Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Igazad lehet de 3/4 gázon ki a fene tartja az ujját folyamatosan hosszú munkánál, én nem. Marad a max gáz oda-vissza a komatsu motort nem kell félteni.
A gázt nem rángatjuk ,folyamatos kb 3/4 gázon kaszálunk és oda vissza vágjuk a füvet a kaszafejjel . Csak ott rángatjuk a gázt ahol valami tereptárgyat akarunk megkerülni és csak egy egy megpördítéssel el karjuk szedni a tárgy körül a füvet .
Tavaly szezon előtt a segítségetekkel vettem meg a Husquarna 543RS-m. Eddig jó választás volt, mióta összeszoktunk és nem fordítva kezelem a szivatót és a nyitott állapotot nagyon kezes. :)) Téli pihenő után is pöcre indult! CSak 100-assal és husi keverékkel használom. Utólag is nagyon köszönöm az ajánlást!
Tegnapi és tegnapelőtti vágás utáni tapasztalatok:
- 2,4 -es Nylforce Trimmer Line damil szart se ér erősebb terepen. Fémmagossal kaptam anno, az sokkal jobb volt.
- Az autómata gázadagolója (majd kijavítotok ha nem így hívják) nem elég erős szerintem. Gondolom azért az takarékosabb mint ha tökig húzom neki folyamatában.
De nem is bonyolult meló ! A tubus csavarjait feltágítod és előrébb tolod amennyit a kábelek engednek ,vagy kikötöd a kábeleket ! Majd a 4 darab csavart kitekered ,és már látható is a kuplung !
Túl sok lóg ki belőle nekem azért vannak nagy átmérőjű fejeim ! Azokból jóval kisebb a kilógó szál és ezáltal merevebb és jobban melózik vele a gép . Ha nagyon kilóg képes a damilt sokkal jobban rángatni és az haggyán hogy elszakad de össze is sül és csak csavarhúzóval lehet szét feszgetni .
Sajnos még ráadásnak a kötöanya hatlap sarkait jól le is kerekitették-hogy még kevésbé álljon stabilan a házban.. ez a fej nem egy sikertörténet-szerintünk-a vevők kérik vissza a régit,de nehogyanámmávisszafelémenjünk-utángyártó cégek meg örülnek..
A régi 40-2 fejet sokan vették más márkájú gépre is-most meg megfordult az irány,a gyárit mivel-honnan lehet helyettesíteni..mert az ujabb fejek..a fehér peremesek.. nem annyira..
A kicsiknél még van a bevált 25-2,az 2,7 vastag damillal még elbir.. átraktam magamnak egyet nagyobb menetre-nagy gépre,próbának,mit-hogyan,de sajnos a nagyobb kilógó damil miatt mintha jobban szeretné beleszaggatni a damilt..
Azért fordítja meg az anyát benne mert nem passzos hanem egy kicsit lóg benne ! Nehezen de bele lehet tenni a kör keresztmetszetűt . Elég lágy damilt vettem de hogy mi a neve hirtelen nem tudom ,nem nagyon merem már használni ,pedig pont a rövid kilógás miatt lett a Sthil fej hogy a száraz csalán ,gaz , tősarjas helyeken ,vagy száraz gallyas fűvel felnőtt helyeken tudjak kaszálni azokat szét szórta a damil meg bírta ,csak a fej nem nagyon örült neki ! Nem nyomattam ész nélkül a damilt kézzel húzgáltam kintebb és érzékeltem hogy valami nem timmel vele ,de akkor már púpos lett az anya háza . Kerestem itt egy paszentos anyát bele azt bele ütöttem ,és azóta nem merem a vastag damilokat használni vele 3mm lett a legvaskosabb ! A 160-as Tekomek fej lett a 3,5 damilos fejem ,de annak nagy baja kicsi a dobja . Csonkos helyeken kéne kaszáljak ,még jó hogy nem bírok a kezem miatt ,kézi kaszával vágtam a ház mögött utat de 3 nap alatt bírtam 30méter levágni és kétszer kalapáltam a kaszát ,bele vágtam a csonkokba meg egyszer egy betonnak oda rántottam ,nem láttam a tökig érő csalánban mi van ott ! Külföldi a gazda ha nem csinálnám társadalmi munkában már eltévednék benne !
