Keresés

Részletes keresés

gyo Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5185
a "falu" az nem más, mint a PÉNZ. A pénz, meg amint tudjuk, nos az a MINDEN. A "falu" fejlődése = még több pénz. Több falu = több pénz. 
Előzmény: Theodore-Judd (5184)
Theodore-Judd Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5184
Oh köszönöm néktek a részletes válaszokat, megoldásokat. Lassan, de biztos belejövök, az új városok létrehozásakor és fejlődésekor figyelgettem a legtöbb dologra, a jobb településeken 17>6-os az arány a boldog emberek javára. Szerintem ez már elég jónak tűnik, és biztos, hogy még fokozható is. Viszont nem tudom még, hogy a falualapításoknak mi értelme, legalább is e néhány nap alatt még nem igazán jöttem rá az értelmére, tehát városonként (a kiterjesztett területeken) általában lepakolok 1-2 falut, ami ugye növekszik a későbbiekben... A fejlődésemre milyen kihatással van az, ha több falut építek?
Előzmény: KukacAV (5183)
KukacAV Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5183
Egy újszülötttől minden lámaság elfogadható :).

A haragos arcok számát millió dologgal csökkentheted. Először is vannak olyan nyersanyagok, amik alapból boldog embereket produkálnak (arany, bor stb.). Ezeket kösd be az úthálózatba (és persze műveld is meg őket). A bort (szőlőt) csak azután hasznosíthatod, hogy felfedezted a Monarchy technológiát. Aranybánya nyitásához kell a Mining, a selyemhez meg a Calendar.

A másik lehetőség a a boldogság növelésére: terjessz el az adott városban vallást. Az államvallás általában önmagában is produkál boldog embereket.

Rengeteg épülettel boldogíthatod a lakókat: templom, színház (told el a culture slidert vagy szerezz festéket - Dye), kolosszeum, sőt, a forge is (amennyiben megvan hozzá a szükséges nyersanyag: arany, ezüst stb.).

A market is produkál plusz boldogságot, szintén csak akkor, ha megvan hozzá a szükséges nyersanyag.

Ha Hereditary rule-ra állítod az államformát, akkor minden egyes a városban állomásozó katona produkál egy boldog arcot.

Háborúban előfordulhat, hogy a hosszú harcok miatt lázadozik a nép. Ilyenkor jól jöhet, ha mindenhol van színházad. Csak felhúzod a Culture-t 100%-ra és máris nyertél városonként tíz plusz boldog embert.

Ha nem is Hereditary rule az államforma, azért egy 6-7-es várost simán lenyugtathatsz, ha legalább egy katonát ott állomásoztatsz. (Alacsonyabb nehézségi fokozaton a birodalom belső városaiban nem nagyon kell katonát tartani, hacsak a boldogság miatt nem.)

és így tovább... :)
Előzmény: Theodore-Judd (5179)
kerdojel Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5181
Mivel az AI nem tölthet vissza, ha valaki véletlen betámad, amikor nem kéne...

Az igaz, de ő azt is tudja, mikor érheti támadás.:D
Előzmény: Zod (5178)
Theodore-Judd Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5179

Sziasztok! Nem rég kezdtem el játszani eme remek kis játékkal, nagyon megtetszett, szépen fejlődöm, viszont lenne egy kérdésem hozzátok. A településeim sorra azt mutatják, hogy zsúfoltak, vagyis a népesség egy bizonyos része (nagyobb része) boldogtalan ("piros mérges szmájli"). Még nem igazán jöttem rá e hiba kiküszöbölésére, tudnátok segíteni?

 

(Elnézést, ha túl láma kérdés lenne...)

Zod Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5178
Teljesen logikus. Első a védelem. Mivel az AI nem tölthet vissza, ha valaki véletlen betámad, amikor nem kéne...
Előzmény: KukacAV (5177)
KukacAV Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5177
Nekem is volt már ilyen érzésem, sőt, az AI-k közül a tudósabb fajta mindig kap egy-egy új tudományt, ha véletlenül elcserélem vele a legutolsóját.

