a kirándulóforgalom kiszolgálására szerintem eger-szilvás esetében a nosztalgia kft nem tud megfelelni. járművekkel minden hétvégén rendelkezésre állni... és ha beüt egy esős hétvége üresen járni.
itt most konkrétan az történik, hogy majd hétközben szinte üresen pörögnek a vonatok, hétvégén meg... mikor az igény jelentkezne végre: állnak.
Igazság szerint mindegy, hogy vicinálison mikor csinálsz utasszámlálást az eredmény ugyanaz.
A vita vagy nézetkülönbség abban lehet, hogy az érintett kb. 40 vicinális között valóban van 3-4 olyan vonal (11, 75, 87, és talán a 18 ??) amelyiken az üdülő, turista forgalom miatt szezonálisan (jó idő esetén) kiugróan magas lehet az eltérés egyes sátoros napokon.
A töbi harmincvalahány vicinális vonalon a mért adatok többé-kevésbé állandóak.
Az említett "turista érzékeny" vonalakat meg NEM közszolgáltatásban hanem üzleti alapon kell kiszolgálni.
Pl. nosztalgia Kft. vonataival amikor turista tömeg megjelenik.
mivel ez egy vicitopik, jogos csanádi györgy korbácsolása. ha érzelemmentesen tanulmányozod a magyar vasút történelmét (kivételesen ne a moldova könyvet vedd történelemkönyvnek) akkor azért meg fogsz lepődni, mi történt az említett személy miniszterkedése idején.
>Visszaállt a vonat, meg kellett volna szüntetni a buszt!
Néhány polgármester hadakozott a vonatért, mert nem ő (meg a települése) fizeti. Más izéjével meg könnyű hajtani a Bz-t. Viszont a polgi kiállhat a nép elé, hogy "kiharcoltam nektek a vonatot!" Ennek még az a polgár is örül, aki azt sem tudja, hogy hol a vasútállomás (megálló).
De ha a buszt szüntetnék meg, és a polgármester hagyná, azt még egyszer nem választanák meg. Úgyhogy, ha lehetséges, még harcosabb buszpárti is a polgármester.
Amilyen semmitmondó választ Lacinéni mondott... Nesze semmi, fogd meg jól! És ez a miniszterünk! Semmitmondásból profi! Baross Gábor forogna a sírjában, ha látná ennek a némbernek a szakmai hozzáértését. :(
OFF
Nesze neked Viktor, kellett neked csúcsminisztérium, miért nincs közlekedési miniszterünk?
Persze egy Kerékkötővel Kerékgyártóval sem volnánk előbbre.
Amilyen semmitmondó választ Lacinéni mondott... Nesze semmi, fogd meg jól! És ez a miniszterünk! Semmitmondásból profi! Baross Gábor forogna a sírjában, ha látná ennek a némbernek a szakmai hozzáértését. :(
OFF
Nesze neked Viktor, kellett neked csúcsminisztérium, miért nincs közlekedési miniszterünk?
Persze egy Kerékkötővel Kerékgyártóval sem volnánk előbbre.
Na éppen ez az, a párhuzamosságok felszámolása. Visszaállt a vonat, meg kellett volna szüntetni a buszt.
--------------------
Ugye azt tudod, hogy a visszanyitásoknál Fónagy mellett a TV Híradóban mosolygó helyi polgármesterek, akik mind harcos viszanyitók és vasutvonal bezárás ELLENI szólólók voltak, leveleket írtak Völnernek, hogy ok. visszanyitják a vonatokat ez jó, de a vonatok helyett indított buszokat nehogy már megszüntessék !
Mik voltak azokban az előterjesztésekben? Voltak értelmes javaslatok? Ha igen, akkor miért nem azokat valósították meg? Miért nem mondták azt, hogy jó, X db vonalon csökkentünk, de Y db vonalon kísérletet teszünk az utasszám növelésére menetrendi és tarifális módosításokkal! Volt ilyen elképzelés?
A 4-esen a bezárás előtt a reggeli és délutáni vonatok tele voltak az egomi állomáshoz közeli szakmunkásképző diákjaival (motor+pót). Az egy év szünet alatt átszoktak a buszra és ott is maradtak, főleg hogy a vonalbezárás miatt beállított egy plusz buszjáratot nem szűntették meg a vonalnyitás után(miért?). Átkozom a mostani illetékeseket a teljesítménycsökkentés miatt, de ebből látszik hogy az igazi kárt az előzőek okozták a bezárásokkal. Kár hogy a balhésok nem tudták elűzni őket 2006-ban, talán még az NyK-n és a KK-n is lecsökkentenék most a vonatok számát napi kettőre. A jelen helyzetnél jobb lenne.
