Gondolom az is sima H7-es égő, azaz leveszed a porvédőt, lehúzod a csatlakozót, s egy rugós tagú fémkarima fogja helyére az izzót, a palástjánál fogva. Benyomod a kiálló résznél a drótot, és lefelé elmozdítva kiakasztható, kihajtható, az egész fém leszorító, ekkor elengedi az izzót, és lehet cserélni. Az égő pozícióját nem lehet elszúrni, mert annak palástja, csak egyféleképpen ül be (a pöckök miatt), de ezt úgy is érezni fogod. Beteszed, és visszahajtod, majd beakasztod ellentétesen ahogyan kiakasztottad a drótot, (érezni fogod) a leszorítót. Csatit vissza, és kész.
Lehet. hogy már nem aktuális, mert már megoldódót a problémád. Nem vagyok szerelő, de nálam is előfordult már ez a tünet. Nálam a motor felöli variátor széncsapágyai és a persely, amiben csúszik, voltak elkopva. Hirtelen gázelvételkor a széncsapágy megakad,(a kopás miatt keresztbe tud fordulni) a variátor nem tud alaphelyzetbe állni, így a kerék hajt vissza a motorra. Mivel a motor már alacsony fordulaton megy, (a variátor nincs alaphelyzetben) a következmény nagyot ránt, fékez. Ha nem kell hirtelen fékezni, van idő a lassításra, akkor a széncsapágynak van ideje beállni a helyére, nem ránt!
Rég jártam ezen az oldalon, de most megint a segítségetekre szorulok. Az 500.4-es MAXIM reflektorizzója kiégett. Hogyan tudok hozzáférni? Nem szeretnék tudás nélkül kísérletezni, nehogy valamit eltörjek, vagy még nagyobb bajt okozzak.
Köszönöm Mnagy a reagálást ami ebbe a szűk motortérbe befért szerszám azzal nem tudtam kiszedni a tűzkarikát. Tanácsot köszönettel elfogadok ha van,ki mivel szedné ki anélkül hogy lebontaná a hengerfejet.
Amit tűzkarikának nevezel az egyszer használatos réz alátét, amit kilágyítva kell a helyére tenni. Ez a réz alátét egy idő után a pozícióba lapulva visszakeményedik és kicsi rá az esély, hogy újból el lássa a feladatát. Ebből az következik, hogy az új drága porlasztóval is ugyan ez lenne, mert a szétkenődött tömítések már nem látják el a feladatukat, de, ha telik rá rosszabb nem lesz.
Sajnos hiába szereltem vissza rendesen meghúzva a meglazult porlasztót,kissebb mértékben de még mindig folyatják a tövétől a gázolajat. Annál nincs jobb ötletem,mint hogy valami miatt pl,túlzott hő hatására el vannak deformálódva ezért nincs rendes tömítetség. A régi tűzkarikák vannak benne,ez nem tudom okozhat e problémát. Találtam az interneten 25000 ft ért árulnak komplett új porlasztót,édesapám hajlana arra hogy vegyük meg ha ez megoldja a problmémát.Ebben kérnék tanácsot jó ötlet e ebben a helyzetben az új vásárlása vagy mitévők legyünk.
Nehezen , de megtaláltam az alapjárati ütköző , beállító csavart . Tükörrel sem látni a sötétség miatt , egészen közel van a motor a front lemezhez , ráadásul a motor fölé lenyúlik a karosszéria . Végül a telefonnal szelfi módban vakuval tudtam fotózni .A sok látatlanban készült kép között kettőn is látszik a csavar a kontra anyával . Már csak az a kérdés , hogyan tudom tükörből egy kézzel kilazítani , mennyit állítsak rajta , hányszor kell ismételni . Persze minden kisérletnél a rugót is ki kell akasztani , mögötte van a csavar .
Egyszer csak rá kell szánni magam , ha valóban ezen múlik a váltó jó működése . Autószerelőt meg ilyen munkára reménytelen találni .