Mostanában szoktam rá arra, hogy amint megvan az Alphabet (általában nekem van meg legelőször), azonnal csereberélni kezdem ugyanazt az 1-2 tudományt minden néppel, de az izmosabb technológiákat senkivel sem cserélem el. Ennek hála most láttam először olyan játékot, amelyben a Code of Laws-t ezerévekkel később kezdték kifejleszteni a többiek.

Van egyébként egy apróság, ami kivételesen az AI-t hátráltatja. Általában barbárok nélkül játszom (utálom, hogy már az elején is fegyveres kíséret kell minden felderítő és melós mellé), ennek ellenére az AI mindig a Nagy falat húzza fel a csodák közül elsőként. Csak tudnám, mire jó az neki egy barbármentes bolygón... :)
Előzmény: Törölt nick (5175)
kerdojel Creative Commons License 2008.03.05 0 0 5176
Biztos, hozzám a Call to Power előbb jutott el.
Előzmény: Joranne_Sutt (5169)
Százbolha Creative Commons License 2008.03.04 0 0 5174

Ez tényleg igy van.

De a Civ3-ban meg durván csalt a gép hogy kiegyenítse az ilyen nagy eltérést.

legalábbis volt egy ilyen érzése az embernek.

 

Előzmény: Myxphyn (5173)
Myxphyn Creative Commons License 2008.03.04 0 0 5173

Izgalmas lehet az a vashiányos :).

 

Egyébként nekem csak egy problémám van a civvel ha nagyon túl fejlődnek, az a baj, ha én hagyom le nagyon a többieket akkor meg az a baj :)

Előzmény: Törölt nick (5172)
Myxphyn Creative Commons License 2008.03.01 0 0 5171
Ugye abban lehetett "vizi" városokat is alapítani, az tetszett!
Előzmény: Zod (5170)
Zod Creative Commons License 2008.03.01 0 0 5170
Húú, a Call to Power nagyon ott volt a szeren, amíg meg nem jelent a a Civ3, addig azzal toltam (Miután a Civ2-t meguntam). Legfőbb újítása (ami ennyi idő után is megmaradt az emlékezetemben) a vidékfejlesztés volt. Nem volt munkás, hanem mint a tudományt, %-ban meg lehetett adni egy arányt és nőttek a pontok. Aztán ha volt elég, akkor azonnal meg lehetett csinálni a fejlesztéseket.
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5169
az érdekes, mert a civ2 előtte volt :)
Előzmény: kerdojel (5167)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5168
civ klón, ami nem sid meierhez kötődik. az első része elég gyász, bár vannak benne érdekes megoldások. a második (CTP II) viszont elég korrekt.
Előzmény: Törölt nick (5166)
kerdojel Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5167
Na, én annak köszönhetem, hogy a civ2-3-al nem találkoztam. Az életkedvem is elvette...
Előzmény: Joranne_Sutt (5165)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5165
ehh. a call to powert már meg se kérdezem.
Előzmény: Törölt nick (5164)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5163
de, sid játék volt, az első firaxisos.
Előzmény: Százbolha (5162)
Százbolha Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5162

De ugye az nem SID játék volt?

 

Asszem én sosem játszottam vele.

Csak az 1,2,3,4-vel.

 

Viszont a kolonizációval igen. 10 év után megvettem. Elöször valami gyűjteményben, aztán külön is kiadták nem rég. Azt is.

 

320x200 a képernyő felbontása.... 

