Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fiest Creative Commons License 2018.10.25 0 0 16067

Üdv! igy jártam:

 hétvégén állok a fűtött garázsba, utban volt az autó (barkácsolni szerettem volna) ki akartam állni a garázs elé hogy legyen bent hely, kocsi indult rendesen de 2-3 másodperc után leált és onnan sehova. csak köszörült de be nem indult többszöri próbára sem. tanácstalanul álltam,, tankba üzemanyag rendben.

 gondoltam hátha a riasztó( soha nem volt vele gond SPAL rendszer) bekacs kikapcs ,semmi csak teker teer.

ujra be kapcs (ugye ennek 10-20 másodperc kell hogy aktiválódjon) most kivártam majd kikapcs ,inditom pöccre indult. 

Járt igy már valaki?

 hozzás em értem a riasztó kapcs hoz. miért kapcsolt be? valami másik jelet kapott ugy érezte az irányitó adta és letiltott?

  Hozzáteszem a garázsban nem szoktam bekapcsolni a riasztót sem éjjszaka sem nappal mert minek.

Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.23 0 0 16066

Lötyögő váltóra köszi a tippeket, hiányzott gumidarab, csináltam egyet, jó lett

 

Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.23 0 0 16065

kipróbáljuk a cserét, nincs valakinek eladó folytószelepháza 1.2es kaloshoz?

cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.23 0 0 16064

Igen, leszedtem én is, illetve kifordítottam mert valami még fogta, talán a vezetékek, és nem akart szétjönni az Istennek sem, szóval "kipucoltam" természetesen csak ahol hozzá lehetett férni, valamint a "nem tudom hogyan hívják" fedélen található két szenzort vettem ki és pucoltam meg illetve a lyukakon keresztül ahová be lehetett érni. Én is arra gondoltam, hogy a potival lehet gond, de ahhoz darabokra kellene szedni az egészet, bár kimérést követően talán ki lehetne váltani...

wector81 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 16063

Az a kis Bluetooth-os OBD kioolvasó, amiről volt már többször szó, ilyenekre tökéletes. Teljesen jól, valós időben írja ki az adatokat, többek közt pl a TPS-ét is. A léptetőmotort szépen át lehet járatni, feltéve ha egyáltalán hajlandó megmozdulni - az enyém be volt állva mint a szög. Csak az a baj, hiába mozgatod át, meg fújod agyon féktisztítóval, csak ideig-óráig tart a javulás. Szét kéne szedni teljesen és a belét normálisan kipucolni, ahol a tengely mozog, meg az érzékelősor van.

Előzmény: DelSonar (16062)
DelSonar Creative Commons License 2018.10.20 0 0 16062

Én is megnézném a fojtószelep visszajelzését, konkrétan milyen százalékos értékeket ad vissza. A potmétereket lehet ugyan puceválni, de általában a javulás csak ideiglenes. A múltkor egy fordulatszámszabályzós flex volt a kezemben, nem reagált a potméterre. Beeresztettem kontakt spray-vel és mindjárt jó lett... úgy 2 percig, utána megint cseszett rendesen működni.

Az alapjárati léptetőt meg, ha már le van szerelve, külső feszültséggel is meg lehet járatni, akkor látható lesz, mennyire mozog normálisan.

Előzmény: wector81 (16061)
wector81 Creative Commons License 2018.10.19 0 0 16061

Amennyiben minden járulékos szenzor jól dolgozik (ez kiderül egy mezei applikációs Bluetooth kiolvasóból), és minden cső, kábel ép, EGR tiszta és dolgozik, akkor az esetek 99%-ában alapjárati léptetőmotor a ludas.

Ez egy nagyon hasznos, ugyanakkor végtelen gyökér egy szerkezet. Kiszedi az ember, lepucolja, azt gondolja tiszta, visszateszi és vagy adott a szarnak egy pofont, vagy egy darabig jó vagy jobb lesz, aztán kezdi elölről, különböző mértékben a hülyéskedést. Ugyanis csak kívülről lehet megpucolni, a belseje egy merő retek marad. Nekem egyszer már úgy beszorult, hogy satuba kellett megmozdítanom a tengelyét, miután fél napot ázott az egész féktisztítóban...sejthetitek, kb semmit nem szabályzott már. Vagy pörgött mint az eszetlen, vagy lefulladt. Olyan, hogy jó, sose volt. Az enyém a satus átmozgatás és pár flakon féktisztító elpárologtatása után kb egy fél éve tökéletesen működik. De tervezem, hogy ha időm engedi kifúrom a három stiftet a motor burkolatáról hátha szétjön és ki tudom belül is pucolni, aztán rendes csavarral összerakni. Mert a kutya a belsejében van elásva.

Előzmény: cs_gaborka (16060)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.19 0 0 16060

Igen, köszönöm (mások nevében is) az ötletet, az alapjárati motornál illetve a levegős résznél történő "babrálás" hozott eddig átmeneti javulást számomra, tehát ott lehet a kutya elásva, de pontosan nem tudom mi okozza és minek a hatására :-(
De együtt lehet vele élni, mondjuk ha  indulást követően beszabok egy körforgalomba és ott lefullad, akkor azért a kormány rásegítés megszűnése szokott pillanatnyi meglepetést okozni... ;-) Szóval az én megoldásom az, hogy lassulok 1000-ig és csak akkor nyomom ki a kuplungot, akkor onnan már nem ejti le a fordulatot illetve ha le is megy 5-600-ig vissza tudja korrigálni. Ha pl. 2000-ről kuplungolok, akkor esélyes, hogy olyan 100-150 körül kezd beavatkozni a rendszer, és az már késő, lefullad a motor...

