Fez ... akkor én is szeretnék valamit kérdezni....Diesel injektortömítés cseréje alkalmával , a visszaszerelés előtt tapasztalatod szerint érdemes -e kerámia pasztával bekenni mint az izzítógyertya cserénél ajánlják a későbbi berágódás elkerülése végett ...?
....természetesen csak a saját 10 évnyi tapasztalatomat tudom megosztani ... amikor megvettem 3,5 évesen 9 liter volt az átlag fogyasztása , ami rengeteg ...beleástam a technikába magam és" itt tekertem ott csavartam " után beállt 7,2-7,5-re ami már elfogadható volt az akkori igénybe vétel szerint....
Meg szeretném kérni azokat, akiknek 16 szelepes, 1,6-os motorral szerelt Berlingo-ja van, hogy írja meg legyen szíves, hogy milyen fogyasztásokat mért a gépen és milyen üzemeltetési körülmények között !
Lenne egy buta kérdésem: eddig sima MOL-os gázolajat tankoltam (2.0 hdi Berlingo), de a kutasok mindig ajánlják ezt az Evo dizelt. Azt mondják, hogy tisztítja az üzemanyagrendszert, kimosódik a lerakódás. Na, mivel én már egyszer cseréltem magasnyomású szivattyút, kétségeim vannak, hogy amit ez a jobb minőségűnek mondott adalékolt gázolaj esetleg kimos a rendszerből, az nem fogja tönkretenni a szivattyút?
Biztosan lehet a szomszádomat. :) Nem veszek én semmit sehova ne életbevágó a történet. Természetesen semmi baj miért is lenne! Én meg nem írok már semmit nagyon jobb az úgy talán! :) Nehogy megint baj legyen belőle. :) Fez remélem azért még majd tud segíteni biztosan szükség lesz rá a jövőben az bőven elég...
...most hogy visszaolvastam még 1x a hsz-eket megint csak azt kell mondjam ...biztosan nem téged szólítottalak meg a témában ...csak te vetted magadra ... de semmi gond , ezután is szívesen segítek mindenben és mindenkinek amiben tudok ... :-))
Például eltört az egyik más baja nem volt. :) De terpesztés is volt már, de ott kompletten felújítottra lett csere. Nem sok minden van már ami még nem hullott szét benne az évek alatt. Ha műszakin oké akkor bele lehet tenni a erősebbet l...(többet nem írhatok róla mert ha hiányos vagy nem pontos csak a baj lesz pedig a kezemben volt maradt) jelzéses. Ha meg nem bukik a dolog ki akkor hajrá. A bakokat mi nem bántottuk még nem szépek már, de... :)
És most sem lettem aha... :) Kösz! :D Nem az első ilyen jeleggű volt tőled szóval annyira persze nem érdekel a dolog vannak ilyenek és vannak olyanok... :) Többet biztosan ilyen nem fog előfordulni! Ha tudom ha nem!
A váltóház egyformának tűnik az áttétel már lényegtelen lenne! A féltengely csatlakozás és a bordástengely egyforma-e? A váltó az ország másik felén van és holnap kellene érte menni!
...nem lettél ilyen értelemben megszólítva mint amire te gondolsz... egyszerűen kijavítottam az információdat és kész ...meg esik velem is a segítő készség hevében , hogy hiányos ismeretekre támaszkodva mondok ezt azt ...jóindulatból ...
...aztán meg Fez kiigazít olykor ...de mint mondottam én csak hobby ...ő meg hivatásos ... ezt el kell ismerni ...és még nem is gondolok sértődöttségre ... :-))
Sziasztok! Szét ment a váltó egy Citroen Berlingon 2002 1.6 16 szelepes! A váltó száma 20DL38 de ilyet sehol sem találok! Viszont lenne egy 20DL37 az lenne a kérdésem mi a különbség a két váltó között és fel lehet-e rakni a kocsira?
Minimális elektonika még nem gond. Ha rengeteg időm lenne akkor kicsit jobban is bele tudnék menni, de nincs. Javarészt mindent megcsinálunk itthon. Adagoló és 1-2 kivételt eltekintve. Van ahol kinlódósabb van ami nem van mikor elkeseredik az ember elég szépen van amikor kevésbé ez ilyen. Kedvezménnyel nincs gond közel 50% lenne a un..... A torziós rugó csere az vicces volt ha 1 ricnit elnéz az ember egyik oldalon az biztos így, hogy nem szedtük le a futóművet. :)
Tehát Sajti művek elkerülendő nem az első szép dobásuk volt! Nehéz jó szerelőt találni az biztos...
Visszatér a porból az öreg. Talán! Nem merek már mondani semmit nagyon. A lényeg szakszervíz lett a vége mert ez így nem volt állapot már nem csinálta meg senki. Azok szokás serint egy szemetek voltak. Állítólag egy szaros relét(nem látni hol) cseréltek meg használtak némi kis szigszalagot(tán 3 vezeték szakadás is volt ami lehetetlen) és 20+ lett a vége. Soha nem derül ki mit hol csináltak neki, de jobb lett mint volt azért. Első megállónál már nem indult el. Áram hol volt hol nem majd se kép se hang ahogy mondják. Még jó hogy volt nálam 13 kulcs és meghúztam az aksi + mert elfelejtették éppen csak rá volt téve amivel pár km ment majd lezárózódott... Röhej...
Szóval nem hogy nagy baj van már jó szerelők terén hanem hatalmas. Elvártam volna azért ennyi lóvéért legalább nem kelljen ránézni sem a motorháztetőre. Bár lehet ez nagy igény már...
Ha már így meg lettem szólítva, címezve! :) Nem tudom hol és mit olvastál, de látom nem a soraim között. Mindegy is nem érdekes már. Lehet egyik benzinesben sincs ezt nem tudom pontosan. Én csak egy tippet írtam, de kiderült ökörség, mert abban nincs is. El lehet felejteni mit írtam legközelebb biztos nem fogok semmit nehogy ismét ez legyen ökörséget írjak ha jó lehet ha nem! És örülök neki ilyen nagy tapasztalatod van vele hála a jó istennek remélem sokkal több is lesz még az évek alatt! :) Persze nincs harag nehogy félreértés essék! :)
egy példa beindítom indul könnyedén minden probléma nélkül jár pár másodpercig egyszer csak gondol egyet és leáll utána indítom ujra és mintha mi sem történt volna indul megy
Én mint írtam is hallottam róla az volt a gond, persze ez nem azt jelenti ahol van is EGR ott is az a baj. :) Nyilván ahol nincs EGR ott egy gondal kevesebb... :) Az igazság meg odát van... :D