 

Előzmény: Joranne_Sutt (5161)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5161
az alpha centaurit? : ) pedig az alap, a civ 2 és a 3 között jött ki, a civ 2 időbeli folytatásaként. sok újszerű dolog volt benne, és az alpha centaurin játszódik, miután megérkezik a civ2ben fellőtt űrhajó.
Előzmény: Törölt nick (5160)
Myxphyn Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5159
Igen emlékszem én is :), és egyre nagyobbra nőttek...jó kis hangulata volt annak a jétéknak.
Előzmény: iloz (5158)
iloz Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5158
Emlékeim szerint én ott egy idő után csak bukszusokat képeztem, és azokkal le lehetett nyomni a legerősebb ellent is.
Előzmény: Myxphyn (5156)
Myxphyn Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5156
 Nekem mondjuk bejött az Alpha Centauriban az egyedi egységfejlesztés, mert lehetett választani hogy sok gyenge vagy kevés erős egységet gyártasz. Ráadásul szerintem még sok lehetőség lenne az egyedi egységfejlesztésben...talán egyszer belerakják.
Előzmény: iloz (5149)
kerdojel Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5155
Jut eszembe, egy startcraft parti valamikor? Nagy élményeim voltak vele mindig:)
Előzmény: Törölt nick (5148)
kerdojel Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5154
Én is nagyon várom.
Előzmény: Erinaceus (5153)
Erinaceus Creative Commons License 2008.02.29 0 0 5153

Picit OFF leszek:

 

Spóra
Százbolha Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5151

Nekem már néha túl komplex....

pl. a civ-viszonyok.

 

Kb. a puskások megjelenéséig tartom a játékot élvezetesnek.

Utána jön egy hosszú szakasz, tech és gazdasági versennyel.

 

Aki ott lemarad az végleg lemarad.

Előzmény: iloz (5149)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5150
"És a komplexitást úgy sikerült fokozni, hogy közben a játék nem vált áttekinthetetlenné. Gondolok itt olyasmikre, mint pl. az Alpha Centauriban az egyedi egységfejlesztés volt, ami egyesek szerint remek ötlet, de szerintem csak fölösleges nyűg volt, és a legkevésbé sem növelte a játékélményt."

erre egy tökegyszerű megoldás van: be lehessen kapcsolni meg ki is lehessen kapcsolni.
Előzmény: iloz (5149)
iloz Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5149
Nagyon egyetértek veled.
A játék szerintem óriásit fejlődött, méghozzá azért, mert egyre kifinomultabbá vált. Ma már sokkal több dologra oda kell figyelni, és egyre jobban megjelennek a valós életre is jellemző örök haszonáldozati kérdések: választhatom x-et, de akkor le kell mondanom y-ról sat. A játék komplexitásának fejlődése jól lemérhető azon, hogy az agresszív stratégia egyre kisebb előnyt élvez a békésebbekhez képest. Persze még mindig ezen van a hangsúly (ld. a legjobb kezdés még itt is a legközelebbi szomszéd minél hamarabbi kiiktatása). Összességében szerintem jó úton járnak, ha ilyen irányba fejlesztik tovább.
És a komplexitást úgy sikerült fokozni, hogy közben a játék nem vált áttekinthetetlenné. Gondolok itt olyasmikre, mint pl. az Alpha Centauriban az egyedi egységfejlesztés volt, ami egyesek szerint remek ötlet, de szerintem csak fölösleges nyűg volt, és a legkevésbé sem növelte a játékélményt.

 

Előzmény: jegyalja (5136)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5147
azt nem is állítottam, hogy az 1 jobb mint a 4. :)
Előzmény: Törölt nick (5146)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.02.28 0 0 5145
"Azt hiszem, aki a megjelenés idején játszott Amigán a Dune II-vel (minden RTS atyjával), az valószínűleg azóta sem ájult el az újabb csodáktól, pedig szinte mindenben felülmúlják az elődöt. "

pontosan erről van szó civ 1 és civ 4 esetén is. a civ 4 egy upgrade civ 1. sokat fejlődött, de maga az ahogy a játékot játszani kell, az ugyanaz. és mivel a civ1-et elég jól ismerem, a civ4 megismerése könnyű, sok újat nem tud nyújtani. ezért írtam, hogy nem ártana a játék alapjain is valami változás. mert abban nincs.
Előzmény: KukacAV (5144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!