagyis a gépe állt- ő menekült róla ahogy tudott.
TÖRVÉNYEK ?! Muhaha... Az eljárás megindult: a "balesetért" nincs felelős, az út beszántása pedig szabálytalan, de AMÍG JOGERŐS ÍTÉLET NINCS, NEM KELL VISZAÁLLÍTANI !!!
Szóval ha megerőszakolna bárki egy szűzhajadont, és rajtakapják: sebaj csinálja. Ráér abbahagyni 2-3 év múlva, a megfellebezhetetlen bírósági döntés után. Mer'hogy ráér azután az eredeti állapotot visszaállítani. Magyarország, 2007.
Ne magyarázzuk az egyértelműt: aki ilyen csapdát állít, az eleve vágyik ilyenre. Az, hogy szabálytalan emberek ellen teszi, AZ NEM OK - csak ürügy rá. Az ilyennek az I. Világháború is Gavrilo Princip miatt tört ki...
Most sem a szabályos körülmények között kvadozó, motorozókkal van a probléma. És ha lesznek a kijelölt utakat használók azokat sem fogja senki "üldözni". A probléma most is és később is a szabályokat áthágókkal, van/lesz.
Most is, bárhol kvadozhatsz, motorozhatsz, ha a szükséges engedélyek birtokában vagy.
A töréspont a törvények és a törvényszegők között van.
Vannak ugye törvények amit egyesek nem tartanak be, illetve a rendelkezésre álló eszközökkel nem lehet megfelelően kezelni, és megelőzni a törvényszegést. Mások ezt a törvénytelenséget hasonló, törvényen kívüli eszközökkel vélik megoldani.
Megoldás: betartania törvényt.
(jelzem, nem nehéz belátni, hogy olyan helyen nem érheti atrocitás a motorost, kvadost, ahol az szabályosan és jogszerűen él kedvenc hobbijának. Talán erre kéne az energiákat fektetni. A törvénytelenség törvénytelenséget szül. Ha jól vélem nem azért kezdtek szabálytalanul erdőben motorozni és kvadozni a sporik mert a törvényes pályákról kiszorították őket nyársakkal, fenyegetésekkel és kötelekkel, így azt kell gondolnom, hogy a törvényes útról, bizony a jelzett gépjárműtulajdonosak tértek le. Most meg néznek nagy csodálkozó szemekkel.
Ennyi, meg egy bambi, nincs ezen mit szépíteni.
Annak megértetése, hogy mi a természet része meg mi nem, szétfeszítené a topik kereteit, ebben nem értünk egyet.