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy Lombardini 502 FOCS motornál a légszűrőház oldalán lévő "50Ft-os"-nál is nagyobb lyuk, mi célt szolgál, mire való, és miért van szabadon? Az autószerelő azt mondta anno hogy oda lehet beküldeni a hidegindítót, ha nagyon nagy hidegekben, nem szeretne beindulni. De én kötve hiszem, hogy a légszűrőt oldalba küldve, bármiféle ilyen hatása, vagy funkciója lenne, ráadásul gyárilag kialakítva? Másik problémám vele, hogy 1500-2000km után olyan retkes a légszűrőm, mintha isten tudja hány 10e km lenne benne, s elhanyagoltam volna. Azt leragaszthatom, vagy valamilyen fontos általam nem ismert szerepet szántak neki, s hagyjam így?
Sziasztok ! Microcar MGO-mal irányváltási problémák vannak . Néha nem kapcsol , vagy nem ott van ahol kellene . Úgy gondolom az itt olvasottak alapján , hogy a túl nagy alapjárat okozhatja , mert üresben a szekunder variátor forog alapjáraton . Sajnos a Yanmar motor hátoldalához nehéz hozzáférni . kitapintani sem tudom hogy van-e a gázkaron ütközőcsavar . Egy régi yanmar képen látok ilyet . Itt csak a gázkart tudtam fotózni . Az alkatrész katalógus robbantott rajzán sem látom , hogy lenne ütköző csavar . De akkor hol tudnám csökkenteni az alapjáratot , és egyáltalán ez okozza-e a váltó problémát ?
Sziasztok! Annak a segítségét szeretném kérni, aki tudja, hogy a Yanmar motoros Microcar Mc2 alapjáratán hol lehet állítani? Ha lehetséges esetleg idecsatolt képpel jobban megtalálnám ! Köszönöm.
ez a szabadonfutosdi, még várat magára kicsit, mert éppen mostanság van megvalosítási fázisban, aztán, ki kell probálgatni, nyüstölgetni, azaz be kell repülni, hogy nyugodt szivvel lehessen másnak is csinálni, de, ha jol beválik, amire van 99% esély, beszélhetünk egy további darab gyártásárol., ha gondolod, írj az emailomra és beszélünk a dologrol...
Köszönöm a segítő választ. Nálam nem csupán erős motorfék van, hanem konkrétan akkorát ránt, úgy megtorpan, hogy megcsúszik a kerék síkosabb úton. Utána elengedi, és fut szépen, de ez így nagyon nem biztonságos. Nem mindig jelentkezek, de egyre gyakrabban. Egy ilyen szabadonfutós megoldásra vevő lennék, sok gondtól óvna meg. Ha esetleg Te , vagy valaki vállal ilyen átalakítást, szívesen vevő lennék rá. Gondolom ebben az esetben elég a variátort postázni.
na! ez már egy kecsegtető kilátásnak tűnik, a gyors tankolás tekintetében!? de egy ev moped, vagy kocsi több száz sebből vérziik jelenleg! ez csak egy igencsak nagy nyiltseb a témában... az más kérdés, hogy tovább" károghassak", kis hazánkban hány olyan hálozat létezik, ami ki tudná szolgálni az irdatlan áramfelvételt ehhez a gyors tankoláshoz!?, arrol nem is beszélve, hogy otthoni környezetben, több milliot saccolok forintban, egy olyan hálozat megvalosítására, ami ezt ki tudná szolgálni, ha egyáltalán, tudna az áramszolgáltato akár egy ilyen töltöhelyet is, létesíteni, bármelyik magánháznál??, és továbbgondolva, ha lenne az utcában 2-3-4, vagy több ilyen elektromos auto is, akkor az a mai viszonyok melett elképzelhetetlen számomra, hogy ne csak fikcio legyen ez a gyorstöttésdi. persze, ha mindez be tudna következni valamely csoda folytán, kis hazánkba is, akkor nagyot léphetne előre, az e kocsikázás és már majdnem egyenrangu fél lehetne a fránya robbanomotoros technikának?, de, ha