hétvégén állok a fűtött garázsba, utban volt az autó (barkácsolni szerettem volna) ki akartam állni a garázs elé hogy legyen bent hely, kocsi indult rendesen de 2-3 másodperc után leált és onnan sehova. csak köszörült de be nem indult többszöri próbára sem. tanácstalanul álltam,, tankba üzemanyag rendben.
gondoltam hátha a riasztó( soha nem volt vele gond SPAL rendszer) bekacs kikapcs ,semmi csak teker teer.
ujra be kapcs (ugye ennek 10-20 másodperc kell hogy aktiválódjon) most kivártam majd kikapcs ,inditom pöccre indult.
Járt igy már valaki?
hozzás em értem a riasztó kapcs hoz. miért kapcsolt be? valami másik jelet kapott ugy érezte az irányitó adta és letiltott?
Hozzáteszem a garázsban nem szoktam bekapcsolni a riasztót sem éjjszaka sem nappal mert minek.
Igen, leszedtem én is, illetve kifordítottam mert valami még fogta, talán a vezetékek, és nem akart szétjönni az Istennek sem, szóval "kipucoltam" természetesen csak ahol hozzá lehetett férni, valamint a "nem tudom hogyan hívják" fedélen található két szenzort vettem ki és pucoltam meg illetve a lyukakon keresztül ahová be lehetett érni. Én is arra gondoltam, hogy a potival lehet gond, de ahhoz darabokra kellene szedni az egészet, bár kimérést követően talán ki lehetne váltani...
Az a kis Bluetooth-os OBD kioolvasó, amiről volt már többször szó, ilyenekre tökéletes. Teljesen jól, valós időben írja ki az adatokat, többek közt pl a TPS-ét is. A léptetőmotort szépen át lehet járatni, feltéve ha egyáltalán hajlandó megmozdulni - az enyém be volt állva mint a szög. Csak az a baj, hiába mozgatod át, meg fújod agyon féktisztítóval, csak ideig-óráig tart a javulás. Szét kéne szedni teljesen és a belét normálisan kipucolni, ahol a tengely mozog, meg az érzékelősor van.
Én is megnézném a fojtószelep visszajelzését, konkrétan milyen százalékos értékeket ad vissza. A potmétereket lehet ugyan puceválni, de általában a javulás csak ideiglenes. A múltkor egy fordulatszámszabályzós flex volt a kezemben, nem reagált a potméterre. Beeresztettem kontakt spray-vel és mindjárt jó lett... úgy 2 percig, utána megint cseszett rendesen működni.
Az alapjárati léptetőt meg, ha már le van szerelve, külső feszültséggel is meg lehet járatni, akkor látható lesz, mennyire mozog normálisan.
Amennyiben minden járulékos szenzor jól dolgozik (ez kiderül egy mezei applikációs Bluetooth kiolvasóból), és minden cső, kábel ép, EGR tiszta és dolgozik, akkor az esetek 99%-ában alapjárati léptetőmotor a ludas.
Ez egy nagyon hasznos, ugyanakkor végtelen gyökér egy szerkezet. Kiszedi az ember, lepucolja, azt gondolja tiszta, visszateszi és vagy adott a szarnak egy pofont, vagy egy darabig jó vagy jobb lesz, aztán kezdi elölről, különböző mértékben a hülyéskedést. Ugyanis csak kívülről lehet megpucolni, a belseje egy merő retek marad. Nekem egyszer már úgy beszorult, hogy satuba kellett megmozdítanom a tengelyét, miután fél napot ázott az egész féktisztítóban...sejthetitek, kb semmit nem szabályzott már. Vagy pörgött mint az eszetlen, vagy lefulladt. Olyan, hogy jó, sose volt. Az enyém a satus átmozgatás és pár flakon féktisztító elpárologtatása után kb egy fél éve tökéletesen működik. De tervezem, hogy ha időm engedi kifúrom a három stiftet a motor burkolatáról hátha szétjön és ki tudom belül is pucolni, aztán rendes csavarral összerakni. Mert a kutya a belsejében van elásva.
Igen, köszönöm (mások nevében is) az ötletet, az alapjárati motornál illetve a levegős résznél történő "babrálás" hozott eddig átmeneti javulást számomra, tehát ott lehet a kutya elásva, de pontosan nem tudom mi okozza és minek a hatására :-( De együtt lehet vele élni, mondjuk ha indulást követően beszabok egy körforgalomba és ott lefullad, akkor azért a kormány rásegítés megszűnése szokott pillanatnyi meglepetést okozni... ;-) Szóval az én megoldásom az, hogy lassulok 1000-ig és csak akkor nyomom ki a kuplungot, akkor onnan már nem ejti le a fordulatot illetve ha le is megy 5-600-ig vissza tudja korrigálni. Ha pl. 2000-ről kuplungolok, akkor esélyes, hogy olyan 100-150 körül kezd beavatkozni a rendszer, és az már késő, lefullad a motor...
Na akkor ha jól olvasom, megoldódott :-) Akartam tanácsolni a jobb ajtó szemrevételezését. Én azt hiszem azért megnézem, mégis hogyan és hol csatlakozik a gyári megoldás a zármechanizmushoz.
Az alapjárathoz sajnos én sem tudok megoldást tanácsolni. Én azt vettem észre, hogy amikor magas, ha megállok pl. lámpánál, akkor pár másodperc után szépen lemegy 1000 alá.
egyszerűbbet találtam, amit elvágta a vezérlőnél két vékony kábelt, ami a zárérzékelőhöz ment azt használtam fel, rákötöttem a motorok kábeljére a vastag kékre meg fehérre a kesztyűtartó alatt a vezérlőnél, az ajtóban meg elvágtam a zárról és átkötöttem a motorra
Azt holnap fogom beszerelni a motort a vezetőfelölibe, ma a hátsóba kellett szerelnem, mert a gyári behalt, de valószínűleg a hátsó ajtóhoz menő kábelt fogom megvágni és arra kötök rá
Ennyiért kb, az üzemanyagszivattyút, légszűrőházat, hengerfejet, katalizátort, ha van klímakompresszort stb. simán elvinnék szerintem. persze a maradék foglalja a sok helyet.
ott van alatta, egy kis fekete doboz, abban megy egy vastag kék és vastag fehér vezeték, azok a motoroké, megy még egy vékony zöld és egy vékony barna vezeték, na őket kell elvágni, a zöld a nyitás a barna a zárás, de ne kösd vissza csak vágd el és ami megy be a vezérlőbe arra kösd a központi zár vezérlő zárás, nyitását. kész az index is, azt sajnos csak az indexkapcsoló csatira tudsz rákötni
Én ott tartok, hogy a vezérlőt nem találom, rajz szerint valahol a kormány alatt baloldalon kellene lennie, de én ott csak biztosítékokat és pár relét találtam egy táblán... Ezért gondoltam egyet, és noha még nem álltam neki, de úgy fogom csinálni, hogy beépítem az ajtóba a motort, és azt az egyet(!) vezérlem a távirányító vevőegységével. A motor mozgatja a mechanikát, amely pedig a kapcsolót, mintha kulccsal működtetnénk, tehát gyakorlatilag így minden ajtó működtetve lesz :-)