Ez egy részlet. Na ha. De ebből helytelenül azt a következtetést vonták le, hogy nincs utas, nem kell a vonat!
És nem azt, hogy módosítsuk a menetrendet, hangoljuk össze a busszal, vezessünk be közös bérletet, csak azt, hogy szüntessük meg a vonatotokat, mert senki sem használja őket. Mivel a konklúziót ebből a kimutatásból levonták, ezért értelmetlen a többi részéről beszélni, mivel ezt ők sem tették meg!
Vagy ott van a 25-ös vonal. Ott is 7-re ér be a vonat, de a legtöbb iskolába érdemes Olán leszállni, és onnan gyalogolni. Na itt sincs vonat az iskolásoknak? Na hol vannak az utasok???
Ha Te olvasol egy levélrészletet a baktertotony esőcsatorna kilukadásáról akkor már a második mondatban azt kérdezed, rendben kilukadt az esőcsatorna de ha a busz nem úgy járna ott vagy Pécsen a Te drodjaid nem úgy dolgoznának akkor Bivalybasznádon nem lyiukad ki a bater esőcsatornája.
-----------------------
Tanulj már meg olvasni.
Hidd el nekem, nem annyira nehéz dolog az mint hiszed.
Ez egy részlet.
Tudod mit jelent a részlet szó ?
Ha nem tudod tanuld meg.
Tehát ez egy RÉSZLET egy grafikonokkal, táblázatokkal teli minisztériumi előterjesztésből.
Kivettem belőle azt ami nem ide tartozik és közzétettem.
Ott van pl. a 23-as vonal! Évekig el volt cseszve, 16 óra után nem ment vonat, csak 17 óra után. Na holvá tűntek az utasok? Jó, nemrég visszacsinálták, de egy részük már nem jön vissza.
Zalaegerszegen a tanítás sok helyen 8-kor kezdődik. Reggel a vonat 7:04-kor beérkezik. Ez jó a 1/2 8-ra járó hivatali dolgozóknak, de korai az iskolásoknak.
Most legyen két vonat?
Ha van kapacitás. De ha nincs? Az erősebb igényhez kellene egy vonat, a gyengébbhez meg busz! Na de ha busszal megy be, akkor mivel megy haza? Csakis busszal, mert nincs közös bérlet! Meg nincs összehangolt menetrend!
Az utasszámlálásra 2011. december hónapban, iskolai tanítási napokon került sor, egy keddi és szerdai nap utasforgalmát, és egy, a heti hivatásforgalmi utazások szempontjából is mértékadó pénteki nap utasadatait mérték fel a számlálók.
Az utasszámlálásba bevont vonalak a következők: 4, 5, 11, 16, 17, 23, 25, 45, 47, 86, 87, 89, 98, 102, 103, 114, 121, 125, 146, 147, voltak.
Az utasforgalmi felmérés 21, költségfedezeti arány szempontjából nem előkelő helyet elfoglaló vasútvonalon történt meg. A felmérés során 667 darab vonat teljes körű ellenőrzése, megállónkénti fel- és leszálló utasok számának rögzítése történt meg.
A megrendelői szempontból a közösségi közlekedés kapacitás kibocsátása, a kapacitás kihasználtsága kiemelt jelentőséggel bír, az ellátó rendszerben meglévő, elsősorban járműhiányból származó kapacitáshiányok miatt az eszközökkel való hatékony gazdálkodás az ágazat valamennyi szereplőjének kötelessége.
A kapacitásvizsgálatot a vonatokon egyidejűleg tartózkodó utasok számának (keresztmetszeti utasszám) értékelésével, statisztikai feldolgozásával végeztük.
Az értékelés eredményei azt mutatják, hogy az esetek 97 %-ában az elszállított, egyidejűleg a vonaton lévő utasok száma kisebb, mint amennyi utast egy 50 személyes autóbusszal el lehet szállítani.
Az esetek 3 %-ában van szükség 50 főnél nagyobb kapacitás kibocsátásra.
A vizsgált vonatok felénél, azaz 340 vonaton az egy időben vonaton lévő utasok számának maximuma 12, vagy annál kevesebb volt, azaz egy mikrobusz is képes lenne az utasforgalom lebonyolítására.
A vonatok többsége az eloszlási görbéből is látható módon 5 és 20 fő közötti maximális egyidejű utasszámmal közlekedett.
