Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
kicseréltem világító eszközöket elől mind, hátul jobb oldalt. kapott új gumibabát a lökhárítóra bal oldalra, a jobb még nem jöttt le. Olaj is lecserélődött.
Beindult a kiszellőztetést követően. Kijöttek a pókhálók és kisebb rágcsálók a kipuffogón :) Mentem vele egy próbakört is. Isteni. Holnap megkapja az új fényszórókat.
Total 15w40 lett végül. Olcsóbban kaptam meg bőven, mint a listaár. Elsőnek jó lesz. Úgy is rövid ideig lesz benne. Próbáltam ma indítani, de nem nagyon akarja az igazságot. Álmos még :) Gyertyákat kivettem, benzines mind. Kiszellőztetem, aztán holnap reggel újra próba. 1 hónapja semmi gond nem volt. Lehet nem szeretni ezt a páradús levegőt.
Nekem bevált ez az olaj. Pontosan nem emlékszem mit sikerült csinálnom, de az idén leengedtem egy kb. 3000 km-es olajat... Nem volt lelkem visszaönteni! Legalább át lett mosva!
Felgyorsulni látszik az esemény had. Valószínűleg a hetekben megy műszakira a GS. Lezajlott a költözési hercehurca, egyéb ügyek.Most már nincs akadálya :) Holnap veszek bele motorolajat. Castrol Magnatec 15w40-re gondoltam. Vélemény, tapasztalat ?:)
Megvannak a méretek, sõt már a csövek is! Nem egészen 10e-ért legyártották õket a Szugló utcában. 4 csõ a fékhez, és 3 a felfüggesztéshez, így teljes a szett.
Érdekes módon a hátramenõk jó állapotúak, hiába nagyon eltalálták, hogy középen kell vinni.
Most a kipufogó középsõ rész kérdéses még, mert elég rozsdása ami rajta van, így most egy utángyártottat néznek meg a szakik, én meg megkérdeztem, hogy mennyiért hajlítanák meg csõbõl. Csak ebben az esetben nem lenne benne a középsõ "dob". A boltban 13e körül van az utángyártott, a hajlítást 8200-ért csinálnák meg.
Szerencsére az Y és a hátsó dob jó állapotúak, így azokkal most nem kell foglalkozni.
Felhívtam õket, mondta hogy adjak méretet, mert csak BX-hez vannak méreteik. Biztos a másik fickó volt.
Marad a méregetés, elvileg a hídon rajta vannak a csövek, úgyhogy még mérhetõk lesznek. Remélem, mert a bontott híd már teljesen csupasz, kilakatolva, festve, azon nincs egy csõ sem már, arról nincs mit lemérni.
Na most feledtam a keresést. Valahol visszább írtam erről. Amikor levettem a jobbos lengőkart cseréltem csövet is. Ha jól emlékszem 75cm hosszú volt. De nem 100%! Azért sem mert mikor rendeltem (East West) mondtam hova kell és már lökte is hogy ennyi meg ennyi. Gyakorlatilag le se kellett volna mérnem. Természetesen jó is lett. A technika volt külön történet. A rugó legyártás. Egy kicsivel nagyobb csőre kell rásöndörgetni a csövet mint a lengőkar azon része ahol el fog az majd helyezkedni. Meghagyva azokat a hosszokat ami a bekötéshez kell majd. Aztán csak be kell kígyóztatni kész a gyári "rugó"! Ezúton is köszönöm a kollégámnak z ötletet és a segítséget.
De ha nem boldogulsz és kellenek a méretek megnézem otthon van egy bontott hátsó híd megnézem rajta vannak e a csövek!
A hátsó híd kerülne az autó alá, fel lesz újítva, és emiatt a csöveket is kicserélnénk.
Sajnos sehol sem taálok csõhosszakat. Cikkszámok, átmérõk (ez nem volt nehéz) megvannak, de sehol sincsenek meg a csövek hosszai.
Kerestem mikrofilmen (GS és GSA), gyári szervizdokumentációkban, még megnéztem otthon a Haynes szerelési könyvemben is (eredeti papíralapú könyv, üzenem a Marótisoknak), de sehol semmi.
A cikkszámok alapján próbáltam keresni a CX és a BX dokumentációban és a service.citroen.com-on, de sehol semmi.
Tudtok segíteni, hogy milyen hosszú csövek kellenek a hátsó hídra? A szintezés 3 csöve (szintszabályzótól az elosztóig, és onnan a két munkahengerig, összesen 3 csõ), és a fékrendszerhez (a kétoldali feltekert csõ, és a hídon kétfelé vezetõ csövek, összesen 4 csõ)?
Egy ideje föl tünt, hogy nagyon kemény a kicsike! Nem vagánykodásból tette. A jobbos első gömb lett oda! Találtam otthon két hátulról bontottat és most jó! :) Ettől függetlenül lehet, hogy elmentem volna de úgy hogy üres a jobb egy nem sok kedvem lett volna. :S
Cseréltem most azt a kanyart ami a karbit köti össze a légszűrőházzal. Az évek alatt megette a bilincs. Szerintem szívott farsot is rendesen. Most mintha határozottabb lenne a kigyorsításoknál.
Kár, hogy barna az ülés... Az enyémnak szürke a belseje.
Érdekes, nekem kb 2 hónapja volt ilyen rángatós, nem menős gondom az autóval. Én is cseréltem gyertyát, gyújtáskábelt, rotort, osztófejet, de nálam végül karbi gond volt. Félrecsúszott a légszűrő gumija a karbinál és beszívott egy kisebb "sziklát". Amikor kifújkáltam a furatokat gumicsővel, akkor koppant a kő az úszóház alján...
Érdemes lenne egy másik karbival kipróbálni, GSDriver...
Végül nem tudtam menni, mert egyrészt Eszterke rakoncátlankodott Semigabi GS-éhez valamelyest hasonló bánat gyötri. A különbség annyi, hogy neki álló helyzetben semmi baja. Menet közben felmelegedett motorral hal be, hirtelen elfogy az ereje, gázadásra nem reagál. Ha üresbe teszem akkor 2-3 pedálnyomás után mégis felpörög, de menni nem megy rendesen, csak nyög és rángat. MI már túl vagyunk az elektromos oldal elemeinek ellenőrzésén, meg a karbi pucoláson is és a benzinpumpa is új. A benzinvezeték gumi része is ép. Ettől persze még a C4 elvitt volna, de hirtelen közbejött egy szakmai program is, ami nem volt tervezve és nem lehetett kikerülni.