Nem rosz a diesel, de nagyon sok az kóklerül épített diesel.
A gyári 2. szériás dieselek meg nagyon nagyon drágák!
Enyim is épített diesel, azon túlmenőleg egy w210-es 177LE-ös 300TD-je lett belerakva, igaz nagyon ügyeltem arra, hogy korrekten, mókolás nélkül legyen bent, semmi humbug. Ez sikerült is, de ez ritka, mert én imádatból, hobbiból csinálom, és van egy autószervizünk ahol korrekten valóra válthatok mindent.
Viszont a legtöbb esetben a dieselesítés csak sporolásról szól, és a legkisebb szándékát sem mutatják annak, hogy korrekten legyen bent az a motor.
A gyári 6 hengeres 2. szériás dieselek viszont ritkák, és nem keveset kérnek értük.
Amúgy én ezzel a motorral simán verek egy széria 300-as benzinest, nagyon jó, 330Nm nyomatékkal bivaj a kicsike:)
280-as csak 85-ig volt, ergo abbol nem találsz "faceliftes" 2. szériást
260 volt 2. szériában is, ugyan az a motor mint a 300, de szerintem az már gyenge, tényleg csak olyanoknak ajánlatos akik sosem akarnak komolyabb kraftot.
Sanyi a 420 esetében írta, hogy kevesebbet eszik mint az 500, a 300-nál azért többet.
Bár szerintem a 420 is megkéri azt mint az 500-as, persze ha kihasználod az erőtöbletet olyankor az 500 iszik jobban.
Ha kell Neked néha komolyabb kraft, akkor V8 alá ne menj.
Jó a 300, meg szo-szo szedi a lábát, de kiugró megdöbbenést nem vált ki, átlagosan jól menő darab.