be is következne a "csoda", azt el sem merem képzelni mindez hány millio ft-bol lehetséges kivitelezni?? a drága akkupakk és töltöhely és maga a kocsi árai. 20-25-30 milka??, vagy mégtöbb??? azt már most borítékolom, hogy mégkevesebb réteg tudná ezt megfizetni, mint akik, manapság elektromos szutykokat vesznek? ez itt magyarország, nem a dubaji köztársaság, vagy mifene!, ha csak arra gondolok, hogy tudtommal, Woodoo és Kiggyo is használt cellákkal operálnak, nem újakkal, ezzel mindent elmondtam, az anyagiak tekintetében? és, még ezek a használt cellák is annyiba vannak, mint egy öregebb robbanomotoros mopedauto, cusammen. . szerintem, jo sok évtizednek el kell telnie még ahhoz, hogy kis hazánkba is vállalhato napi szintű közlekedési eszköz legyen az ev moped, vagy kocsi! amig ez nem következik be, addig itt , ebben az országban megelőzte a korát és, drága játékszer, jo sok pézért!!! de, mindenképpen biztato, hogy legalább van már olyan akku, ami ugyanolyan gyorsan tölthetö, mint egy robbanomotoros mopedauto tankja, ha belegondolok, kb 10-15 év mulva, már én is hozzájuthatok ilyen cellákhoz, mire lesznek bontások gyári kocsikbol, mint most Woodooék a liion cellákhoz, persze a jobb technika, valoszínű, többszörös áron lesz elérhetö, még bontottba is, mint a mezei cellák? csak az érzékletesség kedvéért, megemlítem, hogy az én hibrid építésem, kb 2,5 milkába fog kerűlni, de igaz, hogy nekem új lifepo4 celláim lesznek, nem bontottak, de ez csak az alkatrészek árai, semmi munkadíj és egyebek... ennyi pézért szerintem 3, de tutti biztosan, 2 hagyományos mopedautot fullra felújítok, pedig az robbanomotoros mopedautokhoz sem occso az alkatrész.
Több új fejlesztésről olvastam, hallottam az akkumulátorokkal kapcsolatba. De még nem nagyon lehet tapasztalni, hogy bár melyik is megjelent volna a gyakorlatba. Itt van még egy.
ez is egy örök dilemma a varios rendszernél!, bár, rutinos gázvisszaengedéssel élhetöre csökkenthetö az erős motorfék üzem. de lehet nálad van még hab a tortán? és szorul valamelyik variod, vagy nem ideális a beállítás és mostanra kicsúcsoosodott ez a torpanás? innen nehéz lesz megmondani, pontosan mi a baj, de!, én éppen mostanság tervezek egy szabadonfutot építeni a sekunder variora, mondjuk nem igazán a torpanás kivédése miatt kezdtem a projektbe, de erre is frappáns megoldás lehet, de ebben az esetben semmi motorfék nincsen, csak szalad az auto, a gáz elvételekor, mint régen a trabantok. cserébe nem lassul féklámpa nélkűl veszélyesen a kiskocsi, nem szaladnak az emberbe hátulrol, mazsolák...
Sziasztok! Aixam 400 mopedem motorfék üzemben hatalmasat ránt, szinte megtorpan, a motor kicsit fel is pörög ezáltal. Ez nagyon veszélyes, mert a mögöttem jövő simán belém szállhat. Olvastam itt, hogy talán a szekunder rugófeszesség, meg a körmök kopottsága, de ez nálam ránézésre jónak tűnik. Tudja valaki biztosra hogy miért ránt ilyen hatalmasat motorfék üzemben? Évekkel korábban volt egy jó szakember Székkutason, aki nagyon jól megcsinálta akkor, mondta is hogy mi a baj (talán valami csúszócsapágy kopás, de nem emlékszem pontosan mit mondott) , sajnos Ő már elköltözött, nem tudom elérni. Csatolok pár képet is szekunder állásáról, hátha valaki észrevesz valami hibát. Köszönettel jó hétvégét kívánok minden kedves fórumozónak.
