Nagyon sajnálom a történteket. Sajnos aki azt állította, hogy 400ezret elmegy a lánc nagyon nagyot tévedett. A régi, 80-as években készült, dupla soros láncok tényleg elmennek ennyit vagy még többet is, de a mai egy soros biciklilánc méretű förmedvények közel sem bírnak ennyit. Ha hozzáértő szerelőt megkérdezel, az biztos azt tanácsolná, hogy 200e környékén lánc csere, mert nem fogja bírni. Biztos vagyok benne, hogy nem a tuning miatt szakadt el.
1,9 dci vivarom 2 év (100km) alatt 3 turbót fogyasztott el (tengelytörés). Benne van egy 130-as chip, 80%-ban autópályán használjuk 120-130kmh-val. Hosszú laguna váltóval itt 2400-at forog a motor. Elképzelhető, hogy még nincs elég olajnyomás? A szervízben megmérték, és rendben van.
Első körben kivesszük a tuningot. Olajcsere 10-13e km-enként. Turbó mindig visszahűtve, stb.
Szeretett Vivarom (2 literes 114 lovas) mindenféle előjel nélkül tegnap eltépte a vezérmű láncot. Kb 70 km./h sebességnél negyedikben elkezdtem előzni, csattant egyet és megszünt létezni. Hozzáértők azt mondják, hogy a láncnak 400.000 km.-ert ki kell bírnia, az enyémben tuti 255.000 van. Igaz. hogy meg van chippelve, de elvileg nem lett határra felhúzva, valamint laikusként úgy gondolom, hogy a Chip jobban igénybe veszi a túrbót, dugattyúkat, főtengejt, de a láncra kevésbé van hatással. Ennek ellenére az én láncom elszakadt, az anyagi kár jelentős. Öröm és boldogság. :(
Szia. Sajnálom de nincs tapasztalatom a tachográf kiszerelésében. DE, ha van benne, akkor annak kell rendelekznie érvényes hitelesítéssel. Ha nincs és megcsípnek vele, akkor 300e a bírság! Valószínű a rendőr nem fog vele foglalkozni, mert nem értenek hozzá, de az NKH és a NAV már kompetens a dologban. Mielőtt valaki okoskodna, hogy hülyeség, láttam már ez miatt kiszabott bírságot.
Most vettem egy trafikot, 2011-es, 2.0 dci és van benne tachográf /DTCO1380/. Nincs szükségem rá, ki akarom venni belőle, (Navit akarok bele tenni) de az össz kilométert ez rögziti és mutatja, a komputer a műszerfalon nem.
Van e valakinek tapasztalata ebben, meg lehet e csinálni, hogy a megtett kilométert az autó mutassa, ne a tachográf?
Eladó sorba került családi autónk. Magyarországon üzembe helyezett 2004-es évj. 6 személyes. 101 LE. 6 sebességes váltó. Klímás. Téli, és nyári gumi szettel. Csere nem érdekel. Ár 1.600.000.-
Csk az érdekelne hogy akkor ez az előfűtés nem csak duma? Ez tényleg jó?
Az én vivarom 1,9 100 le. mind a kettő van benne. egy vizes állófűtés, és ez az előmelegítő ami nem tudom milyen mert a gyertyáim nem jók.
Nekem a gyertyák nem hogy rosszak, de csak úgy tudom cserélni hogy a házat szétszedve kitöröm a gyertyákat mert akkorára meg vannak nőve hogy csak úgy nem jönnek ki. De a dizelkályha az király. mióta bejött ez a kicsit hüvi idő azóta mindíg úgy inditom hogy előtte 10 percel bekepcsolom. igazán csak azzal melegszik fel a motor városi forgalomban. Egyébként nekem 9 es busz van és azt a fülkét nem annyi megfűteni , mint a 3 személyest
Dízel kályhát nyáron érdemes venni, most 90e ft tól nyáron 60 tól már van. Ezt szaki mondta.
Csk az érdekelne hogy akkor ez az előfűtés nem csak duma? Ez tényleg jó?
Az én vivarom 1,9 100 le. mind a kettő van benne. egy vizes állófűtés, és ez az előmelegítő ami nem tudom milyen mert a gyertyáim nem jók.
Nekem a gyertyák nem hogy rosszak, de csak úgy tudom cserélni hogy a házat szétszedve kitöröm a gyertyákat mert akkorára meg vannak nőve hogy csak úgy nem jönnek ki. De a dizelkályha az király. mióta bejött ez a kicsit hüvi idő azóta mindíg úgy inditom hogy előtte 10 percel bekepcsolom. igazán csak azzal melegszik fel a motor városi forgalomban. Egyébként nekem 9 es busz van és azt a fülkét nem annyi megfűteni , mint a 3 személyest
Dízel kályhát nyáron érdemes venni, most 90e ft tól nyáron 60 tól már van. Ezt szaki mondta.
Üdv mindenkinek. Szükségem lenne 2002 évjárat fehér jobb első sárvédőre,első lámpák (párban), lökhárító +tartó. Ha van valakinek, vagy ha tudja honnan tudnék venni... Nagyon meg köszönném.. Köszönöm előre is.