A vonatok igénybevétele között jelentős különbség mutatkozik. Amíg a hivatásforgalmi időszakban magasabb az utazók száma (vonalanként csúcsidőben 11-89 utas), addig a csúcson kívüli utazások elenyésző mértéket mutatnak.
A vasútvonalak újranyitásával szolgáltatásfejlesztés is megvalósult. Civil szervezetek, önkormányzatok kérésének eleget téve több vonalon is az indokoltnál nagyobb vonatmennyiség közlekedik. A kínálat bővítése azonban nem igazolta a várakozásokat, sőt, az utasforgalom a 2007. évihez képest tovább csökkent. A közúti közösségi közlekedés színvonalbeli előnyei tovább rontották a jellemzően 40-60 km/h sebességre alkalmas vasútvonalak eredményességét, a korábban vasúton utazók egy része mára elpártolt.
Több civil kezdeményezés, amely a mellékvonalak állapotának javítását, az állomások környezetének rendbetételét célozta, érdemi, látható eredményt nem hozott.
A kínálatbővítés egyben eszközigénnyel is bírt, ha csak a jellemző hivatásforgalmi utasáramlatoknak megfelelő vonatok közlekednek, úgy több vonalon is lehet a lekötött eszközök számát csökkenteni, jellemzően Bz motorkocsik szabadulhatnak fel, amelyre a hálózaton a legnagyobb szükség lenne.
A vasútvonalak közúti közösségi közlekedéssel való helyettesíthetősége kevés kivételtől eltekintve megoldható, sőt, meghatározó részben más vonalvezetéssel, de jelenleg is megoldott.
Ha nem csak a keresztmetszeti, hanem a vasútvonalat használó utasok összes számát tekintjük, a vonatonkénti átlag utasszám 4,8 fő és 35,3 fő között változik vasútvonalanként. Pénteken ez a szám 6,8 és 40,4 között ingadozik.
Jóllehet az utasforgalmi felmérésre téli időszakban került sor, a nyári bővülést kb. 20 %-ra becsüljük. Ez a mérték továbbra is indokolttá teszi az ellátórendszer működőképességének megőrzése érdekében a kapacitás kibocsátások felülvizsgálatát, helyettesíthetőségének kialakítását, mivel már a vasúti közlekedés változó költségeiből finanszírozható önálló közúti személyszállítás.
A vizsgált 21 vasútvonal 2010. évi közvetlen (ráosztott központi költségek nélküli) költségeinek (phd, vontatás, személyi jellegű költségek, egyéb, közvetlenül a vonalhoz rendelhető) összege 13,4 milliárd forint volt, a bevétel ezzel szemben csupán 924 millió forint, ami 7 %-os közvetlen költség fedezeti arányt jelent.
Meg kell jegyezni, hogy a 2010. évben több vonal csak néhány hetes vagy hónapos adatával szerepel a vonalak újranyitásának júliusi vagy decemberi időpontjai miatt, 2011. évben az abszolút értékű ráfordítás ennél több milliárd forinttal magasabb lehetett.
(mivel a Térségi Vasutak bevétele csak a saját pénztáraik bevétele volt, ez pedig bérletpénztárat már akkor is csak Balassagyarmatot jelentette, így az összes nógrádi, diósjenői, nógrádkövesdi, váckisújfalui, ikladi bérletes után 0 forintot kapott a TV).
------------------
Tekintsük ezt egy útjára indított (reméljük nem sikeres) URBAN LEGEND kísérletnek.
Javaslom ez ügyben Tar Erzsébetet megkérdezni.
Igen felkészült vasutas hölgy aki évekig volt a Térségi Vasutak felső szintű vezetője.
Talán még a vasútmániás kifejezést se utasítaná vissza, az itt ülők számára igen szimpatikus lehet vasút iránti - nem tagadott - elfogultsága.
Nos Ő sokat tett azért, hogy a Térségi vasutak valós bevételi és költség adatok alapján legyenek minősítve.
Alig kapott jogokat.
A megkapott iciri önállósággal jól élt és regnálása alatt a Térségi vautak bevételei kimutathatóan nőttek.
Egyszerű lenne utánajárni, és ha így is lett volna, a Térségi Vasút akkor sem csak ezt jelentette. Valóban egy olyan szervezet volt, ahol a helyi vezetés a Cargo kivételével az összes szakágat irányította, és éppen akkor szűnt meg, amikor ezek a szakágak "önálló" cégekbe kezdtek el szerveződni.