Ma is dolgoztam az MGO-n . Sikerült kicserélnem az üza szűrőt , bizony nagyon ráfért . A bal tükröt levettem , sajnos popszegecses szerelés , gagyi műanyag az egész . Az állító részét szétszedni nem lehet . Az oldalra állítása működik , így most függőlegesre olyan pozícióban ragasztottam be gumiámmal , hogy én épp látok rajta . A jobb oldalira ez nem megy , oda lehet vennem kell , esetleg bontottat ha találok .
A Reva csak papíron 4 személyes. Két gyerek esetleg elférne hátul, de a gyerekülés viszont nem. Én Mia-ra vadászok, az is L7e, és van belőle 4 személyes is, vár nekem elég lenne a 3 személyes is. Elől középen van a vezető ülés, hátul pedig 2 utasülés, vagy egy 3 személyes pad. A mopedautóknál szokásos, alu vázas műanyag héjas szerkezet. A két tolóajtó miatt kifejezetten kényelmes a ki és beszállás. Sajnos ezek is elég ritkák lettek.
Egy ismerősöm árul egy 4 személyes elektromos Piaggio Portert, 2,2M-ért hirdeti már elég régóta. Nemrég pedzegette, hogy engedne az árból, de közben megcsináltam a saját Porteremet. Még az ócska soros motor van benne, de meglepően jól fogyaszt. 60-as tempónál 50-60A az áramfelvétel. A Ligier is hasonlóan fogyaszt, csak az nem megy többet 45-nél. 18 kWh Kona cellát raktam bele, ami csak 100 kg. Az ugyan ekkora kapacitású ólom akkupakk 480 kg volt, és abból ki se lehetett venni a teljes kapacitást, legfeljebb csak eco módban, de akkor csiga lassú a Porter.
Beszerezhetetlen ... ha esetleg vaki elad bontottat . De aki mopedautókkal foglalkozik az nem adja el , mert ha valamelyik eladandó kocsijából hiányzik az nagyon gáz . Beül a reménybeli a megveendő járgányba : és az orra előtt kókadtan pihen a cájger .
Ettől sokkal jobb az arány, még akkor is, ha csak az itt előforduló elektrpomos mopedautókat nézzük, és eltekintünk a millió számra eladott normális elektromos autóktól.
Nézzük időrendi sorrendben a járgányokat:
11 éve szereltem be egy 2 kW-os soros tragonca motort egy Aixam 500-ba. Az egy harmatgyenge motor volt, melegedett is, ezért a következő évben egy 2,2kW-os AC motor került bele, ami szuper lett, 10e km-t meghibásodás nélkül elment. Szerettem volna egy kicsit gyorsabbat, ezért vettem egy 5,5kW-os motort, de az átalakítás vakvágányra futott, mert ólom aksit már nem akartam bele tenni, a lítium akkura meg sajnáltam a pénzt, akkor még nem voltak bontott villanyautó aksik, mint most.
10 éve épített át egy Aixam 400-at a targonca szervizes haverom, a mai napig elégedetten használja, még kefét sem kellett benne cserélni. Az akkuja is még az eredeti, Ő nem sajnált 500e Ft-ot a lítium cellákra. Akku degradáció gyakorlatilag nincs, most is ugyan annyit tud elmenni egy töltéssel, mint 10 éve.
7-8 éve alakítottam át a Stellát elektromosra, amióta beleketrült egy 2,2kW-os kínai BLDC motor, az is teszi a dolgát, a hajtáshoz nem kellett hozzányúlni. Pedig az is úgy van összetákolva mint Bakancs kocsija.
2-3 éve Kigyo kolléga is saját maga építette az elektromos mopedautóját, amit láttam belőle, az hasonlóan profin van megcsinálva, mint a targonca szervizes havberom kocsija. Szerintem ő is elégedett a kocsijával, de ha mégsem, majd kijavít.
Szóval ha ezt a 3 villany mopedet is számoljuk, akkor 4:2 az arány az elégedett/elégedettlen villanyautó használók aránya ebben a körben...