Előzmény: Törölt nick (16059)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.19 0 0 16058

Sajnos nem valószínű :-( 

Előzmény: Törölt nick (16057)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.17 0 0 16056

Na akkor ha jól olvasom, megoldódott :-) Akartam tanácsolni a jobb ajtó szemrevételezését. Én azt hiszem azért megnézem, mégis hogyan és hol csatlakozik a gyári megoldás a zármechanizmushoz.

Az alapjárathoz sajnos én sem tudok megoldást tanácsolni. Én azt vettem észre, hogy amikor magas, ha megállok pl. lámpánál, akkor pár másodperc után szépen lemegy 1000 alá.

Előzmény: Mihály Heged (16054)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.16 0 0 16055

ez is kész, mostmár csak rá kéne jönni miért megy fel az alapjárat váltás közben...

Előzmény: cs_gaborka (16052)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.16 0 0 16054

én még a motor elhelyezésével küzdök, egyszerűen nem találom el a helyét, most zárja, de nem nyitja, a kallantyút lehúzza, de nem tolja fel....

Előzmény: cs_gaborka (16052)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16053

az amperfelvételt bőven elbírja a kábel, a motornak vékonyabb a kábelje...

Előzmény: cs_gaborka (16052)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16052

Ez szuper ötlet, tényleg, köszi! :-)

Előzmény: Mihály Heged (16051)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16051

és így semmit sem kellett kábelezni :)

Előzmény: cs_gaborka (16048)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16050

egyszerűbbet találtam, amit elvágta a vezérlőnél két vékony kábelt, ami a zárérzékelőhöz ment azt használtam fel, rákötöttem a motorok kábeljére a vastag kékre meg fehérre a kesztyűtartó alatt a vezérlőnél, az ajtóban meg elvágtam a zárról és átkötöttem a motorra

Előzmény: cs_gaborka (16048)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16049

oldalt, ahol bemegy a elektromos ablaké meg a zárvezérlőé

Előzmény: cs_gaborka (16048)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16048

Értem, csak az érdekelne, az ajtóba hogyan tudod majd bevezetni a kábelt, van üres tüske, vagy fúrsz egy-egy lyukat az ajtóra és a vázra is?

Előzmény: Mihály Heged (16046)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16047

nincs valakinek komplett ablakemelő szerkezete 1.2es 2003as kaloshoz a vezetőfelőli ajtóba? Meg még tetőcsomagtartót keresnék

Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.15 0 0 16046

Azt holnap fogom beszerelni a motort a vezetőfelölibe, ma a hátsóba kellett szerelnem, mert a gyári behalt, de valószínűleg a hátsó ajtóhoz menő kábelt fogom megvágni és arra kötök rá

Előzmény: cs_gaborka (16043)
almaata66 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16045

Ennyiért kb, az üzemanyagszivattyút, légszűrőházat, hengerfejet, katalizátort, ha van klímakompresszort stb. simán elvinnék szerintem. persze a maradék foglalja a sok helyet.

Előzmény: 598 (16039)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16043

Köszönöm az infót :-) ajtó átvezetést hogyan oldottad meg?

Előzmény: Mihály Heged (16041)
KalosPali Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16042

Hogyan csináltad? Megköszönném a részleteket :))

Előzmény: Mihály Heged (16036)
Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16041

ott van alatta, egy kis fekete doboz, abban megy egy vastag kék és vastag fehér vezeték, azok a motoroké, megy még egy vékony zöld és egy vékony barna vezeték, na őket kell elvágni, a zöld a nyitás a barna a zárás, de ne kösd vissza csak vágd el és ami megy be a vezérlőbe arra kösd a központi zár vezérlő zárás, nyitását. kész az index is, azt sajnos csak az indexkapcsoló csatira tudsz rákötni

Előzmény: cs_gaborka (16040)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16040

Kesztyűtartó alatt? Na erre nem gondoltam :-)

Előzmény: Mihály Heged (16036)
598 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16039

Ne hidd azt!

Én árulok egy kalost bontottan de alig van rá érdeklődő.

Pedig már tényleg vas árban odaadnám a maradékot de a kutyának sem kell.

Előzmény: almaata66 (16038)
almaata66 Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16038

Pedig anyagilag jobban jönnél ki ha megbontanád. Persze ha nincs rá hely, mód akkor ez van.  

Előzmény: gallo (16037)
gallo Creative Commons License 2018.10.14 0 0 16037

Sziasztok,

 

Eladó egy sajnos törött Kalos. 2003-as, 133 000 valós km, 1.4 benzin, a sérüléstől eltekintve megkímélt, megbízható. Új akku, új hűtő.

 

Hátha hasznos lehet valakinek. Köszönöm.

Bocs, ha zavartam vele.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/daewoo/kalos/daewoo_kalos_1_4_s-13534171

Mihály Heged Creative Commons License 2018.10.13 0 0 16036

kész, már csakcsak az index villogtatást kell bekötnöm, nekem a kesztyűtartó alatt volt a vezérlő

Előzmény: cs_gaborka (16035)
cs_gaborka Creative Commons License 2018.10.13 0 0 16035

Én ott tartok, hogy a vezérlőt nem találom, rajz szerint valahol a kormány alatt baloldalon kellene lennie, de én ott csak biztosítékokat és pár relét találtam egy táblán... Ezért gondoltam egyet, és noha még nem álltam neki, de úgy fogom csinálni, hogy beépítem az ajtóba a motort, és azt az egyet(!) vezérlem a távirányító vevőegységével. A motor mozgatja a mechanikát, amely pedig a kapcsolót, mintha kulccsal működtetnénk, tehát gyakorlatilag így minden ajtó működtetve lesz :-)

Előzmény: Mihály Heged (16034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!