Általában amit a boltokban kapsz legnagyobb Stihl damilfejet,az a fehér peremes 46-2 damilfej.. ez a fej átlag max
3mm damilra van tervezve-a 3,3 is már trükközve megy bele-hogyan tettél abba négyest-aztán csudálkozol,hogy tönkremegy.Nem egy eltalált fej,az elődje jobb volt.. a vergődtetést nem birja,a kis fordulaton ide oda csapatás előbb-utóbb megforgatja a menetes részt a fejben.. ez gyenge pont.
A Stihl a nagyon erős igénybevételre a damilfej helyett a Duro-Cut fejet ajánlja-abba való a 4mm vastag,farkasfogas damil-ezeket méretre vágva kapod meg,zsebbe rakod,aztán,mikor kell,nem koppintgatsz,hanem beledugsz egy uj szálat,azt mehet tovább..
Legnagyobb,általam látott mai Stihl damilfej az 56-2,az FS 560 géphez adták,elődje a négy szálas 40-4 nevű volt,azokat az FS-500,550 gépekre tették.. de semmivel nem volt jobb a 4 szál,inkább átrakták 2 szálra..mert a négy szálra rakáskor csak kevés damilt lehetett felcsévélni,és sokszor meg kellett állni damillal feltölteni..
,hogy Stihl FS 20-a 041 fűrész motorja volt rászerelve egy brutál erős vázra..vastag szár,nagy hajtómű,lassú fordulatú,nagy motor.. elvétve még előfordul a tipus,de inkább már csak érdekességként..
Aztán volt hasonló gép,a 08 motorjával-a számára nem emlékszem..szintén a lassú fordulatú gépek közűl való ez is..
Aztán volt olyan gép is,amin a 076 fűrész motorja volt-na az tényleg nem egy pörgős motor.. a szára meg volt vagy hatvan mm vastag..
Na,ezekkel aztán dolgozhatnál,ezek aztán nem lendület motorok.. de ezeket inkább erdei melókra tervezték,illetve ajánlották..
Mit szeretnél kaszálni vele ? A TJ 53-as van nekem túl erős !! Nem létezik olyan kaszafej amit tönkre ne tenne a 4mm damillal is úgy söpör hogy az anya megfordult a műanyagban !!! A legnagyobb Sthil kaszafejet tönkre vágta 30 perc alatt ,de 3 ló tuti nincs benne ,viszont olyan forgatónyomatéka van a lassú fordulat miatt mint egyik gépnek se ! Nem Sthil vagy husi ,itt a berántót két kézzel érdemes húzni vagy visszarántja a kezed ! A fém kétágú kést még a kukorica földön is viszi szárvágásra is jó ! Házi használatra bőven elég a a 45 cm3 és 1 kilóval könnyebb mint az 53cm3 gép ! én még olyan erős géppel nem kaszáltam mint ez a Nikkari ! pedig a legnagyobb Sthilekkel még a búzát is vágtam ,meg a husi erdészeti gépével még erdőt is kaszáltam ,de nudlik a Kawaszaki motorhoz képest ! Csak ordítanak és az erő meg sehol se !
Én nem veszek ebbe híg zsírt. Vegyen az ember külön a szárhoz, külön a szöghajtáshoz? Préssel nyomtam bele bőven, betoltam a szárat. Annál jobb mint volt az biztos....
Több portálon is van néha. De a legjobb az aliexpreszen vagy hasonló portálról beszerezni ! De az Eredeti Mitsubishi motorok is jók ,vagy ami japán gyártású Subaru akár ,csak ezek meg már szinte csak a 4 üteműeket forgalmazzák azzal meg nem nagyon van tapasztalat mit is tudna !
A Kawasaki TJ-45 motort biztos rá lehet tenni és a szöghajtás áttétele is szerintem stimmel . Olcsó gépet én nem vennék ! Akkor már inkább a Stiga ahhoz alkatrész is van !
Nem préssel kell, és nem is közönséges zsír való bele ,nyomás nélkül, olyan híg zsír való bele ,a másfajta kiül és nem végzi a munkáját ! Évente megnézem rendszeresen ha fogy pótlom ! Azt jobb volna szétszedni és ami nem jó cserélni benne . Ha szárazon futott akkor ott fémforgács is lehet akár .