Megválaszolom a kérdésemet, mert sikerült a bajuszkapcsoló csere. Próbálok pár kulcsszót is beleírni, hátha segít majd valakinek.
Tehát hidegben elment a tompított lámpám, általában indexelés után, de ritkán, aztán egy hétre rá már induláskor sem kapcsolt be a lámpa, kivéve, ha nem csavartam el teljesen a kapcsolót, akkor ment. Helyzetjelző ment, reflektor ment, csak a tompított nem működött. Egyértelmű lett a helyzet, hogy ez bajuszkapcsoló hiba. A lenti linkű kapcsolót megrendeltem, olyan változatot, amin csak hátsó ködlámpa van, mert elöl nincs ködlámpám. Aztán amikor először beültem a kocsiba, akkor láttam, hogy olyan a kapcsolóm, ami első-hátsó ködlámpás. De hagytam már azt, amit megrendeltem.
A csere:
- a kormány alatt van egy kar, amivel a kormány magasságát, kinyúlását állíthatod. Húzd teljesen magad felé a kormányt.
- kormány alatt van két torx csavar, ezek kell kicsavarni. Nálam a csavar nem esett ki, és nem is kell addig kicsavarni.
- ezután a kormány mögötti burkolat szétpattintható. A felső rész levehető, az alsó marad (mert nem csavartam ki teljesen a torx csavart.
- ezután látszik a kapcsoló. Az alsó és felső pöcök benyomása után (kézzel, vagy csavarhúzóval) kihúzható a kapcsoló a kormányból.
- A kihúzás után eltávolítható a kábelköteg. Ehhez két pöcköt kell benyomni.
- Nyomd be az új kapcsolót a régi helyére. Ha a pöckök nem pattannának be, akkor késsel, vagy sniccerrel kicsit le kell faragni a pöcökből. Fél mm max, ha kell egyáltalán.
- Ha felugranak a pöckök is, akkor vedd ki az új kapcsolót a kormányból, dugd rá a kábelköteget, és dugd vissza a kormányba (a pöckök legyenek a helyükön). Teszteld a kapcsolót!
- Tedd vissza a kormányburkolatot. Az alsót nyomd felfelé, a felső burkolat műszerfal elöli végét kell beakasztani az alsó kampója alá, majd összepattintani az egészet, és visszacsavarni a csavarokat.
Az egész folyamat elsőre 15 perc alatt megvolt este, benzinkútnál. Olvastam kormánylevételes változatos más kocsikhoz, más oldalakon, de itt nincs ilyenre szükség. Aksit nem húztam le, hibakód nem jött elő. Elvégre ha egy biztosíték kiég, akkor sem kell hibakódot kiüttetni. Ha kiszednéd a légzsákot és a kormányt, akkor már lehetnének érdekességek. Úgyhogy hajrá. Nem vészes a csere. Ha most kellene cserélni, 5 perc alatt kész lenne.
FONTOS: ha a hiba jelentkezik, ne várj sokat, azonnal cserélj kapcsolót. Az első hiba után 1 héttel már nem tudtam felkapcsolni a lámpát, csak félig elcsavarós módszerrel.
Orosz? videót találtam a dologról, és az ablaktörlő s kart cserélik, de a lényeg ugyanez.
Sajna még nem tudtam megcsináltatni a kiegészítő fűtést.Nem volt idő,hogy leálljon a gép egy pár napra. De egy ideje elkezdett újra működni magától.Most az a hiba,hogy indulás után későn kapcsol be.Eddig elindulás után +10 fok alatt rögtön hallottam,hogy elkezd dolgozni. De most van úgy,hogy 5 perc vagy inkább több is eltelik mikor indul. Utána egész nap jól működik.Van rajta valami érzékelő ami kezdi megadni magát?
Most nézem, hogy a mostani kapcsolóm is kétállású, de természetesen az első ködlámpás első fokozat nem csinál semmit. Remélem, hogy jó lesz az új, ma este csere, mert reggel kézzel melengettem, hogy bekapcsoljon a tompított. Reflektor egyébként működik.
Kérdésem: le kell húznom az aksit a csere előtt, vagy nem? Valahol írják, hogy igen, valahol, nem említenek semmit. Nem akarom, hogy a légzsák fejbevágjon matatás közben.
Ha jól gondolom, akkor a kormányburkolatot kell eltávolítanom. 2 csavart alul láttam már reggel, illetve olvasok egy hátsó (és esetleg két oldalsó) csavarról is, amit a kormány elfordításával érek el. Elvileg ezután még 2 csavar a kapcsolóé és csere (pöckök benyom, csati lehúz).
valaki találkozott olyan jelenséggel, hogy a hátsó lábfűtésnél frankón dől a meleg és az első légbeömlőkön, meg amolyan 15 fokos, szóval egyáltalán nem érezni, budaörs és solymár között, perecre tört a lábujjam mire átértem pedig a motor rég üzemi hőmérsékleten volt, s hátul jött is szépen a meleg,
a múlt héten berakattam egy állófűtést és ha az megy akkor elől is szépen tólja a meleget!